1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Besvar
dollis
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 30. maj 2014, 07:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af dollis » 14. nov 2018, 13:24

Hej Alle

Håber meget der er en der ved besked om dette.

Vores nyindkøbte Audi A3, 1.4 Tfsi, 125HK, årgang 12/2010, kørt 100.000km har små udsættere ved ca. 1800-2000 omdrejninger.
Det mærkes specielt når den er kold, i 5-6 gear, og ved ganske let acceleration.
Motoren larmer ikke ved start, eller i øvrigt (kæde) så vidt jeg kan høre.
Den går fint tomgang, trækker godt, kører ca. 17 km/l når man lige tænker over det.
Ingen lamper lyser ( af dem som ikke skal lyse...)
Når bilen er varm, kan det næsten ikke mærkes - men ind i mellem kommer der lige et par udsættere mere.

Ind til videre er der skiftet tændrør, og faktisk netop dæk, da værkstedet mente det kunne komme fra dækkende. Det skal siges, at de faktisk var skæve/ujævne.
Værkstedet der benyttes af det firma hvor vi købte bilen, kan ikke finde fejl på udlæsningen (misfire mv. )

Da jeg har mistanke til sod - fik en belladd en enkelt gang sammen med Shell Oktan 100 - ja bare for at gøre noget. Men det har ikke hjulpet.

Den skal naturligvis på værksted igen, men jeg fornemmer lidt de ikke mener der er noget galt. Det skal dog understreges de ikke på nogen måder hare afvist klagen.

Stelnummer: WAUZZZ8P8BA097204

DBH
Carsten
Audi A6, Avant 2,0 TDI 190 HK årgang 2015
Audi A5 Cab, 1,8 TFSI 160 HK årgang 11/2010

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af styker » 14. nov 2018, 18:15

Der var noget med dårlige tændrør(fejlbehæftet fra ny) som gav de symptomer på den motor, prøv at søge i forum eller måske er du heldig en kan finde tråden.
These users thanked the author styker for the post:
dollis

Sace
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af Sace » 15. nov 2018, 06:22

Min gjorde det samme da jeg havde sådan en. Jeg mener at jeg fandt ud af at det var et spjæld i turboen der havde tendens til at hænge. Fik det aldrig fikset og det blev ikke værre - Men løsningen var vist nok en ny turbo.
These users thanked the author Sace for the post:
dollis
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14504
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af Watcher » 15. nov 2018, 07:05

Der ligger en tpi på det hvor de sætter en clips bag på wastegate..


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
dollis
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

dollis
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 30. maj 2014, 07:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af dollis » 15. nov 2018, 07:19

Hej

@Styker: Ja- det kan der være noget om. Ved den første prøvetur jeg kan ikke mindes at den lavede fejlen. Vi fik den efter et service, hvor de skiftede tændrør...... så ja det er en god mulighed.

@Sace: måske din den gamle vi har fået ?? Den har tidligere kørt i Esbjerg...

@Watcher: en "tpi" ? er det en servicemeddelelse fra fabrikken ?? og hvis det er, kan jeg da få dig til at sende mere info?

Jeg kan jo se, at denne motor også har en del kæde problemer, men jeg synes ikke den larmer. Køre fint i både tomgang og med full gasss... men jeg vil prøve at optage ( med lyd :-)) når vi starter den kold.

Tak for jeres input ind til nu...

Carsten
Senest rettet af dollis 15. nov 2018, 07:35, rettet i alt 1 gang.
Audi A6, Avant 2,0 TDI 190 HK årgang 2015
Audi A5 Cab, 1,8 TFSI 160 HK årgang 11/2010

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14504
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af Watcher » 15. nov 2018, 07:25

dollis skrev:Hej

@Styker: Ja- det kan der være noget om. Ved den første prøvetur jeg kan ikke mindes at den lavede fejlen. Vi fik den efter et service, hvor de skiftede tændrør...... så ja det er en god mulighed.

@Sace: måske din den gamle vi har fået ?? Den har tidligere kørt i Esbjerg...

@Watcher: en "tpi" ? er det en servicemeddelelse fra fabrikken ?? og hvis det, kan jeg da få dig til at sende mere info?

Jeg kan jo se, at denne motor også har en del kæde problemer, men jeg synes ikke den larmer. Køre fint i både tomgang og med full gasss... men jeg vil prøve at optage ( med lyd :-) når vi starter den kold.

Tak for jeres input ind til nu...

Carsten

Billede

Den er til raslen, men sku også afhjælpe hakkeri.. alternativt kan det jo også være tændrør/spoler/lorte brændstof


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
dollis
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

dollis
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 30. maj 2014, 07:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af dollis » 15. nov 2018, 07:37

Watcher skrev:
15. nov 2018, 07:25




Billede

Den er til raslen, men sku også afhjælpe hakkeri.. alternativt kan det jo også være tændrør/spoler/lorte brændstof


Sent from my iPhone using Tapatalk
Super - tak. Mht brændstof har vi nu kørt 2 tankefulde med oktan 100 (Shell) + bell add
Audi A6, Avant 2,0 TDI 190 HK årgang 2015
Audi A5 Cab, 1,8 TFSI 160 HK årgang 11/2010

dollis
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 30. maj 2014, 07:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af dollis » 15. nov 2018, 07:44

Hej.

Således lyder den fra kold ( som i kold natten over). Synes faktisk den også den "tikker" lidt fra ventilerne, men det er måske normalt?

Kan ikke lige få den uploaded direkte her til sitet - derfor via youtube: https://www.youtube.com/watch?v=BU4SFdU ... e=youtu.be
Audi A6, Avant 2,0 TDI 190 HK årgang 2015
Audi A5 Cab, 1,8 TFSI 160 HK årgang 11/2010

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13234
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af HansH » 15. nov 2018, 08:14

Altså - jeg kan ikke høre noget som helst unormalt ved den koldstart der.
Vores 2010 Octavia med samme motor lyder akkurat lige sådan.
Du kan tydeligt høre i starten, at der lige går 1 sekund inden der er olietryk på kædestrammeren, og derfor kan du høre kæden. Så snart der er tryk på, 'snakker' kæden ikke mere.
En smule mere audio fra ventilerne i kold tilstand er vel også helt normalt.
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
dollisG6r-line
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

dollis
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 30. maj 2014, 07:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af dollis » 15. nov 2018, 08:20

HansH skrev:
15. nov 2018, 08:14
Altså - jeg kan ikke høre noget som helst unormalt ved den koldstart der.
Vores 2010 Octavia med samme motor lyder akkurat lige sådan.
Du kan tydeligt høre i starten, at der lige går 1 sekund inden der er olietryk på kædestrammeren, og derfor kan du høre kæden. Så snart der er tryk på, 'snakker' kæden ikke mere.
En smule mere audio fra ventilerne i kold tilstand er vel også helt normalt.
Hej Hans

Tak for det, det giver trods alt lidt ro i maven :) - Der er flere der peger på tændrørerne, så jeg håber det blot er det. Den skal på værksted engang i uge 48. Kan se de har 2 vag mekanikere, så det tegner jo godt :-)
Når det engang er klaret, har jeg overvejet en Wurth - motorrens, bare for at være god ved motoren :roll:
Audi A6, Avant 2,0 TDI 190 HK årgang 2015
Audi A5 Cab, 1,8 TFSI 160 HK årgang 11/2010

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13234
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af HansH » 15. nov 2018, 08:40

Hvad der undrer mig en smule er, at et symptom der opleves som en udsætter, kan henføres til dækkene (som du skriver om i første post).. :?:

Motorkoden på vores Octavia er CAXA og den yder 122HK. Dvs ikke samme som din, der er en CAXC som yder 125HK.
Jeg ved ikke om konstruktionen på de to motorer er helt éns.. men hvis man nu leger med tanken om at de er lavet ens fsva turboen, så er det et kendt problem på den motor at wastegate'n hænger.
Den er ikke elektronisk reguleret, men styres mekanisk af en vacuumdåse og en stangforbindelse. Stangforbindelsen og drejemekanismen til spjældet bliver over tid slidt og beskidt, og på et tidspunkt medfører det at wastegate'n går så trægt at den bliver hængende åben, hvor den burde være lukket. Det betyder naturligvis at ladetrykket fiser ud i den blå luft, og ikke kommer derhen hvor det gør gavn.
Dette opleves som udsættere, eller som at accelerationen forgår i noget der minder om bølgeskvulp.

Jeg har bl.a. kommenteret på det her: viewtopic.php?p=1192407#p1192407

For 1½ år siden, dvs på et tidspunkt hvor vores var 7 år fra produktionsdato og med 118.000 km på klokken, var det blevet så træls at det ikke var til at køre med.
Da turbo, wastegate og manifold er én stor integreret komponent, er det hele den del der udskiftes.
Da det var skiftet kørte den igen som ny.
Herunder nogle billeder af den gamle defekte enhed.
IMAG1565.jpg
Turbo, wastegate og manifold = en komponent
IMAG1565.jpg (182.52 KiB) Vist 1032 gange
IMAG1566.jpg
Vacuumdåse (venstre) og stangforbindelse til spjæld
IMAG1566.jpg (131.4 KiB) Vist 1032 gange
IMAG1567.jpg
wastegate spjælp inde i turboen i lukket tilstand
IMAG1567.jpg (147.32 KiB) Vist 1032 gange
IMAG1568.jpg
wastegate spjæld og turbohjul
IMAG1568.jpg (101.89 KiB) Vist 1032 gange
IMAG1571.jpg
wastegate spjæld i åben tilstand
IMAG1571.jpg (132.87 KiB) Vist 1032 gange
These users thanked the author HansH for the post:
dollis
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

dollis
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 30. maj 2014, 07:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af dollis » 15. nov 2018, 09:08

Hej Hans

Jeg har læst din tråd igennem og bliver lidt usikker på om det er de samme symptomer. Men det har da været noget af en omgang :o
Wastegaten skal helt sikker undersøges. 8-)

Jeg oplever det primært ved kold motor, og primært omkring 1800 til 2000 omdrejninger. Her opleves det som små udsættere – som om den ikke tænder en enkelt gang eller to på en cylinder ganske kortvarigt. Men der if. mekanikeren ikke nogen ”misfire” som kan ses via vdcs.
Der er tale om små fine ryk i bilen, ved ganske let acceleration. Ved hårdere acceleration kan jeg ikke mærke det – og det gælder helt op til max. omdrejninger. Her foregår acceleration jævn
Modsat det du skriver, kunne jeg ved dette problem godt forestille sod, selv om belladd og v-power Shell benz ikke har hjulpet. Jeg har ikke prøvet additiver via indsugningen.

Mht til dækkene- de var uden tvivl slidte og skæve – så jeg kan fælge mekanikeren i, at det var godt at kunne udelukke dem. Efter skift til helt nye vinterdæk har det givet en forskel, men ”rykkene/udsætterne” er de samme .

Og sådan generelt er det en super fin bil - kører fantastisk :D

OBS: jeg vil igen indskyde, at værkstedet - hvor det hele skal laves, på ingen måde frasiger sig deres ansvar - de er meget behjælpelige :) ;) - jeg vil bare gerne være på forkant, og være sikker på bilen blive lavet som den skal være under garantien.
Audi A6, Avant 2,0 TDI 190 HK årgang 2015
Audi A5 Cab, 1,8 TFSI 160 HK årgang 11/2010

dollis
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 30. maj 2014, 07:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af dollis » 15. nov 2018, 09:16

@Hans

Lige et spørgsmål: bør man kunne bevæge stangen ind i vacuumdåsen let og uhindret ved stoppet motor ?
Audi A6, Avant 2,0 TDI 190 HK årgang 2015
Audi A5 Cab, 1,8 TFSI 160 HK årgang 11/2010

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13234
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af HansH » 15. nov 2018, 09:24

Okay, jeg forstår din symptombeskrivelse sådan at dine udsættere opleves mere kortvarige/staccato.. som om man får et spark over knæet eller noget i den stil.
I så fald hælder jeg nok også til at det ikke er wastegate-problematikken du har. Den er meget karakteristisk, og jeg vil tro at man ret nemt ville kunne relatere min symptombeskrivelse til dét du oplever i praksis.

I forhold til dit spørgsmål mht. stangforbindelsen:
Ja - den kan uden videre bevæges frem og tilbage. Det er ren mekanik. Der skal lidt moment til at skubbe den, så dine knoer bliver nok hvide ... men det kan gøres :D Det er self lettere når det hele ligger afmonteret ude på værkstedsbordet, som på mine billeder..
Aut. værksted ville formodentlig teste med et specialværktøj, som sætter tryk på systemet .. en slags håndpumpe. Dermed ville de også teste at wastegaten åbner når den skal, dvs ved de rigtige bar. Det er alt sammen beskrevet i den TPI der er link til i den anden tråd.
Men det er sådan lidt sekundært, for problemet er ikke, at vacuumdåsen ikke trykker på stangen når den skal. Problemet er at fjedermekanismen, der skal få spjældet til at lukke igen når trykket falder, ikke formår at lukke spjældet fordi det hænger fast.

HVIS det er wastegate-problemet man står med, så er man slet ikke i tvivl når man manuelt skubber stangen helt ud af vacuumdåsen (dvs så spjældet er helt åben) ..... i det øjeblik man slipper stangen skal den omgående selv svippe tilbage. Den skal med andre ord vandre fuldstændig uhindret i begge retninger. Men det gør den ikke hvis man har dette problem. Den bliver siddende i yderstilling / åben tilstand, og man skal aktivt skubbe stangen tilbage over et "punkt", før den slipper. Sådan var det i hvert fald på min.
These users thanked the author HansH for the post:
dollis
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

dollis
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 30. maj 2014, 07:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af dollis » 3. dec 2018, 10:42

Hej - hermed en follow up.

Jeg hentede bilen efter rep fredag i sidste uge.

De kunne konstatere en fejl på den ene tændspole - den har derfor fået 4 nye. Kompression er målt på alle 4 cylindre - jeg fik opgivet tallet 10?? af mekanikeren, hvor han sagde det var fint og bedre end den egentlig skulle. En vigtig ting var dog, at alle 4 cylindre målte ens, og man kunne sidestille det med, at motoren ikke var soddet til.

Resultatet: Hmmm.... jeg synes desværre den laver samme fejl stadigvæk, omend det måske ikke er så tydeligt. Dvs ganske små ryk - mærkes som små udsættere, specielt ved 1800 til 2000 omdrejninger, let acceleration i 5 og 6 gear.
Der er intet ved kraftig acceleration.
På en tur på 2*150km kunne den kører ca. 15 km/l - incl oppakning og 2 voksne i bilen.

Vi kører på shell oktan 100, samt belladd i tanken

Vil lige understrege, at værkstedet absolut er meget hjælpsomme ;)! jeg er bare ved at være pænt træt af den ikke kører som den skal.
Audi A6, Avant 2,0 TDI 190 HK årgang 2015
Audi A5 Cab, 1,8 TFSI 160 HK årgang 11/2010

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 420 times
Been thanked: 250 times

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af Passatg 3c » 3. dec 2018, 10:55

dollis skrev:
15. nov 2018, 07:37

Super - tak. Mht brændstof har vi nu kørt 2 tankefulde med oktan 100 (Shell) + bell add
Godt nok overhovedet ikke samme motor, men jeg havde problemer med min Audi 2.4 V6, som faktisk ligner dine. Jeg glemte én gang at putte Bell Add i ved tankning og problemerne var væk. Jeg kom så Bell Add i ved næste tankning og den ujævne acceleration/udsætterne var tilbage. Nu kører jeg uden Bell Add.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

dollis
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 30. maj 2014, 07:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af dollis » 3. dec 2018, 11:29

Passatg 3c skrev:
3. dec 2018, 10:55
dollis skrev:
15. nov 2018, 07:37

Super - tak. Mht brændstof har vi nu kørt 2 tankefulde med oktan 100 (Shell) + bell add
Godt nok overhovedet ikke samme motor, men jeg havde problemer med min Audi 2.4 V6, som faktisk ligner dine. Jeg glemte én gang at putte Bell Add i ved tankning og problemerne var væk. Jeg kom så Bell Add i ved næste tankning og den ujævne acceleration/udsætterne var tilbage. Nu kører jeg uden Bell Add.
Hej- ja, jeg er i hvertfald villig til at prøve :-) - det er jo nemt :-)
Audi A6, Avant 2,0 TDI 190 HK årgang 2015
Audi A5 Cab, 1,8 TFSI 160 HK årgang 11/2010

dollis
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 30. maj 2014, 07:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 0

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af dollis » 5. dec 2018, 11:14

Hej læsere af denne tråd

I har muligvis set det før mig - men denne tråd viewtopic.php?f=70&t=128244&start=90 beskriver jo problemerne fint, omend motorne omtalt her jo nok er nyere- desværre heller ikke nogen løsning i den tråd, ud over MAF rensning, tændrør og lidt om batteriet.
.
Audi A6, Avant 2,0 TDI 190 HK årgang 2015
Audi A5 Cab, 1,8 TFSI 160 HK årgang 11/2010

Sace
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: 1.4 TFSI Audi udsættere når den er kold

Indlæg af Sace » 5. dec 2018, 21:37

dollis skrev:
15. nov 2018, 07:19

@Sace: måske din den gamle vi har fået ?? Den har tidligere kørt i Esbjerg...
Nope, min havde kørt 165.000 da jeg solgte den og den blev solgt til nogen fra Randers så vidt jeg husker.

Den havde symptomerne fra den havde kørt 100.000, men det blev aldrig værre.
These users thanked the author Sace for the post:
dollis
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Besvar

Tilbage til "Motor"