Fejlkode P1136 og vakuum under oliedæksel På Passat 1.8T AWT

Her kan postes guider og tech-info. Indlæg kræver godkendelse af admin for det bliver vist.
Besvar
Brugeravatar
SP90
Nyt medlem
Indlæg: 186
Tilmeldt: 9. jun 2013, 19:55
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Middelfart
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Fejlkode P1136 og vakuum under oliedæksel På Passat 1.8T AWT

Indlæg af SP90 » 21. apr 2017, 14:23

Denne guide er aktuel på Passat 3b5 1.8T AWT og muligvis andre biler med samme motorsystem.
Hvis du oplever at få denne fejl (P1136) og du har konstateret at der er vakuum under olie påfyldnings dækslet i tomgang, så er her en guide til hvilke dele der skal skiftes.

Jeg oplevede selv på min Passat 1.8T år 04 at der var udsætter under tomgang samt at den var let forhøjet.
Problemet opstår ved at en lille kontra ventil går i stykker og motoren suger vakuum ind på oliefilter konsollen.

Billede

Du skal anskaffe dig følgene dele:
06A103213F - breather line (denne er vigtig da plastikrøret bliver ligesom glas og kan ikke afmonters uden at det går i stykker)
N 90467301 - O-ring
06A103247 - valve housing
035103245G - breather valve (det er denne lille bandit som laver alt balladen.

Billede
Det ses tydeligt at denne ventil ikke holder tæt mere.

Jeg afmonterede oliepind med hus og gasspjæld (gasspjældspakning 028129748) samt afstivning til indsugnigs manifold for at komme til det.
Jeg afmonterede desuden hele krumtaps ventilations systemet for at rense det for koks og sod.

Billede
Sod og koks i udluftningsrøret bag på motoren.

Når man afmontere breather line skal man passe på at der ikke falder plastik stykker ned i oliefilterkonsollen/bundkaret.
Når ventilen er skiftet er det bare at samle i modsat rækkefølge.
____________________________

Volkswagen Polo 1.2 TSI BMT comforline.
Volkswagen Passat Limousine 1.8T AWT 2004.
Volkswagen Olo Cupe 1.3 AAV 1994.
Volkswagen Polo Cupe 1.3 AAV 1994.
Volkswagen Vento GL 1.8 ABS 1992.

Besvar

Tilbage til "Tech-Info - Guider"