Dækslid Golf V GTI

Alt vedr. dæk
Besvar
MSB
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 10. jul 2017, 09:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Dækslid Golf V GTI

Indlæg af MSB » 19. nov 2018, 13:23

Hej

Jeg har liget fået skiftet til vinterdæk, og lagde i den forbindelse mærke til, at mine sommerdæk er slidt ret skævt. Er det normalt at være indstillet så aggressivt på en GTI?

Jeg ved ikke hvor langt dækkene har kørt, da de sad på bilen da jeg købte den, men de er fra 2014. Det er et sæt Pirelli P-zero 225/40-18. Der har været en del dækstøj, men bilen har ikke trukket skævt, hverken under kørsel eller bremsning.

Alle 4 dæk er slidt skæve på indersiden. Det er venstre side af dækket på billedet. Det snyder lidt at der er løbet vand ned ad det, for mønsteret er stort set væk, mens der stadig er en del tilbage på ydersiden.

https://ibb.co/k8i4FL
2007 VW Golf GTI
1979 Opel Kadett C

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Dækslid Golf V GTI

Indlæg af carstenhjorth » 19. nov 2018, 14:03

Min gør det en lille smule, slet ikke så meget som din, mener at have læst at den fik lidt mindre camber bagpå ved faceliftet, men er ikke sikker.
Har du standard undervogn?
Kørte i en periode med 40mm lavere fjedre og det gjorde ikke noget godt for camber, der ikke kan justeres foran, og som regel er justerskruen rustet helt sammen bagpå..
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

MSB
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 10. jul 2017, 09:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Dækslid Golf V GTI

Indlæg af MSB » 19. nov 2018, 21:28

Jeps, undervognen er standard. Jeg tror jeg skal omkring et værksted og have den målt. Bilen kan selvfølgelig have været sænket tidligere, selvom den står original nu.
2007 VW Golf GTI
1979 Opel Kadett C

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Dækslid Golf V GTI

Indlæg af Kildevang » 21. nov 2018, 21:44

Start lige med en Udmåling... så vil værkstedet også hurtigt kunne fortælle om den står forkert..!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Dækslid Golf V GTI

Indlæg af Stefan » 22. nov 2018, 14:15

Min Octavia gør præcis det samme. Mine sommerdæk er ødelagt pga. slid på indersiden - og vinterdækkene brummer fordi de rejser sig og bliver savtakkede. Har fået den sporet flere gange. Følger lige tråden på sidelinjen!

Besvar

Tilbage til "Dæk"