2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
2.0 TFSI bruger meget olie. Nu med Billeder!
Købte tilbage i starten af marts en A5 fra 2008 med en 2.0 TFSI.
Bilen har rullet 200kkm, og ifølge forhandler fået skiftet motor ved 160kkm = motor har gået 40kkm.
Motoren blev skiftet i første kvartal 2011.
Har kørt ca. 4.000 km i den siden, og der er blevet påfyldt 3,1 L og den er helt i bund med olien, så fylder en liter mere på nu.
Købte bilen af en forhandler, og har efter aftale med dem, fået lavet en olievejning hos VW Næstved ( Fint sted, god service, ikke her bilen er købt)
Resultatet af denne er ~760mL per 1.000km, hvilket passer meget godt overens med det jeg selv har registreret.
Forhandleren er orienteret og jeg venter på svar fra dem om hvad de gør.
Men hvad kan jeg forvente der kommer til og ske, og hvad bør der ske ?
Er det ny motor eller "bare" stempelringe?
Bilen har haft fuld service hos SMC Århus, indtil de sidste 2, som derefter er blevet fortaget hos forhandleren selv.
Update
Så kom den tilbage fra værkstedet, med nye stempler, ringe og plejlstænger, de ser sgu ikke for pæne ud de gamle!
Bilen har rullet 200kkm, og ifølge forhandler fået skiftet motor ved 160kkm = motor har gået 40kkm.
Motoren blev skiftet i første kvartal 2011.
Har kørt ca. 4.000 km i den siden, og der er blevet påfyldt 3,1 L og den er helt i bund med olien, så fylder en liter mere på nu.
Købte bilen af en forhandler, og har efter aftale med dem, fået lavet en olievejning hos VW Næstved ( Fint sted, god service, ikke her bilen er købt)
Resultatet af denne er ~760mL per 1.000km, hvilket passer meget godt overens med det jeg selv har registreret.
Forhandleren er orienteret og jeg venter på svar fra dem om hvad de gør.
Men hvad kan jeg forvente der kommer til og ske, og hvad bør der ske ?
Er det ny motor eller "bare" stempelringe?
Bilen har haft fuld service hos SMC Århus, indtil de sidste 2, som derefter er blevet fortaget hos forhandleren selv.
Update
Så kom den tilbage fra værkstedet, med nye stempler, ringe og plejlstænger, de ser sgu ikke for pæne ud de gamle!
- Vedhæftede filer
-
- 2015-05-07 09.18.55.jpg (83.39 KiB) Vist 6298 gange
-
- 2015-05-07 09.12.55 HDR.jpg (105.26 KiB) Vist 6298 gange
-
- 2015-05-07 09.12.51.jpg (105.17 KiB) Vist 6298 gange
Senest rettet af Bonden 7. maj 2015, 08:29, rettet i alt 3 gange.
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- johannesm
- Nyt medlem
- Indlæg: 418
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:04
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hørsholm
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 4 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
tror desværre at du vil få et svar der lyder, den må bruge op til 1 liter pr 1000km kørtBonden skrev:Købte tilbage i starten af marts en A5 fra 2008 med en 2.0 TFSI.
Bilen har rullet 200kkm, og ifølge forhandler fået skiftet motor ved 160kkm = motor har gået 40kkm.
Motoren blev skiftet i første kvartal 2011.
Har kørt ca. 4.000 km i den siden, og der er blevet påfyldt 3,1 L og den er helt i bund med olien, så fylder en liter mere på nu.
Købte bilen af en forhandler, og har efter aftale med dem, fået lavet en olievejning hos VW Næstved ( Fint sted, god service, ikke her bilen er købt)
Resultatet af denne er ~760mL per 1.000km, hvilket passer meget godt overens med det jeg selv har registreret.
Forhandleren er orienteret og jeg venter på svar fra dem om hvad de gør.
Men hvad kan jeg forvente der kommer til og ske, og hvad bør der ske ?
Er det ny motor eller "bare" stempelringe?
Bilen har haft fuld service hos SMC Århus, indtil de sidste 2, som derefter er blevet fortaget hos forhandleren selv.
Nuværende biler
Tesla Model 3 LR 2021
VW Move Up med 60hk, soltag, dkpakke, AC, tungsten sølv, 2015
Tidligere biler
Mercedes Benz A200 Business, 2019
VW Golf 5 GTI APR Stage 2+ VW Golf 4 GTI Turbo ¤ Fiat Bravo 1,6sx
Tesla Model 3 LR 2021
VW Move Up med 60hk, soltag, dkpakke, AC, tungsten sølv, 2015
Tidligere biler
Mercedes Benz A200 Business, 2019
VW Golf 5 GTI APR Stage 2+ VW Golf 4 GTI Turbo ¤ Fiat Bravo 1,6sx
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Ifølge VW og Audi må den max bruge 0,5L Det kan forhandleren vel ikke snige sig udenom?johannesm skrev:tror desværre at du vil få et svar der lyder, den må bruge op til 1 liter pr 1000km kørtBonden skrev:Købte tilbage i starten af marts en A5 fra 2008 med en 2.0 TFSI.
Bilen har rullet 200kkm, og ifølge forhandler fået skiftet motor ved 160kkm = motor har gået 40kkm.
Motoren blev skiftet i første kvartal 2011.
Har kørt ca. 4.000 km i den siden, og der er blevet påfyldt 3,1 L og den er helt i bund med olien, så fylder en liter mere på nu.
Købte bilen af en forhandler, og har efter aftale med dem, fået lavet en olievejning hos VW Næstved ( Fint sted, god service, ikke her bilen er købt)
Resultatet af denne er ~760mL per 1.000km, hvilket passer meget godt overens med det jeg selv har registreret.
Forhandleren er orienteret og jeg venter på svar fra dem om hvad de gør.
Men hvad kan jeg forvente der kommer til og ske, og hvad bør der ske ?
Er det ny motor eller "bare" stempelringe?
Bilen har haft fuld service hos SMC Århus, indtil de sidste 2, som derefter er blevet fortaget hos forhandleren selv.
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- johannesm
- Nyt medlem
- Indlæg: 418
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:04
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hørsholm
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 4 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
mente bare det var 1 liter pr. 1000km på nyere motorer,
men hvis det er 1/2 liter må der være noget galt
men hvis det er 1/2 liter må der være noget galt
Nuværende biler
Tesla Model 3 LR 2021
VW Move Up med 60hk, soltag, dkpakke, AC, tungsten sølv, 2015
Tidligere biler
Mercedes Benz A200 Business, 2019
VW Golf 5 GTI APR Stage 2+ VW Golf 4 GTI Turbo ¤ Fiat Bravo 1,6sx
Tesla Model 3 LR 2021
VW Move Up med 60hk, soltag, dkpakke, AC, tungsten sølv, 2015
Tidligere biler
Mercedes Benz A200 Business, 2019
VW Golf 5 GTI APR Stage 2+ VW Golf 4 GTI Turbo ¤ Fiat Bravo 1,6sx
- Martin1986
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2361
- Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 105 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Og der er stadig noget galt hvis den bruger 760ml og den må bruge 1 liter.. Kan ikke passe den skal bruge så meget, men ved godt de skriver det.. Det er jo bare for st kunne fraskrive sig ansvaret
Nuværende bil: BMW F11 530D
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Det burde være "nok" med nye stempelringe/stempler, mener jeg de plejer at lave på dem.
manthei herinde fik vist skiftet stempler og plejlstænger på hans A5 på garanti efter for højt olieforbrug
manthei herinde fik vist skiftet stempler og plejlstænger på hans A5 på garanti efter for højt olieforbrug
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Bare rolig, audi værkstederne er snart verdensmestre i at lave stempler på disse motorer, så der er intet at frygte
Dog er jeg lidt i tvivl om hvad forhandleren vælger at gøre da det ikke er SMC selv der har lavet service på bilen inden for de sidste 2 gange, så jeg kunne forestille mig SMC vælger ikke at yde særligt meget kulance:?:
For tror næppe brugtvognsforhandleren (hvis det da ikke er hos en anden audi kæde?) går igang med sådan et projekt på brugtvognsgarantien.
Dog er jeg lidt i tvivl om hvad forhandleren vælger at gøre da det ikke er SMC selv der har lavet service på bilen inden for de sidste 2 gange, så jeg kunne forestille mig SMC vælger ikke at yde særligt meget kulance:?:
For tror næppe brugtvognsforhandleren (hvis det da ikke er hos en anden audi kæde?) går igang med sådan et projekt på brugtvognsgarantien.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Hvad Kim, det kunne være jeg skal overtale dem til at smide lidt opgradrede stumper i den nu de alligevel skifter detkimhemm skrev:Det burde være "nok" med nye stempelringe/stempler, mener jeg de plejer at lave på dem.
manthei herinde fik vist skiftet stempler og plejlstænger på hans A5 på garanti efter for højt olieforbrug
Hvad mener du når du siger de ikke ville gå igang med det på brugtvognsgarantien? At de siger det ikke er et problem og jeg skal leve med det eller?hansen123 skrev:Bare rolig, audi værkstederne er snart verdensmestre i at lave stempler på disse motorer, så der er intet at frygte
Dog er jeg lidt i tvivl om hvad forhandleren vælger at gøre da det ikke er SMC selv der har lavet service på bilen inden for de sidste 2 gange, så jeg kunne forestille mig SMC vælger ikke at yde særligt meget kulance:?:
For tror næppe brugtvognsforhandleren (hvis det da ikke er hos en anden audi kæde?) går igang med sådan et projekt på brugtvognsgarantien.
Jeg ville i hvert fald ikke leve med det, kan ikke være rigtigt man skal fylde 0.5L olie på hver gang man tanker, det ser jeg som en defekt = garantisag.
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- vandhunden
- Medlem
- Indlæg: 1342
- Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 138 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Bølgerne går højt i Tyskland i øjeblikket omkring dette tema.
AutoBild har skrevet om det og der har efterfølgende været utallige indlæg fra utilfredse bilejere.
En ejer af en TFSI skriver ligefrem om "Vorsprung durch Technik" er at man skal efterfylde så meget olie at decideret olieskift ikke er nødvendigt.
AutoBild har skrevet om det og der har efterfølgende været utallige indlæg fra utilfredse bilejere.
En ejer af en TFSI skriver ligefrem om "Vorsprung durch Technik" er at man skal efterfylde så meget olie at decideret olieskift ikke er nødvendigt.
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Jeg ville skulle fylde 11,4 L på imellem olieskift, svarende til 2 gange udskifting af olie i motoren, så behøver da bare og skifter oliefilteret!vandhunden skrev:Bølgerne går højt i Tyskland i øjeblikket omkring dette tema.
AutoBild har skrevet om det og der har efterfølgende været utallige indlæg fra utilfredse bilejere.
En ejer af en TFSI skriver ligefrem om "Vorsprung durch Technik" er at man skal efterfylde så meget olie at decideret olieskift ikke er nødvendigt.
Om den får kniven eller stille og rolig morfarkørsel har så vidt jeg kan se ingen betydning for forbruget..
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1848
- Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Altså du har jo dine 6 måneders "garanti" reklamation så du burde jo være dækket ind
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Jeg mener at de nok højst sandsynligt finder dig en hugger motor med tilsvarende kilometer tal og håber på det bedste og lader garanti på motoren gå over til vedkommende der sælger den.Bonden skrev:Hvad Kim, det kunne være jeg skal overtale dem til at smide lidt opgradrede stumper i den nu de alligevel skifter detkimhemm skrev:Det burde være "nok" med nye stempelringe/stempler, mener jeg de plejer at lave på dem.
manthei herinde fik vist skiftet stempler og plejlstænger på hans A5 på garanti efter for højt olieforbrug
Hvad mener du når du siger de ikke ville gå igang med det på brugtvognsgarantien? At de siger det ikke er et problem og jeg skal leve med det eller?hansen123 skrev:Bare rolig, audi værkstederne er snart verdensmestre i at lave stempler på disse motorer, så der er intet at frygte
Dog er jeg lidt i tvivl om hvad forhandleren vælger at gøre da det ikke er SMC selv der har lavet service på bilen inden for de sidste 2 gange, så jeg kunne forestille mig SMC vælger ikke at yde særligt meget kulance:?:
For tror næppe brugtvognsforhandleren (hvis det da ikke er hos en anden audi kæde?) går igang med sådan et projekt på brugtvognsgarantien.
Jeg ville i hvert fald ikke leve med det, kan ikke være rigtigt man skal fylde 0.5L olie på hver gang man tanker, det ser jeg som en defekt = garantisag.
De har jo ingen måde at snige sig uden om brugtvognsgarantien (skal det da lige være fordi de kører den igennem ankenævnet og de finder det acceptabelt at man må forvente en motor er slidt og kan bruge det mere olie, tror jeg dog næppe at de vil risikere) så på den måde er du sikret. Men ny motor eller stempler, det tror jeg desværre ikke at forhandleren vil punge ud med hvis audi ikke tager en stor del af kulance sagen og de plejer desværre ikke at være alt for hjælpsomme til når service ikke har foregået på deres egne mærke værksteder.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
- Jettadriver
- Medlem
- Indlæg: 765
- Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde området.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 19 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Har lavet et par stykker der fik nye stempler og ringe fra Audi...
Lidt af et projekt og lave, men har ikke hørt noget negativt fra kunderne efterfølgende - så som andre skriver, virker denne løsning vist på problemet!
Lidt af et projekt og lave, men har ikke hørt noget negativt fra kunderne efterfølgende - så som andre skriver, virker denne løsning vist på problemet!
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!
... others impressions!
Choose your own style!
- donfetaful
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2061
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 493 times
- Been thanked: 252 times
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1848
- Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Motoren har kun kørt 40.000km der er nok ikke noget ankenævn det finder en motor "slidt" på 40.000kmhansen123 skrev:Jeg mener at de nok højst sandsynligt finder dig en hugger motor med tilsvarende kilometer tal og håber på det bedste og lader garanti på motoren gå over til vedkommende der sælger den.Bonden skrev:Hvad Kim, det kunne være jeg skal overtale dem til at smide lidt opgradrede stumper i den nu de alligevel skifter detkimhemm skrev:Det burde være "nok" med nye stempelringe/stempler, mener jeg de plejer at lave på dem.
manthei herinde fik vist skiftet stempler og plejlstænger på hans A5 på garanti efter for højt olieforbrug
hansen123 skrev:Bare rolig, audi værkstederne er snart verdensmestre i at lave stempler på disse motorer, så der er intet at frygte
Dog er jeg lidt i tvivl om hvad forhandleren vælger at gøre da det ikke er SMC selv der har lavet service på bilen inden for de sidste 2 gange, så jeg kunne forestille mig SMC vælger ikke at yde særligt meget kulance:?:
For tror næppe brugtvognsforhandleren (hvis det da ikke er hos en anden audi kæde?) går igang med sådan et projekt på brugtvognsgarantien.
Hvad mener du når du siger de ikke ville gå igang med det på brugtvognsgarantien? At de siger det ikke er et problem og jeg skal leve med det eller?
Jeg ville i hvert fald ikke leve med det, kan ikke være rigtigt man skal fylde 0.5L olie på hver gang man tanker, det ser jeg som en defekt = garantisag.
De har jo ingen måde at snige sig uden om brugtvognsgarantien (skal det da lige være fordi de kører den igennem ankenævnet og de finder det acceptabelt at man må forvente en motor er slidt og kan bruge det mere olie, tror jeg dog næppe at de vil risikere) så på den måde er du sikret. Men ny motor eller stempler, det tror jeg desværre ikke at forhandleren vil punge ud med hvis audi ikke tager en stor del af kulance sagen og de plejer desværre ikke at være alt for hjælpsomme til når service ikke har foregået på deres egne mærke værksteder.
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Ville man ikke umiddelbart mene, men der har nu været helt håbløse sager igennem hos dem som er endt rigtigt grimt (både for forhandlere, såvel som kunder)Turbotrim skrev:Motoren har kun kørt 40.000km der er nok ikke noget ankenævn det finder en motor "slidt" på 40.000kmhansen123 skrev:Jeg mener at de nok højst sandsynligt finder dig en hugger motor med tilsvarende kilometer tal og håber på det bedste og lader garanti på motoren gå over til vedkommende der sælger den.Bonden skrev: Hvad Kim, det kunne være jeg skal overtale dem til at smide lidt opgradrede stumper i den nu de alligevel skifter det
Hvad mener du når du siger de ikke ville gå igang med det på brugtvognsgarantien? At de siger det ikke er et problem og jeg skal leve med det eller?
Jeg ville i hvert fald ikke leve med det, kan ikke være rigtigt man skal fylde 0.5L olie på hver gang man tanker, det ser jeg som en defekt = garantisag.
De har jo ingen måde at snige sig uden om brugtvognsgarantien (skal det da lige være fordi de kører den igennem ankenævnet og de finder det acceptabelt at man må forvente en motor er slidt og kan bruge det mere olie, tror jeg dog næppe at de vil risikere) så på den måde er du sikret. Men ny motor eller stempler, det tror jeg desværre ikke at forhandleren vil punge ud med hvis audi ikke tager en stor del af kulance sagen og de plejer desværre ikke at være alt for hjælpsomme til når service ikke har foregået på deres egne mærke værksteder.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 110
- Tilmeldt: 11. feb 2011, 17:45
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 3 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Jettadriver skrev:Har lavet et par stykker der fik nye stempler og ringe fra Audi...
Lidt af et projekt og lave, men har ikke hørt noget negativt fra kunderne efterfølgende - så som andre skriver, virker denne løsning vist på problemet!
Er det samme type stempler som dem der sidder i, der bliver monteret igen, eller er der kommet andre for at løse problemet på sigt.
Og hvad med cylinder væge bliver de honet
2014 Audi A3 8v 1.8 Tfsi 180 SB
1968 Camaro SS 383ci Stroker
1968 Camaro SS 383ci Stroker
- Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1103
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 70 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
De er ændret, dem jeg kender til der har fået foretaget indgrebet har ikke haft problemer siden.Yenko skrev:Jettadriver skrev:Har lavet et par stykker der fik nye stempler og ringe fra Audi...
Lidt af et projekt og lave, men har ikke hørt noget negativt fra kunderne efterfølgende - så som andre skriver, virker denne løsning vist på problemet!
Er det samme type stempler som dem der sidder i, der bliver monteret igen, eller er der kommet andre for at løse problemet på sigt.
Og hvad med cylinder væge bliver de honet
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 278
- Tilmeldt: 22. jun 2008, 08:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ølstykke
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Her en video på en A4 2,0 2009 , med olie problemet.
udskift. af stempler og ringe på " 7min. " .
Ser ud som om man har prøvet det før.
https://www.youtube.com/watch?v=csoZNH9 ... e=youtu.be
Har selv en A5 2.0 bruger ca. 1L pr.6000km
udskift. af stempler og ringe på " 7min. " .
Ser ud som om man har prøvet det før.
https://www.youtube.com/watch?v=csoZNH9 ... e=youtu.be
Har selv en A5 2.0 bruger ca. 1L pr.6000km
Senest rettet af 3cpeter 19. nov 2015, 07:51, rettet i alt 1 gang.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 20:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Tydelig at se hvor erfaring gør mester og spare tid.3cpeter skrev:Her en video på en A4 2,0 2009 , med olie problemet.
udskift. af stempler og ringe på " 7min. " .
Ser ud som om man har prøvet det før.
https://www.youtube.com/watch?v=csoZNH9 ... e=youtu.be
Har selv en A5 2.0 bruger ca. 1L pr. 3000km
Han adskiller ikke mere end absolut nødvendig.
Fronten bliver pillet af med alt monteret og det samme gælder toppen.
- Jettadriver
- Medlem
- Indlæg: 765
- Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde området.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 19 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Det er en ny optimeret type stempler og ringe, ved ikke præcis hvor forskellen ligger dog. Mener dog at huske der var lidt forskel på udformningen af skørterne på stemplerne ...Yenko skrev:Jettadriver skrev:Har lavet et par stykker der fik nye stempler og ringe fra Audi...
Lidt af et projekt og lave, men har ikke hørt noget negativt fra kunderne efterfølgende - så som andre skriver, virker denne løsning vist på problemet!
Er det samme type stempler som dem der sidder i, der bliver monteret igen, eller er der kommet andre for at løse problemet på sigt.
Og hvad med cylinder væge bliver de honet
Jeg kan ikke huske prisen - var ikke rigtig indblandet i den del af detdonfetaful skrev:Hvad koster sådan en omgang Jettadriver?
Men mener det var lidt en deler mellem kunde og Audi - men hæng mig ikke op på det.
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!
... others impressions!
Choose your own style!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 19. jan 2012, 08:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Har Audi ikke selv fundet ud af at løse problemet med nye stempler?
Måler i olie forbruget via oliekøler i computer eller vi olie pinden. Har lige købt min 2.0 TFSI fra 2010 og tænker om jeg kan følge olie forbruget via computeren?
Måler i olie forbruget via oliekøler i computer eller vi olie pinden. Har lige købt min 2.0 TFSI fra 2010 og tænker om jeg kan følge olie forbruget via computeren?
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Ville egentlig ikke være tilfreds med at de smider en motor i fra en ophugger, har købt en bil med en motor der har gået 40.000km, så skal motoren ikke ligepludselig have gået 100.000++!
Har fået lavet 2 målinger af 1.000 km, første gang bare med en oliepind, hvor de fyldte olien helt op, 1.000km mål igen hvor meget den er faldet se hvor meget den ca. havde brugt.
Anden gang sætter de en større process igang og måler den med en digital oliepind så vidt jeg forstod, tog en times tid, og så blev motoren plomberet så der med sikkerhed ikke blev trukket noget olie op, og derefter 1.000km og målt igen
Har fået lavet 2 målinger af 1.000 km, første gang bare med en oliepind, hvor de fyldte olien helt op, 1.000km mål igen hvor meget den er faldet se hvor meget den ca. havde brugt.
Anden gang sætter de en større process igang og måler den med en digital oliepind så vidt jeg forstod, tog en times tid, og så blev motoren plomberet så der med sikkerhed ikke blev trukket noget olie op, og derefter 1.000km og målt igen
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Jeg fik for ca. 18.000 km siden, nye stempler osv i min 1,8 tfsi. Bilen havde på det tidspunkt gået knap 100.000, det har virket problemfrit, har max. brugt 0,5 liter mellem olieskift og det er 12-15.000 km for mit vedkommende, så jeg er rigtig godt tilfreds. Jeg kører på longlife olie, men skifter stadig en gang om året.
Det blev lavet, hos det aut. audi værksted, hvor jeg også købte bilen.
Jeg forstod sådan på dem, at det er et problem med tolerancen i olieskraberingene og det bliver kun værre med tiden, så når først den er begyndt at bruge olie, så bliver det kun ringere
Har ikke selv den store kendskab til det rent mekaniske i bilen, så ret mig, hvis man kalder det for noget andet
Det er en dyr omgang og der er ikke nogen aktion på dette, på trods af, at man kan læse om rigtig mange, som har dette problem på 1,8 og 2,0 tfsi motorer.
Så det har været en dyr omgang for værkstedet eller hvem der nu har måtte betale det, fik regningen på hele operationen, er glad for, at jeg ikke selv skulle betale noget af det.
Det blev lavet, hos det aut. audi værksted, hvor jeg også købte bilen.
Jeg forstod sådan på dem, at det er et problem med tolerancen i olieskraberingene og det bliver kun værre med tiden, så når først den er begyndt at bruge olie, så bliver det kun ringere
Har ikke selv den store kendskab til det rent mekaniske i bilen, så ret mig, hvis man kalder det for noget andet
Det er en dyr omgang og der er ikke nogen aktion på dette, på trods af, at man kan læse om rigtig mange, som har dette problem på 1,8 og 2,0 tfsi motorer.
Så det har været en dyr omgang for værkstedet eller hvem der nu har måtte betale det, fik regningen på hele operationen, er glad for, at jeg ikke selv skulle betale noget af det.
2021 Skoda enyaq 80
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Kan jeg sådan set godt forstå, men en hurtig søgning på nettet viser at nye stempler løber op i cirka 40.000kr hos audi, så til den pris kan de let finde en ny motor og skifte den selv (og det kan de faktisk næsten gøre 2 gange forudsat at de ikke selv skal betale til et eksternt firmaer for rep)Bonden skrev:Ville egentlig ikke være tilfreds med at de smider en motor i fra en ophugger, har købt en bil med en motor der har gået 40.000km, så skal motoren ikke ligepludselig have gået 100.000++!
Har fået lavet 2 målinger af 1.000 km, første gang bare med en oliepind, hvor de fyldte olien helt op, 1.000km mål igen hvor meget den er faldet se hvor meget den ca. havde brugt.
Anden gang sætter de en større process igang og måler den med en digital oliepind så vidt jeg forstod, tog en times tid, og så blev motoren plomberet så der med sikkerhed ikke blev trukket noget olie op, og derefter 1.000km og målt igen
Så det ville komme meget bag på mig hvis de selv gik igang med at reparere den "gamle" motor, istedet for at finde et flot pragt eksemplar af en motor hos en hugger (koster cirka 10.000kr i udlandet for motorer med meget lav km stand)
Sagen er i og sig selv jo meget let, købeloven siger at du skal stilles på samme vilkår eller bedre efter en endt reparation, så du skal jo bare holde fast i der allerede sidder en ny hest i bilen og den nye motor selvfølgelig ikke skal være ringere end det som tages ud, ellers er det jo bare at hive advokat kortet op af lommen og sige at alt kontakt fremadrettet venligst bedes stilles igennem vedkommende som er blevet sat ind i sagen, det plejer at få de fleste værksteder til at synke lidt
Hvis værkstedet sætter sig helt på bagben og du er utilfreds over deres foreslåede løsning, så kan du eventuelt lufte muligheden for at de får bilen tilbage og alle går glade derfra, de kan så gøre hvad bilen hvad de nu engang vil og du slipper for at være utilfreds med bilen fremover da du er blevet stillet dårligere.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Det er også en chance for dem at tage, at smide en brugt motor i, de risikere bare at den også bruge for meget olie, og det er forfra.hansen123 skrev:Kan jeg sådan set godt forstå, men en hurtig søgning på nettet viser at nye stempler løber op i cirka 40.000kr hos audi, så til den pris kan de let finde en ny motor og skifte den selv (og det kan de faktisk næsten gøre 2 gange forudsat at de ikke selv skal betale til et eksternt firmaer for rep)Bonden skrev:Ville egentlig ikke være tilfreds med at de smider en motor i fra en ophugger, har købt en bil med en motor der har gået 40.000km, så skal motoren ikke ligepludselig have gået 100.000++!
Har fået lavet 2 målinger af 1.000 km, første gang bare med en oliepind, hvor de fyldte olien helt op, 1.000km mål igen hvor meget den er faldet se hvor meget den ca. havde brugt.
Anden gang sætter de en større process igang og måler den med en digital oliepind så vidt jeg forstod, tog en times tid, og så blev motoren plomberet så der med sikkerhed ikke blev trukket noget olie op, og derefter 1.000km og målt igen
Så det ville komme meget bag på mig hvis de selv gik igang med at reparere den "gamle" motor, istedet for at finde et flot pragt eksemplar af en motor hos en hugger (koster cirka 10.000kr i udlandet for motorer med meget lav km stand)
Sagen er i og sig selv jo meget let, købeloven siger at du skal stilles på samme vilkår eller bedre efter en endt reparation, så du skal jo bare holde fast i der allerede sidder en ny hest i bilen og den nye motor selvfølgelig ikke skal være ringere end det som tages ud, ellers er det jo bare at hive advokat kortet op af lommen og sige at alt kontakt fremadrettet venligst bedes stilles igennem vedkommende som er blevet sat ind i sagen, det plejer at få de fleste værksteder til at synke lidt
Hvis værkstedet sætter sig helt på bagben og du er utilfreds over deres foreslåede løsning, så kan du eventuelt lufte muligheden for at de får bilen tilbage og alle går glade derfra, de kan så gøre hvad bilen hvad de nu engang vil og du slipper for at være utilfreds med bilen fremover da du er blevet stillet dårligere.
Det virker som et godt og hæderligt sted, så regner stærkt med ikke at få behov for en advokat!
Hvis det skulle ende med at bilen kom retur ender jeg nok ikke med en 2,0tfsi igen, den chance gider jeg sgu ikke tage en gang til
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Nej det er nu ikke en chance for dem, for de køber jo motoren af en 3 part, så for det meste er det ham garantien på motoren falder over på (typisk 30-90 dage) så der skal du jo nok nå at opleve at den sluger olie, så er det jo ham der betaler om og om igen hvis det er det som der skal til.Bonden skrev:Det er også en chance for dem at tage, at smide en brugt motor i, de risikere bare at den også bruge for meget olie, og det er forfra.hansen123 skrev:Kan jeg sådan set godt forstå, men en hurtig søgning på nettet viser at nye stempler løber op i cirka 40.000kr hos audi, så til den pris kan de let finde en ny motor og skifte den selv (og det kan de faktisk næsten gøre 2 gange forudsat at de ikke selv skal betale til et eksternt firmaer for rep)Bonden skrev:Ville egentlig ikke være tilfreds med at de smider en motor i fra en ophugger, har købt en bil med en motor der har gået 40.000km, så skal motoren ikke ligepludselig have gået 100.000++!
Har fået lavet 2 målinger af 1.000 km, første gang bare med en oliepind, hvor de fyldte olien helt op, 1.000km mål igen hvor meget den er faldet se hvor meget den ca. havde brugt.
Anden gang sætter de en større process igang og måler den med en digital oliepind så vidt jeg forstod, tog en times tid, og så blev motoren plomberet så der med sikkerhed ikke blev trukket noget olie op, og derefter 1.000km og målt igen
Så det ville komme meget bag på mig hvis de selv gik igang med at reparere den "gamle" motor, istedet for at finde et flot pragt eksemplar af en motor hos en hugger (koster cirka 10.000kr i udlandet for motorer med meget lav km stand)
Sagen er i og sig selv jo meget let, købeloven siger at du skal stilles på samme vilkår eller bedre efter en endt reparation, så du skal jo bare holde fast i der allerede sidder en ny hest i bilen og den nye motor selvfølgelig ikke skal være ringere end det som tages ud, ellers er det jo bare at hive advokat kortet op af lommen og sige at alt kontakt fremadrettet venligst bedes stilles igennem vedkommende som er blevet sat ind i sagen, det plejer at få de fleste værksteder til at synke lidt
Hvis værkstedet sætter sig helt på bagben og du er utilfreds over deres foreslåede løsning, så kan du eventuelt lufte muligheden for at de får bilen tilbage og alle går glade derfra, de kan så gøre hvad bilen hvad de nu engang vil og du slipper for at være utilfreds med bilen fremover da du er blevet stillet dårligere.
Det virker som et godt og hæderligt sted, så regner stærkt med ikke at få behov for en advokat!
Hvis det skulle ende med at bilen kom retur ender jeg nok ikke med en 2,0tfsi igen, den chance gider jeg sgu ikke tage en gang til
Håber da også at værkstedet gør det rette for dig og du ikke behøver at få en kamp op af bakke.
Ja det er lidt spøjst med de 2.0 tfsi motorer, det virker som om det typisk kun er de langsliggende der virkeligt døjer med de helt slemme problemer, hører aldrig om de tværliggende har samme problemer, så gud må vide hvad forskellen er
Ellers kunne man jo gå på udkig efter en som allerede havde fået lavet overstående reparation, så kan man da håbe det holder (og at den fik lavet kæde+diverse i samme omgang . nok derfor den allerede har fået en ny motor engang)
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
Ja det er sjovt nok kun et problem i nogen Audi'er med motoren på langs at de har det problem i både 1.8 og 2.0. EA113 motoren virkede fint, men EA888 gen 1 og 2 har de haft problemer medhansen123 skrev:Ja det er lidt spøjst med de 2.0 tfsi motorer, det virker som om det typisk kun er de langsliggende der virkeligt døjer med de helt slemme problemer, hører aldrig om de tværliggende har samme problemer, så gud må vide hvad forskellen er
Ellers kunne man jo gå på udkig efter en som allerede havde fået lavet overstående reparation, så kan man da håbe det holder (og at den fik lavet kæde+diverse i samme omgang . nok derfor den allerede har fået en ny motor engang)
EA888 ligger i Golf og Leon og A3 uden problemer
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: 2.0 TFSI bruger meget olie!
De ligger kun på langs i Audi A4, A5 og A6. A3 har den på tværsfrra skrev:Hvilke biler har dem på langs og hvilke på tværs?
Hos Seat, Skode og VW ligger motoren på tværs
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook