Udsættere Tomgang 1.4 Tsi 122hk

Besvar
Larsandersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. maj 2015, 20:41
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Udsættere Tomgang 1.4 Tsi 122hk

Indlæg af Larsandersen » 30. maj 2015, 20:59

Hej
skal lige høre om der er nogle mennesker herinde som er klogere end mig :)
har en 1.4 122hk audi a3 som jeg har et problem med,
den står og hopper i tomgang (udsættere) den køre fint 2-3 sek og så falder omdrejninger til ca 600omdr, og så kan man høre den puldre i udstødningen, den gør det os ved fx 1500om, ( så det er ikke kun tomgang)
har haft 4 gas måleren i den og tallene er (lige efter bogen) ;)
har skiftet følgende uden held,
4xtændspoler
4xtændrør
4xdyser
indsugningsmanifolden (både øverste og nederste)
gasspjældet
ny højtrykspumpe

brændstoftrykket er ca 5 bar til højtrykspumpen og imellem 40 og 100 bar i højtryk

indsugningsventilerne var meget kokset til, så der havde jeg en udre fra tuneup og grandulat blæse dem, så de så ud som nye igen,

har prøvet div, indsugningsrense/ brændstof rense osv

har skiftet brændstoffet

har taget en komp test og alle ligger på ca 14bar


lavede også den test med kæden hvor man drejer mod uret med låst knasthjul (efter vw forskrifter) hvor kæden var så slap at den hoppede, så:
ny kæde mont og selvf. Sat rigti på mærkerne :)
ny knastforstiller mont
ny magnetventil til knastforstiller

bilen har ingen fejlkoder,

ingen af de ting jeg har gjort har ændret på motor gangen,
bilen har også været ved audi og blive opdateret, hjalp heller ikke

har prøvet og pille stikkene af alle følere (lambda/temp/bankesensor) osv, og lige meget hva jeg gør så står den bare og hopper i omdrejninger.

Kan se på vag com at den hvergang den dykker i omdr, registerer en udsættere på cyl 2. Så har skiftet dysen/tændspoler/tændrøret igen på denne cylinder. Men stadig det samme,
håber en a jer kan hjælpe mig.
Overvejer og pille ventildækslet af, for at se om der er knækket en ventilfjeder eller noget i den stil, men det er jo ikke bare en lille reparation :(

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Udsættere Tomgang 1.4 Tsi 122hk

Indlæg af Anders D » 30. maj 2015, 22:46

Det var da helt vildt så meget du har skiftet på formodning, men respekt for evnerne. Er du mekaniker med en kunde der betaler for udelukkelsesmetoden?

Hvis den havde knækket en ventil fjeder, ville den så ikke uanset hvad have dårlig kompression på den cylinder du beskriver?

Min 1.8 tsi knækkede en fjeder i december måned, der kunne jeg ved at tage sikringen til ecu (eller bare til dyserne, sørge for den ikke fik benzin) køre på på starteren og der var det tydeligt den ikke havde samme lyd du ved, normalt ville den lyde ens på alle 4, min havde en anderledes lyd når den defekte cylinder kørte i top.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Udsættere Tomgang 1.4 Tsi 122hk

Indlæg af hansen123 » 30. maj 2015, 23:00

Sikker på der ikke er et sted den står og trækker falsk luft? Kunne godt lyde sådan som du beskriver det.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Besvar

Tilbage til "Motor"