Lupofælge Til Citigo, Hvad Skal Der Til ?

Alt vedr. dæk
Besvar
jesper h jensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23. okt 2016, 18:06
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Lupofælge Til Citigo, Hvad Skal Der Til ?

Indlæg af jesper h jensen » 23. okt 2016, 18:36

Har købt et sæt lupofælge til den lille citigo, de passer fint på bagakslen, men det går galt på forakslen, den originale fælg 4,5x14 tommer, 4x100, et 35 og lupofælgen 4x14 tommer, 4x100, et 35, men som sagt går det galt på forakslen, fælgen rammer bremsecaliber, er der nogen der har prøvet det ? Spacer er jo self. En mulighed, hvilke problemer giver det ? Har overvejet et sæt godt brugte bremseklodser, det vil efter min overbevisning flytte caliberen længer ind, og derved lidt mere plads ? Erfaringer/ideer modtages gerne, det burde være mulig, er næsten hundred på at jeg har set det gjort,,,,men kan self. Ikke huske hvor, jeg vil helst undgå spaceren, da det alt andet lige øger slitage/belastning på aksler, lejer osv.
Mvh jesper h jensen

MINI_DK
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 18. jul 2008, 13:04
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Lupofælge Til Citigo, Hvad Skal Der Til ?

Indlæg af MINI_DK » 23. okt 2016, 21:05

Jeg har det på min og vinteren. Har et så 3 mm spacer på foran. Også kan vægtkloder ikke side inde fælge i mod forsiden. De skal side på yder siden. Se billede.

MINI_DK
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 18. jul 2008, 13:04
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Lupofælge Til Citigo, Hvad Skal Der Til ?

Indlæg af MINI_DK » 23. okt 2016, 21:06

Her er billede
Vedhæftede filer
2013-11-01 10.39.31.jpg
2013-11-01 10.39.31.jpg (19.42 KiB) Vist 1108 gange

jesper h jensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23. okt 2016, 18:06
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lupofælge Til Citigo, Hvad Skal Der Til ?

Indlæg af jesper h jensen » 29. okt 2016, 11:50

Så blev det weekend igen og tid til og lege lidt med vinterhjulene til citigo`n,
havde lånt div. Spacer hos en makker, nogle af dem var noget universal (skrammel) for at nå til et mål der passer,
jeg har sat 5 mm spacer på forakslen og taget 2 mm af den ene bremseklods (begge sider) for at få caliberen lidt længere ind mod centrum af bilen,,, så går det lige, der er nu 0.4mm mellem fælg og caliber, og den afstand vil selfølgelig blive større i takt med at bremseklodserne slides, hvis der er andre der bruger samme hjul,,,så er rådet herfra at gemme et sæt halvslidte bremseklodser til vinterbrug.
Mvh jesper h jensen

MINI_DK
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 18. jul 2008, 13:04
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Lupofælge Til Citigo, Hvad Skal Der Til ?

Indlæg af MINI_DK » 29. okt 2016, 21:52

Det første jeg have mine på, havde bilen kørt 6500 km det var ikke noget problem bremser. Jo calibre var tæt på fælge. Men kunne have Lupo fælge på uden spacer.

Besvar

Tilbage til "Dæk"