Audi A6 4f 2.0tdi, fejl på partikelfilter, er skiftet.

Besvar
Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Audi A6 4f 2.0tdi, fejl på partikelfilter, er skiftet.

Indlæg af Andreas K » 27. jul 2015, 19:37

Hey Drenge.

Roder med en Audi A6 2.0 tdi med motorkoden BRE som brokkede sig over partikelfilteret, bilen kunne ikke en skid, ikke trække osv. så endte det med at den ikke engang kunne gå i tomgang. når partikelfilteret blev skruet af turboen, så kørte den fint fint !
Filteret blev sendt til rens men firmaet der renser filtre, dødsdømte filteret da det var HELT stoppet.
De havde adgang til renoverede/nye filtre fra Holland, til noget under halv pris af et fra Audi.
Det er så blevet monteret, og blev nullet i "tilpasning" med VCDS. hvor den nye værdi der skulle skrives var 8, 0'er

Bilen har så kørt 3 uger, og nu går den kold igen og har ikke ret meget trækkraft.
Når jeg med testeren ser, så skriver den askemængden er 59 og MAKS er 60... men det er jo nyt, så forstår det ikke den har jo fået den nullet i tilpasning. (nu er "tallet" i tilpasningen kombineret tal og bogstaver, før var det kun tal)
Den har også fået ny Differencetryksmåler samt i kodning2, er der udført noget med at tænding skal af 40sek og på 5sek af 5 omgange. når sensoren er udskiftet ? slangerne til diff. tryksensor er ligeledes blæst igennem.
Så jeg er sku lidt forvirret her, er der nogen der kender til noget jeg har overset i tilpasninger eller noget ? gjort noget forkert ?

Fejlkoden er P2002, og hedder noget med Fejlfunktion af partikelfilter.
Det skal siges at første gang bilen var inde med TOTAL tilstoppet filter hvor den ikke kunne køre, så var der ingen fejl gemt eller nogen lamper der lyste.
Det er der nu, og den fejl P2002 kommer MED det samme, jeg kan slette den, og så gå ud af "motor" i VCDS, og når jeg så går ind i "motor" igen og læser fejl ud, så er den allerede kommet tilbage. også uden at starte bilen.

Håber på lidt hjælp her :)
På forhånd tak.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Brugeravatar
hestech
Medlem
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Syd-Vestjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A6 4f 2.0tdi, fejl på partikelfilter, er skiftet.

Indlæg af hestech » 27. jul 2015, 21:35

Brug en analytisk metode, tjek måleblokke og noter.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 002/008194

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Audi A6 4f 2.0tdi, fejl på partikelfilter, er skiftet.

Indlæg af Andreas K » 27. jul 2015, 22:04

hvad skal jeg tjekke ? og hvilke måleblokke ?

askemængde står på 59 ud af MAKS 60 står der.
adaptionsværdien til den samme står bare stille på 0.0%.

differencetryk i tomgang er 22-30 men der står ingenting om hvad man måler, om det er mbar f.eks. eller hvad.

tænker bare om jeg kan have gjort noget forkert, siden den jo ikke engang skal være starte før fejlen kommer igen, bare der kommet tænding på, så lyser partikel fejllampen og fejlen er tilbage.

hvis det er noget på siden du tænker på, så kunne det ikke rigtig sidde anderledes på filteret end det gør, mht temp. sensor, sonde og de 2 tryk udtag.
diff. tryksensoren som nævnet i noter er også skiftet. samme med den nye og gamle.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Besvar

Tilbage til "Motor"