Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Alt vedr. dæk
Brugeravatar
pertoftdal
Nyt medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 9. apr 2014, 16:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hasselager
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af pertoftdal » 31. mar 2015, 10:24

Jeg skal til at skifte dæk på bilen, Audi A3 8p.
Jeg kører med Dunlop Sport Maxx, 225/45-17, men synes de larmer. Og vil nok ikke montere Dunlop næste gang.

Hvilket dæk vil I anbefale.......hvor der er mindst dækstøj?
2022 Cupra Formentor 1,5 TSi
2020 Seat Leon ST 2,0TDi FR - rundt på taget
2017 Skoda Octavia Combi 5E FL 2,0TDI DSG (Landberg upgrade) - Solgt
2013 Audi A3 tdi (Landberg upgrade) - Solgt

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af azzkikr » 31. mar 2015, 10:33

Der er mærket på dækket hvad de er testet til. Men det er lyden ved siden af, eller ude på dækket. Lyden i kabinen er jo en anden sag.

Typisk vil dæk med V-mønster larme mere, end skrå-mønster.

Mange herinde kører med Hankook, hvilket jeg også selv har gode erfaringer med. Ellers laver både Toyo og Falken støjsvage dæk.

Brugeravatar
pertoftdal
Nyt medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 9. apr 2014, 16:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hasselager
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af pertoftdal » 31. mar 2015, 11:54

Det er støj indvendig i bilen jeg tænker på. Jeg kører ca 30.000km om året, hvor af de 20.000km er på motorvej.

Så lydniveauet indvendig, må jo gerne være til den gode side :-)
2022 Cupra Formentor 1,5 TSi
2020 Seat Leon ST 2,0TDi FR - rundt på taget
2017 Skoda Octavia Combi 5E FL 2,0TDI DSG (Landberg upgrade) - Solgt
2013 Audi A3 tdi (Landberg upgrade) - Solgt

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af azzkikr » 31. mar 2015, 12:04

pertoftdal skrev:Det er støj indvendig i bilen jeg tænker på. Jeg kører ca 30.000km om året, hvor af de 20.000km er på motorvej.

Så lydniveauet indvendig, må jo gerne være til den gode side :-)

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af ABT » 31. mar 2015, 12:46

Goodyear er nok et godt bud, men når du kommer op i dækstørrelse, så vil det selvfølgelig larme mere og især når de bliver lidt slidte.. ;)

Én af årsagerne til at vi er gået ned i størrelse eller tilbage til 16" i denne sæson.
Gider ikke unødig støj, når vi kører i bilen (sydpå)..
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Jesperrm
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 7. feb 2014, 16:11
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Dronninglund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af Jesperrm » 31. mar 2015, 13:39

Fulda :D = ingen støj
Passat 3c b6 R-Line 2.0 TDI cbbb

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af azzkikr » 31. mar 2015, 14:09

Jesperrm skrev:Fulda :D = ingen greb
Sådan, fiksede den for dig.. :lol:

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af peter w » 31. mar 2015, 16:14

Hvorfor ser du ikke i de test som ADAC laver sammen med bl.a. FDM eller andre tests. Der er der fine målinger af det meste, der kan være relevant for at tage stilling til hvilket dæk, der opfylder dine ønsker - herunder støjmålinger.

Langt mere pålideligt end hvad din nabo, der prøver et nyt sæt dæk hvert tredje år synes.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 22 times

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af Mikael M109R » 31. mar 2015, 16:39

DUNLOP er eller i den støjsvage ende af skalaen, medmindre de er meget gamle eller slidt ned / blevet hårde.

Kører selv DUNLOP Sport RT, og oplever det som det mest støjsvage har prøvet til dato, hvilket tæller en del, Mine Michelin`er på kone fartøjet (pilot sport) larmer noget mere.
http://www.daekonline.dk/cgi-bin/rshop. ... p=R-235182
68DB siger testen det er altså så godt som det kan blive, når det så er sagt har jeg kun 10.000 km på dem så ved ikke om jeg har støj i vente :roll:

Har du overvejet en undervognsbehandlig (hulrum und alles) det giver en del støjreduktion IMO

Brugeravatar
pertoftdal
Nyt medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 9. apr 2014, 16:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hasselager
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af pertoftdal » 31. mar 2015, 16:50

De Dunlop jeg kører med er ca. 2 år gamle, og har max kørt 10.000km. Ved godt at der lige nu er en temp. på max 10 grader, og det kan måske godt have noget at sige. Samt der er også forskel på asfaltbelægning hvor man kører.....men synes stadig at de "larmer" meget.

De test der er lavet på forskellige dæk, er de lavet i sydeuropa = højere temp. eller i nordeuropa hvor der er lavere temp? Derfor jeg spørger :-)

Jeg ved også godt at nogen kan lide datteren, og andre moderen...........men det er meget at bruge 3-4.000 kr på at prøve sig frem. Eller om der er forskel på hvilken bil/model dæk sidder på?
2022 Cupra Formentor 1,5 TSi
2020 Seat Leon ST 2,0TDi FR - rundt på taget
2017 Skoda Octavia Combi 5E FL 2,0TDI DSG (Landberg upgrade) - Solgt
2013 Audi A3 tdi (Landberg upgrade) - Solgt

Martinpassat
Nyt medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 23. mar 2013, 11:15
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af Martinpassat » 31. mar 2015, 16:58

pertoftdal skrev: Jeg ved også godt at nogen kan lide datteren, og andre moderen...........men det er meget at bruge 3-4.000 kr på at prøve sig frem.

Jeg står i samme situation og man plukker jo ikke sedler af træerne :mrgreen: Jeg overvejede Dunlop grundet lav db , men det ødelagde du lige så jeg Jeg ryger på et sæt hankook ventus s1 evo2 k117 225/40 zr18 :mrgreen:

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af ABT » 31. mar 2015, 17:09

Vores 16" sommerhjul i år er netop også på Dunlop Fast Response pga af anmeldelserne, som jeg da håber på holder.. :roll:
Fremragende reaktion og feedback fra vejen - Suveræn ydeevne i vådt vejr - Præcis styring i kurver - Brændstoføkonomisk og højt kilometertal.

Fremragende respons og feedback fra vejen SP Fast Response anvender den fordelagtige Dunlop Touch-teknologi - med en række avancerede funktioner, som giver mere respons og føling med vejen. Takket være en fladere slidbaneprofil bliver gummiets kontaktflade med vejen større, så køreegenskaberne bliver mere præcise i vådt og tørt føre. En stærkere forbindelse mellem dæk og fælge forbedrer feedback fra vejen. Suveræn ydeevne i vådt vejr Nyd de pålidelige køreegenskaber på våde veje. SP FastResponse har brede riller, som hurtigt leder vandet væk i regnfuldt vejr og dermed mindsker risikoen for akvaplaning. Slidbanen har et højt indhold af silica, hvilket forbedrer vejgrebet i vådt føre og giver kortere bremselængder. Præcis styring i kurver Den forbedrede vejfeedback sikrer, at dækket reagerer hurtigere på styre- og kurvemanøvrer. Den asymmetriske slidbane har en stiv skulderblok, der sikrer stabilitet ved kurvekørsel. Trykket fordeles jævnt hen over dækkets kontaktflade, hvilket giver en mere jævn overgang fra lige vej til kurver. Brændstoføkonomisk med et højt kilometertal Slidbaneblandingen er udviklet til at minimere energitab og slid - og det har resulteret i et meget holdbart dæk med et lavere benzinforbrug
.
Senest rettet af ABT 31. mar 2015, 18:20, rettet i alt 1 gang.
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
pertoftdal
Nyt medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 9. apr 2014, 16:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hasselager
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af pertoftdal » 31. mar 2015, 17:37

Mikael M109R: Bilen har næsten lige fået den helt store tur fra PAVA, så det er ikke det. Og heller ikke lejestøj.........

Martinpassat: Nu ikke tage det som at Dunlop er et dårlige dæk, jeg søger erfaring/råd og kan kun svare ud fra hvordan jeg oplever det :-)

Men som skrev tidligere, ved jeg ikke om sommerhjul er kommet på for tidlig og temp. har noget at sige.

Dæk har forresten stået på et opvarmet værksted vinteren over, så det skulle ikke have noget at sige. Og der er ikke unormalt slid/ hæl og tå.
2022 Cupra Formentor 1,5 TSi
2020 Seat Leon ST 2,0TDi FR - rundt på taget
2017 Skoda Octavia Combi 5E FL 2,0TDI DSG (Landberg upgrade) - Solgt
2013 Audi A3 tdi (Landberg upgrade) - Solgt

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af Kevinff » 31. mar 2015, 19:12

Mikael M109R skrev:DUNLOP er eller i den støjsvage ende af skalaen, medmindre de er meget gamle eller slidt ned / blevet hårde.

Kører selv DUNLOP Sport RT, og oplever det som det mest støjsvage har prøvet til dato, hvilket tæller en del, Mine Michelin`er på kone fartøjet (pilot sport) larmer noget mere.
http://www.daekonline.dk/cgi-bin/rshop. ... p=R-235182
68DB siger testen det er altså så godt som det kan blive, når det så er sagt har jeg kun 10.000 km på dem så ved ikke om jeg har støj i vente :roll:

Har du overvejet en undervognsbehandlig (hulrum und alles) det giver en del støjreduktion IMO
jeg kan så berette om 3 sæt dunlop sport maxx rt der larmede afhelvedes til inden en sæson var overstået

Tonny4140
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 1. aug 2012, 19:11
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af Tonny4140 » 31. mar 2015, 21:56

Jeg har Dunlop sport maxx rt monteret på min touran 225/45/17 kørt 2 sæsoner og skal ud på den tredje i år, de er dejlig støjsvag, så jeg er meget tæt på at skifte de dæk jeg fik med til golfen ud til Dunlop også. Det er godt nok 235/35/19 men mon ikke de også er gode?
Mvh.
Tonny A.
VW Passat GTE Billede
Vw Golf VII 2.0 TDI
Audi A3 8P 1.8 TFSI
Vw Golf VI GTD

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 22 times

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af Mikael M109R » 1. apr 2015, 20:19

Tonny4140 skrev:Jeg har Dunlop sport maxx rt monteret på min touran 225/45/17 kørt 2 sæsoner og skal ud på den tredje i år, de er dejlig støjsvag, så jeg er meget tæt på at skifte de dæk jeg fik med til golfen ud til Dunlop også. Det er godt nok 235/35/19 men mon ikke de også er gode?
Jeg kører med dem i 235/40-18, de er fine så mon ikke også 19" er det, der kan selvf være forskellige oplevelser af et dæk i forskellige størrelser, men lige støj niveauet forventede jeg ikke de store udsving på.
Sjovt der er så forskellige oplevelser, mine er ikke noget jeg har hørt eller lignende men egen erfaring, og der er dækket som nævnt helt på højde med eks. Michelin Sport eller Conti SC, hvis ikke bedre. Min fælgsmed anbefalede FULDA sport som ifølge ham var noget af det mest Runde man kunne opdrive (den slags han sikkert går op i), men ved ikke med greb og støj mv.

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 22 times

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af Mikael M109R » 1. apr 2015, 20:26

Kan lige tilføje at de er meget bløde i compounden, nærmest vinterdæk agtige, har dog ikke registreret slid på den bekostning som man måske kunne frygte.
Når det er varmt om sommeren lyder det nærmest som om de klæber sig til asfalten (kører cabriolet... så hører nok lidt mere end gennemsnittet) ;)

chrsof
Nyt medlem
Indlæg: 177
Tilmeldt: 23. sep 2014, 16:49
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vamdrup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af chrsof » 2. apr 2015, 07:35

Jesperrm skrev:Fulda :D = ingen støj
Håber du har ret. :-)

Jeg har 4 stk liggende som skal på mine alufælge.

Efter at have læst adskillige test fandt jeg ud af at Fulda var det mest støjsvage dæk.

Har før kørt på Hankook s1 evo/evo 2 uden problemer.

Men nu vil jeg prøve Fulda sports control.

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af magre » 2. apr 2015, 08:38

azzkikr skrev:
Jesperrm skrev:Fulda :D = ingen greb
Sådan, fiksede den for dig.. :lol:
Det er god værkstedshumor !!! :lol:
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af Bopjensen » 2. apr 2015, 08:45

Hej

Hvorfor bliver Bridgestone aldrig nævnt?

Jeg har lige startet på et sæt Bridgestone LM-32 vinterdæk og de er overraskende gode, så nu ryger der et sæt Bridgestone Potenza 225/40-18 på A3eren om fjorten dage.

kommer jeg til at fortryde det?
Har eller kørt conti i 10 år, men nu er de simpelthen blevet for ringe til Prisen.

Venlig hilsen Bo

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af azzkikr » 2. apr 2015, 09:20

Bopjensen skrev:Hej

Hvorfor bliver Bridgestone aldrig nævnt?

Jeg har lige startet på et sæt Bridgestone LM-32 vinterdæk og de er overraskende gode, så nu ryger der et sæt Bridgestone Potenza 225/40-18 på A3eren om fjorten dage.

kommer jeg til at fortryde det?
Har eller kørt conti i 10 år, men nu er de simpelthen blevet for ringe til Prisen.

Venlig hilsen Bo
Altså jeg har kun gode erfaringer med Bridgestone, men har bare ikke fundet nogle steder der tilbyder dem til en ordentlig pris. Og hvis jeg kan spare 20% ved at vælge Hankook eller Continental så gør jeg det, da de er lige så gode eller bedre.

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af MikkelVitus » 3. apr 2015, 11:58

Jeg har lige fået et sæt Goodyear Efficientgrip monteret. 68 db er de opgivet til, og jeg er meget tilfreds.

De siger nada sammenlignet med de Conti sommerdæk der sad på tidligere. Og de har yderligere den fordel at de er runde :D

Conti er virkelig blevet nogle skod-dæk...
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

MogensR
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 3. okt 2010, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af MogensR » 3. apr 2015, 12:32

pertoftdal skrev:De Dunlop jeg kører med er ca. 2 år gamle, og har max kørt 10.000km. Ved godt at der lige nu er en temp. på max 10 grader, og det kan måske godt have noget at sige. Samt der er også forskel på asfaltbelægning hvor man kører.....men synes stadig at de "larmer" meget.

De test der er lavet på forskellige dæk, er de lavet i sydeuropa = højere temp. eller i nordeuropa hvor der er lavere temp? Derfor jeg spørger :-)

Jeg ved også godt at nogen kan lide datteren, og andre moderen...........men det er meget at bruge 3-4.000 kr på at prøve sig frem. Eller om der er forskel på hvilken bil/model dæk sidder på?
Hvis de ikke har kørt mere, så vil jeg undersøge om mønsteret skulle have rejst sig (hæl/tå).
Det sker tit, især hvis dæktrykket ikke er i den høje ende.

Ofte vil du kunne mærke modstand hvis du kører håndfladen over dækket, når de har rejst sig.

Har de rejst sig vil alle dæk larme utrolig meget, men en afraspning af dækket koster kun ca. 100,- pr. hjul og så forsvinder støjen igen. Det koster også lidt af mønsteret, men det er et godt alternativ til at udskifte dem, når de ikke har kørt mere.
Mogens R.

-------------
2012 BMW F11 520d
2010 Opel Astra 1.6T 180

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af ac242 » 3. apr 2015, 14:16

Bopjensen skrev:Hej

Hvorfor bliver Bridgestone aldrig nævnt?

Jeg har lige startet på et sæt Bridgestone LM-32 vinterdæk og de er overraskende gode, så nu ryger der et sæt Bridgestone Potenza 225/40-18 på A3eren om fjorten dage.

kommer jeg til at fortryde det?
Har eller kørt conti i 10 år, men nu er de simpelthen blevet for ringe til Prisen.

Venlig hilsen Bo
Har haft et sæt re050 og de larmede efter første sæson og 10000km, havde hårde sider(dårlig komfort)og var ikke runde om morgenen. Men de havde et rigtig godt greb både vådt og tørt. Efter dem fik jeg Hancock v12 på og de var på alle områder Bedre. Vil gætte på at hvis jeg smed dem på golfen nu ville de stadig være gode selvom der kun er Max 1,9mm mønster tilbage.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

Gankzz
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 7. sep 2011, 21:57
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af Gankzz » 4. apr 2015, 18:01

Jeg overvejer nogle Goodyear Eagle F1 hvad siger i om dem?
Havde nogle Hankook ventus v12 monteret sidste år de havde super grip men de var så skæve at det hele rystede så tænderne var ved at falde ud
2015 Skoda Octavia 2.0 TDI 184 RS DSG6

Brugeravatar
Henning Petersen
Nyt medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 15. jul 2011, 21:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af Henning Petersen » 14. apr 2015, 21:08

Gankzz skrev:Jeg overvejer nogle Goodyear Eagle F1 hvad siger i om dem?
Havde nogle Hankook ventus v12 monteret sidste år de havde super grip men de var så skæve at det hele rystede så tænderne var ved at falde ud
Jeg kører med Goodyear Eagle F1 18" på Passat'en og er super godt tilfreds.
Der er masser af greb og så er de faktisk overraskende støjsvage.
Varm anbefaling herfra, et MEGET behageligt dæk at køre med... :D

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af jokskilove » 14. apr 2015, 21:59

Har også været fint tilfreds med mine Goodyear Eagle F1.. 245/40/18, og de er omtrent lige så komfortable og betydeligt mere støjsvage end mine 225/55/16 skodvinterdæk (... fra 2007)
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af erlingvj » 15. apr 2015, 05:24

I diverse dætests er det næsten altid Goodyear og/eller Dunlop (samme koncern) der er mest støjsvage, hvis vi taler premium-dæk.

Conti SportContact 5 kan absoult ikke anbefales mht. støj.

Har haft flere Brigdestone-dæk og de kan heller ikke anbefales - er 8-kantede når de er kolde i langt højere grad end andre mærker.

Fulda er Conti-dæk med forældet teknologi.

Brugeravatar
cas
Nyt medlem
Indlæg: 222
Tilmeldt: 23. jul 2008, 08:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af cas » 15. apr 2015, 06:32

Helt enig med erlingvj....

Har kørt 1 1/2 sæson med CSC 5 - magen til støjsender skal man lede længe efter.

Sidste sæson på 18" og nuværende på 19" er med Dunlop Sport Maxx. Larmer jf målinger 68 db, hvilket skulle være noget af det laveste, når jeg har kigget på nettet.
VW Passat Variant 2.0 GTR 4-motion (280 HK), 2017 Nuværende
VW Passat 2.0 TSI Highline (211 HK), 2012 Tidligere
VW Golf V GTI, 2008 Tidligere
VW Golf V GTI, 2007 Tidligere
VW Golf IV GTI, 1999 Tidligere

Brugeravatar
pertoftdal
Nyt medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 9. apr 2014, 16:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hasselager
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Nye sommerdæk, hvilket dæk larmer mindst?

Indlæg af pertoftdal » 16. apr 2015, 14:44

Tror jeg vil kigge på Goodyear til Audi'en, men venter lidt endnu. Dækstøj er ikke så markant, efter temperaturen er steget og kommer op over de 10 grader.

Men derfor er det stadig godt med flere input fra andre.............
2022 Cupra Formentor 1,5 TSi
2020 Seat Leon ST 2,0TDi FR - rundt på taget
2017 Skoda Octavia Combi 5E FL 2,0TDI DSG (Landberg upgrade) - Solgt
2013 Audi A3 tdi (Landberg upgrade) - Solgt

Besvar

Tilbage til "Dæk"