Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
har lige nogle spørgsmål jeg håbe at kunne få nogle gode svar på da jeg er lidt ny inden for feltet.
kan ikke se min motorkode nogen der ved hvad den er, den er med gaskabel ?
vil gerne have den dejlige pifft lyd dog uden den hakker eller går dårligere end standart bov. hvorfor en blow off skal jeg have? og hvor skal den monteres?
åbent filter hvorfor et? eller no go.
bell ad service rens til indsugningen (turbo) hvor skal jeg sprøjte det ind henne? ved godt det ikke må komme igennem LLM.
er mit centrallås system plus eller minus styret? (har centrallås dog uden fjernbetjening) det jeg gerne vil have lavet.
eventuelt guide hertil.
på forhånd tak for det forhåbelige gode og brugbare svar der kommer.
bilen er som der står øverst en passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997 med 268.000 på klokken
kan ikke se min motorkode nogen der ved hvad den er, den er med gaskabel ?
vil gerne have den dejlige pifft lyd dog uden den hakker eller går dårligere end standart bov. hvorfor en blow off skal jeg have? og hvor skal den monteres?
åbent filter hvorfor et? eller no go.
bell ad service rens til indsugningen (turbo) hvor skal jeg sprøjte det ind henne? ved godt det ikke må komme igennem LLM.
er mit centrallås system plus eller minus styret? (har centrallås dog uden fjernbetjening) det jeg gerne vil have lavet.
eventuelt guide hertil.
på forhånd tak for det forhåbelige gode og brugbare svar der kommer.
bilen er som der står øverst en passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997 med 268.000 på klokken
-
- Medlem
- Indlæg: 1310
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 32 times
Re: Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
Motor koden er højst sandsynelig en AEB.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
Re: Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
Nå, jeg så det lige som et spørgsmål i farten.Lund3bg skrev:Yes det vidste jeg godt hehe
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 244
- Tilmeldt: 4. dec 2013, 01:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
Så vidt jeg kan google mig til, er 1.8tAEB lavet med DV ventil. BOV er derfor en dårlig idé, da man tager trykket af systemet hver gang man slipper speederen. Desuden vil turboen blive bremset mere, da den ikke får recirkuleret luft.
Jeg må indrømme jeg aldrig har forstået CAI som man oftest ser det. Jeg kan virkelig ikke se fordelen i at suge varm luft ind fra motorrummet. Ok, når man kører 50kmt og turbolensen i motorrummet er stor nok til at negligere dette. Men så bliver den vel bare våd her i DK vejret og så er man vel lige vidt, hvis ikke værre stillet?
Jeg må indrømme jeg aldrig har forstået CAI som man oftest ser det. Jeg kan virkelig ikke se fordelen i at suge varm luft ind fra motorrummet. Ok, når man kører 50kmt og turbolensen i motorrummet er stor nok til at negligere dette. Men så bliver den vel bare våd her i DK vejret og så er man vel lige vidt, hvis ikke værre stillet?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
Tusind tak for svaret
Dv = dump ventil ikke jamen skal jeg så ikke bare have fat i en recirkulerene? Eller 2 stemplet ligesom HKs og forge..
Det med luftfiltret er skam kun for lid, og hvis der ikke findes eller kan laves en god og tæt løsning, ryger det ikke på
Hehe det med centrallåsen er det ingen der ved, satans
Dv = dump ventil ikke jamen skal jeg så ikke bare have fat i en recirkulerene? Eller 2 stemplet ligesom HKs og forge..
Det med luftfiltret er skam kun for lid, og hvis der ikke findes eller kan laves en god og tæt løsning, ryger det ikke på
Hehe det med centrallåsen er det ingen der ved, satans
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 244
- Tilmeldt: 4. dec 2013, 01:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
Med DV, mente jeg Diverter Valve
En Diverter holder trykket inde i systemet. En BOV smider bare trykket ud i atmosfæren. Ja, Forge lavede en som var 50/50. Så spilder man "kun" halvdelen af trykket.
Hvis din MAF sidder før turbo, er BOV en dårlig idé, fordi ECU'en regner med at luften findes i systemet, selvom den er smidt til atmosfæren. Det gør at den pumper ekstra benzin ind og kører rigt.
In the case where a mass airflow sensor (MAF) is used and is located upstream from the blowoff valve, the engine control unit (ECU) will inject excess fuel because the atmospherically vented air is not subtracted from the intake charge measurements. The engine then briefly operates with a fuel-rich mixture after each valve actuation.
The rich mixing can lead to hesitation or even stalling of the engine when the throttle is closed, a situation that worsens with higher boost pressures. Occasional events of this type may be only a nuisance, but frequent events can eventually foul the spark plugs and destroy the catalytic converter, as the inefficiently combusted fuel produces soot (excess carbon) and unburned fuel in the exhaust flow can produce soot in the converter and drive the converter beyond its normal operating temperature range.
Mht. centrallås, tænker jeg det må være på positiv (uden at vide noget om centrallåse)
En Diverter holder trykket inde i systemet. En BOV smider bare trykket ud i atmosfæren. Ja, Forge lavede en som var 50/50. Så spilder man "kun" halvdelen af trykket.
Hvis din MAF sidder før turbo, er BOV en dårlig idé, fordi ECU'en regner med at luften findes i systemet, selvom den er smidt til atmosfæren. Det gør at den pumper ekstra benzin ind og kører rigt.
In the case where a mass airflow sensor (MAF) is used and is located upstream from the blowoff valve, the engine control unit (ECU) will inject excess fuel because the atmospherically vented air is not subtracted from the intake charge measurements. The engine then briefly operates with a fuel-rich mixture after each valve actuation.
The rich mixing can lead to hesitation or even stalling of the engine when the throttle is closed, a situation that worsens with higher boost pressures. Occasional events of this type may be only a nuisance, but frequent events can eventually foul the spark plugs and destroy the catalytic converter, as the inefficiently combusted fuel produces soot (excess carbon) and unburned fuel in the exhaust flow can produce soot in the converter and drive the converter beyond its normal operating temperature range.
Mht. centrallås, tænker jeg det må være på positiv (uden at vide noget om centrallåse)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
Kan bare ikke forstå at næsten alle der har de 1.8t motorer i ja golf, Passat, osv.. Køre med blow off
Hvis jeg skulle have en hvorfor en skulle det så være?
Men tusind tak for dit fine svar, dejligt du gav dig tid til det
Hvis jeg skulle have en hvorfor en skulle det så være?
Men tusind tak for dit fine svar, dejligt du gav dig tid til det
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 244
- Tilmeldt: 4. dec 2013, 01:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
Jeg tror altså ikke 1.8t har BOV. Anyone?
Du kan jo kigge efter et nummer på den som sidder i bilen og så lede efter et alternativ.
Den skulle sidde ved turboen og vist se sådan ud: http://www.europaparts.com/diverter-val ... 5710n.html
Hvis du vil have DV til at opføre sig som BOV, så kan du pille den ene slange af (på eget ansvar). Det skal være slangen som sender luften tilbage (altså IKKE den som er mellem turbo->manifold). Du vil nok opleve mindre turbotryk mellem gearskift og mere pfffft-lyd. Måske vil den dykke lavt i rpm, når du kommer fra højt turbotryk til tomgang - men det er svært at sige..
Du kan jo kigge efter et nummer på den som sidder i bilen og så lede efter et alternativ.
Den skulle sidde ved turboen og vist se sådan ud: http://www.europaparts.com/diverter-val ... 5710n.html
Hvis du vil have DV til at opføre sig som BOV, så kan du pille den ene slange af (på eget ansvar). Det skal være slangen som sender luften tilbage (altså IKKE den som er mellem turbo->manifold). Du vil nok opleve mindre turbotryk mellem gearskift og mere pfffft-lyd. Måske vil den dykke lavt i rpm, når du kommer fra højt turbotryk til tomgang - men det er svært at sige..
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
Nej mente eftermonteret og hva mange gør det, burde det jo kunne lade sig gøre:)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
Du skal have en dobbeltstemplet bov ellers så giver det problemer.
Det der er galt er at en standart upgrade bov står åben i tomgang og så trækker motoren falsk luft uden om luftmængdemåleren.
Dobbeltstemplet bov lukker lidt tryk mellem gearskift, men er lukket når bilen står i tomgang.
Det der er galt er at en standart upgrade bov står åben i tomgang og så trækker motoren falsk luft uden om luftmængdemåleren.
Dobbeltstemplet bov lukker lidt tryk mellem gearskift, men er lukket når bilen står i tomgang.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
Super nogle bud på hvorfor en jeg skal have? Mærke forhandler ?
Tak
Tak
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
Og hvor skal jeg placere den?
Gerne en bette trin for trin guide
Gerne en bette trin for trin guide
- Tuna Inc
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 5. nov 2013, 21:06
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
Jeg har da. En Audi a4 1.8t fra ca samme årgang med aeb motor og ingen problemer med Bov på den. Men Sys den larmer for meget så har bare åben filter på og standard recirkulerende. Og den siger rigeligt når filteret er åbent
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Passat 3b 1,8 T man. limo fra 1997
Vil du ikke sende et billede af dit motorrum? Det ville være super
Og hva dump køre du med alser den recirkulerene ?
Og hva dump køre du med alser den recirkulerene ?