Alupest i næsten nye fælge

Alt vedr. dæk
Besvar
Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Alupest i næsten nye fælge

Indlæg af i-s » 14. apr 2018, 12:34

Hej,
Har skiftet til sommerdæk og blev lidt overrasket da jeg gjorde mine org. VW vinter alufælge rene.
De er kraftigt angrebet af alu-pest (alu rust) på bagsiden af egerne.

Har tænkt mig at reklamere, men vil lige høre panelet herinde om jeg forventer for meget af en org. fælg der har kørt en sæson.
2018-04-14 10.32.42.jpg
2018-04-14 10.32.42.jpg (159.3 KiB) Vist 1172 gange
/Søren.

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Alupest i næsten nye fælge

Indlæg af Mike H » 14. apr 2018, 13:49

En sæson - har de kørt meget langt eller været meget lang tid mellem vask? Syntes der er ret meget bremsestøv på bagsiden af de eger i forhold til kun 1 år. Mine uoriginale fælge med 4 sæsoner bag sig ser bedre ud - og har ikke boblerne. Forstår godt du er skuffet, men jeg tror du får “stenslag” forklaringen :? Hvad er det for originale fælge, for der er sikkert nogle herinde med samme model der kan give noget reference / stand på deres.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Alupest i næsten nye fælge

Indlæg af i-s » 14. apr 2018, 22:18

Mike H skrev:
14. apr 2018, 13:49
En sæson - har de kørt meget langt eller været meget lang tid mellem vask? Syntes der er ret meget bremsestøv på bagsiden af de eger i forhold til kun 1 år. Mine uoriginale fælge med 4 sæsoner bag sig ser bedre ud - og har ikke boblerne. Forstår godt du er skuffet, men jeg tror du får “stenslag” forklaringen :? Hvad er det for originale fælge, for der er sikkert nogle herinde med samme model der kan give noget reference / stand på deres.
Næh, vasket en gang pr 3 uge vil jeg mene. Det er Sepang der org. følger med en Passat Comfortline. De har kørt 20.000 km. Hører gerne om der er andre med samme fælge, hvordan de har klaret vinteren.
/Søren.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Alupest i næsten nye fælge

Indlæg af erlingvj » 15. apr 2018, 03:36

Volkswagen sælger fælge af forskellig kvalitet (og pris):
1) Fælge der anvendes ved førstegangsmontering
2) Fælge der der deciderede er til vinterbrug. Til Golf fremstilles fx en vinterversion af den fælg der hedder "Dijon". Den er stadig 17" men fx smallere end "sommerversionen".
3) Tilbehørs-fælge, der er billigere og en anden kvalitet end 1). Fx "Sima".
4) Fælge fra der ikke er fremstillet til Volkswagen. Fx fra Fondmetal. Disse har ikke et VAG reservedelsnummer.

Fælge af kategori 1) med en "normal" sølvmetal lakering og fælge af katergori 2) kan normalt modstå det danske vinterklima helt uden problemer gennem mange mange år.
Dine "Sepang" er af kategori 1) med "normal" lakering og det er helt ude i skoven, at de koger op.
På min Golf har jeg vinterfælge af samme kategori der hedder "Lyon". De har kørt 3 sæsoner og er stadig i perfekt stand.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Alupest i næsten nye fælge

Indlæg af i-s » 15. apr 2018, 08:35

erlingvj skrev:
15. apr 2018, 03:36
Volkswagen sælger fælge af forskellig kvalitet (og pris):
1) Fælge der anvendes ved førstegangsmontering
2) Fælge der der deciderede er til vinterbrug. Til Golf fremstilles fx en vinterversion af den fælg der hedder "Dijon". Den er stadig 17" men fx smallere end "sommerversionen".
3) Tilbehørs-fælge, der er billigere og en anden kvalitet end 1). Fx "Sima".
4) Fælge fra der ikke er fremstillet til Volkswagen. Fx fra Fondmetal. Disse har ikke et VAG reservedelsnummer.

Fælge af kategori 1) med en "normal" sølvmetal lakering og fælge af katergori 2) kan normalt modstå det danske vinterklima helt uden problemer gennem mange mange år.
Dine "Sepang" er af kategori 1) med "normal" lakering og det er helt ude i skoven, at de koger op.
På min Golf har jeg vinterfælge af samme kategori der hedder "Lyon". De har kørt 3 sæsoner og er stadig i perfekt stand.
Erling, Tak for forklaringerne på de forskellige fælge. Jeg putter en af dem i bag i bilen og kører forbi forhandleren hvor de er købt og får en snak med dem.
/Søren.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Alupest i næsten nye fælge

Indlæg af erlingvj » 15. apr 2018, 11:45

VW´s underleverandør til "Sepang" hedder:
CMS Automotive Trading GmbH

Med det navn er det nærliggende at antage, at CMS næppe selv har fremstillet dem.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Alupest i næsten nye fælge

Indlæg af i-s » 15. apr 2018, 12:13

erlingvj skrev:
15. apr 2018, 11:45
VW´s underleverandør til "Sepang" hedder:
CMS Automotive Trading GmbH

Med det navn er det nærliggende at antage, at CMS næppe selv har fremstillet dem.
Ok ... synes det får en lidt billig klang nu ...
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Dæk"