Motor hakker ved 2050 til 2200 omdr

Besvar
rontved
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 30. jun 2011, 01:16
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Motor hakker ved 2050 til 2200 omdr

Indlæg af rontved » 25. maj 2015, 08:51

Det er en 1,9 bkc motor fra 2006. Hvis jeg kører mellem 2050 og 2200 omd dør motoren lige ved gasgivning. Det er i alle gear. Men syntes ikke jeg kan få den til det i frigear. Alle filtre er næsten nyeskiftet. Nogen gode bud :?:

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 79 times
Been thanked: 104 times

Re: Motor hakker ved 2050 til 2200 omdr

Indlæg af mobworld » 25. maj 2015, 09:20

rontved skrev:Det er en 1,9 bkc motor fra 2006. Hvis jeg kører mellem 2050 og 2200 omd dør motoren lige ved gasgivning. Det er i alle gear. Men syntes ikke jeg kan få den til det i frigear. Alle filtre er næsten nyeskiftet. Nogen gode bud :?:
Lednings nettet til dyserne.

Har haft en 1.9tdi som hakkede under accelereation ved ca 2000-2200 rpm. Dog døde den ikke.

Nyt ledningsnet hjalp

mvh
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

rontved
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 30. jun 2011, 01:16
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor hakker ved 2050 til 2200 omdr

Indlæg af rontved » 25. maj 2015, 10:13

Jeg prøver at kikke til ledningerne. :)

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Motor hakker ved 2050 til 2200 omdr

Indlæg af Sorens2 » 25. maj 2015, 10:18

Du kan kigge alt det du vil til de ledninger.
Den slags fejl er ikke synlige.
Mit bud er tandempumpen.
Er dieselfiltret sort og smitter af hvis du kører en finger over det?
Vedhæftede filer
Dieselfilter lettere brugt.JPG
Dieselfilter lettere brugt.JPG (213.93 KiB) Vist 340 gange
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
MrBallack
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 3. apr 2014, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Motor hakker ved 2050 til 2200 omdr

Indlæg af MrBallack » 25. maj 2015, 12:52

Kig også på egr systemet.
Min, dog en 2.0, gjorde præcis det samme som du beskriver.
Der var det min egr ventil der var kokset til og kunne derfor ikke lukke af ordenligt, når jeg så gav gas skød den udstødningsgas ind i indsugningen, og derfor fik den "hikkende" symptomer.
Altea TDI DSG Sport-up 06

Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar 8-)

Brugeravatar
MrBallack
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 3. apr 2014, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Motor hakker ved 2050 til 2200 omdr

Indlæg af MrBallack » 25. maj 2015, 12:53

Altea TDI DSG Sport-up 06

Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar 8-)

Brugeravatar
MrBallack
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 3. apr 2014, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Motor hakker ved 2050 til 2200 omdr

Indlæg af MrBallack » 25. maj 2015, 12:57

Men vil klart give Søren ret med hensyn til brændstoffilteret og tandempumpen. Men på min er filteret stadig sort når jeg skifter det og det smitter lidt af, men det er langt fra snasket ind i olie - og bilen køre fint.
Altea TDI DSG Sport-up 06

Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar 8-)

rontved
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 30. jun 2011, 01:16
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor hakker ved 2050 til 2200 omdr

Indlæg af rontved » 26. maj 2015, 13:58

Efter at have skiftet filter nogle gange pga. trevler i tanken er filtret og beholderen helt ren. Jeg må lige kikke de andre bud til fyraften :-) Der er købt nye ledninger :o Om 14 dage får den en tur til Milano, så må Erg ventilen være blæst gennem

ebbe
Nyt medlem
Indlæg: 305
Tilmeldt: 11. maj 2012, 23:00
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor hakker ved 2050 til 2200 omdr

Indlæg af ebbe » 26. maj 2015, 14:52

tror ikke at EGR er ret meget renere efter en tur sydpå - det sidder ret godt fast -bedst at rense med i en kombination af knofedt, lille børste og renseprodukter.
Jeg ville rykke EGR'en af og bruge lidt timer på at rense den

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Motor hakker ved 2050 til 2200 omdr

Indlæg af Sorens2 » 26. maj 2015, 15:07

Det hjælper ikke at skifte filtret.
Det er selve tandempumpen der fejler.

EGR bliver ikke ren efter en lang tur.
Min egen 1.9 fik 4 omgange på Ringen og fuld smadder hjem over.
Det hjalp intet.

Få evt. EGR blændet af. Langt nemmere og bedre.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

rontved
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 30. jun 2011, 01:16
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor hakker ved 2050 til 2200 omdr

Indlæg af rontved » 26. maj 2015, 15:14

Var lige ude og se om jeg skulle købe noget rensehalløj med hjem. F..k :o :o siger jeg bare der er næsten ikke hul gennem. Jeg ved hvad aftenen skal gå med :( . Så kan jeg osse sætte mine nye ledninger i . :lol:

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Motor hakker ved 2050 til 2200 omdr

Indlæg af Sorens2 » 26. maj 2015, 15:25

Billeder.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Motor hakker ved 2050 til 2200 omdr

Indlæg af Martin1986 » 26. maj 2015, 15:43

rontved skrev:Var lige ude og se om jeg skulle købe noget rensehalløj med hjem. F..k :o :o siger jeg bare der er næsten ikke hul gennem. Jeg ved hvad aftenen skal gå med :( . Så kan jeg osse sætte mine nye ledninger i . Billede
Ovn rens er godt.. Men ja rens i bund. Den tager ikke lang tid at afmontere..

Og som Søren siger, billeder inden og efter
Nuværende bil: BMW F11 530D

Besvar

Tilbage til "Motor"