Nu har jeg været i den heldige situation at jeg står med en problembil nemlig 2.0 TDI (BMN) og har brugt utallige timer under motorhjelmen på min leon.. for at finde ud af hvad grunden er til olie i brændstof og sort brændstoffilter som i sikkert kender til på 2.0 TDI
Jeg har selv gjort mig den dumme fejl at starte ud med at skifte oringe ved dyser til ingen hverkens nytte.. det hjalp i hvert fald ikke i mit tilfælde.. da min leon stadig blandede olie i brændstoffet som gjorde at mit brændstof-filter stoppede til med snask allerede efter små 5000 km..
Jeg har lagt mærke til min Leon over en længere periode er begyndt og gå mere hårdt i tomgang og i de lave omdr tal omkring 1200-1800 omdr..
og en dag hakkede den så meget i accelrationerne at jeg ikke turde køre mere i den..
Da jeg så fik søgt her inde på Vagcars at nogle skriver det også kunne være tandemspumpen købt jeg sådan en og satte på.. OG VUPTI en helt anden bil med masser af kræfter igen..
efterfølgende har jeg så gået og undret mig over hvad problembet kunne have været i den pumpe.. så jeg skilte den ad.. her lidt billeder