Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værksted

Besvar
Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værksted

Indlæg af Kim H » 17. maj 2015, 17:10

Min VW Golf 2,0 TDI BMM er begyndt, nogle gange (ca hver 5 gang) at skrive Motorstörrung Werkstatt i MFA og forvarmelampe blinker

Jeg har så fået udlæst fejlkoder på motor ( 8 fejl)
Fejl på alle gløderør afbrydelse P161 abc og d
Fejl 005683 Føler 2 for gaspedalstilling G185 Signal for lille P1633 - 000 Periodisk
Fejl 012295 Positionscensor knastaksel G40 intet signal P3007 - 000 Periodisk
Fejl 000551 Føler for gaspedalstilling G79 Signal for lille P0227 - 000 Periodisk
Fejl 008214 Inds.manifold positionsføler række 1 kortslutning til stel P2016 - 000 Periodisk

udlæsning af knastakselpositon viser den står i - 5,4 grad
trods alle disse fejl starter motor altid og kører godt
Hvad vil i anbefale mig at gøre ?
Senest rettet af Kim H 30. maj 2015, 10:45, rettet i alt 2 gange.
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

T-Larsen
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 6. dec 2013, 20:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Golf V 2,0 skriver motorstörung Werkstatt i MFA

Indlæg af T-Larsen » 17. maj 2015, 17:22

ville lige prøve at kigge det lednings net igennem der går hen over gearkassen, der sidder ved blæseren.. lige få det sprættet op også se efter om der er nogle ledninger der er iret :)

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V 2,0 TDI skriver motorstörung Werkstatt i MFA

Indlæg af Kim H » 18. maj 2015, 18:47

Men er der noget risikabel ved at køre i den , når den ellers kører som den skal ?

Er det højst sansynlig dårlige ledninger i ledningsnet ?
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af Kim H » 30. maj 2015, 10:50

Jeg har lige taget en test med VCDS på motor da motorlampen lyste i går , og den lige skulle startes nogle gange
Da jeg ikke selv lige kan overse at fejlsøge , evt ledningsnet , vil jeg så lige høre om een af mekanikkerne/værksted her på Vagcars evt. nogenlunde ved hvad der er galt og evt. vil påtage sig opgaven
ZS40652.txt
(5.94 KiB) Downloadet 40 gange
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af Kim H » 31. maj 2015, 07:55

Op igen

Er der virkelig ingen der kender problemet ?
Jeg er nok klar over jeg skal på værksted , men vil helst på et hvor de har en ide om fejlen
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

T-Larsen
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 6. dec 2013, 20:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af T-Larsen » 31. maj 2015, 10:09

jeg har jo haft skrevet til dig at det kan være det ledningsnet? og grunden til at den er dårlig til at starte er pga G40 som den også fejlmelder på

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af RIX » 31. maj 2015, 10:30

du skal have fikset tandrem den skal maks stå på 1.6-2 så vidt jeg husker med knasten, få det lavet nu også de andre fejl bagefter, en defekt tandrem er ikke til og spøge med ;)

mit bud er de 4 gløderør fejl det kan være ledningsnettet i topstykket koster 3-400kr fra tyskland plus montering

VH:

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af RIX » 31. maj 2015, 10:35

g40 fejlen er der når bilen ikke er startet ;)

du skal nok have en ny gaspedal
så vidt jeg husker nem og skifte selv.

VH:

T-Larsen
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 6. dec 2013, 20:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af T-Larsen » 31. maj 2015, 10:45

RIX skrev:g40 fejlen er der når bilen ikke er startet ;)

du skal nok have en ny gaspedal
så vidt jeg husker nem og skifte selv.

VH:
Nej, den fejl skal slet ikke være der, om så bilen er startet eller ej. Hvis der er fejl på G40, har den svært ved at starte..
Men ja havde ikke set at din knast hjul stod forkert, hvis du lige har haft skiftet tandremmen selv så skal den justeres i hjulet på knasten, værdien skal ligge så tæt på 0 som mulig, og ikke i minus

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af Kim H » 31. maj 2015, 11:33

Hej tak for svar

Jeg ved godt at den står - 5,4 grad i knastforstilling , men trods det har bilen altid startet med det samme , kun een gang fornylig da konen havde bilen gik den i stå efter start og det nye var at både forvarmelampen blinkede + motorlampen lyste, jeg var så omme ved bilen og bilen startede fint igen , jeg tog hjem og udlæste fejl ( se vedhæftet fil i indlæg 4) slettede fejlene og den kørte lige et stykke tid igen uden fejl
Jeg vil køre på værksted i løbet af ugen , og så må de se på den , jeg tror dog også at det er noget med ledningsnet med alle disse fejl samtidig
Det er også mærkelig den ikke viser fejl på gløderør mere , men måske fordi det er blevet varmere
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af norn » 31. maj 2015, 11:57

RIX skrev:g40 fejlen er der når bilen ikke er startet ;)


VH:
Nixen......
Der skal ikke være nogen fejl uanset om motoren er tændt eller slukket
Der var engang i midten af 90'erne at det var sådan på en golf3
Men de tider er forbi

Jeg ville også starte med at få tjekket det ledningsnet


Hvis jeg husker rigtigt så er en BMM motor en 8 ventilet motor også sidder gløderørene udvendigt på motoren og derfor ikke omfattet af ledningsnettet inde i topstykket

Jeg ville se på det ledningsnettet også ta resten bagefter
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af Kim H » 31. maj 2015, 12:16

Måske er fejlen på min Golf som i indlæg 5 i denne tråd
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=108577
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af Kim H » 20. jun 2015, 12:55

Er der nogen der ved hvem der er specialister i el fejl på sådan en Golf 5 2,0 TDI ?


Jeg har haft bilen på værksted og fået den kigget igennem , men de har ikke fundet fejlen ,da det kan være mange ting f.eks styreboks , dyser , elkomponent der fucker up ,alle fejl er svag signal , så jeg ved ikke lige hvad man gør , man kan jo ikke skifte det hele
Bilen kan godt starte (de fleste gange ) og kører normalt når den kører

Hvad gør man med sådan en bil ?
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Brugeravatar
hestech
Medlem
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Syd-Vestjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af hestech » 20. jun 2015, 13:13

Ret sikker på det er din gaspedal der er defekt. Den trækker 5 VDC til følere med ned eller kortslutter den. Har prøvet det før. Ny pedal, nem at skifte.

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af Kim H » 20. jun 2015, 14:49

hestech skrev:Ret sikker på det er din gaspedal der er defekt. Den trækker 5 VDC til følere med ned eller kortslutter den. Har prøvet det før. Ny pedal, nem at skifte.
OK Tak

Vil lige spørge om nogen skulle have en gaspedal liggende jeg kan prøve/købe inden jeg bestiller
ny Alugaspedal ( GTI ) her i vest/midtjylland
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af norn » 20. jun 2015, 15:35

Fik du nogensinde kigget på det ledningsnet......???
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af Kim H » 20. jun 2015, 15:51

norn skrev:Fik du nogensinde kigget på det ledningsnet......???
har haft bilen på værksted og der har de haft spiralslangen over gearkassen mod køleren sprættet op , der fandt de ingen fejl , men fik at vide at der kunne godt være en fejl et andet sted , som de så skulle finde et sted så jo der kan godt være en fejl på ledningsnettet endnu , men det kan jo også være alt mulig andet , som f.eks gaspedalen , som jeg så som den første fejl efter at have slettet fejlkoder

Mvh. Kim 42321531
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af Kim H » 24. jun 2015, 17:50

Jeg har prøvet at skifte speederpedalen , og det fjernede også nogle fejl , men fik stadig ofte fejlen
005683 føler 2vfor gaspedalstilling G185 : signal for lille
P1633 - 000 fejllampe aktiveret
men der kom også nogle gange nogle andre fejl

her efter har jeg prøvet den gamle speeder igen og alle de gamle fejl kom igen
Når bilen er startet kold laver den fejl på alle gløderør

Hvem pokker er specialist inden for dette motormanagement fejlfinding ?
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af RIX » 24. jun 2015, 17:59

hvis den laver fejl på alle gløde rør er det sikkert dit ledningsnet i topstykket, koster cirka 3-400kr i tyskland

VH:

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af Kim H » 24. jun 2015, 18:40

RIX skrev:hvis den laver fejl på alle gløde rør er det sikkert dit ledningsnet i topstykket, koster cirka 3-400kr i tyskland

VH:
Min 2,0 tdi er en BMM motor med 8 ventiler og gløderørene sidder som på en 1,9 TDI tror egenlig topstykkerne er ens
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af norn » 24. jun 2015, 20:21

RIX skrev:hvis den laver fejl på alle gløde rør er det sikkert dit ledningsnet i topstykket, koster cirka 3-400kr i tyskland

VH:
Nu må du sku stramme lidt op hr RIX
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af RIX » 24. jun 2015, 20:25

norn skrev:
RIX skrev:hvis den laver fejl på alle gløde rør er det sikkert dit ledningsnet i topstykket, koster cirka 3-400kr i tyskland

VH:
Nu må du sku stramme lidt op hr RIX
jeg er gammel og klokken var 6= mad tid/morfar tid :D

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af Kim H » 4. nov 2015, 17:04

Det viste sig at det var styreboksen som det var galt med , jeg fik brugt styreboks i hos rittersport og han kørte data over fra den gamle boks , siden har den kørt fejlfri :)
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V 2,0 TDI 8 fejl i motor VCDS evt. hjælp værkst

Indlæg af Rittersport » 5. nov 2015, 14:03

Dejligt at høre :-)
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Besvar

Tilbage til "Motor"