2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!

Indlæg af Bonden » 13. apr 2015, 10:13

Købte tilbage i starten af marts en A5 fra 2008 med en 2.0 TFSI.
Bilen har rullet 200kkm, og ifølge forhandler fået skiftet motor ved 160kkm = motor har gået 40kkm.
Motoren blev skiftet i første kvartal 2011.

Har kørt ca. 4.000 km i den siden, og der er blevet påfyldt 3,1 L og den er helt i bund med olien, så fylder en liter mere på nu.
Købte bilen af en forhandler, og har efter aftale med dem, fået lavet en olievejning hos VW Næstved ( Fint sted, god service, ikke her bilen er købt)
Resultatet af denne er ~760mL per 1.000km, hvilket passer meget godt overens med det jeg selv har registreret.
Forhandleren er orienteret og jeg venter på svar fra dem om hvad de gør.

Men hvad kan jeg forvente der kommer til og ske, og hvad bør der ske ?
Er det ny motor eller "bare" stempelringe?
Bilen har haft fuld service hos SMC Århus, indtil de sidste 2, som derefter er blevet fortaget hos forhandleren selv.

Update
Så kom den tilbage fra værkstedet, med nye stempler, ringe og plejlstænger, de ser sgu ikke for pæne ud de gamle! :shock:
Vedhæftede filer
2015-05-07 09.18.55.jpg
2015-05-07 09.18.55.jpg (83.39 KiB) Vist 6298 gange
2015-05-07 09.12.55 HDR.jpg
2015-05-07 09.12.55 HDR.jpg (105.26 KiB) Vist 6298 gange
2015-05-07 09.12.51.jpg
2015-05-07 09.12.51.jpg (105.17 KiB) Vist 6298 gange
Senest rettet af Bonden 7. maj 2015, 08:29, rettet i alt 3 gange.
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Brugeravatar
johannesm
Nyt medlem
Indlæg: 418
Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hørsholm
Has thanked: 14 times
Been thanked: 4 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af johannesm » 13. apr 2015, 11:03

Bonden skrev:Købte tilbage i starten af marts en A5 fra 2008 med en 2.0 TFSI.
Bilen har rullet 200kkm, og ifølge forhandler fået skiftet motor ved 160kkm = motor har gået 40kkm.
Motoren blev skiftet i første kvartal 2011.

Har kørt ca. 4.000 km i den siden, og der er blevet påfyldt 3,1 L og den er helt i bund med olien, så fylder en liter mere på nu.
Købte bilen af en forhandler, og har efter aftale med dem, fået lavet en olievejning hos VW Næstved ( Fint sted, god service, ikke her bilen er købt)
Resultatet af denne er ~760mL per 1.000km, hvilket passer meget godt overens med det jeg selv har registreret.
Forhandleren er orienteret og jeg venter på svar fra dem om hvad de gør.

Men hvad kan jeg forvente der kommer til og ske, og hvad bør der ske ?
Er det ny motor eller "bare" stempelringe?
Bilen har haft fuld service hos SMC Århus, indtil de sidste 2, som derefter er blevet fortaget hos forhandleren selv.
tror desværre at du vil få et svar der lyder, den må bruge op til 1 liter pr 1000km kørt :|
Nuværende biler
Tesla Model 3 LR 2021
VW Move Up med 60hk, soltag, dkpakke, AC, tungsten sølv, 2015

Tidligere biler
Mercedes Benz A200 Business, 2019
VW Golf 5 GTI APR Stage 2+ VW Golf 4 GTI Turbo ¤ Fiat Bravo 1,6sx

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af Bonden » 13. apr 2015, 11:35

johannesm skrev:
Bonden skrev:Købte tilbage i starten af marts en A5 fra 2008 med en 2.0 TFSI.
Bilen har rullet 200kkm, og ifølge forhandler fået skiftet motor ved 160kkm = motor har gået 40kkm.
Motoren blev skiftet i første kvartal 2011.

Har kørt ca. 4.000 km i den siden, og der er blevet påfyldt 3,1 L og den er helt i bund med olien, så fylder en liter mere på nu.
Købte bilen af en forhandler, og har efter aftale med dem, fået lavet en olievejning hos VW Næstved ( Fint sted, god service, ikke her bilen er købt)
Resultatet af denne er ~760mL per 1.000km, hvilket passer meget godt overens med det jeg selv har registreret.
Forhandleren er orienteret og jeg venter på svar fra dem om hvad de gør.

Men hvad kan jeg forvente der kommer til og ske, og hvad bør der ske ?
Er det ny motor eller "bare" stempelringe?
Bilen har haft fuld service hos SMC Århus, indtil de sidste 2, som derefter er blevet fortaget hos forhandleren selv.
tror desværre at du vil få et svar der lyder, den må bruge op til 1 liter pr 1000km kørt :|
Ifølge VW og Audi må den max bruge 0,5L Det kan forhandleren vel ikke snige sig udenom?
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Brugeravatar
johannesm
Nyt medlem
Indlæg: 418
Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hørsholm
Has thanked: 14 times
Been thanked: 4 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af johannesm » 13. apr 2015, 12:24

mente bare det var 1 liter pr. 1000km på nyere motorer,
men hvis det er 1/2 liter må der være noget galt
Nuværende biler
Tesla Model 3 LR 2021
VW Move Up med 60hk, soltag, dkpakke, AC, tungsten sølv, 2015

Tidligere biler
Mercedes Benz A200 Business, 2019
VW Golf 5 GTI APR Stage 2+ VW Golf 4 GTI Turbo ¤ Fiat Bravo 1,6sx

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af Martin1986 » 13. apr 2015, 12:30

Og der er stadig noget galt hvis den bruger 760ml og den må bruge 1 liter.. Kan ikke passe den skal bruge så meget, men ved godt de skriver det.. Det er jo bare for st kunne fraskrive sig ansvaret
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af kimhemm » 13. apr 2015, 12:59

Det burde være "nok" med nye stempelringe/stempler, mener jeg de plejer at lave på dem.

manthei herinde fik vist skiftet stempler og plejlstænger på hans A5 på garanti efter for højt olieforbrug
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af hansen123 » 13. apr 2015, 13:06

Bare rolig, audi værkstederne er snart verdensmestre i at lave stempler på disse motorer, så der er intet at frygte :lol:

Dog er jeg lidt i tvivl om hvad forhandleren vælger at gøre da det ikke er SMC selv der har lavet service på bilen inden for de sidste 2 gange, så jeg kunne forestille mig SMC vælger ikke at yde særligt meget kulance:?:

For tror næppe brugtvognsforhandleren (hvis det da ikke er hos en anden audi kæde?) går igang med sådan et projekt på brugtvognsgarantien.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af Bonden » 13. apr 2015, 13:36

kimhemm skrev:Det burde være "nok" med nye stempelringe/stempler, mener jeg de plejer at lave på dem.

manthei herinde fik vist skiftet stempler og plejlstænger på hans A5 på garanti efter for højt olieforbrug
Hvad Kim, det kunne være jeg skal overtale dem til at smide lidt opgradrede stumper i den nu de alligevel skifter det :D

hansen123 skrev:Bare rolig, audi værkstederne er snart verdensmestre i at lave stempler på disse motorer, så der er intet at frygte :lol:

Dog er jeg lidt i tvivl om hvad forhandleren vælger at gøre da det ikke er SMC selv der har lavet service på bilen inden for de sidste 2 gange, så jeg kunne forestille mig SMC vælger ikke at yde særligt meget kulance:?:

For tror næppe brugtvognsforhandleren (hvis det da ikke er hos en anden audi kæde?) går igang med sådan et projekt på brugtvognsgarantien.
Hvad mener du når du siger de ikke ville gå igang med det på brugtvognsgarantien? At de siger det ikke er et problem og jeg skal leve med det eller?

Jeg ville i hvert fald ikke leve med det, kan ikke være rigtigt man skal fylde 0.5L olie på hver gang man tanker, det ser jeg som en defekt = garantisag.
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 46 times
Been thanked: 138 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af vandhunden » 13. apr 2015, 14:11

Bølgerne går højt i Tyskland i øjeblikket omkring dette tema.

AutoBild har skrevet om det og der har efterfølgende været utallige indlæg fra utilfredse bilejere.

En ejer af en TFSI skriver ligefrem om "Vorsprung durch Technik" er at man skal efterfylde så meget olie at decideret olieskift ikke er nødvendigt.
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af Bonden » 13. apr 2015, 14:25

vandhunden skrev:Bølgerne går højt i Tyskland i øjeblikket omkring dette tema.

AutoBild har skrevet om det og der har efterfølgende været utallige indlæg fra utilfredse bilejere.

En ejer af en TFSI skriver ligefrem om "Vorsprung durch Technik" er at man skal efterfylde så meget olie at decideret olieskift ikke er nødvendigt.
Jeg ville skulle fylde 11,4 L på imellem olieskift, svarende til 2 gange udskifting af olie i motoren, så behøver da bare og skifter oliefilteret!

Om den får kniven eller stille og rolig morfarkørsel har så vidt jeg kan se ingen betydning for forbruget..
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af Turbotrim » 13. apr 2015, 14:30

Altså du har jo dine 6 måneders "garanti" reklamation så du burde jo være dækket ind

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af hansen123 » 13. apr 2015, 15:40

Bonden skrev:
kimhemm skrev:Det burde være "nok" med nye stempelringe/stempler, mener jeg de plejer at lave på dem.

manthei herinde fik vist skiftet stempler og plejlstænger på hans A5 på garanti efter for højt olieforbrug
Hvad Kim, det kunne være jeg skal overtale dem til at smide lidt opgradrede stumper i den nu de alligevel skifter det :D

hansen123 skrev:Bare rolig, audi værkstederne er snart verdensmestre i at lave stempler på disse motorer, så der er intet at frygte :lol:

Dog er jeg lidt i tvivl om hvad forhandleren vælger at gøre da det ikke er SMC selv der har lavet service på bilen inden for de sidste 2 gange, så jeg kunne forestille mig SMC vælger ikke at yde særligt meget kulance:?:

For tror næppe brugtvognsforhandleren (hvis det da ikke er hos en anden audi kæde?) går igang med sådan et projekt på brugtvognsgarantien.
Hvad mener du når du siger de ikke ville gå igang med det på brugtvognsgarantien? At de siger det ikke er et problem og jeg skal leve med det eller?

Jeg ville i hvert fald ikke leve med det, kan ikke være rigtigt man skal fylde 0.5L olie på hver gang man tanker, det ser jeg som en defekt = garantisag.
Jeg mener at de nok højst sandsynligt finder dig en hugger motor med tilsvarende kilometer tal og håber på det bedste og lader garanti på motoren gå over til vedkommende der sælger den.

De har jo ingen måde at snige sig uden om brugtvognsgarantien (skal det da lige være fordi de kører den igennem ankenævnet og de finder det acceptabelt at man må forvente en motor er slidt og kan bruge det mere olie, tror jeg dog næppe at de vil risikere) så på den måde er du sikret. Men ny motor eller stempler, det tror jeg desværre ikke at forhandleren vil punge ud med hvis audi ikke tager en stor del af kulance sagen og de plejer desværre ikke at være alt for hjælpsomme til når service ikke har foregået på deres egne mærke værksteder.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
Jettadriver
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde området.
Has thanked: 0
Been thanked: 19 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af Jettadriver » 13. apr 2015, 16:35

Har lavet et par stykker der fik nye stempler og ringe fra Audi...

Lidt af et projekt og lave, men har ikke hørt noget negativt fra kunderne efterfølgende - så som andre skriver, virker denne løsning vist på problemet!
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af donfetaful » 13. apr 2015, 17:17

Hvad koster sådan en omgang Jettadriver?
Kør og vær glad 🛻💨

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af Turbotrim » 13. apr 2015, 18:20

hansen123 skrev:
Bonden skrev:
kimhemm skrev:Det burde være "nok" med nye stempelringe/stempler, mener jeg de plejer at lave på dem.

manthei herinde fik vist skiftet stempler og plejlstænger på hans A5 på garanti efter for højt olieforbrug
Hvad Kim, det kunne være jeg skal overtale dem til at smide lidt opgradrede stumper i den nu de alligevel skifter det :D

hansen123 skrev:Bare rolig, audi værkstederne er snart verdensmestre i at lave stempler på disse motorer, så der er intet at frygte :lol:

Dog er jeg lidt i tvivl om hvad forhandleren vælger at gøre da det ikke er SMC selv der har lavet service på bilen inden for de sidste 2 gange, så jeg kunne forestille mig SMC vælger ikke at yde særligt meget kulance:?:

For tror næppe brugtvognsforhandleren (hvis det da ikke er hos en anden audi kæde?) går igang med sådan et projekt på brugtvognsgarantien.


Hvad mener du når du siger de ikke ville gå igang med det på brugtvognsgarantien? At de siger det ikke er et problem og jeg skal leve med det eller?

Jeg ville i hvert fald ikke leve med det, kan ikke være rigtigt man skal fylde 0.5L olie på hver gang man tanker, det ser jeg som en defekt = garantisag.
Jeg mener at de nok højst sandsynligt finder dig en hugger motor med tilsvarende kilometer tal og håber på det bedste og lader garanti på motoren gå over til vedkommende der sælger den.

De har jo ingen måde at snige sig uden om brugtvognsgarantien (skal det da lige være fordi de kører den igennem ankenævnet og de finder det acceptabelt at man må forvente en motor er slidt og kan bruge det mere olie, tror jeg dog næppe at de vil risikere) så på den måde er du sikret. Men ny motor eller stempler, det tror jeg desværre ikke at forhandleren vil punge ud med hvis audi ikke tager en stor del af kulance sagen og de plejer desværre ikke at være alt for hjælpsomme til når service ikke har foregået på deres egne mærke værksteder.
Motoren har kun kørt 40.000km der er nok ikke noget ankenævn det finder en motor "slidt" på 40.000km

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af hansen123 » 13. apr 2015, 19:19

Turbotrim skrev:
hansen123 skrev:
Bonden skrev: Hvad Kim, det kunne være jeg skal overtale dem til at smide lidt opgradrede stumper i den nu de alligevel skifter det :D



Hvad mener du når du siger de ikke ville gå igang med det på brugtvognsgarantien? At de siger det ikke er et problem og jeg skal leve med det eller?

Jeg ville i hvert fald ikke leve med det, kan ikke være rigtigt man skal fylde 0.5L olie på hver gang man tanker, det ser jeg som en defekt = garantisag.
Jeg mener at de nok højst sandsynligt finder dig en hugger motor med tilsvarende kilometer tal og håber på det bedste og lader garanti på motoren gå over til vedkommende der sælger den.

De har jo ingen måde at snige sig uden om brugtvognsgarantien (skal det da lige være fordi de kører den igennem ankenævnet og de finder det acceptabelt at man må forvente en motor er slidt og kan bruge det mere olie, tror jeg dog næppe at de vil risikere) så på den måde er du sikret. Men ny motor eller stempler, det tror jeg desværre ikke at forhandleren vil punge ud med hvis audi ikke tager en stor del af kulance sagen og de plejer desværre ikke at være alt for hjælpsomme til når service ikke har foregået på deres egne mærke værksteder.
Motoren har kun kørt 40.000km der er nok ikke noget ankenævn det finder en motor "slidt" på 40.000km
Ville man ikke umiddelbart mene, men der har nu været helt håbløse sager igennem hos dem som er endt rigtigt grimt (både for forhandlere, såvel som kunder)
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Yenko
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 11. feb 2011, 17:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af Yenko » 14. apr 2015, 06:15

Jettadriver skrev:Har lavet et par stykker der fik nye stempler og ringe fra Audi...

Lidt af et projekt og lave, men har ikke hørt noget negativt fra kunderne efterfølgende - så som andre skriver, virker denne løsning vist på problemet!

Er det samme type stempler som dem der sidder i, der bliver monteret igen, eller er der kommet andre for at løse problemet på sigt.

Og hvad med cylinder væge bliver de honet
2014 Audi A3 8v 1.8 Tfsi 180 SB
1968 Camaro SS 383ci Stroker

Brugeravatar
Roeden
Medlem
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 70 times
Been thanked: 70 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af Roeden » 14. apr 2015, 07:16

Yenko skrev:
Jettadriver skrev:Har lavet et par stykker der fik nye stempler og ringe fra Audi...

Lidt af et projekt og lave, men har ikke hørt noget negativt fra kunderne efterfølgende - så som andre skriver, virker denne løsning vist på problemet!

Er det samme type stempler som dem der sidder i, der bliver monteret igen, eller er der kommet andre for at løse problemet på sigt.

Og hvad med cylinder væge bliver de honet
De er ændret, dem jeg kender til der har fået foretaget indgrebet har ikke haft problemer siden.

Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night

3cpeter
Nyt medlem
Indlæg: 278
Tilmeldt: 22. jun 2008, 08:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af 3cpeter » 14. apr 2015, 08:17

Her en video på en A4 2,0 2009 , med olie problemet.
udskift. af stempler og ringe på " 7min. " .
Ser ud som om man har prøvet det før.
https://www.youtube.com/watch?v=csoZNH9 ... e=youtu.be

Har selv en A5 2.0 bruger ca. 1L pr.6000km
Senest rettet af 3cpeter 19. nov 2015, 07:51, rettet i alt 1 gang.

lks
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 23. maj 2009, 20:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af lks » 14. apr 2015, 13:39

3cpeter skrev:Her en video på en A4 2,0 2009 , med olie problemet.
udskift. af stempler og ringe på " 7min. " .
Ser ud som om man har prøvet det før.
https://www.youtube.com/watch?v=csoZNH9 ... e=youtu.be

Har selv en A5 2.0 bruger ca. 1L pr. 3000km
Tydelig at se hvor erfaring gør mester og spare tid.

Han adskiller ikke mere end absolut nødvendig.
Fronten bliver pillet af med alt monteret og det samme gælder toppen.

Brugeravatar
Jettadriver
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde området.
Has thanked: 0
Been thanked: 19 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af Jettadriver » 14. apr 2015, 16:04

Yenko skrev:
Jettadriver skrev:Har lavet et par stykker der fik nye stempler og ringe fra Audi...

Lidt af et projekt og lave, men har ikke hørt noget negativt fra kunderne efterfølgende - så som andre skriver, virker denne løsning vist på problemet!

Er det samme type stempler som dem der sidder i, der bliver monteret igen, eller er der kommet andre for at løse problemet på sigt.

Og hvad med cylinder væge bliver de honet
Det er en ny optimeret type stempler og ringe, ved ikke præcis hvor forskellen ligger dog. Mener dog at huske der var lidt forskel på udformningen af skørterne på stemplerne ...
donfetaful skrev:Hvad koster sådan en omgang Jettadriver?
Jeg kan ikke huske prisen - var ikke rigtig indblandet i den del af det :)

Men mener det var lidt en deler mellem kunde og Audi - men hæng mig ikke op på det.
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!

frra
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 19. jan 2012, 08:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af frra » 14. apr 2015, 16:21

Har Audi ikke selv fundet ud af at løse problemet med nye stempler?

Måler i olie forbruget via oliekøler i computer eller vi olie pinden. Har lige købt min 2.0 TFSI fra 2010 og tænker om jeg kan følge olie forbruget via computeren?

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af Bonden » 14. apr 2015, 17:28

Ville egentlig ikke være tilfreds med at de smider en motor i fra en ophugger, har købt en bil med en motor der har gået 40.000km, så skal motoren ikke ligepludselig have gået 100.000++!

Har fået lavet 2 målinger af 1.000 km, første gang bare med en oliepind, hvor de fyldte olien helt op, 1.000km mål igen hvor meget den er faldet se hvor meget den ca. havde brugt.
Anden gang sætter de en større process igang og måler den med en digital oliepind så vidt jeg forstod, tog en times tid, og så blev motoren plomberet så der med sikkerhed ikke blev trukket noget olie op, og derefter 1.000km og målt igen :)
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Omes
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af Omes » 14. apr 2015, 19:01

Jeg fik for ca. 18.000 km siden, nye stempler osv i min 1,8 tfsi. Bilen havde på det tidspunkt gået knap 100.000, det har virket problemfrit, har max. brugt 0,5 liter mellem olieskift og det er 12-15.000 km for mit vedkommende, så jeg er rigtig godt tilfreds. Jeg kører på longlife olie, men skifter stadig en gang om året.

Det blev lavet, hos det aut. audi værksted, hvor jeg også købte bilen.

Jeg forstod sådan på dem, at det er et problem med tolerancen i olieskraberingene og det bliver kun værre med tiden, så når først den er begyndt at bruge olie, så bliver det kun ringere :-(

Har ikke selv den store kendskab til det rent mekaniske i bilen, så ret mig, hvis man kalder det for noget andet :-)
Det er en dyr omgang og der er ikke nogen aktion på dette, på trods af, at man kan læse om rigtig mange, som har dette problem på 1,8 og 2,0 tfsi motorer.

Så det har været en dyr omgang for værkstedet eller hvem der nu har måtte betale det, fik regningen på hele operationen, er glad for, at jeg ikke selv skulle betale noget af det.
2021 Skoda enyaq 80

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af hansen123 » 14. apr 2015, 20:40

Bonden skrev:Ville egentlig ikke være tilfreds med at de smider en motor i fra en ophugger, har købt en bil med en motor der har gået 40.000km, så skal motoren ikke ligepludselig have gået 100.000++!

Har fået lavet 2 målinger af 1.000 km, første gang bare med en oliepind, hvor de fyldte olien helt op, 1.000km mål igen hvor meget den er faldet se hvor meget den ca. havde brugt.
Anden gang sætter de en større process igang og måler den med en digital oliepind så vidt jeg forstod, tog en times tid, og så blev motoren plomberet så der med sikkerhed ikke blev trukket noget olie op, og derefter 1.000km og målt igen :)
Kan jeg sådan set godt forstå, men en hurtig søgning på nettet viser at nye stempler løber op i cirka 40.000kr hos audi, så til den pris kan de let finde en ny motor og skifte den selv (og det kan de faktisk næsten gøre 2 gange forudsat at de ikke selv skal betale til et eksternt firmaer for rep)

Så det ville komme meget bag på mig hvis de selv gik igang med at reparere den "gamle" motor, istedet for at finde et flot pragt eksemplar af en motor hos en hugger (koster cirka 10.000kr i udlandet for motorer med meget lav km stand)

Sagen er i og sig selv jo meget let, købeloven siger at du skal stilles på samme vilkår eller bedre efter en endt reparation, så du skal jo bare holde fast i der allerede sidder en ny hest i bilen og den nye motor selvfølgelig ikke skal være ringere end det som tages ud, ellers er det jo bare at hive advokat kortet op af lommen og sige at alt kontakt fremadrettet venligst bedes stilles igennem vedkommende som er blevet sat ind i sagen, det plejer at få de fleste værksteder til at synke lidt :)

Hvis værkstedet sætter sig helt på bagben og du er utilfreds over deres foreslåede løsning, så kan du eventuelt lufte muligheden for at de får bilen tilbage og alle går glade derfra, de kan så gøre hvad bilen hvad de nu engang vil og du slipper for at være utilfreds med bilen fremover da du er blevet stillet dårligere.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af Bonden » 14. apr 2015, 21:06

hansen123 skrev:
Bonden skrev:Ville egentlig ikke være tilfreds med at de smider en motor i fra en ophugger, har købt en bil med en motor der har gået 40.000km, så skal motoren ikke ligepludselig have gået 100.000++!

Har fået lavet 2 målinger af 1.000 km, første gang bare med en oliepind, hvor de fyldte olien helt op, 1.000km mål igen hvor meget den er faldet se hvor meget den ca. havde brugt.
Anden gang sætter de en større process igang og måler den med en digital oliepind så vidt jeg forstod, tog en times tid, og så blev motoren plomberet så der med sikkerhed ikke blev trukket noget olie op, og derefter 1.000km og målt igen :)
Kan jeg sådan set godt forstå, men en hurtig søgning på nettet viser at nye stempler løber op i cirka 40.000kr hos audi, så til den pris kan de let finde en ny motor og skifte den selv (og det kan de faktisk næsten gøre 2 gange forudsat at de ikke selv skal betale til et eksternt firmaer for rep)

Så det ville komme meget bag på mig hvis de selv gik igang med at reparere den "gamle" motor, istedet for at finde et flot pragt eksemplar af en motor hos en hugger (koster cirka 10.000kr i udlandet for motorer med meget lav km stand)

Sagen er i og sig selv jo meget let, købeloven siger at du skal stilles på samme vilkår eller bedre efter en endt reparation, så du skal jo bare holde fast i der allerede sidder en ny hest i bilen og den nye motor selvfølgelig ikke skal være ringere end det som tages ud, ellers er det jo bare at hive advokat kortet op af lommen og sige at alt kontakt fremadrettet venligst bedes stilles igennem vedkommende som er blevet sat ind i sagen, det plejer at få de fleste værksteder til at synke lidt :)

Hvis værkstedet sætter sig helt på bagben og du er utilfreds over deres foreslåede løsning, så kan du eventuelt lufte muligheden for at de får bilen tilbage og alle går glade derfra, de kan så gøre hvad bilen hvad de nu engang vil og du slipper for at være utilfreds med bilen fremover da du er blevet stillet dårligere.
Det er også en chance for dem at tage, at smide en brugt motor i, de risikere bare at den også bruge for meget olie, og det er forfra.

Det virker som et godt og hæderligt sted, så regner stærkt med ikke at få behov for en advokat!

Hvis det skulle ende med at bilen kom retur ender jeg nok ikke med en 2,0tfsi igen, den chance gider jeg sgu ikke tage en gang til :x
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af hansen123 » 14. apr 2015, 21:11

Bonden skrev:
hansen123 skrev:
Bonden skrev:Ville egentlig ikke være tilfreds med at de smider en motor i fra en ophugger, har købt en bil med en motor der har gået 40.000km, så skal motoren ikke ligepludselig have gået 100.000++!

Har fået lavet 2 målinger af 1.000 km, første gang bare med en oliepind, hvor de fyldte olien helt op, 1.000km mål igen hvor meget den er faldet se hvor meget den ca. havde brugt.
Anden gang sætter de en større process igang og måler den med en digital oliepind så vidt jeg forstod, tog en times tid, og så blev motoren plomberet så der med sikkerhed ikke blev trukket noget olie op, og derefter 1.000km og målt igen :)
Kan jeg sådan set godt forstå, men en hurtig søgning på nettet viser at nye stempler løber op i cirka 40.000kr hos audi, så til den pris kan de let finde en ny motor og skifte den selv (og det kan de faktisk næsten gøre 2 gange forudsat at de ikke selv skal betale til et eksternt firmaer for rep)

Så det ville komme meget bag på mig hvis de selv gik igang med at reparere den "gamle" motor, istedet for at finde et flot pragt eksemplar af en motor hos en hugger (koster cirka 10.000kr i udlandet for motorer med meget lav km stand)

Sagen er i og sig selv jo meget let, købeloven siger at du skal stilles på samme vilkår eller bedre efter en endt reparation, så du skal jo bare holde fast i der allerede sidder en ny hest i bilen og den nye motor selvfølgelig ikke skal være ringere end det som tages ud, ellers er det jo bare at hive advokat kortet op af lommen og sige at alt kontakt fremadrettet venligst bedes stilles igennem vedkommende som er blevet sat ind i sagen, det plejer at få de fleste værksteder til at synke lidt :)

Hvis værkstedet sætter sig helt på bagben og du er utilfreds over deres foreslåede løsning, så kan du eventuelt lufte muligheden for at de får bilen tilbage og alle går glade derfra, de kan så gøre hvad bilen hvad de nu engang vil og du slipper for at være utilfreds med bilen fremover da du er blevet stillet dårligere.
Det er også en chance for dem at tage, at smide en brugt motor i, de risikere bare at den også bruge for meget olie, og det er forfra.

Det virker som et godt og hæderligt sted, så regner stærkt med ikke at få behov for en advokat!

Hvis det skulle ende med at bilen kom retur ender jeg nok ikke med en 2,0tfsi igen, den chance gider jeg sgu ikke tage en gang til :x
Nej det er nu ikke en chance for dem, for de køber jo motoren af en 3 part, så for det meste er det ham garantien på motoren falder over på (typisk 30-90 dage) så der skal du jo nok nå at opleve at den sluger olie, så er det jo ham der betaler om og om igen hvis det er det som der skal til.

Håber da også at værkstedet gør det rette for dig og du ikke behøver at få en kamp op af bakke.

Ja det er lidt spøjst med de 2.0 tfsi motorer, det virker som om det typisk kun er de langsliggende der virkeligt døjer med de helt slemme problemer, hører aldrig om de tværliggende har samme problemer, så gud må vide hvad forskellen er :)

Ellers kunne man jo gå på udkig efter en som allerede havde fået lavet overstående reparation, så kan man da håbe det holder (og at den fik lavet kæde+diverse i samme omgang :lol: . nok derfor den allerede har fået en ny motor engang)
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

frra
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 19. jan 2012, 08:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af frra » 14. apr 2015, 21:17

Hvilke biler har dem på langs og hvilke på tværs?

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af kimhemm » 14. apr 2015, 21:20

hansen123 skrev:Ja det er lidt spøjst med de 2.0 tfsi motorer, det virker som om det typisk kun er de langsliggende der virkeligt døjer med de helt slemme problemer, hører aldrig om de tværliggende har samme problemer, så gud må vide hvad forskellen er :)

Ellers kunne man jo gå på udkig efter en som allerede havde fået lavet overstående reparation, så kan man da håbe det holder (og at den fik lavet kæde+diverse i samme omgang :lol: . nok derfor den allerede har fået en ny motor engang)
Ja det er sjovt nok kun et problem i nogen Audi'er med motoren på langs at de har det problem i både 1.8 og 2.0. EA113 motoren virkede fint, men EA888 gen 1 og 2 har de haft problemer med

EA888 ligger i Golf og Leon og A3 uden problemer
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!

Indlæg af kimhemm » 14. apr 2015, 21:21

frra skrev:Hvilke biler har dem på langs og hvilke på tværs?
De ligger kun på langs i Audi A4, A5 og A6. A3 har den på tværs

Hos Seat, Skode og VW ligger motoren på tværs
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Besvar

Tilbage til "Motor"