1.9tdi brækker plejlstænger?
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Tak Jannik for den grundige info.
Jeg tænkte mere på om man kunne få sensorer og hele pivtøjet til at matche op?
Er der ikke en anden krumtapsensor på BXE vs BJB?
Det er egentlig bare for at udskifte til en motortype af den gamle skole som ikke ses i statistikken herinde. Og siden jeg ikke har DPF så har synsmanden ingen chance. Han ved heller ikke at EGR'en ikke aktiverer i min BXE nu.
Min plan er (og har altid været) at køre i bilen til motoren står af. Så hvis jeg er heldig så holder denne her også til knap 400.000km som min gamle ATD i min fabia
Det var bare lige rart at kende sine muligheder, for hvis BXE'en knækker, så skal jeg sgu reagere hurtigt og der har jeg sgu nok ikke tid til at konsultere VAGCars i dagevis
Jeg tænkte mere på om man kunne få sensorer og hele pivtøjet til at matche op?
Er der ikke en anden krumtapsensor på BXE vs BJB?
Det er egentlig bare for at udskifte til en motortype af den gamle skole som ikke ses i statistikken herinde. Og siden jeg ikke har DPF så har synsmanden ingen chance. Han ved heller ikke at EGR'en ikke aktiverer i min BXE nu.
Min plan er (og har altid været) at køre i bilen til motoren står af. Så hvis jeg er heldig så holder denne her også til knap 400.000km som min gamle ATD i min fabia
Det var bare lige rart at kende sine muligheder, for hvis BXE'en knækker, så skal jeg sgu reagere hurtigt og der har jeg sgu nok ikke tid til at konsultere VAGCars i dagevis
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Jeg har sådan en BJB-blok stående, så den kommer du bare og henter til den tidUffe skrev:Tak Jannik for den grundige info.
Jeg tænkte mere på om man kunne få sensorer og hele pivtøjet til at matche op?
Er der ikke en anden krumtapsensor på BXE vs BJB?
Det er egentlig bare for at udskifte til en motortype af den gamle skole som ikke ses i statistikken herinde. Og siden jeg ikke har DPF så har synsmanden ingen chance. Han ved heller ikke at EGR'en ikke aktiverer i min BXE nu.
Min plan er (og har altid været) at køre i bilen til motoren står af. Så hvis jeg er heldig så holder denne her også til knap 400.000km som min gamle ATD i min fabia
Det var bare lige rart at kende sine muligheder, for hvis BXE'en knækker, så skal jeg sgu reagere hurtigt og der har jeg sgu nok ikke tid til at konsultere VAGCars i dagevis
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Skide godt! Har den også kørt 400.000km?ICON skrev: Jeg har sådan en BJB-blok stående, så den kommer du bare og henter til den tid
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Nej, kun en bagatel af 260.000, så der er mange km tilbage i denUffe skrev:Skide godt! Har den også kørt 400.000km?ICON skrev: Jeg har sådan en BJB-blok stående, så den kommer du bare og henter til den tid
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Han ved heller ikke den har 150 hypperUffe skrev: Han ved heller ikke at EGR'en ikke aktiverer i min BXE nu.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Det er ikke noget jeg har gjort i så fald.Peder skrev:Han ved heller ikke den har 150 hypperUffe skrev: Han ved heller ikke at EGR'en ikke aktiverer i min BXE nu.
Det her plejlstangsgøgl og det latterlige DMF har fået mig til fravælge tuning.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 15. apr 2011, 15:08
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Min blev hurtig lavet standard hvertfald indtil jeg har fundet ud af hvad årsagen kunne være.
efter lidt søgen rundt kan jeg kun finde eksempler på BXE og BLS der har brækket sig. Kigger jeg i reservedels katalog bruger BXE og BLS de samme plejlstænger som BXF og BXJ, hvilke jeg ikke kan finde nogen tilfælde af brækkede plejlstænger på. i øvrigt er lejer+bolte også de samme. Dette burde udelukke svage plejlstænger (eller er BXF og BXJ bare sjældent brugt?).
krumtap er den samme. burde udelukke denne (tænker udformning af smørekanaler i den)
stempler, BXE, BXJ og BXF bruger den samme type stempler. BLS bruger en anden type. stempelringe er de samme på alle.
oliepumpe er den samme på BXF,BXJ,BXE,BLS,BDK,BMM
motorblok, BXF,BXE er den samme og BXJ,BLS den samme.
Oliedyse til undersmøring af stempler er den samme på BXF,BXE,BLS,BXJ
Oliefilter + hus er den samme på alle modeller
pumpedyse elementer, BLS,BXJ er de samme. og BXF,BXE de samme.
Kan ikke umiddelbart se nogen rød tråd gennem alt dette. nogen der har en ide?
efter lidt søgen rundt kan jeg kun finde eksempler på BXE og BLS der har brækket sig. Kigger jeg i reservedels katalog bruger BXE og BLS de samme plejlstænger som BXF og BXJ, hvilke jeg ikke kan finde nogen tilfælde af brækkede plejlstænger på. i øvrigt er lejer+bolte også de samme. Dette burde udelukke svage plejlstænger (eller er BXF og BXJ bare sjældent brugt?).
krumtap er den samme. burde udelukke denne (tænker udformning af smørekanaler i den)
stempler, BXE, BXJ og BXF bruger den samme type stempler. BLS bruger en anden type. stempelringe er de samme på alle.
oliepumpe er den samme på BXF,BXJ,BXE,BLS,BDK,BMM
motorblok, BXF,BXE er den samme og BXJ,BLS den samme.
Oliedyse til undersmøring af stempler er den samme på BXF,BXE,BLS,BXJ
Oliefilter + hus er den samme på alle modeller
pumpedyse elementer, BLS,BXJ er de samme. og BXF,BXE de samme.
Kan ikke umiddelbart se nogen rød tråd gennem alt dette. nogen der har en ide?
- Vedhæftede filer
-
- 1.JPG (99.58 KiB) Vist 2594 gange
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Det er lidt skægt at de har fået motorer med 19.0 kompression ratio godkendt til EU4. Det må være på overgangsordning.
Jeg tror man ændrede kompressions ratio for at leve op til strengere NOx krav, og der hjælper det at sænke kompressionen fordi man så får en lavere cylindertemperatur og færre NOx.
Det der plejlstang der er et billede af tidligere, som janny lagde op, der skriver Jannik at det er stemplet der har sat sig, plejlstangens lille ende er flået af, og så har plejlstangen slasket rundt inde i cylinderen og til sidst er knækket.
Men janny skriver, at stemplet lå nede i krumtappen og var smadret.
Hvordan kan stemplet først sidde fast, og så senere falde ned?
Jeg tror man ændrede kompressions ratio for at leve op til strengere NOx krav, og der hjælper det at sænke kompressionen fordi man så får en lavere cylindertemperatur og færre NOx.
Det der plejlstang der er et billede af tidligere, som janny lagde op, der skriver Jannik at det er stemplet der har sat sig, plejlstangens lille ende er flået af, og så har plejlstangen slasket rundt inde i cylinderen og til sidst er knækket.
Men janny skriver, at stemplet lå nede i krumtappen og var smadret.
Hvordan kan stemplet først sidde fast, og så senere falde ned?
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Madswp skrev:Min blev hurtig lavet standard hvertfald indtil jeg har fundet ud af hvad årsagen kunne være.
efter lidt søgen rundt kan jeg kun finde eksempler på BXE og BLS der har brækket sig. Kigger jeg i reservedels katalog bruger BXE og BLS de samme plejlstænger som BXF og BXJ, hvilke jeg ikke kan finde nogen tilfælde af brækkede plejlstænger på. i øvrigt er lejer+bolte også de samme. Dette burde udelukke svage plejlstænger (eller er BXF og BXJ bare sjældent brugt?).
krumtap er den samme. burde udelukke denne (tænker udformning af smørekanaler i den)
stempler, BXE, BXJ og BXF bruger den samme type stempler. BLS bruger en anden type. stempelringe er de samme på alle.
oliepumpe er den samme på BXF,BXJ,BXE,BLS,BDK,BMM
motorblok, BXF,BXE er den samme og BXJ,BLS den samme.
Oliedyse til undersmøring af stempler er den samme på BXF,BXE,BLS,BXJ
Oliefilter + hus er den samme på alle modeller
pumpedyse elementer, BLS,BXJ er de samme. og BXF,BXE de samme.
Jeg tror helt der kører langt flere BXE og BLS, end de to andre.
Kan ikke umiddelbart se nogen rød tråd gennem alt dette. nogen der har en ide?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 23. jul 2017, 21:16
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.9tdi Brækker Plejlstænger?
Så lige det her med bls motor og min skoda har så smidt en plejstang ud gemme siden. Nu er mit spørgsmål om jeg kan lægge en bxe motore i den og så flytte partikelfilter over på den fra min af?
Mvh jesper
Mvh jesper
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2838
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Problemet er jo for et værksted, hvad nu hvis denne motor ikke starter eller brækker sig efter kort tid... hvem så slås med tysken... Jeg gad det ikke i hvert fald...!Steffan P skrev:40000 kr ? Hmm
Se her.. De er da noget billigere. Men ja den skal jo også ligges i..
Nu er mit tysk ikke lige spitzen klasse.. Så måske jeg har overset noget
http://m.ebay.de/itm/271795667261?nav=SEARCH
http://m.ebay.de/itm/261759012308?nav=SEARCH
http://m.ebay.de/itm/231497123819?nav=SEARCH
http://m.ebay.de/itm/371244954685?nav=SEARCH
Der er masser at vælge imellem
Ja det er et problem at finde en BLS motor herhjemme til humane priser... men sådan er det jo bare, når nogle mennesker springer let og elefant over olieskift...!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3740
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Da jeg solgte min Passat 3C med 1.9 TDI BKC motor, havde den kørt lidt over 330.000 km.
Olieskift for hver 10.000 km.
Den fik 1 x om måneden BellAdd 1D+
Den kørte godt og endnu bedre da Rittersport fik den optimeret.
Jeg er også overbevist om, at de lange olieskift intervaller, mere er et salgsparameter end noget konstruktivt / positivt for motoren.
Gubs
Olieskift for hver 10.000 km.
Den fik 1 x om måneden BellAdd 1D+
Den kørte godt og endnu bedre da Rittersport fik den optimeret.
Jeg er også overbevist om, at de lange olieskift intervaller, mere er et salgsparameter end noget konstruktivt / positivt for motoren.
Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 198 times
Re: 1.9tdi Brækker Plejlstænger?
Det er jeg ked af at høre.Jesper4370 skrev:Så lige det her med bls motor og min skoda har så smidt en plejstang ud gemme siden. Nu er mit spørgsmål om jeg kan lægge en bxe motore i den og så flytte partikelfilter over på den fra min af?
Mvh jesper
Må man have lov at spørge ind til servicehistorikken på bilen? Du skal ikke forstå det som et angreb, men hvis du har fulgt forskrifterne fra Skoda, som vist siger 30.000km mellem olieskift, så vil jeg mene at synderen ligger der.
Har bilen kørt mange små ture og hvor mange km havde bilen kørt, da motoren stod af?
En BXE er ikke konstrueret til partikelfilter, så den kan du ikke benytte. Den eneste 1,9 PD motor, der er beregnet til partikelfilter er en BLS. Mht. syn vil det nok skabe problemer, men der findes en 2,0 TDI PD, der også kører med partikelfilter. Har dog ingen anelse om det er umuligt at tilpasse den til din bil, da jeg ikke kender den motor særligt godt.
En BLS har en anden knast, andre dyser og et andet ledningsnet end en BXE.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 26. feb 2015, 20:46
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Genopliver lige denne tråd da jeg har lidt nyt i sagen.
Jeg havde jo, som tidligere skrevet, en BLS motor som bankede hul i blokken ved 150.000 km. Den motor blev erstattet af en motor der kun havde gået 80.000.
Nu her nogle år efter har motoren sneget sig op på de 150.000 og jeg begyndte at blive nervøs for om problemet ville gentage sig. Derfor snakkede jeg med en VW mekaniker som fortalte at det var legeringen på lejeskålene der var dårlig, og at han for rimelige penge kunne skifte dem til nogle der var ok. Denne operation er netop overstået, og det var godt vi gjorde det. Når vi kigger på lejeskålene, så er legeringen helt væk på de øverste, og mekanikeren vurderer at den max havde kørt mellem 20-50.000 før den havde smadret blokken igen.
Hører ham lige om han kan tage et billede...
Jeg havde jo, som tidligere skrevet, en BLS motor som bankede hul i blokken ved 150.000 km. Den motor blev erstattet af en motor der kun havde gået 80.000.
Nu her nogle år efter har motoren sneget sig op på de 150.000 og jeg begyndte at blive nervøs for om problemet ville gentage sig. Derfor snakkede jeg med en VW mekaniker som fortalte at det var legeringen på lejeskålene der var dårlig, og at han for rimelige penge kunne skifte dem til nogle der var ok. Denne operation er netop overstået, og det var godt vi gjorde det. Når vi kigger på lejeskålene, så er legeringen helt væk på de øverste, og mekanikeren vurderer at den max havde kørt mellem 20-50.000 før den havde smadret blokken igen.
Hører ham lige om han kan tage et billede...
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Meget gerne billeder. Og hvad kostede sådan en operation?
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 26. feb 2015, 20:46
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Øverst på billedet er de defekte lejeskåle uden legering.
Har endnu ikke fået regningen, men lige over 2K regner jeg med.
Har endnu ikke fået regningen, men lige over 2K regner jeg med.
- Vedhæftede filer
-
- Resized_20171005_095722.jpg (128.25 KiB) Vist 2155 gange
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1853
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 226 times
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Super info!
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
1.9tdi brækker plejlstænger?
AVF motor her. 257.000km (Landberg de 100.000km, anden før det)
Liqui Moly Top Tec 4200 olie
Motorspühl ved hvert skift
Max 15.000km (fast interval)
Dyse rens ved hvert skift
https://youtu.be/gfIpe5QrREU
Fandt så ud af dette i dag...
https://youtu.be/0b30nn6ym6A
Liqui Moly Top Tec 4200 olie
Motorspühl ved hvert skift
Max 15.000km (fast interval)
Dyse rens ved hvert skift
https://youtu.be/gfIpe5QrREU
Fandt så ud af dette i dag...
https://youtu.be/0b30nn6ym6A
Senest rettet af wahlstrom 9. okt 2017, 14:23, rettet i alt 1 gang.
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- Krog
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4941
- Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8362 Hørning
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 16 times
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Øv, det ville jeg sgu gerne have vidst da jeg i vinters skiftede toppakning ude i carporten.
God infor
God infor
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 15. mar 2011, 19:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: 1.9tdi brækker plejlstænger?
Jeg, har desværre også været ude for samme uheld, som trådstarteren.
Købte min, golf variant med bls motor, for 3 mdr. siden, med ca. 158300 km på tælleren. Jeg nåede kun, at køre 5000 km i den, da den smed en leje gennem blokken. hvilket desværre bekræftede mit frygt mht motoren.
Jeg har så heldigvis indgået forlig med forhandleren, som ikke gav sig, før jeg fik oprettet en klage inde på, bilklage.dk.
Der kommer en nyrenoveret motor i med større stempler, 45mm istedet for 41mm, hvis ikke jeg tager fejl og de udbedrer svaghederne på motoren. dette kommer til, at koste 27000, hvor jeg kun betaler de 6000 af beløbet. inkl. 1 års garanti på motoren.
Bilen skulle gerne være klar onsdag eller torsdag.
Købte min, golf variant med bls motor, for 3 mdr. siden, med ca. 158300 km på tælleren. Jeg nåede kun, at køre 5000 km i den, da den smed en leje gennem blokken. hvilket desværre bekræftede mit frygt mht motoren.
Jeg har så heldigvis indgået forlig med forhandleren, som ikke gav sig, før jeg fik oprettet en klage inde på, bilklage.dk.
Der kommer en nyrenoveret motor i med større stempler, 45mm istedet for 41mm, hvis ikke jeg tager fejl og de udbedrer svaghederne på motoren. dette kommer til, at koste 27000, hvor jeg kun betaler de 6000 af beløbet. inkl. 1 års garanti på motoren.
Bilen skulle gerne være klar onsdag eller torsdag.
- Vedhæftede filer
-
- 20171113_113534.jpg (183.76 KiB) Vist 1700 gange