.:R36 Turbo -Ny motor.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
.:R36 Turbo -Ny motor.
Hej alle sammen
Er igang med en mindre opgradering af mit legetøj.. til dem der ikke kender bilen i forvejen er der tale om en Golf syncro fra 1990 som jeg har bygget om med 4motion drivline,r36 motor og turbo..den bruger jeg til at køre dragrace med.
her er billed af stage 1
Det er nu 4 år/sæsonner siden at motoren blev samlet og bunden af motoren har ikke været været adskilt på noget tidspunkt..toppen var af for 2 år siden hvor jeg lavede en opgradering fra oem ventiler til ferrea ventiler pga varme udviklingen med turbo.
Motoren har faktisk kørt smertefrit indtil nu..ret imponerende i sig selv syns jeg.
MEN jeg har hele tiden haft i baghovedet at der var enkelte ting i motoren som ikke var dimensioneret til den effekt som det endte med at få(har kørt med 650hk til at starte med og højeste måling viste 1140hk) drømmen var dengang ca 1000hk og en 9 sekunders bil.
Sidste år kørte jeg for første gang med effekt tæt på det maximale motoren kunne/da jeg hele tiden har sat mig for at optimere alle ting mest/bedst mulig før jeg ville bruge effekten. det blev til en 402m tid på 8.86s og en bedste udgangshastighed på 263km/t. på Sveriges varmeste dag og på et gennemløb uden antilag og hvor jeg ramte ladetryksbegrænseren(en programmeret sikkerhed) 2 gange i højeste gear inden målstregen sluttede jeg sæsonnen af mere end tilfreds.
Så nåede jeg jo dertil hvor jeg tænkte :motoren skal laves med de rigtige dele før end jeg vil køre med den effekt/eller bygge videre med henblik på at lave mere effekt.Da jeg samtidig går med hus drømme og lige har solgt min lejlighed gik tanken på at lade golfen stå stille denne sæson og bare vente med en opgrade.
Jeg havde egentlig sat mig for at bilen bare skulle stå stille da jeg så snakker med en ven der skal bruge plejlstænger til sit r32 turbo projekt der blev jeg jo nødt til at gen overveje hvad jeg ville da han gav et bud på de pauter stænger jeg havde i....jeg kom frem til at det bare var at gå igang nu.. så jeg åbnede motoren og var lidt spændt på at gense delene 4 år efter
Det hele så forbavsende godt ud.. nu ved jeg godt den ikke har kørt jorden rundt,men den har kørt med en del belastning.
vr6 v6 r32 r36 kører alle med 20mm krydspind.. det er småt til en effekt på ca 200hk pr cylinder og var en af de ting jeg vidste var et udsat punkt.. derud over ville jeg have de kraftigeste bolte i plejlstængerne.
her er et billed af krydspinden.. og det er altså en heavy duty krydspind fra JE
resten fejlede absolut intet.. men da jeg havde solgt mine plejlstænger..blev der straks bestilt custom stænger fra Pauter med overstørrelse krydspindshul/mere gods oppe omkring krydspinden og de største bolte der fås.. det tager jo desværre stemplerne med sig også pga den større krydspind.. men da jeg havde tænkt mig at den som minimum skulle have ny stempelringe og krydspinde nu den var adskilt ..var det "kun" selve stemplerne der kom som ekstra.. og så var der jo også mulighed for at lave dem som jeg vil ha endnu engang.. så de bliver med mere gods omkring krydspinden og selvsagt overstørrelse heavy duty krydspind og flere andre goodis nu vi var igang
stængerne er ved at lande i dk og stemplerne er bestilt og igang med at blive lavet.. denne gang bliver den iøvrigt lavet med gabless stempelringe som vi har rigtig gode erfaringer med.
Det tog jo så det næste med sig.. for nu jeg skulle ha nye stempler syns jeg det var synd at bestille dem så de passede i den "gamle" cylinder gang..som så er 4 år gammel også.. så jeg fik honet blokken så den stod 100% frisk igen og så er stempler bestil udfra det med min ønskede tolerence
Her er blokken helt frisk lavet igen mangler kun slibning af fladen som toppen ligger an mod
Toppen fik en planslibning og har lige fået nusset ventil/sæde anlægflader op og nye olietyve.. den er samlet igen og klar.
More to come
Er igang med en mindre opgradering af mit legetøj.. til dem der ikke kender bilen i forvejen er der tale om en Golf syncro fra 1990 som jeg har bygget om med 4motion drivline,r36 motor og turbo..den bruger jeg til at køre dragrace med.
her er billed af stage 1
Det er nu 4 år/sæsonner siden at motoren blev samlet og bunden af motoren har ikke været været adskilt på noget tidspunkt..toppen var af for 2 år siden hvor jeg lavede en opgradering fra oem ventiler til ferrea ventiler pga varme udviklingen med turbo.
Motoren har faktisk kørt smertefrit indtil nu..ret imponerende i sig selv syns jeg.
MEN jeg har hele tiden haft i baghovedet at der var enkelte ting i motoren som ikke var dimensioneret til den effekt som det endte med at få(har kørt med 650hk til at starte med og højeste måling viste 1140hk) drømmen var dengang ca 1000hk og en 9 sekunders bil.
Sidste år kørte jeg for første gang med effekt tæt på det maximale motoren kunne/da jeg hele tiden har sat mig for at optimere alle ting mest/bedst mulig før jeg ville bruge effekten. det blev til en 402m tid på 8.86s og en bedste udgangshastighed på 263km/t. på Sveriges varmeste dag og på et gennemløb uden antilag og hvor jeg ramte ladetryksbegrænseren(en programmeret sikkerhed) 2 gange i højeste gear inden målstregen sluttede jeg sæsonnen af mere end tilfreds.
Så nåede jeg jo dertil hvor jeg tænkte :motoren skal laves med de rigtige dele før end jeg vil køre med den effekt/eller bygge videre med henblik på at lave mere effekt.Da jeg samtidig går med hus drømme og lige har solgt min lejlighed gik tanken på at lade golfen stå stille denne sæson og bare vente med en opgrade.
Jeg havde egentlig sat mig for at bilen bare skulle stå stille da jeg så snakker med en ven der skal bruge plejlstænger til sit r32 turbo projekt der blev jeg jo nødt til at gen overveje hvad jeg ville da han gav et bud på de pauter stænger jeg havde i....jeg kom frem til at det bare var at gå igang nu.. så jeg åbnede motoren og var lidt spændt på at gense delene 4 år efter
Det hele så forbavsende godt ud.. nu ved jeg godt den ikke har kørt jorden rundt,men den har kørt med en del belastning.
vr6 v6 r32 r36 kører alle med 20mm krydspind.. det er småt til en effekt på ca 200hk pr cylinder og var en af de ting jeg vidste var et udsat punkt.. derud over ville jeg have de kraftigeste bolte i plejlstængerne.
her er et billed af krydspinden.. og det er altså en heavy duty krydspind fra JE
resten fejlede absolut intet.. men da jeg havde solgt mine plejlstænger..blev der straks bestilt custom stænger fra Pauter med overstørrelse krydspindshul/mere gods oppe omkring krydspinden og de største bolte der fås.. det tager jo desværre stemplerne med sig også pga den større krydspind.. men da jeg havde tænkt mig at den som minimum skulle have ny stempelringe og krydspinde nu den var adskilt ..var det "kun" selve stemplerne der kom som ekstra.. og så var der jo også mulighed for at lave dem som jeg vil ha endnu engang.. så de bliver med mere gods omkring krydspinden og selvsagt overstørrelse heavy duty krydspind og flere andre goodis nu vi var igang
stængerne er ved at lande i dk og stemplerne er bestilt og igang med at blive lavet.. denne gang bliver den iøvrigt lavet med gabless stempelringe som vi har rigtig gode erfaringer med.
Det tog jo så det næste med sig.. for nu jeg skulle ha nye stempler syns jeg det var synd at bestille dem så de passede i den "gamle" cylinder gang..som så er 4 år gammel også.. så jeg fik honet blokken så den stod 100% frisk igen og så er stempler bestil udfra det med min ønskede tolerence
Her er blokken helt frisk lavet igen mangler kun slibning af fladen som toppen ligger an mod
Toppen fik en planslibning og har lige fået nusset ventil/sæde anlægflader op og nye olietyve.. den er samlet igen og klar.
More to come
Senest rettet af mtech 5. aug 2014, 18:39, rettet i alt 8 gange.
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
-
- Medlem
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kolding
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Er bare helt tosset med det projekt her.. Skønt du vælger at fortsætte med at udvikle på projektet og ikke mindst, tak for at dele det med os andre herinde.
rigtige mænd kører med turbo..
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Jeg syns at det her forum er det mest seriøse i dk for os vag fans.. og da jeg selv følger med i div af folks projekter..tænkte jeg det var på tide at dele stage 2 herinde
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
- CULT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1888
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 117 times
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Har du valgt ny turbo? Glæder mig til at se projektet når jeg skal over til jer
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Jeg følger helt sikkert os med her
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
uha.. valget står mellem en turbo der passer direkte på det setup jeg har lavet.. og en der er et nr større hvor alt skal bygges om det skal jeg lige vurdere imens jeg samler motoren..
i er velkommen
i er velkommen
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Fedt fedt fedt fedt fedt!!! Voldsomt projekt. Bliver spændende at følge. Elsker den simple gennemgang af bilen i starten. Som om det lige var plug and play kit Stor respekt herfra.
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- CULT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1888
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 117 times
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Jeg stemmer for størrer er det manifold der også skal laves om så
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
ja det blev til en simpel gennemgang.. mere fordi jeg tænkte der lige skulle en lille for historie med omkring bilen/projektet.Peter Pedal skrev:Fedt fedt fedt fedt fedt!!! Voldsomt projekt. Bliver spændende at følge. Elsker den simple gennemgang af bilen i starten. Som om det lige var plug and play kit Stor respekt herfra.
der er lagt utallige timer i hele stage 1 opbygningen med alle løsninger men det her kommer "bare" til at omhandle stage 2 som udgangspunkt.
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
- cocha
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 13. dec 2013, 17:14
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Helsingør
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Fedt fedt fedt, bliv endelig ved med at fortælle og tage billeder..
_________________
Med venlig hilsen
Jesper
VW Polo 6R GTI 2012
Med venlig hilsen
Jesper
VW Polo 6R GTI 2012
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 62
- Tilmeldt: 26. okt 2013, 00:39
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Du er for gal Det er enhver biltosses drøm at eje 1000hk thumbs up
VW Golf VI GTI
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 268
- Tilmeldt: 24. jul 2013, 19:51
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Jeg er helt med Ville bare lige understrege hvor awesome dit "Big Balls" projekt ermtech skrev:ja det blev til en simpel gennemgang.. mere fordi jeg tænkte der lige skulle en lille for historie med omkring bilen/projektet.Peter Pedal skrev:Fedt fedt fedt fedt fedt!!! Voldsomt projekt. Bliver spændende at følge. Elsker den simple gennemgang af bilen i starten. Som om det lige var plug and play kit Stor respekt herfra.
der er lagt utallige timer i hele stage 1 opbygningen med alle løsninger men det her kommer "bare" til at omhandle stage 2 som udgangspunkt.
Og som CULT siger.... +1 på større snegl
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Stor turbo= ingen ændring.CULT skrev:Jeg stemmer for størrer er det manifold der også skal laves om så
Stor stor turbo tager med sig: ny udstødningsmanifold,2x wastegates pipes,retur løb olie,indsugningsrør og første del af trykrør
jeg har et extreme setup i tankerne der tager alt udvendig med sig også
men nu står den på motor projekt først
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: .:R36 Turbo stage 2.
billedet er vel stage 1.5 den er jo med dobbelt ic
jeg kan da ikke se noget på den krydspind?????
hvad med lejerne og styr i toppen må vi se hvor godt de har holdt???
og hvor blå er det fine hjemme lavet svinghjul eller er det bare 10-4???
kan du ikke montere 2 af de turboére du har nu???
troede egentlig du havde valgt turbo, efter din facebook opdatering???
fedt du ligger den op igen, hvad med gear/bagtøj hvordan holder det egentlig
mvh.
jeg kan da ikke se noget på den krydspind?????
hvad med lejerne og styr i toppen må vi se hvor godt de har holdt???
og hvor blå er det fine hjemme lavet svinghjul eller er det bare 10-4???
kan du ikke montere 2 af de turboére du har nu???
troede egentlig du havde valgt turbo, efter din facebook opdatering???
fedt du ligger den op igen, hvad med gear/bagtøj hvordan holder det egentlig
mvh.
-
- Medlem
- Indlæg: 524
- Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Er bare vild med dine projekter.. og alle billederne!
RIX: for mig at se er krydspinden skæv?
RIX: for mig at se er krydspinden skæv?
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker
Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker
Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: .:R36 Turbo stage 2.
fik pudset brillerne og kiggede igen kan godt se det nubslaursen skrev:Er bare vild med dine projekter.. og alle billederne!
RIX: for mig at se er krydspinden skæv?
VH:
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6251
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2070 times
- Been thanked: 673 times
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Vildt imponerende. Hvor kan man opleve bilen i action?
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 110
- Tilmeldt: 24. jun 2008, 14:57
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Fedt fedt fedt, Michael....
Nu med Polo 6R Highline, fyr og div. andre stumper....
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Stage 1.5 hvis man kan kalde det det bestod i at effektivitetet på motoren var blevet så høj at jeg var nødt til at montere 2x wastegates for ikke ladetrykket skulle stikke af med omdrejningerne.. Den første ic var rated til 1000hk og jeg kunne se at temperaturen steg pga trykfald over elementet med de 1140hk .. Derfor lavede jeg ic om til en 2000hk ic.. Resten er 100% som det hele tiden har været.. Jeg laver ikke ting om der virker
Lejer krumtap osv står snorre lige stadig.. Men alt var også nyt da jeg byggede den første..min plan var egentligt plejllejer hver sæson mest fordi jeg syns alt andet er for dumt.. Men først sæt kørte altså 4 sæsonner istedet .. Jeg er ellers klart til at det er bedre at forbygge end at lave det når det er gået i stykker
Kobling/svinghjul er stadig det samme her 4 år efter og det kommer i igen .. Pladerne i koblingen har fået det vildeste farver af alt den varme/ belastning.. Det smider jeg lige billeder op af vej lejlighed ..
Bilen kører alle de løb jeg har tid/ råd til.. Så løb rundt omkring i landet og sverige er den til at se in action
Lejer krumtap osv står snorre lige stadig.. Men alt var også nyt da jeg byggede den første..min plan var egentligt plejllejer hver sæson mest fordi jeg syns alt andet er for dumt.. Men først sæt kørte altså 4 sæsonner istedet .. Jeg er ellers klart til at det er bedre at forbygge end at lave det når det er gået i stykker
Kobling/svinghjul er stadig det samme her 4 år efter og det kommer i igen .. Pladerne i koblingen har fået det vildeste farver af alt den varme/ belastning.. Det smider jeg lige billeder op af vej lejlighed ..
Bilen kører alle de løb jeg har tid/ råd til.. Så løb rundt omkring i landet og sverige er den til at se in action
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Turboen var egentlig også valgt.. Men siden da har jeg fået andre ideer om noget større så nu må vi se..
Tak for jeres kommentare folkens
Tak for jeres kommentare folkens
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: .:R36 Turbo stage 2.
det bare godt motoren bare har kørt, men ud over den større krydspind, hvad er så ændret på stemplerne???
(her tænker jeg ikke dia.) bliver comp. sænket/måske hævet???
VH:
(her tænker jeg ikke dia.) bliver comp. sænket/måske hævet???
VH:
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Lækkert arbejde og imponerende at det har holdt så godt med den effekt og de tæv den har fået
Vidner om at det er lavet rigtigt fra starten af
Bliver spændende at følge. Håber at se den live engang i år
Vidner om at det er lavet rigtigt fra starten af
Bliver spændende at følge. Håber at se den live engang i år
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Medlem
- Indlæg: 1224
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:03
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Kommerciel bruger: OEMshop.dk
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Sindsygt projekt
Stemmer også for en endnu større snegl...
Stemmer også for en endnu større snegl...
OEMshop.dk - lækkert originalt udstyr til VW, Audi, Skoda og Seat...
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Tak drenge
Rix jeg havde kørt videre med stemplerne hvis jeg kunne.. Kompressions forholdet var ca 10 : 1 med de gamle stempler og det har fungeret fint.. Nu har toppen været rettet af et par gange og blokken er rettet af.. Jeg har målt på det og for at kompensere lidt for det bestiller jeg 9:1 nu.. .JE har lavet nyt stærkere design siden stage 1.. Det får vi dem selfølgelig lavet med og så har vi tilføjet mere materiale på skørterne for at de ikke kollapser så nemt med mere pres på. Det nye grej bliver med 22mm krydspind. Og som sagt får den gabless ringe i denne gang..det har altid gerne ville ha i
Rix jeg havde kørt videre med stemplerne hvis jeg kunne.. Kompressions forholdet var ca 10 : 1 med de gamle stempler og det har fungeret fint.. Nu har toppen været rettet af et par gange og blokken er rettet af.. Jeg har målt på det og for at kompensere lidt for det bestiller jeg 9:1 nu.. .JE har lavet nyt stærkere design siden stage 1.. Det får vi dem selfølgelig lavet med og så har vi tilføjet mere materiale på skørterne for at de ikke kollapser så nemt med mere pres på. Det nye grej bliver med 22mm krydspind. Og som sagt får den gabless ringe i denne gang..det har altid gerne ville ha i
Senest rettet af mtech 27. maj 2014, 14:26, rettet i alt 1 gang.
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
kompressionstest hvert år til sæsson afslutning giver et godt billed af om motoren er/ forbliver frisk
her er den sidste
og så en frisk gang olie filter inden sæson start.. det har været fast arbejde
større snegl er planen ..valget står mellem en til 1400+ og en til 1500+hk ..jeg har dog en custom løsning i tankerne de skal lave til mig hvis de kan
her er den sidste
og så en frisk gang olie filter inden sæson start.. det har været fast arbejde
større snegl er planen ..valget står mellem en til 1400+ og en til 1500+hk ..jeg har dog en custom løsning i tankerne de skal lave til mig hvis de kan
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 2. dec 2013, 18:39
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: .:R36 Turbo stage 2.
1500hk hvilket omd tal gætter du på der er fuld boost? Og hvor mange omd er motoren lavet til?
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Fuldt moment ved 1800 omdr.
Sådan er turbobiler da, ik?
Fint Fint Fint stykke mekanik. Du får os andre til at ligne amatører.
Stor respekt herfra.
Få lige malet lidt bur osv indvendigt. Det fortjener den.
Sidst jeg så den var den sgu lidt tarvelig indvendig.
Sådan er turbobiler da, ik?
Fint Fint Fint stykke mekanik. Du får os andre til at ligne amatører.
Stor respekt herfra.
Få lige malet lidt bur osv indvendigt. Det fortjener den.
Sidst jeg så den var den sgu lidt tarvelig indvendig.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: .:R36 Turbo stage 2.
Jeg forventer egentlig ikke meget anderledes spool op nu.. Den har fuld ladetryk ved 5300 rpm og den turbo jeg har nu er ikke med fræste letvægtshjul som den jeg får er.. Den har dog kugleleje den nye bliver med cea hjul ind og ud gen2 .. Så max 500 rpm senere vil jeg mene med den største jeg har i tankerne.. 8000rpm kører den. Jeg har målinger hvor jeg ikke begrænser ladetrykket i mellem området og på lidt køligere motor.. Der ligger 1243nm ved 5300rpm på en 1050hk måling..bugs skrev:1500hk hvilket omd tal gætter du på der er fuld boost? Og hvor mange omd er motoren lavet til?
Så der er bredt nok område at ta af,men det også en stor motor
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek