Slettes
- vandhunden
- Medlem
- Indlæg: 1344
- Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 138 times
Re: Batteri eller starter død ? I Golf VI 2.0 TDI
Kender ikke Exide batterier men jeg har en bil magen til din og den starter hver gang og første gang.
Kører du små ture med alt tændt ?
Jeg har lige været i Sverige og Norge i 2 dage og har kørt 1500 kilometer siden søndag morgen, så min får lange ture så batteriet bliver helt opladet.
Kører du små ture med alt tændt ?
Jeg har lige været i Sverige og Norge i 2 dage og har kørt 1500 kilometer siden søndag morgen, så min får lange ture så batteriet bliver helt opladet.
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
-
- Medlem
- Indlæg: 695
- Tilmeldt: 1. feb 2009, 22:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Batteri eller starter død ? I Golf VI 2.0 TDI
Det tyder på den aflader batteriet. Det bør du få udmålt inden du begynder at skifte batteri og evt. starter
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Batteri eller starter død ? I Golf VI 2.0 TDI
På med et ampermeter når køretøjet er slukket
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: 5. jun 2011, 20:33
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Batteri eller starter død ? I Golf VI 2.0 TDI
Benyt dig evt. af dit Falck vejhjælp abonnement, der kan du bede om en at få testet batteri, starter, generator og forbrug ved stilstand.
Mvh. Torkild
Ps: Og ja, jeg arbejder ved Falck, kører vejservice, og laver disse test hver gang jeg yder starthjælp til en bil som ikke kan starte, og endnu engang ja, testeren vi bruger kan også lave en valid test på et stort set afladet batteri.
Mvh. Torkild
Ps: Og ja, jeg arbejder ved Falck, kører vejservice, og laver disse test hver gang jeg yder starthjælp til en bil som ikke kan starte, og endnu engang ja, testeren vi bruger kan også lave en valid test på et stort set afladet batteri.
Golf VI 1,4 TSI HK. 160Highline, DSG, ÅR 2009
[/colo
Transporter 2,5 TDI ACV HK. 102+ , ÅR 1997 (Solgt med blødende hjerte efter 18 år)
Seat Altea XL 1,6 TDI 2010
[/colo
Transporter 2,5 TDI ACV HK. 102+ , ÅR 1997 (Solgt med blødende hjerte efter 18 år)
Seat Altea XL 1,6 TDI 2010
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Batteri eller starter død ? I Golf VI 2.0 TDI
det nemmeste er vel at smide et sæt startkabler på og se om det ændrer nogetCarlsson skrev:Min Golf 6 er begyndt at starte som var det minus grader.
Den er sløv når nøglen drejes, ofte vil den først starte i 2. forsøg.
Der kom et Exide batteri i bilen 07/13 så det kan da næsten ikke være det?
Bilen har kørt 214.xxx
Det er som nævnt en 2.0 TDI 110
Stelnummer wvwzzz1kz9w431296
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- Carlsson
- Nyt medlem
- Indlæg: 212
- Tilmeldt: 15. apr 2012, 00:05
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Batteri eller starter død ? I Golf VI 2.0 TDI
I de 2-3 år jeg har haft bilen har den ogs' startet trofast 1. gang.vandhunden skrev:Kender ikke Exide batterier men jeg har en bil magen til din og den starter hver gang og første gang.
Kører du små ture med alt tændt ?
Jeg har lige været i Sverige og Norge i 2 dage og har kørt 1500 kilometer siden søndag morgen, så min får lange ture så batteriet bliver helt opladet.
Den er først begyndt på det nu.
Den fik ny generator da jeg overtog den, ca 3 år siden.
Har heller ingen advarselslamper i instrumentbordet.
Den kører 20-25 min x 2 til hverdag. Motorvej og bykørsel hver vej.
Senest rettet af Carlsson 29. okt 2014, 08:37, rettet i alt 2 gange.
VolksWagen Golf 6 - SOLGT
- Carlsson
- Nyt medlem
- Indlæg: 212
- Tilmeldt: 15. apr 2012, 00:05
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Batteri eller starter død ? I Golf VI 2.0 TDI
Tak fr tippet Torkild.Toftdal skrev:Benyt dig evt. af dit Falck vejhjælp abonnement, der kan du bede om en at få testet batteri, starter, generator og forbrug ved stilstand.
Mvh. Torkild
Ps: Og ja, jeg arbejder ved Falck, kører vejservice, og laver disse test hver gang jeg yder starthjælp til en bil som ikke kan starte, og endnu engang ja, testeren vi bruger kan også lave en valid test på et stort set afladet batteri.
Jeg har dog vejhjælp igennem Codan som har DAH. Ved du tilfældigvis om de yder samme service?
VolksWagen Golf 6 - SOLGT
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 21. aug 2014, 18:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Batteri eller starter død ? I Golf VI 2.0 TDI
Batteriet kan du godt smide væk, det er rent ud sagt noget lort. Jeg har selv haft en af slagsen i min gamle skoda. Batterier i thansen er penge ud af vinduet.
- tuxx
- Medlem
- Indlæg: 689
- Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 82 times
- Kontakt:
Re: Batteri eller starter død ? I Golf VI 2.0 TDI
Exide er da ikke "thansen"....?
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium
2017 KIA Rio 1.2 Premium
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 361
- Tilmeldt: 15. sep 2012, 11:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Batteri eller starter død ? I Golf VI 2.0 TDI
renepc skrev:Batteriet kan du godt smide væk, det er rent ud sagt noget lort. Jeg har selv haft en af slagsen i min gamle skoda. Batterier i thansen er penge ud af vinduet.
Jeg har da et i min gamle traktor, som altid står ude, og kun kører kortvarigt 1 gang hver anden uge, og den har aldrig haft problemer med at holde strøm
Mvh
Jeppe Andersen
Suzuki Jimny årgang 1999
Bmw F45 218D årgang 2015
Bmw E39 Touring 523i årgang 2001
Bmw E36 Touring 320 årgang 1996
Passat 3BG 1.9Tdi årgang 2004
Golf 3 1.8 Variant årgang 1997
Golf 3 1.6 Van årgang 1996
Toyota Avensis stc 1.8 årgang 2010
Audi A6 1.9TDI Van årgang 2004
Golf 4 1.6 årgang 1998
Fiat Uno 1.0 årgang 1994
Jeppe Andersen
Suzuki Jimny årgang 1999
Bmw F45 218D årgang 2015
Bmw E39 Touring 523i årgang 2001
Bmw E36 Touring 320 årgang 1996
Passat 3BG 1.9Tdi årgang 2004
Golf 3 1.8 Variant årgang 1997
Golf 3 1.6 Van årgang 1996
Toyota Avensis stc 1.8 årgang 2010
Audi A6 1.9TDI Van årgang 2004
Golf 4 1.6 årgang 1998
Fiat Uno 1.0 årgang 1994
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: 5. jun 2011, 20:33
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Batteri eller starter død ? I Golf VI 2.0 TDI
Exide er på ingen måde Thansen, det er klart et af de to mærker der kan anbefales, Varta er det andet, men der kan selvfølgeligt ske fejl for alle mærker, det er bare utroligt sjældent for disse to.renepc skrev:Batteriet kan du godt smide væk, det er rent ud sagt noget lort. Jeg har selv haft en af slagsen i min gamle skoda. Batterier i thansen er penge ud af vinduet.
Typisk fejl er, at det er den forkerte type batteri der bliver monteret i biler med højt elforbrug, f.eks. biler med olie/benzin fyr eller med start/stop system.
En anden fejl som også ses af og til, er at der er ladefejl, hvor der lades for hårdt på batteriet, eller dem som tror at en bil kan nøjes med at køre 4 km. til arbejde, og så bliver den i øvrigt lige slukket en gang ved børnehaven og en gang ved skolen undervejs og så lige ved købmanden og ved børnehaven igen på vej hjem, og al kørsel foregår med blæser, elruder og sædevarme på fuld knald. Her vil det være nødvendigt med en lade på bilen, evt. med en C-tek lader.
Golf VI 1,4 TSI HK. 160Highline, DSG, ÅR 2009
[/colo
Transporter 2,5 TDI ACV HK. 102+ , ÅR 1997 (Solgt med blødende hjerte efter 18 år)
Seat Altea XL 1,6 TDI 2010
[/colo
Transporter 2,5 TDI ACV HK. 102+ , ÅR 1997 (Solgt med blødende hjerte efter 18 år)
Seat Altea XL 1,6 TDI 2010