Akut dyse problem

Cvkprivat
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26. maj 2018, 21:02
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Akut dyse problem

Indlæg af Cvkprivat » 11. aug 2018, 04:48

Hej i går aftes da jeg kørte hjem gik vores Polo 1.6 TDI BMT 2010 I Emergency mode.
Den lyder som den går på 3 cylinder.
Havde kort en alm obd testet på og den skeen at der var problemer med en dyse.
Jeg Tror at en dyse er stået af elektriske da det sket nærmest momentane.
Er der nogle der har en brugt dyse liggende?
Skal have VDCS på idag.

Bor i Silkeborg.

Cvkprivat
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26. maj 2018, 21:02
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Cvkprivat » 11. aug 2018, 04:51

Tænker på at skifte alle 4 til nye renoverede, men er det umagen værd frem for at skifte den der er defekt. 4 nye renoverede koster jo ikke en formue på eBay.de

Brugeravatar
Jever112
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 4. okt 2011, 19:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Jever112 » 11. aug 2018, 07:51

Du gør dig selv en stor tjeneste ved at udskifte alle 4 på en gang. Det er set så mange gange før at de andre går efterfølgende... Husk de skal kodes efter udskiftning


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7780
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af norn » 11. aug 2018, 08:24

Jever112 skrev:
11. aug 2018, 07:51
Du gør dig selv en stor tjeneste ved at udskifte alle 4 på en gang. Det er set så mange gange før at de andre går efterfølgende... Husk de skal kodes efter udskiftning Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvis det fire billige fra ebay , så ville jeg godt nok hellere lade de org. Sidde
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Senz » 11. aug 2018, 08:35

Tænker på at skifte alle 4 til nye renoverede, men er det umagen værd frem for at skifte den der er defekt. 4 nye renoverede koster jo ikke en formue på eBay.de
Få dem testet. Det kan du ved BG service center viby. At skifte alle er tosset hvis de andre ikke fejler noget og det kan en test se. :)

Jeg vil ikke anbefale at købe noget som dyse ved steder hvor man ikke ved om de er lavet efter forskrifterne. Vi har set mange gange at mange steder også i tyskland at de benytter uoriginal dele samt på nogen dyser ingen gang kan lave nye koder. Dette gør at bilen kommer til at ryge og køre dårligt. :(


Hvad koster en dyse ved Ebay :?:

er det https://www.ebay.co.uk/itm/New-VDO-Dies ... Swx~pbadHE

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Peder » 11. aug 2018, 08:54

Hvis bilen er opdateret i software hos vw grundet skandalen, har fuld servicebog og har gået under 250.000 betaler vw gildet
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Cvkprivat
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26. maj 2018, 21:02
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Cvkprivat » 11. aug 2018, 12:56

En renoveret original dysse er vel mindst ligeså gode som dem jeg har siddende?
Det er ikke billige kopi dysser.

Cvkprivat
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26. maj 2018, 21:02
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Cvkprivat » 11. aug 2018, 13:03

Har ærligt kun haft problemer med dele købt i Tyskland en gang og der sikrede eBay at jeg fik mine penge retur.
Har købt dele der nede oftest bedre kvalitet end dem man køber i dk og ofte langt bedre service.
Ofte kan original dele købes til under 2/3 af prisen her hjemme.
Konkurrencen er simpelthen for lille i DK.

https://m.ebay.de/itm/4-x-Einspritzduse ... =R40&rt=nc

JV
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. dec 2016, 11:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af JV » 11. aug 2018, 17:13

Hej Cvkprivat. Jeg tænker jeg lige vil give lidt af min viden. så du ved hvad du er ved at gå ind til. :)

En renoveret dyse er ikke bare en selvfølge at den er god. Flere dieselværksteder renovere med uoriginale dele. Vi ser det især i polen. Men også i Tyskland. Og mon ikke også der er nogen i Danmark der også kan finde på det. :cry:


Det er bare ikke samme kvalitet og på netop lige dyser er det utroligt vigtig at det virker som OE Da hvis de dyser du sætter i har uoriginale dysespis så kan den sprøjte forkert hvilket skaber at den køre dårligt. Og at du faktisk vil kunne skade din motor.

Man er nød til at tænke om hvad delene koster. Jeg ved godt du kan købe filter bremser osv. til rigtige gode priser. i Tyskland. Men når du kan få 4 stk dyser til 2242kr sikkert også med fragt. Så er der noget helt sindsygt galt. INGEN kan sælge 4 styk for den pris.
Hvis vi kikker på FTZ koster 1 stk dyse 3822kr inkl moms.


Jeg sidder ved Nordens støreste diesel værksted. Vi sælger dyser ud til hele verden. Og vi vil ALDRIG kunne sælge 4 styk dyser til 2242. og vi får dyserne til en rigtig god pris.

Du kommer kun til at få problemer med de dyser. Og vil fraråde dig det på det kraftigste.

Ang Renoveret dyser.
Så betyder Renoveret dyser. ikke at det er en dårlig ting. hvis vi snakker ved os. der er
Alle vores dyser er 100% originale selvfølge fordi det er det rigtige men også fordi at der bliver stillet krav om vi ikke må benytte uoriginale dele. Fra det syns punkt. Ja så er en renoveret dyse faktisk lige så god som en helt ny. Da alt i de renoveret dyser bliver skiftet. man beholder kun huset.
De dyser som vw sælger er helt nye dyser.(ret mig hvis jeg tager fejl) hvilket også gør at prisen er højre. samt at når der nu står vw så stiger prisen også selv om man kan købe den 99% samme til en meget bedre pris. den 1% er for loget :D

Hvis du har nogen spørgsmål er du selvfølge velkommen til at spøger :)

Vh JV

Cvkprivat
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26. maj 2018, 21:02
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Cvkprivat » 11. aug 2018, 19:56

Al respekt for danske reservedele leverandør og værksteder og nej har købt mange andre dele end filter og bremser.
Min oplevelser har som sagt været rigtig gode fx på renoverede turboladere gearkasser og motor.
Kender en af indkøbene i et af Danmarks største reservedele firmaer og kan kun sige de tjener rigtig mange penge på de dele.
Danske værksteder har i forhold til tyske meget forliget service niveau og uddannelse.
Så er slet ikke enig i din betragtning.
Men høre tit fra den danske bil branche at de er meget bedre end i andre lande slet ikke min oplevelse, men fint andre har andre oplevelse.

JV
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. dec 2016, 11:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af JV » 11. aug 2018, 20:52

Nu sælger vi hverken turboer geakasser og motor. Og tror heller ikke du oplever de store problemer der. Jeg siger slet ikke at reservedele fra Tyskland er dårlige. Vi køber alle vores dele ved Bosch samt fra andre steder. Det jeg siger er at nogen benytter uoriginale dele til dyser og det gøre dysen utrolig dårlig.😔

Nu ved jeg ikke hvilket firma du kender. Men vi får temmelig sikkert bedre priser end alle reservedele firmaer i Danmark.

Samt at vi også får bedre priser end de fleste steder i Tyskland. Grunden til vi får gode priser er fordi vi sælger utrolig mange dyser.

Og det gør at når jeg kikker på 4 dyser til 2250kr så ved jeg at de ikke er originale. Og at der er rigtig god mulighed for at du kommer til at opleve problemer.

Det har jo heller intet at gøre om at nogen er bedre end andre. Hvis man ikke benytter de rigtige dele så vil et produkt aldrig blive godt. Lige meget hvor dygtig manden er.

Du må jo selvfølgelig helt selv bestemme hvad du gør. Jeg kommer bare med guldkorn til dig så du ved hvad der kan ske. De dyser du har i nu er sikkert meget bedre end dem du tænker at købe.

Mit råd til dig er stadig at hive alle dyser op og få dem testet. Hvorfor skifte noget hvis det virker. 🙂

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 6 times
Been thanked: 117 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af CULT » 11. aug 2018, 22:43

Jeg har endnu tilgode at se eBay dyser der virker. Hvis du endelig køber dem så forbered dig på dårlig start, ujævn tomgang og så kan du også lige spare op til et partikelfilter når de dyser har stoppet filtreret


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

johannes
Aktiv medlem
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: lidt syd for ålborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 24 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af johannes » 12. aug 2018, 13:59

Jeg købte 4 renoverede dyser til min egen bil og efter en måneds tid gik den ene dyse i stykker. jeg sendte den retur til dem jeg havde købt den af og fik tilsendt en anden. Jeg kan se der er flere som sælger dem til ca. 3000 og thansen 6300 og spørger du hos vw ca. 5000 og er det 4 ca.20000 så vil jeg hellere købe en anden motor. Jeg har spurgt på større dieselværksteder og har ikke fundet et firma i Danmark som har måleudstyr til at kontrollere dyserne. Dyserne jeg købte på ebay er pakket i en lukket pose hvori der ligger papirer på dysen hvor meget forindsprøjtning hovedinsprøjtning efterinsprøjtning samt hvor meget lækolie den giver

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7780
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af norn » 12. aug 2018, 14:29

Nu ved jeg ikke om dyserne er ens til alle 1,6 TDI , eller rettere koster det samme
Jeg har for ca en måneds tid siden skiftet en i en golf6 1,6 TDI
Den kostede hos AZF ( aut.vw , audi og skoda forhandler i tyskland) 5500kr incl. Tysk moms
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Cvkprivat
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26. maj 2018, 21:02
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Cvkprivat » 12. aug 2018, 21:14

Er du tilfreds efter du har fået den ene byttet?
johannes skrev:
12. aug 2018, 13:59
Jeg købte 4 renoverede dyser til min egen bil og efter en måneds tid gik den ene dyse i stykker. jeg sendte den retur til dem jeg havde købt den af og fik tilsendt en anden. Jeg kan se der er flere som sælger dem til ca. 3000 og thansen 6300 og spørger du hos vw ca. 5000 og er det 4 ca.20000 så vil jeg hellere købe en anden motor. Jeg har spurgt på større dieselværksteder og har ikke fundet et firma i Danmark som har måleudstyr til at kontrollere dyserne. Dyserne jeg købte på ebay er pakket i en lukket pose hvori der ligger papirer på dysen hvor meget forindsprøjtning hovedinsprøjtning efterinsprøjtning samt hvor meget lækolie den giver

JV
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. dec 2016, 11:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af JV » 12. aug 2018, 22:16

Jeg har spurgt på større dieselværksteder og har ikke fundet et firma i Danmark som har måleudstyr til at kontrollere dyserne
Hvis det er til en 1.6 TDI så er jeg meget sikker på vi kan teste dem. . Så du har nok ikke spurgt os. ☺️

Dog forstår jeg ikke at man vælger at gamble med sin motor. Det er lidt som kopivarer. Hvis det er for billigt til at være sandt så er det nok også. 😉

Og de priser kan man kun lave hvis det er noget som man. Ikke burde pille ved. Også selv om bil køre så kan den stadig skade motoren. Samt partikelfilteret.

johannes
Aktiv medlem
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: lidt syd for ålborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 24 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af johannes » 13. aug 2018, 16:41

Jeg har spurgt Nordjysk Diesel i Ålborg og de havde ikke mulighed for at kontrollere dyserne . Jeg har nogle ekstra dyser jeg gerne vil have tjekket så vil gerne have en adresse

Cvkprivat
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26. maj 2018, 21:02
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Cvkprivat » 14. aug 2018, 21:23

Ketner kan teste og reparere dem.

Jeg valgte at købe ny hos dem kun fordi de havde på lager og jeg der med ikke skulle vente.

Jeg ville ikke have nogle problemer med at købe i tyskland, min dysse var elektrisk i stykker og det kan Ketner ikke lave så der skulle ny til.
Kun Siemens/VDO kan lave dem elektrisk og det koster det samme som en ny.

Så nu køre den igen og alle værdier ligger som de skal.

De tager 2700 for en ny inklusiv moms, ny stræk bolt og 2 flammeskriver da man er nød til at hive 2 dyser op. Syntes prisen er ok, men ville aldrig give 5000,- hos vw.

Men det er jo halv pris så måske er dette også en kopi ;)

JV
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. dec 2016, 11:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af JV » 16. aug 2018, 15:39

Jeg har spurgt Nordjysk Diesel i Ålborg og de havde ikke mulighed for at kontrollere dyserne . Jeg har nogle ekstra dyser jeg gerne vil have tjekket så vil gerne have en adresse
Du har desværre delvis ret. :( Jeg har snakket med vores diesel værkføre. Og Der er ingen som kan teste de VDO dyser rigtig.

Det er sådan at man har en "bænk" hvor man sætter dyserne i. også skal man hente dvs data til den dyse.
Og til disse dyser har VDO ikke frigivet nogen data til værkstederne.
Man kan dog godt køre dyserne i bænken. men det er ikke særligt godt. fordi det er på ingen måder den rigtige måde. og derfor vil du aldrig vil kunne være sikker på de målinger som du får. Vi laver alting 100% efter bogen ved os, og vil lave tingene rigtigt.
Ketner kan teste og reparere dem.

Jeg valgte at købe ny hos dem kun fordi de havde på lager og jeg der med ikke skulle vente.

Jeg ville ikke have nogle problemer med at købe i tyskland, min dysse var elektrisk i stykker og det kan Ketner ikke lave så der skulle ny til.
Kun Siemens/VDO kan lave dem elektrisk og det koster det samme som en ny.

Så nu køre den igen og alle værdier ligger som de skal.

De tager 2700 for en ny inklusiv moms, ny stræk bolt og 2 flammeskriver da man er nød til at hive 2 dyser op. Syntes prisen er ok, men ville aldrig give 5000,- hos vw.

Men det er jo halv pris så måske er dette også en kopi ;)
Ketner og Nordjysk Diesel er samme sted. så lyder meget underligt at Ketner vælger at lave noget som er halvt hvor Nordjysk Diesel siger nej.

Udover det så kan ingen teste de dyser rigtig fordi de ikke har data. så man er aldrig sikker på om det er rigtige målinger der kommer. Men ja de kan jo nemt se at der er noget galt med det elektriske. Hvilket du også selv vidste. Et diesel center laver heller aldrig dyserne. da du vil få en pris på en ombytter. da vi skal stille garanti på en dyse. :)

Men det er jo halv pris så måske er dette også en kopi
Men du kan vel også se nu at 1 dyse koster det samme som 4 fra ebay og det nok ikke er så god kvalitet.
Hvad ketner sælger ved jeg enlig ikke. så det skal jeg ikke udtale mig om. :)

Men jeg kunne nu have givet dig en bedre pris ;)

Men godt den kom til at og køre og rigtig godt du ikke valgte dyser fra ebay. det tror jeg du bliver glad for. :)

Rasmusa
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 56 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Rasmusa » 16. aug 2018, 16:43

Prøvede du at høre VW ?
De har udvidet garantien til 250kkm...
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader

Cvkprivat
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26. maj 2018, 21:02
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Cvkprivat » 17. aug 2018, 02:31

Nej sætter ikke mine ben hos vw hvis jeg kan undgå det.

Cvkprivat
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26. maj 2018, 21:02
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Cvkprivat » 17. aug 2018, 02:37

JV skrev:
16. aug 2018, 15:39
Jeg har spurgt Nordjysk Diesel i Ålborg og de havde ikke mulighed for at kontrollere dyserne . Jeg har nogle ekstra dyser jeg gerne vil have tjekket så vil gerne have en adresse
Du har desværre delvis ret. :( Jeg har snakket med vores diesel værkføre. Og Der er ingen som kan teste de VDO dyser rigtig.

Det er sådan at man har en "bænk" hvor man sætter dyserne i. også skal man hente dvs data til den dyse.
Og til disse dyser har VDO ikke frigivet nogen data til værkstederne.
Man kan dog godt køre dyserne i bænken. men det er ikke særligt godt. fordi det er på ingen måder den rigtige måde. og derfor vil du aldrig vil kunne være sikker på de målinger som du får. Vi laver alting 100% efter bogen ved os, og vil lave tingene rigtigt.
Ketner kan teste og reparere dem.

Jeg valgte at købe ny hos dem kun fordi de havde på lager og jeg der med ikke skulle vente.

Jeg ville ikke have nogle problemer med at købe i tyskland, min dysse var elektrisk i stykker og det kan Ketner ikke lave så der skulle ny til.
Kun Siemens/VDO kan lave dem elektrisk og det koster det samme som en ny.

Så nu køre den igen og alle værdier ligger som de skal.

De tager 2700 for en ny inklusiv moms, ny stræk bolt og 2 flammeskriver da man er nød til at hive 2 dyser op. Syntes prisen er ok, men ville aldrig give 5000,- hos vw.

Men det er jo halv pris så måske er dette også en kopi ;)
Ketner og Nordjysk Diesel er samme sted. så lyder meget underligt at Ketner vælger at lave noget som er halvt hvor Nordjysk Diesel siger nej.

Udover det så kan ingen teste de dyser rigtig fordi de ikke har data. så man er aldrig sikker på om det er rigtige målinger der kommer. Men ja de kan jo nemt se at der er noget galt med det elektriske. Hvilket du også selv vidste. Et diesel center laver heller aldrig dyserne. da du vil få en pris på en ombytter. da vi skal stille garanti på en dyse. :)

Men det er jo halv pris så måske er dette også en kopi
Men du kan vel også se nu at 1 dyse koster det samme som 4 fra ebay og det nok ikke er så god kvalitet.
Hvad ketner sælger ved jeg enlig ikke. så det skal jeg ikke udtale mig om. :)

Men jeg kunne nu have givet dig en bedre pris ;)

Men godt den kom til at og køre og rigtig godt du ikke valgte dyser fra ebay. det tror jeg du bliver glad for. :)
Har købt turboladere på Ebay til en det halve af priserne i dk har aldig været problemer med dem og de køre som de skal.
Så nej tror ikke denne er bedre end dem på Ebay, men kunne få den på en time det var derfor jeg valgte som jeg gjorde.
En Turbolader er mindst ligeså kompliceret at renovere som en dyse så tro faktisk fuldt og holdent på at det man køber i tyskland er mindst ligesågod som i DK.
Kan kun opfordre andre til at købe i tyskland det er den eneste måde vi får den danske mobilbranche til at lære de er alt for dyre.

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af AAMS » 17. aug 2018, 05:00

Jeg vil godt nok hellere renovere en turbo end en dyse......
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Realtor » 17. aug 2018, 08:41

Jeg har hjulpet en kollega med at få købt 6 ombytter dyser til en mercedes cls 320cdi. Det kostede ca. 4k for de 6 dyser, og de kører da endnu. Isat for 6 måneder siden.

TIl sammenligning ville Bosch Aalborg have 1800 blot for at teste dem.
2020 Audi E-tron 55

JV
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. dec 2016, 11:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af JV » 18. aug 2018, 11:43

Jeg har også købt chokolade i Tyskland. 🙂 Men det er stadig ikke en dyse. Du kan slet ikke samlinge de 2 ting. Den ene skal bare lave tryk. Og den anden skal lave et perfekt sprøjte billede. Hvis det ikke er perfekt så kan der ske alt mulig. Og vi har oplevet mange have problemet med disse uoriginale dyser. Om du så ikke vil tro hvad jeg siger er du dit valg. Jeg er bare ærlig om hvordan det er i virkeligheden. Og det er jo ofte os som ser problemerne fordi folk kommer til os. 🙂

Man skal altid sammenligne pære med pære. Og det er ikke fair at du sammenligner pære og æbler.
Ja du kan få nogen ting billigere i Tyskland. Men husk lige på at du slet ikke betaler det samme i skat. Det skal danske forretninger. Udover det så køber man fra en online butik som måske har 5 ansatte og kan ligge billige steder fordi det kun er posten som skal kunne komme til dem. Yder mere så springer man også et led over. Da vi også ville kunne købe det billigere hos autodoc. End vi kan ved ftz og au2parts. Hvis værkstederne ikke må tjene på delene så ville de fleste værksteder lukke. Da der er der vi tjener pengene. 😔

AAMS du kan godt renovere en dyse. Det er bare vigtigt at det bliver gjort 100% efter de forskrifter der er. 🙂 Og det vil sige med originale dele. Når man renovere en dyse ved os så vi over alt udskiftet pånær kroppen. Og derved er den faktisk som en ny. 🙂

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af QT1410 » 18. aug 2018, 11:44

Hvilket firma repræsenterer brugeren JV ?

Cvkprivat
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26. maj 2018, 21:02
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Cvkprivat » 18. aug 2018, 20:47

QT1410 skrev:
18. aug 2018, 11:44
Hvilket firma repræsenterer brugeren JV ?
Ved det ikke men et firma der tror meget på sig selv og at alle andre ikke dur.

Cvkprivat
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26. maj 2018, 21:02
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Cvkprivat » 18. aug 2018, 20:48

JV skrev:
18. aug 2018, 11:43
Jeg har også købt chokolade i Tyskland. 🙂 Men det er stadig ikke en dyse. Du kan slet ikke samlinge de 2 ting. Den ene skal bare lave tryk. Og den anden skal lave et perfekt sprøjte billede. Hvis det ikke er perfekt så kan der ske alt mulig. Og vi har oplevet mange have problemet med disse uoriginale dyser. Om du så ikke vil tro hvad jeg siger er du dit valg. Jeg er bare ærlig om hvordan det er i virkeligheden. Og det er jo ofte os som ser problemerne fordi folk kommer til os. 🙂

Man skal altid sammenligne pære med pære. Og det er ikke fair at du sammenligner pære og æbler.
Ja du kan få nogen ting billigere i Tyskland. Men husk lige på at du slet ikke betaler det samme i skat. Det skal danske forretninger. Udover det så køber man fra en online butik som måske har 5 ansatte og kan ligge billige steder fordi det kun er posten som skal kunne komme til dem. Yder mere så springer man også et led over. Da vi også ville kunne købe det billigere hos autodoc. End vi kan ved ftz og au2parts. Hvis værkstederne ikke må tjene på delene så ville de fleste værksteder lukke. Da der er der vi tjener pengene. 😔

AAMS du kan godt renovere en dyse. Det er bare vigtigt at det bliver gjort 100% efter de forskrifter der er. 🙂 Og det vil sige med originale dele. Når man renovere en dyse ved os så vi over alt udskiftet pånær kroppen. Og derved er den faktisk som en ny. 🙂
Tro på dig selv og lad os andre tage vores beslutning.

Cvkprivat
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26. maj 2018, 21:02
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Akut dyse problem

Indlæg af Cvkprivat » 18. aug 2018, 20:50

Cvkprivat skrev:
18. aug 2018, 20:48
JV skrev:
18. aug 2018, 11:43
Jeg har også købt chokolade i Tyskland. 🙂 Men det er stadig ikke en dyse. Du kan slet ikke samlinge de 2 ting. Den ene skal bare lave tryk. Og den anden skal lave et perfekt sprøjte billede. Hvis det ikke er perfekt så kan der ske alt mulig. Og vi har oplevet mange have problemet med disse uoriginale dyser. Om du så ikke vil tro hvad jeg siger er du dit valg. Jeg er bare ærlig om hvordan det er i virkeligheden. Og det er jo ofte os som ser problemerne fordi folk kommer til os. 🙂

Man skal altid sammenligne pære med pære. Og det er ikke fair at du sammenligner pære og æbler.
Ja du kan få nogen ting billigere i Tyskland. Men husk lige på at du slet ikke betaler det samme i skat. Det skal danske forretninger. Udover det så køber man fra en online butik som måske har 5 ansatte og kan ligge billige steder fordi det kun er posten som skal kunne komme til dem. Yder mere så springer man også et led over. Da vi også ville kunne købe det billigere hos autodoc. End vi kan ved ftz og au2parts. Hvis værkstederne ikke må tjene på delene så ville de fleste værksteder lukke. Da der er der vi tjener pengene. 😔

AAMS du kan godt renovere en dyse. Det er bare vigtigt at det bliver gjort 100% efter de forskrifter der er. 🙂 Og det vil sige med originale dele. Når man renovere en dyse ved os så vi over alt udskiftet pånær kroppen. Og derved er den faktisk som en ny. 🙂
Tro på dig selv og lad os andre tage vores beslutning.
I øvrigt er jeg da fløjtene ligeglad med hvad de betaler i skat eller om de ikke gør. Det er den tyske stats hovedpine.

JV
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. dec 2016, 11:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Akut dyse problem

Indlæg af JV » 20. aug 2018, 16:51

Dobbelt indlæg
Senest rettet af JV 20. aug 2018, 16:55, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author JV for the post:
Cvkprivat

Besvar

Tilbage til "Motor"