Audi A4 B7 2.0tfsi Motor Problem

Besvar
Brugeravatar
loli-g
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 16. okt 2014, 15:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Audi A4 B7 2.0tfsi Motor Problem

Indlæg af loli-g » 16. okt 2014, 15:54

Problemet starter imens jeg er på ferie, hvor motorlampen lyser. Jeg for sat en tester på ved en lokalmekanikker og den viser benzinregulator ( p310b 008). Han mener at problemet skyldtes dårlig benzin de har i serbien.
Fejlen blev slettet og da jeg kommer til danmark, kan jeg mærke at bilen lave nogle små ryk i motoren i tomgang, som kan mærkes inde i kabinen og ryster mere end normalt.
Noget andet bilen gøre er fx, når man køre med konstat fart, fx 130km/t på motorvejen, så vibrere bilen som en massage stol, hvor den starter med at vibrere lidt og så meget og så vibrere den mindre og så stopper den med at vibrere. Sådan fortsætter den med at gøre hele tiden.
En tredje ting jeg har oplevet den har gjort var, imens jeg kørte 90km/t, så satte jeg den i frigear. Istedet for at omdrejningtælleren falder ned til lidt under 800omdr, så stopper den ved 1000omdr og køre op til 1400omdr, og bliver ved sådan indtil man sætter den i gear. Dette gøre den dog ikke altid.
Bilen trækker stadig perfekt uden at hakke ved accelerationer.
Jeg har haft bilen til et audi værksted som får testet om bilen for nok benzin osv og kan ikke finde fejlen.

Jeg har indtilvidere skiftet følgende

-tændrør
-tændspoler
-pcv ( positive crankcase ventilation )
- kørt med bell add i benzinen

jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre længere. Er der nogen af jer der har haft tilsvarende problemer eller har en ide om hvad det kan være
Passat CC 2.0 TSI

Brugeravatar
loli-g
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 16. okt 2014, 15:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A4 B7 2.0tfsi Motor Problem

Indlæg af loli-g » 19. okt 2014, 13:48

er der slet ingen der har en ide hvad problemet kan være, eller har oplevet noget lignene?
Passat CC 2.0 TSI

Swobber
Medlem
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 B7 2.0tfsi Motor Problem

Indlæg af Swobber » 20. okt 2014, 19:25

Melder den stadig fejl på benzintryk?

Knurrer den i tomgang?
Raslelyde?
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 B7 2.0tfsi Motor Problem

Indlæg af C-hansen » 20. okt 2014, 20:30

loli-g skrev:
En tredje ting jeg har oplevet den har gjort var, imens jeg kørte 90km/t, så satte jeg den i frigear. Istedet for at omdrejningtælleren falder ned til lidt under 800omdr, så stopper den ved 1000omdr og køre op til 1400omdr, og bliver ved sådan indtil man sætter den i gear. Dette gøre den dog ikke altid.
Bilen trækker stadig perfekt uden at hakke ved accelerationer.
Min TFSI gør det samme og den ryster også lidt ved tomgang. Det gør de bare.

At den vibrerer ved 130 lyder som et hjul ude af balance
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

Brugeravatar
loli-g
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 16. okt 2014, 15:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A4 B7 2.0tfsi Motor Problem

Indlæg af loli-g » 5. nov 2014, 18:24

ca 3 uger efter Audi fik slettet fejlen, fik jeg sat tester på ved min mekanikker og fejlen dukkede ikke op. Jeg skal dog ikke kunne sig om den viser fejlen nu, hvis man sætter en tester på.
Bilen knurre ikke, og der er heller ingen rasle lyde. Den har det bare med at lave nogle små ryk i tomgang som kan mærkes i kabinen, og så ryster den nogle gange mere og andre gange mindre.

Den laver de der vibrationer både hvor jeg har haft sommerhjul på og nu med vinterhjul. Det skal lige siges at det ikke kun ved 130km/t at den ryster sådan, man mærker det generelt når man op på hastigheder over 100km/t. Nogle gange kan jeg fx køre 130km/t i måske 10 minutter uden at man mærker noget, og så begynder den så med at lave de der vibrationer, som en massage stol, hvor det starter med at vibrere lidt, til meget, til lidt og så til den ikke vibrere. Sådan fortsætter den så.

Jeg mistænkede højtryksbenzinpumpen, men bilen trækker perfekt uden at hakke i det overhovedet, også ved bundgas.
Sådan noget som knastakselsensor, kan det måske have noget med det at gøre?
Jeg har læst så meget forskelligt på nettet i engelske forummer, hvor cam follower også bliver nævnt som en generel problem.


jeg har haft bilen i over 3 år og er ellers meget glad for bden, for den trækker rigtig godt og er forholdsvis økonomisk.
Passat CC 2.0 TSI

tangoo
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 1. mar 2016, 09:22
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A4 B7 2.0tfsi Motor Problem

Indlæg af tangoo » 12. jul 2018, 19:49

Fandt du nogensinde fejlen? Da jeg oplever de samme symptomer og godt kunne bruge hjælp :?

Besvar

Tilbage til "Motor"