Hej alle
jeg tror desværre at jeg er løbet ind i et af de defekte topstykker på bkd motorene i min golf v
bilen mister vand. Der er dog ikke vand i olien, eller omvent. Egr køleren er bypassed men der er stadig vand forbrug
og den er heller ikke så kvik som før den begyndte at drikke vandet. Men ellers starter og kører den fint, og ingen "hvid røg"
så nu er jagten gået ind på priser og stumper.
-hvor kan man finde stumper til sådan en operation der er til at betale for penge.
-er det muligt at få en ny top hvor der allerede er monteret ventiler, eller kan man kun få et "helt råt" uden noget som helst?
Hilsen ham der er "noget" træt af sin bil lige for tiden....
Topstykke Til 2.0 Tdi Igen Igen
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 25. jul 2015, 16:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 25. jul 2015, 16:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Topstykke Til 2.0 Tdi Igen Igen
Perfekt !!
Lige hvad jeg søgte, og til den rigtige pris syntes jeg
er der nogen der har erfaring med nogle af de sæt?
Lige hvad jeg søgte, og til den rigtige pris syntes jeg
er der nogen der har erfaring med nogle af de sæt?
- Rheinlaender
- Medlem
- Indlæg: 827
- Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aarup 5560
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Topstykke Til 2.0 Tdi Igen Igen
Du skal overveje hvor mange km den bil har kørt sidst jeg roede med det endte jeg med at købe en anden motor. Køb en 2008 BKD motor med under 100000km i stedet koster ca 10000-12000kr komplet med dyser inkl fragt fra tyskland den har ikke sygdommen med Topstykket da det er udbedret på en 2008. Ved ikke hvor mange km din har kørt men hvad går i stykker næste gang. bare et forslag
Senest rettet af Rheinlaender 8. sep 2015, 18:06, rettet i alt 1 gang.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 1. aug 2012, 18:50
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Topstykke Til 2.0 Tdi Igen Igen
Hej
Jeg er bange for jeg har samme problem men min bruger kun vand når jeg kører småturer, og ikke når jeg kører langt, hvor meget bruger din ?
Jeg er bange for jeg har samme problem men min bruger kun vand når jeg kører småturer, og ikke når jeg kører langt, hvor meget bruger din ?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 25. jul 2015, 16:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Medlem
- Indlæg: 1394
- Tilmeldt: 16. apr 2009, 12:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Topstykke Til 2.0 Tdi Igen Igen
Lidt inspiration til gør det selv manden
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=51208
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=51208
______________________________________________
Mvh.
Mvh.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 25. jul 2015, 16:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Topstykke Til 2.0 Tdi Igen Igen
Ja det ser godt ud Men tror ikke det værksted kan tage flere biler ind lige med det samme
Man kan jo se at de holder på rad og rækker for at komme til
Man kan jo se at de holder på rad og rækker for at komme til
- MrBallack
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 3. apr 2014, 17:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Topstykke Til 2.0 Tdi Igen Igen
Lige under 5000 kunne jeg få et AMC topstykke til, ved de forskellige reservedele forhandlere og de fleste har pris garanti, så det kan godt betale sig at spille dem lidt op imod hinanden.
Der er også MEGET stor forskel i priserne på pakningssæt, topbolte/strækbolte, toppakning(3 typer toppakning), osv.
AMC topstykket skulle være det bedste. Har søgt meget rundt på nettet og der var en gut på et andet forum, som prøvede at lave en statistik med C-topstykke vs AMC. Der var nogle, men ikke mange, der havde haft problemer med C-topstykke, selvom det skulle være det bedste, mens der ingen var der havde problemer med AMC topstykket.
Sikkert også derfor både ftz, brdr autodele og autobremsen har den til bestilling.
Men okay, en ny/brugt kværn til 10-12000 lyder fristende. Mange ekstra dele
Der er også MEGET stor forskel i priserne på pakningssæt, topbolte/strækbolte, toppakning(3 typer toppakning), osv.
AMC topstykket skulle være det bedste. Har søgt meget rundt på nettet og der var en gut på et andet forum, som prøvede at lave en statistik med C-topstykke vs AMC. Der var nogle, men ikke mange, der havde haft problemer med C-topstykke, selvom det skulle være det bedste, mens der ingen var der havde problemer med AMC topstykket.
Sikkert også derfor både ftz, brdr autodele og autobremsen har den til bestilling.
Men okay, en ny/brugt kværn til 10-12000 lyder fristende. Mange ekstra dele
Altea TDI DSG Sport-up 06
Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar
Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar