Vrod's Golf Plus årgang 2007

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Besvar
Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Vrod's Golf Plus årgang 2007

Indlæg af vrod » 23. jan 2014, 21:33

Så blev jeg endelig enig med mig selv om at lave en tråd om min egen dyt! :)

Hvis nogle af billederne ikke loader, så opdater siden, serveren de er hostet på har et specielt filter!

Jeg er en lykkelig ejer af en Golf Plus 1,9TDI (tidligere Van, nu personbil) fra 2007. Jeg købte bilen i december 2012 og har haft glæde af den siden. Bilen startede ud som næsten standard, det eneste nævneværdigt udstyr er Multifunktionsrat, stor MFD og klimaanlæg. Ellers var der ikke det store!

Billede

Billedet er ikke af min men den er stortset identisk som min var på det tidspunkt.

Jeg har altid elsket xenon og havde det også tidligere (ulovligt men dog i projektører) på min polo 6n som jeg ejede før plussen. Derfor skulle jeg selvfølgelig igang med noget montering af xenon og det tog mig da også noget tid men resultatet blev godt og jeg indledte et specielt forhold til AFS:

Billede

Derefter var det radioen som skulle ud af vinduet og ind kom en RNS510.. Den er satme dejlig, jeg overvejer dog at smide en større HDD i da det musik (elektronisk for det meste) fylder mere end der kan være. :(

Efter turen med xenon og RNS510 kunne jeg således præsentere min plus sådan her:

Billede
Billede

Det her var ca. 1-2 måneder efter at jeg havde købt bilen. Derefter fandt jeg ud af at jeg nu skulle flytte til Tyskland (blev tilbudt arbejde som man selvfølgelig ikke siger nej til) og så gik jeg ellers igang med at prøve at sælge den... Det gik ikke og jeg valgte at eksportere bilen og det har jeg ikke fortrudt!

Udstyrsgalskaben havde rigtig fået fat omkring mig så det blev også til en hel ny gang interiør i læder/alcantara inkl. ny highline midterkonsol (med armlæn) og dørpaneler... Førersædet er endda elektrisk! Og så blev det også lige til et Golf 6 Multifunktionsrat. :D Samtidigt blev bilen så bygget om fra Van til personbil da der ikke er nogen afgift på biler hernede.

Billede
Billede

Jeg besluttede mig for at den blå farve i speedometeret var kedelig og så gik jeg ellers igang med at lodde. Resultatet blev super godt!

Billede

Det var i sidste ende bare ikke nok for gale mig så jeg besluttede så at skifte hele speedometeret ud med et fra en 2011 Touran. Det er måske en af de bedste mods jeg har fået lavet på bilen.. Det er den eneste ting jeg ikke lavede selv pga. startspærren, så det var lige en 2000km tur til Lodz i Polen hvor jeg fik lavet det af en rigtig flink polak!

Billede

Herefter blev der også lige monteret BT kit i bilen...

Billede

Hele indebelysningen fik også en udskiftning så der nu var 5000K LED'er!

Jeg gik så igang (og er stadig igang) med det meste gakgak-agtige jeg nogensinde har prøvet! Xenonfanatismen var blevet så stor at jeg nu havde besluttet mig for at skille mig af med de gamle projektører i lygtehuset til fordel for nogle splinternye! Forskellen er enorm som man kan se her (øverst er den gamle, nederst er den nye):

Billede

En flink hollænder fik åbnet lygterne (han laver retrofits) da jeg ikke selv vurderede at have evnerne til at håndtere permaseal, som er noget værre MØJ! Her er et billede fra da jeg fik det hele på plads igen:

Billede

Jeg vil nok gætte på at xenonprojektet har været det mest bekostelige da det har kostet mange xenonlygter pga. en sensor som er over-over-følsom for alting. I sidste ende valgte jeg at skære halvdelen af rammen til projektøren i to så jeg kunne montere den uden at røre sensoren... Da sensoren gik hen og blev defekt drejede projektørerne altid til venstre når jeg satte tænding på.

Andre mindre opgraderinger/modifikationer er:

- Støjdæmpning med dynamat i alle døre, motorhjelm, bagagerum og reservedæksbrønd + bagsæder. Derudover er der skummåtter i fordøre og bagerste hjulkasser + under bagsæder. Jeg er endnu ikke færdig her.
- LED nummerpladebelysning som virker 50/50. Stadig noget jeg skal have kigget på.
- Nyt 3-vejssystem foran (Rainbow IL8.3)
- Interlagos 18" alufælge med Continental Sport Contact 5 m. contiseal.

Det her er nok det bedste billede jeg har af dytten:

Billede

Mere følger.. :)
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
keller
Aktiv medlem
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 47 times
Been thanked: 20 times

Re: Vrod's Golf Plus årgang 2007

Indlæg af keller » 23. jan 2014, 21:41

Skal den ikke kastes til jorden?
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Vrod's Golf Plus årgang 2007

Indlæg af vrod » 23. jan 2014, 21:46

keller skrev:Skal den ikke kastes til jorden?
Mener du sænkes? Har overvejet det lidt men tvivler, de 18" fælge jeg har på om sommeren fylder ud i hjulkasserne rimeligt godt. :)
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
keller
Aktiv medlem
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 47 times
Been thanked: 20 times

Re: Vrod's Golf Plus årgang 2007

Indlæg af keller » 23. jan 2014, 21:52

Argh.... Mon ikke den kan sænkes med 18"

Vi andre sænker da på trods af 18"-19"-20"

Edit: det ser godt nok ud som om dine fælge foran stikker ud over kanten

Fin bil
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!

Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Indlæg: 3088
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Re: Vrod's Golf Plus årgang 2007

Indlæg af Philip » 23. jan 2014, 21:54

Min golf plus var sænket alt hvad gevind undervognen fra eibach kunne klare.. :P Kørte på 18" ;)

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Vrod's Golf Plus årgang 2007

Indlæg af vrod » 23. jan 2014, 22:26

yep, de stikker også lidt udover. :oops: næste gang jeg skifter dæk bliver de mindre brede. :)
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Vrod's Golf Plus årgang 2007

Indlæg af Kenneth J » 23. jan 2014, 22:43

Og så får du lige indfarvet listerne på døre og kofangere i en hvis fart! 8-)
Det gør en verden til forskel!
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Vrod's Golf Plus årgang 2007

Indlæg af vrod » 23. jan 2014, 23:55

Kenneth J skrev:Og så får du lige indfarvet listerne på døre og kofangere i en hvis fart! 8-)
Det gør en verden til forskel!
Tjah, nu når du nævner det... :) de nuværende hænger heller ikke helt på men det ryger på to-do!
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Vrod's Golf Plus årgang 2007

Indlæg af vrod » 26. maj 2014, 20:04

Ville lige update... Bilen får indfarvede kofangere næste uge, der er kommet skuffe under passagersædet og nogle andre ting hist og her blev også ordnet.. Nu har jeg også fået Mk7 climatronic i bilen og det spiller! https://www.youtube.com/watch?v=esRkVueK52U
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
Rheinlaender
Medlem
Indlæg: 827
Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aarup 5560
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Vrod's Golf Plus årgang 2007

Indlæg af Rheinlaender » 26. maj 2014, 20:18

vrod skrev:Ville lige update... Bilen får indfarvede kofangere næste uge, der er kommet skuffe under passagersædet og nogle andre ting hist og her blev også ordnet.. Nu har jeg også fået Mk7 climatronic i bilen og det spiller! https://www.youtube.com/watch?v=esRkVueK52U
Hvor har du hittet afdækningen til climaen ved vw eller og har du evt et reservedelsnummer på det :) ?
Venlig Hilsen
Bjørn Rheinlænder
LinkedIn

11/2023 Skoda Enyaq 80X Sportsline Max

VikingDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. aug 2012, 11:01
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vrod's Golf Plus årgang 2007

Indlæg af VikingDK » 13. sep 2014, 15:50

Hej Vrod,

hvor præcis i Polen har du fået skiftet speedometeret, og hvormeget har det kostet dig ?

Jeg kører selv i en Golf Plus 2.0 fra 2007 og kunne muligvis godt tænke mig at få opgraderet nogle ting ;)


Hilsen

Flemming fra Hobro
--- VW Golf Plus Sportline 2.0 TDI (2007) ---

Besvar

Tilbage til "Store projekter"