2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!
- Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1103
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 70 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!
Dejligt at høre der er nogle forhandlere der bare tager tyren ved hornene og fikser uden bøvl!
Har også kigget på 2.0 tfsi i a4/a5 men man skal vel helt op i årgang 12' for at være sikker på den har det er udryddet?
Roeden
Har også kigget på 2.0 tfsi i a4/a5 men man skal vel helt op i årgang 12' for at være sikker på den har det er udryddet?
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!
Hvad jeg har læst mig til, er kom der en revision fra 2. kvartal 2011, derefter burde de ikke spise olie længere. Ellers en lækker motor!
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- Krog
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4941
- Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8362 Hørning
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 16 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!
Cadeau til forhandleren der viser god stil.Bonden skrev:Ja forhandleren tog det 100%, uden det mindste brok.
Det er en træls sag, men forhandleren har sgu været iorden, de har ikke haft en chance for at kende til olieproblemet. Jeg ville godt turde købe bil der igen.
Hvor er bilen købt?
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!
K. Andersen Automobiler på fynKrog skrev:Cadeau til forhandleren der viser god stil.Bonden skrev:Ja forhandleren tog det 100%, uden det mindste brok.
Det er en træls sag, men forhandleren har sgu været iorden, de har ikke haft en chance for at kende til olieproblemet. Jeg ville godt turde købe bil der igen.
Hvor er bilen købt?
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- vandhunden
- Medlem
- Indlæg: 1343
- Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 138 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!
Der har igen været en større artikel om dette i tyske AutoBild.
Det drejer sig om Motorkode EA888 i perioden 2008-2011 i både 2,0 og 1,8 udgave.
VW Koncernen erkender problemer med 2,0 TSI/TFSI motoren men nægter at der skulle være problemer for 1,8 TFSI.
Det trods for at man i Tyskland har fundet ud af at der også ligger en værkstedsskrivelse på 1,8 TFSI.
Der har været optimering i produktionen på 2,0 TSI/TFSI fra midten af 2011.
AutoBild har så snuset op at der var optimering i produktionen på 1,8 TFSI fra uge 44 i 2011.
I USA har Audi været i retten i en sag hvor bilejere var gået sammen og havde indgivet en fælles stævning.
Her har 126.000 ejere af en Audi A4, A5 og Q5 fået ret og dermed gratis reparationen af motoren og udvidet garanti fra 4 år til 8 år og 125.000 kilometer.
Det kan kunder i Europa kun drømme om.
Her er et par utilfredse kunder og deres olieforbrug
Audi A 5 Cabrio 2,0 TFSI med 1,2 liter olie per 1000 km
Audi A4 2,0 TFSI med 2 liter olie per 1000 km
Seat Altea 1,8 TSI med 1 liter olie per 1000 km
Seat Altea XL 1,8 TSI med 0,6 liter olie per 1000 km
Audi A6 2,0 TFSI med op til 1,0 liter olie per 1000 km
VW Eos 2,0 TSI med 0,8 liter per 1000 km
VW Golf 1,8 TSI med 1,45 liter olie per 1000 km som er blevet repareret og kostede 4500 EURO hvor kunden selv måtte betale 50 %.
Jeg er glad for at du fik din bil lavet for det var kun et spørgsmål om tid inden den var kokset til og brændt sammen.
Det drejer sig om Motorkode EA888 i perioden 2008-2011 i både 2,0 og 1,8 udgave.
VW Koncernen erkender problemer med 2,0 TSI/TFSI motoren men nægter at der skulle være problemer for 1,8 TFSI.
Det trods for at man i Tyskland har fundet ud af at der også ligger en værkstedsskrivelse på 1,8 TFSI.
Der har været optimering i produktionen på 2,0 TSI/TFSI fra midten af 2011.
AutoBild har så snuset op at der var optimering i produktionen på 1,8 TFSI fra uge 44 i 2011.
I USA har Audi været i retten i en sag hvor bilejere var gået sammen og havde indgivet en fælles stævning.
Her har 126.000 ejere af en Audi A4, A5 og Q5 fået ret og dermed gratis reparationen af motoren og udvidet garanti fra 4 år til 8 år og 125.000 kilometer.
Det kan kunder i Europa kun drømme om.
Her er et par utilfredse kunder og deres olieforbrug
Audi A 5 Cabrio 2,0 TFSI med 1,2 liter olie per 1000 km
Audi A4 2,0 TFSI med 2 liter olie per 1000 km
Seat Altea 1,8 TSI med 1 liter olie per 1000 km
Seat Altea XL 1,8 TSI med 0,6 liter olie per 1000 km
Audi A6 2,0 TFSI med op til 1,0 liter olie per 1000 km
VW Eos 2,0 TSI med 0,8 liter per 1000 km
VW Golf 1,8 TSI med 1,45 liter olie per 1000 km som er blevet repareret og kostede 4500 EURO hvor kunden selv måtte betale 50 %.
Jeg er glad for at du fik din bil lavet for det var kun et spørgsmål om tid inden den var kokset til og brændt sammen.
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!
Nogen der har styr på hvor meget frigang der er fra stemplet til topstykke når det er i top? For der ligger aligevel 1-1½ mm olierester på, der er knaldhårde. Det må være tæt på stemplet har været oppe og ramme topstykker så!
En bonus er nu økonomien, plejer at køre 11km/l på motorvejen, de første 400 km efter skiftet har den ligget på 15-16 stykker.
Nu skal den bare rulles igen og se om den stadig har 260 hk, eller den ligger tætter på de 211 som den burde have..
En bonus er nu økonomien, plejer at køre 11km/l på motorvejen, de første 400 km efter skiftet har den ligget på 15-16 stykker.
Nu skal den bare rulles igen og se om den stadig har 260 hk, eller den ligger tætter på de 211 som den burde have..
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- vandhunden
- Medlem
- Indlæg: 1343
- Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 138 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!
Jeg synes også det må være dejligt at du nu kommer til at bruge mere sprinklervæske end motorolie
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
- tuxx
- Medlem
- Indlæg: 689
- Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 82 times
- Kontakt:
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!
Er 2,0 FSI beslægtet med de her omtalte turbo-modeller?
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium
2017 KIA Rio 1.2 Premium
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!
Det er en god del frihøjde på disse motorer, det er trods alt ikke en diesel med fladt topstykkeBonden skrev:Nogen der har styr på hvor meget frigang der er fra stemplet til topstykke når det er i top? For der ligger aligevel 1-1½ mm olierester på, der er knaldhårde. Det må være tæt på stemplet har været oppe og ramme topstykker så!
En bonus er nu økonomien, plejer at køre 11km/l på motorvejen, de første 400 km efter skiftet har den ligget på 15-16 stykker.
Nu skal den bare rulles igen og se om den stadig har 260 hk, eller den ligger tætter på de 211 som den burde have..
Det er nu også meget normalt at have den mængde carbon ophobning på nyere biler (oplever jeg ihvertfald mere og mere) og betyder sådan set ikke noget i det store billede. Man kan køre noget hydrogen igennem motoren som tager det med det samme, det er dog ikke så kendt i danmark, men det kommer nok inden for en årrække.
Dog syntes jeg gerne jeg ville have set cylinder væggene, da jeg syntes især dit 2 billed ser stempel ringene lidt medtagne ud (kan godt være det bare er billedet/lyset)
Men om intet andet burde den da ikke være faldet ~50 hk af at få nye stempler
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 432
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 12:03
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!
Ved I om de tidlige modeller fra ca 2005 - 2008 har problemet? Og er der forskel på om den ligger på langs eller på tværs?