Bell Add servicerens i forbindelse med olieskift

Besvar
Brugeravatar
Solak
Nyt medlem
Indlæg: 296
Tilmeldt: 18. maj 2011, 09:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Bell Add servicerens i forbindelse med olieskift

Indlæg af Solak » 30. jul 2015, 12:07

Hej gutter :p

Jeg har fået købt mig en fin sommer racer :)
lidt info, da det kan være nødvendigt for at jeg kan få svar på mit spørgsmål.

Det drejer sig om en Audi A3 1,8t AGU fra 97, som har fået S3 blok med knaster fra sugemotor GT2870 turbo, front monteret kæmpe intercooler, speciellavet udstødningssystem. HKS styrboks med 2 trins ladetryk, Forstærket 600nm kobling, opgraderet benzinpumpe anlæg.
S3 kabine, undervogn, bremser osv..

Bilen yder 280hk ved første trin knap 1 bar, og 356hk ved 2 trin knap 1,6bar.

Ingen mislyde eller lign i motor, går rigtig godt!

Dog når bilen er helt kold, og jeg stikker øret helt ind til motordæksel ved ventiler, er det som om de skræller, svært at høre det, men den er der hvis man ved det og høre godt efter, denne lyd forsvinder efter et halv til en minuts tomgang, så jeg tænker jo selvf at det er olietrykket der lige skal i gang, hvis ventilløftere er lidt slidte.. mekanikeren som jeg købte den af, som også har passet og plejet den, har altid kørt med 5w50 fra mobil 1, og dette har jeg tænkt mig at fortsætte med..

Men i den forbindelse har jeg tænkt at lave et olieskift, men nyt frisk olie, samt servicerens 3 fra bell add, er dette spild af penge, eller er det rent faktisk sundt for min motor ? Er der nogle ulæmper ved det, kan det evt ødelægge noget ?

Bilen er kørt ind hos RH

På forhånd tak
M.V.H Ümit Solak
Seat Ibiza 6J Cupra 2010
Audi A6 3,0TDI 2007 S-line med luft!
Audi A3/S3 1997 358HK 416,23NM S3 blok med krumtap, stempler, osv, HKS 2trins programmerebar styrboks GT2871R turbo knaster fra sugemotor
Med S3 recardo kabine, S3 bremser
VW Passat 3BG 1,9TDI 101HK 2002
VW GOLF 4 1,9TDI 130hk 6gear 2002 SOLGT
Seat Altea XL 2,0 TDI 170HK 2007

Brugeravatar
Solak
Nyt medlem
Indlæg: 296
Tilmeldt: 18. maj 2011, 09:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Bell Add servicerens i forbindelse med olieskift

Indlæg af Solak » 30. jul 2015, 14:41

Ingen gode råd ? :)
M.V.H Ümit Solak
Seat Ibiza 6J Cupra 2010
Audi A6 3,0TDI 2007 S-line med luft!
Audi A3/S3 1997 358HK 416,23NM S3 blok med krumtap, stempler, osv, HKS 2trins programmerebar styrboks GT2871R turbo knaster fra sugemotor
Med S3 recardo kabine, S3 bremser
VW Passat 3BG 1,9TDI 101HK 2002
VW GOLF 4 1,9TDI 130hk 6gear 2002 SOLGT
Seat Altea XL 2,0 TDI 170HK 2007

Brugeravatar
Sprint20
Aktiv medlem
Indlæg: 1658
Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Bell Add servicerens i forbindelse med olieskift

Indlæg af Sprint20 » 30. jul 2015, 15:30

Olietrykket skulle gerne ramme ventilløfterne inden for gå sekunder. ;)

Men jo, giv den en omgang rens i den gamle olie. Lad den rende i 20-30 min. som beskrevet på dåsen.

Så er den prut slået. Jeg gav min diesel en omgang sidste år. Og tror ikke at den har fået en sådan en kur før. Det kunne høres og mærkes. Gik noget mere rent i motoren.

Dog skal det lige nævnes at nogle (ganske få) folk har oplevet at motoren er begyndt at bruge en smule olie efter sådan en tur.

Stempelringene blev så rene at den koks og sod der ellers 'hjalp' med at holde dem tætte. Forsvandt så olien kunne slippe forbi.
Men det er som sagt ikke ofte man hører om det.
VH. Rasmus.

BMW i3 REx 2013

Brugeravatar
Solak
Nyt medlem
Indlæg: 296
Tilmeldt: 18. maj 2011, 09:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Bell Add servicerens i forbindelse med olieskift

Indlæg af Solak » 30. jul 2015, 15:33

Sprint20 skrev:Olietrykket skulle gerne ramme ventilløfterne inden for gå sekunder. ;)

Men jo, giv den en omgang rens i den gamle olie. Lad den rende i 20-30 min. som beskrevet på dåsen.

Så er den prut slået. Jeg gav min diesel en omgang sidste år. Og tror ikke at den har fået en sådan en kur før. Det kunne høres og mærkes. Gik noget mere rent i motoren.

Dog skal det lige nævnes at nogle (ganske få) folk har oplevet at motoren er begyndt at bruge en smule olie efter sådan en tur.

Stempelringene blev så rene at den koks og sod der ellers 'hjalp' med at holde dem tætte. Forsvandt så olien kunne slippe forbi.
Men det er som sagt ikke ofte man hører om det.

Ja, det har du nok ret i :)
Styrboksen er nemlig programmere bar, hvilket gør at, den er programmeret således, at ved hel kold motor, starter den ikke, før olietrykket er nået til, det den skal.

Og den bruger ingen former for vand eller olie, så jeg prøver da lige sådan en kur så :)
M.V.H Ümit Solak
Seat Ibiza 6J Cupra 2010
Audi A6 3,0TDI 2007 S-line med luft!
Audi A3/S3 1997 358HK 416,23NM S3 blok med krumtap, stempler, osv, HKS 2trins programmerebar styrboks GT2871R turbo knaster fra sugemotor
Med S3 recardo kabine, S3 bremser
VW Passat 3BG 1,9TDI 101HK 2002
VW GOLF 4 1,9TDI 130hk 6gear 2002 SOLGT
Seat Altea XL 2,0 TDI 170HK 2007

Besvar

Tilbage til "Motor"