Maks dækstørrelse på Golf VII GTE?

Alt vedr. dæk
Besvar
ABOlsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. dec 2008, 14:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Maks dækstørrelse på Golf VII GTE?

Indlæg af ABOlsen » 26. maj 2016, 15:27

Hey

Har en Golf VII GTE på vej og skal have købt sommerhjul. Jeg søger præcis info om hvad passer. Jeg ønsker at køre med 235/40R18 eller 225/45R18 for at få lidt mere profil på dækket, så 225/40R18 er ikke en løsning. Jeg er ikke super interesseret i hvad folk syntes om udseendet, bare korrekt info om hvad der kan monteres. Jeg har kig på lidt forskellige fælge med ET fra 51 til 45 mm i 8" og 8.5" bredde. Bilen skal ikke sænkes så det skal ikke medregnes. Er der nogen som med sikkerhed ved om de dækstørrelser kan monteres på en Golf VII uden overhovedet at stødde på nogen steder? I så fald, hvilken ET og fælgbredde anbefales?

På forhånd tak

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Maks dækstørrelse på Golf VII GTE?

Indlæg af aknedude » 26. maj 2016, 16:55

Det du er ude i giver ikke rigtig mening, En GTE med for store dæk???? den kommer jo til at køre kortere på ltr.???? og bruge mere EL når du kører. Må man Spørge om hvorfor du vil gøre dette.

Nå men 8,5 Et 45 foran og bagi kan der sidde 9,5 ET 45 uden nogen problemer. du vil ikke ramme noget med de dæk str. 225/45-18 er helt tosset, de er 4% for store.

Støde på???? næ

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Maks dækstørrelse på Golf VII GTE?

Indlæg af Blackfinger » 26. maj 2016, 17:28

Hvis man nu i forvejen er super interesseret i folks kommentarer, hvorfor hjælper man så ikke bare sig selv?

Passende fælgdimensioner og ET kan ses her: http://www.bigwheels.dk/

ABOlsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. dec 2008, 14:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Maks dækstørrelse på Golf VII GTE?

Indlæg af ABOlsen » 29. maj 2016, 08:50

aknedude skrev:Det du er ude i giver ikke rigtig mening, En GTE med for store dæk???? den kommer jo til at køre kortere på ltr.???? og bruge mere EL når du kører. Må man Spørge om hvorfor du vil gøre dette.

Nå men 8,5 Et 45 foran og bagi kan der sidde 9,5 ET 45 uden nogen problemer. du vil ikke ramme noget med de dæk str. 225/45-18 er helt tosset, de er 4% for store.

Støde på???? næ
Tak for svar.

Jeg vil have en højere profil på for at fælgene er bedre beskyttet og så giver det bedre komfort. Det er primært min kæreste som kommer til at køre bilen, så disse ting er væsentlige. Jeg har også kigget på 215/45R18, så det er en mere brændstofvenlig løsning. Det skal dog siges at jeg ikke har købt en GTE for at være grøn. Jeg har købt den fordi jeg af en kammerat som ejer en autohandel, har fået et MEGET godt tilbud på en bil, som bliver importeret direkte fra Tyskland med mindre end 8000 km på klokken.

ABOlsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. dec 2008, 14:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Maks dækstørrelse på Golf VII GTE?

Indlæg af ABOlsen » 29. maj 2016, 09:10

Blackfinger skrev:Hvis man nu i forvejen er super interesseret i folks kommentarer, hvorfor hjælper man så ikke bare sig selv?

Passende fælgdimensioner og ET kan ses her: http://www.bigwheels.dk/
Hvad snakker du om???

Jeg ved udemærket hvad original ET er, og hvad original dækstørrelse er. Jeg kender også fint loven omkring hvad ændringer man kan lave osv. Dit link besvare intet og hjælper intet - og hvad gammel erfaring med Bigwheels angår, så har de nada idé om hvad passer ordentligt med mindre det er original størrelser. Jeg spurgte klart om to ALTERNATIVE dækstørrelser med ALTERNATIVE ET mål, det var det hele.

Tråde som de her har en tendes til at ende ud i diskussioner om hvorvidt det ser godt ud osv. hvilket ikke besvare mit spørgsmål. Dette er ikke mit første besøg på et auto forum - langt fra. Det er heller ikke den første bil jeg køber dæk og fælge til - derfor ved jeg også at ting kan variere hvad pasform angår imellem dækfabrikanter etc. i.e, derfor er personlig erfaring en god ting.

Når du nu er færdig med at prøve at bestemme hvad man kan og ikke kan spørge om, så kan det være at du har et brugbart svar. Hvis det er tilfældet, så er det meget velkommeent - hvis ikke så kan jeg ikke se formålet med dit indlæg. Jeg tvivler på at VAGCARS har brug for dig som forum politi, og jeg tivler på at du aner noget om hvad jeg er super interesseret i.





Back on topic...

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Maks dækstørrelse på Golf VII GTE?

Indlæg af GranTurismo » 29. maj 2016, 17:51

WOW... bare WOW...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Maks dækstørrelse på Golf VII GTE?

Indlæg af gudhjem » 29. maj 2016, 18:02




polo blue gt

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Maks dækstørrelse på Golf VII GTE?

Indlæg af Korreborg » 29. maj 2016, 18:16

GranTurismo skrev:WOW... bare WOW...
Enig :lol:

Bort set fra det, så er det jo ikke profilen der afgør om den beskytter fælgen. Det er bredden på dækket. Profilen er højden i forhold til bredden.

Forskellen på 225/40 og 225/45 er jo kun ca 1cm højere. = Du rammer alligevel kantstenen. Det er vigtigere at have f.eks. 235 eller 245 for den sag skyld + dæk med fælgbeskytter, da dækket så rammer kantstenen før fælgen.
Altså som på billederne. Et smalt dæk får fælgen til at stikke ud. Og et bredt beskytter den.
BilledeBillede

Det afgørende er jo så hvor bred din fælg er. 225mm dæk beskytter 7.5" fælge bedre end det ville på 8.5" brede fælge.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Maks dækstørrelse på Golf VII GTE?

Indlæg af aknedude » 30. maj 2016, 17:19

monter 225/40-18 på en 7,5" fælg så er den "kone venlig" at ligge og jonglere rundt med mærkelige dæk str. er helt tosset, og det gør ingen forskel.

Og så er der noget jeg slet ikke kan få til at give mening, at du taler om 215/også, så ryger det da helt af sporet.

Ville hvis det var min kone der skulle køre i den, smide 7x17" på den. 225/45-17 er en dejlig morfar str.
og fungerer fint til kvinder :lol: :mrgreen:

Besvar

Tilbage til "Dæk"