Beholde fælge og vinterdæk

Alt vedr. dæk
Besvar
Benny From
Nyt medlem
Indlæg: 200
Tilmeldt: 19. sep 2010, 07:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Beholde fælge og vinterdæk

Indlæg af Benny From » 25. dec 2023, 10:14

Har købt en anden ældre golf sportsvan fra 2017 som erstatning for min gamle passat 3c.

Golfen står idag med originale alufælge på sommerdæk som, som selvfølgelig skal skiftes til vinterdæk, passaten har gamle originale SIMA fælge som ikke fejler noget som helst, med relativt nye vinterdæk.

Fælgene og dæk fra passaten passer lige over på golfen, så intet problem med det.

Jeg er dog kommet i tvivl om hvad jeg skal gøre, bare sætte de gamle Sima fælge over på golfen, eller få sat vintedækkene over på de nyere fælge, eventuelt få forhandleren til at sætte helt nye vinterdæk på golfens nyere fælge

Hvad ville I gøre ?

stevi
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 7. maj 2014, 10:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Beholde fælge og vinterdæk

Indlæg af stevi » 28. dec 2023, 13:21

Jeg er ikke sikker på at dækdimensionen fra en Passat passer på en Golf, men måske tager jeg fejl? En Golf på 16-tommer-hjul kører standard med 205/55-R16 mens en Passat på 16-tommer vist nok (alt efter årgang) kører med 215/60-R16? 215/60-R16 har en større omkreds, differencen er godt 5%, så dit speedometer vil vise for lidt.
Men hvis du tjekker dimensionerne på de respektive dæk, er det nemmere at finde ud af.

Benny From
Nyt medlem
Indlæg: 200
Tilmeldt: 19. sep 2010, 07:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Beholde fælge og vinterdæk

Indlæg af Benny From » 29. dec 2023, 07:59

Hej Stevi

Tak for svaret

Dækstørrelserne er de samme på på passaten og Golfen, 205 -55 -16 91 H, og begge kører på 16 tommer fælge, den eneste forskel er ET målene, Passatens er 45 og Golfen 47

Forhandleren har fået bekræftet hos VW at fælge og dæk bare kan flyttes over
These users thanked the author Benny From for the post:
stevi

Besvar

Tilbage til "Dæk"