Periodisk startproblemer caddy SDI

Besvar
Banner26
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 24. feb 2010, 22:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Periodisk startproblemer caddy SDI

Indlæg af Banner26 » 12. jan 2015, 16:23

Hej.

Har en bekendt, som har en Caddy SDI som har periodiske start vanskeligheder. Den har været på værksted 3 gange, og bilen har desværre stadig samme symptomer. De har udskiftet batteri, gløderør samt gennemgået stik og ledninger.
Hvis bilen kører og starter flere gange dagligt, er der ingen problemer, men problemet opstår når den står stille natten eller weekenden over. Jeg lovede at kigge på bilen, og tænkte det skyldes at dieselen render tilbage, og dette vil komme over tid pga. lille utæthed. Kontrolleret pumpe i tanken som virker fint, monteret klar brændstofslange så man kunne se om der rendte noget retur, lige før vakuum/tandemspumpe. Ladet batteriet helt op, og lod den stå natten over, men "desværre" startede den uden problemer. Der var ingen luft at se i brændstof, og ved heller ikke om den bare skal stå længere tid.
For de kan få en bil der med sikkerhed kan starte, håber jeg nogle har erfaringer med samme problem, og kan give et godt bud.?


Mvh. Anders.

suldrup
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. jan 2009, 18:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodisk startproblemer caddy SDI

Indlæg af suldrup » 14. jan 2015, 00:08

Jeg har ligende problemer med min Fabia 1.4 TDI, har samme ide om at det er dieselen som render tilbage i tanken. Har også tjekket pumpen i tanken og den lader til at virke...
Skal der være tryk på returen? Min er der ikke, men har læst et sted at det skal der være, men et andet sted virker det som om at der ikke skal være det....

Besvar

Tilbage til "Motor"