Passat 1.8t Opfører Sig Useriøst.

Besvar
chhoje
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10. jun 2015, 22:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Passat 1.8t Opfører Sig Useriøst.

Indlæg af chhoje » 10. jun 2015, 22:49

Ja jeg ved ikke hvor søren jeg skal starte, men jeg håber en af jer herinde kan hjælpe mig.

Jeg har en passat 1.8t fra 98.
Den er chippetog har gået 227790 km.
Jeg har haft den et par måneder og har skiftet tændspoler, ophæng i begge ender og diverse.

Her for 4 uger siden ca. Skiftede jeg min blow off til en original forge.
Så en uges tid efter er jeg ude og køre med en ven og han siger pludselig, "er det bare mig eller er den blevet rask? (som i at den ikke er forkølet og nyser mere)
jeg ruller vinduerne og geare ned, og den siger lidt men ikke ret meget og kun ved lidt frisk kørsel.
Jeg får mekanikeren ude hvor jeg arbejder til at gennemgå bilen og får meldingen den intet fejler og om jeg ikke bare kan leve med den ikke siger ret meget.
Men i min optik er det ligegyldigt hvordan den siger pt. Men det at den ikke siger som den plejer, lyder jo som om der er noget galt.
Han tjekker den igen en uges tid efter og giver mig meldingen at det er n75, luftmængdemåleren eller turboen.
Vi skifter de 2 førstnævnte uden held.
Men den nyser stadig ved frisk kørsel(+4000 rpm) hvor den før har whistlet ved 1600 rpm og nyst ved 2000 rpm.

Jeg kører så ned til en ven der har en vag måler og får den udmålt. På vej derned vil den ikke tage gas i 1 gear.
Vi får tester på og den siger at gasspjældsmålingen er urealistisk og vi måler med henholdvis 2, 4, og 5000 omdrejninger hvor den måler 16% gasspjæld.
Vi finder dog ikke fejlen.

På vej retur her til aften kan jeg køre 80 i 5 gear og da jeg rammer nyborgvej i odense hoster den og går ud.
Efter 10 minutter får jeg liv i den igen og kan nu køre 40 i 3 gear, 4 og 5 dør den.
Men når du holder koblingen lyder den normalt igen, altså whistle ved 1600 rpm og nys ved 2000 rpm.
Jeg får kørt resten af vejen hjem og så vil den kun nyse ved 4000 rpm.

Er der nogen der aner hvad der sker?
Tror ikke det er turboen, har på fornemmelsen det er en slange eller en ledning

Besvar

Tilbage til "Motor"