Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
- ApFolmer
- Medlem
- Indlæg: 1236
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Er det uligt at justere forbrændingen p et Webasto ThermoTop E ?
Bilen : Octavia 2010
Fyret ThermoTop E - 2013
Efter ca 1 års uproblematisk brug,er fyret begyndt at sige en "tooot toot" lyd, lidt som et gl.dags tog, når det er ved at "tænde op" .
Det kommer ca 1:30 efter START , og holder op efter ca 1 minut, når fyret kommer op må max effekt.
Jeg antager at det er et justeringsspørgsmål, og evt en ny dyse.
Kan man justere med VCDS ?
Fysisk,på enheden eller med et specielt stykke grej ?
Bilen : Octavia 2010
Fyret ThermoTop E - 2013
Efter ca 1 års uproblematisk brug,er fyret begyndt at sige en "tooot toot" lyd, lidt som et gl.dags tog, når det er ved at "tænde op" .
Det kommer ca 1:30 efter START , og holder op efter ca 1 minut, når fyret kommer op må max effekt.
Jeg antager at det er et justeringsspørgsmål, og evt en ny dyse.
Kan man justere med VCDS ?
Fysisk,på enheden eller med et specielt stykke grej ?
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
- M_Olsen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1994
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: M Olsen
- Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 43 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Men alle siger jo det er lige meget med at justere CO^2
Men du skal have fat i en Webasto tester og en CO^2 måler før du kan justere noget.
Men tror fyret er sodet til. Fik dette råd af en Webasto mekaniker hvis det er et diesel fyr så tager du suge slangen fra brændstof pumpen og stikker den ned i en dunk benzin også lader du bare fyret køre på dette du skal nok holde uden for når du gør det det ryger en del.
Hvis du får fyret til at køre på dette så der efter skal fyret justeres.
M Olsen
Men du skal have fat i en Webasto tester og en CO^2 måler før du kan justere noget.
Men tror fyret er sodet til. Fik dette råd af en Webasto mekaniker hvis det er et diesel fyr så tager du suge slangen fra brændstof pumpen og stikker den ned i en dunk benzin også lader du bare fyret køre på dette du skal nok holde uden for når du gør det det ryger en del.
Hvis du får fyret til at køre på dette så der efter skal fyret justeres.
M Olsen
Mvh. M Olsen
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
- StefanDK
- Nyt medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 7. nov 2014, 10:25
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ribe
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Kan kun tilslutte mig M Olsen´s kommentar.
Er selv tidligere Webasto montør.
Er selv tidligere Webasto montør.
Touran Highline 190 TDI DSG
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
- ApFolmer
- Medlem
- Indlæg: 1236
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Seriøst...
1 - Vil fyret ikke gå i smaddder, ved at køre på benzin ?
2 - Vil det ik nærmest eksplodere, da benz jo antænder som sindssygt ?
3 - Er det dog ikke altid en god ide at åbne fyret, og skifte dyse/rengøre manuelt, frem for en benzinrens ?
4 - Jeg har en dunk Liquimoly dieselrens stående, som bilens dyser renses med, ved at lade bilen suge DIREKTE fra dette.. Vil det ikke være bedre end benzin ?
Jeg må herefter finde mig en webasto mand, som kan justere det ind..
1 - Vil fyret ikke gå i smaddder, ved at køre på benzin ?
2 - Vil det ik nærmest eksplodere, da benz jo antænder som sindssygt ?
3 - Er det dog ikke altid en god ide at åbne fyret, og skifte dyse/rengøre manuelt, frem for en benzinrens ?
4 - Jeg har en dunk Liquimoly dieselrens stående, som bilens dyser renses med, ved at lade bilen suge DIREKTE fra dette.. Vil det ikke være bedre end benzin ?
Jeg må herefter finde mig en webasto mand, som kan justere det ind..
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 238
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
1+2: Den tager ikke skade af at køre på benzin.ApFolmer skrev:Seriøst...
1 - Vil fyret ikke gå i smaddder, ved at køre på benzin ?
2 - Vil det ik nærmest eksplodere, da benz jo antænder som sindssygt ?
3 - Er det dog ikke altid en god ide at åbne fyret, og skifte dyse/rengøre manuelt, frem for en benzinrens ?
4 - Jeg har en dunk Liquimoly dieselrens stående, som bilens dyser renses med, ved at lade bilen suge DIREKTE fra dette.. Vil det ikke være bedre end benzin ?
Jeg må herefter finde mig en webasto mand, som kan justere det ind..
3: Der sidder ikke en dyse i, men nærmere sådan et stykke filt, jeg vil ikke anbefale at rense den mekanisk, så heller købe ny brænder.
4: Så ville jeg hellere lade den køre på benzin
Var fyret nyt da det blev monteret?? Og er det blevet monteret hos en webasto montør.
Har du husket at starte fyret engang imellem hen over sommeren, eller er du først lige begyndt at bruge det igen??
- StefanDK
- Nyt medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 7. nov 2014, 10:25
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ribe
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Jeg har altid forsøgt med benzinrens først - inden adskillelse. ( Det springer ikke i luften )
Fyret er bygger på helt samme måde, benzin og diesel, det er bare indføringsrøret der er anderledes på en benzin, da der er en kølepind midt i røreret.
Det har ofte fået liv i fyret igen og det så har kørt perfekt igen når det er blevet brændt rent, men et tjek af CO anbefales.
Problemet med tilsodning opstår oftest, hvis fyret ikke får lov til at "brænde igennem", altså korte perioder det er startet.
ps. du må ALDRIG hælde additiver direkte i fyret, der sidder et stykke filt i fyret som ikke kan tåle det.
Det fik jeg ihvertfald,at vide, på det sidste Webasto kursus jeg var på. ( brug benzin )
Fyret er bygger på helt samme måde, benzin og diesel, det er bare indføringsrøret der er anderledes på en benzin, da der er en kølepind midt i røreret.
Det har ofte fået liv i fyret igen og det så har kørt perfekt igen når det er blevet brændt rent, men et tjek af CO anbefales.
Problemet med tilsodning opstår oftest, hvis fyret ikke får lov til at "brænde igennem", altså korte perioder det er startet.
ps. du må ALDRIG hælde additiver direkte i fyret, der sidder et stykke filt i fyret som ikke kan tåle det.
Det fik jeg ihvertfald,at vide, på det sidste Webasto kursus jeg var på. ( brug benzin )
Touran Highline 190 TDI DSG
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
- Shiva-urup
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bredballe
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Jeg oplever præcist det samme med mit Webasto TOP C.
Det starter også sådan stille og roligt op, efter ca. 45 sekunder laver sådan en lidt hul susende lyd i som først lige er der i kort tid, og så kommer den i 30-45 sek og så er den væk igen resten af tiden fyret kører.
Det har stort set været sådan siden jeg fik installeret fyret og har derfor ikke tænkt over om det var nogen særlig dårlig lyd, bare at det måske lød sådan når den lige skulle igang.
Men det lyder nærmest som om det er et problem?
Det starter også sådan stille og roligt op, efter ca. 45 sekunder laver sådan en lidt hul susende lyd i som først lige er der i kort tid, og så kommer den i 30-45 sek og så er den væk igen resten af tiden fyret kører.
Det har stort set været sådan siden jeg fik installeret fyret og har derfor ikke tænkt over om det var nogen særlig dårlig lyd, bare at det måske lød sådan når den lige skulle igang.
Men det lyder nærmest som om det er et problem?
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
- ApFolmer
- Medlem
- Indlæg: 1236
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
fyret var sprit nyt'monteret af et lokalt værksted, men med org kit, og efter alle foreskrifterne fra webasto, med org dele/og kabler/slanger osv , er trukket 100% som de skal.G3 GT skrev:ApFolmer skrev:Seriøst...
Var fyret nyt da det blev monteret?? Og er det blevet monteret hos en webasto montør.
Har du husket at starte fyret engang imellem hen over sommeren, eller er du først lige begyndt at bruge det igen??
Det kom efter ca 1 år..
Hvor længe skal det køre på benzinen ?
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 238
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Ja,jeg anbefaler altid folk at starte fyret op engang imellem, også om sommeren, der sidder forskellige motorer der godt kan blive lidt trætte af at stå stille hele sommeren.ApFolmer skrev:Seriøst...
Hvis du først lige er begyndt at bruge det, ville jeg nok se tiden lidt an, om ikke det kommer til at køre normalt igen.
Hvis ikke det ryger unormalt, vil jeg ikke mener at det er sodet til.
Hvor længe den evt skal køre på benzin ved jeg ikke.
- DJ_Gran
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3071
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Carsolutions
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
- Kontakt:
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Mit har sku os altid lydt som et tog når den starter op. Og det blev justeret ind da det blev monteret...
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!
- M_Olsen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1994
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: M Olsen
- Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 43 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Bare lige for at bevise det for jer der sker ingen ting ved at lade det køre på benzin.
Bare lad det køre und til det ikke ryger mere.
M Olsen
Bare lad det køre und til det ikke ryger mere.
M Olsen
Mvh. M Olsen
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
- ApFolmer
- Medlem
- Indlæg: 1236
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Jeg må ud og lokalisere slangen som vel går fra en pumpe i motorrummet, og hen til tanken...
Hvordan er slangerne trukket, i en
Octavia Combi 2009/2010 model - 1,6 CR TDI
?
Hvordan er slangerne trukket, i en
Octavia Combi 2009/2010 model - 1,6 CR TDI
?
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
- Shiva-urup
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bredballe
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Så fik jeg optaget en video af hvordan mit fyr lyder. Det er meget som ApFolmer beskriver det. Toot Toooot. :-/
https://www.dropbox.com/s/1twdyw2ixu6j4 ... 7.mov?dl=0
Og det mener I at en kørsel med benzin og så en justering burde gøre noget ved?
https://www.dropbox.com/s/1twdyw2ixu6j4 ... 7.mov?dl=0
Og det mener I at en kørsel med benzin og så en justering burde gøre noget ved?
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
- alex b jeppesen
- Medlem
- Indlæg: 864
- Tilmeldt: 13. sep 2009, 16:05
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Det er risten som er kokset eller smeltet ,så der ingen huller er i den
Du kan resikere den skal skiftes ud
Mit fyr gjorde det samme som dit,indtil jeg udskiftede risten
Du kan resikere den skal skiftes ud
Mit fyr gjorde det samme som dit,indtil jeg udskiftede risten
Passat 3bg variant highline 1,9 tdi 2004 avf/xenon/mfd/multirat/erberspærcher hydronic tp5.
- M_Olsen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1994
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: M Olsen
- Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 43 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
99% sidder pumpen lige foran højere baghjul oppe i det hul der er mellem tank karosse.ApFolmer skrev:Jeg må ud og lokalisere slangen som vel går fra en pumpe i motorrummet, og hen til tanken...
Hvordan er slangerne trukket, i en
Octavia Combi 2009/2010 model - 1,6 CR TDI
?
M Olsen
Mvh. M Olsen
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
- ApFolmer
- Medlem
- Indlæg: 1236
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Update
Fyret kørte en time på benzin
Intet røg hverken før eller efter.
Jeg valgte at afmontere fyret
Afskille det, og kunne konstatere at det var godt sodet til
Her er det som kom ud, fra "puden"
Klumperne dækkede ca 1/3 af denne
Efter mekanisk rens, var mislyden væk og alt er umiddelbart fint.
Kommer det igen, så bliver fyret renset igen, og sendt til justering
Fyret kørte en time på benzin
Intet røg hverken før eller efter.
Jeg valgte at afmontere fyret
Afskille det, og kunne konstatere at det var godt sodet til
Her er det som kom ud, fra "puden"
Klumperne dækkede ca 1/3 af denne
Efter mekanisk rens, var mislyden væk og alt er umiddelbart fint.
Kommer det igen, så bliver fyret renset igen, og sendt til justering
- Vedhæftede filer
-
- image.jpeg (148.86 KiB) Vist 2460 gange
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
- Shiva-urup
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bredballe
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Hold da op, det var alligevel ikke sp lidt der kom ud der.
Jeg kan næsten ikke overskue at skulle ind og have fyret adskildt. Det er godt nok ikke lige så let tilgængeligt på min Golf VI.
Jeg kan næsten ikke overskue at skulle ind og have fyret adskildt. Det er godt nok ikke lige så let tilgængeligt på min Golf VI.
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 15. feb 2014, 13:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Hej
Kunne det tænkes at det ville hjælpe med diesel dyse rens i tanken engang imellem og additiver hver gang der tankes.
Men det er også klart det bedste at fyret får lov at brænde igennem= at det kører mere end en halv time pr.gang.
Hilsen Tommy. B.
Kunne det tænkes at det ville hjælpe med diesel dyse rens i tanken engang imellem og additiver hver gang der tankes.
Men det er også klart det bedste at fyret får lov at brænde igennem= at det kører mere end en halv time pr.gang.
Hilsen Tommy. B.
-
- Medlem
- Indlæg: 1118
- Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Sidder det ikke samme sted som i Golf V, Octavia II etc, foran venstre forhjul?Shiva-urup skrev:Hold da op, det var alligevel ikke sp lidt der kom ud der.
Jeg kan næsten ikke overskue at skulle ind og have fyret adskildt. Det er godt nok ikke lige så let tilgængeligt på min Golf VI.
- ApFolmer
- Medlem
- Indlæg: 1236
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Det er nemt nok
Af med venstre hjul og nederste inderskærm og tågelygte
Noget nyt kølervæske og 1-2 timer ialt
Af med venstre hjul og nederste inderskærm og tågelygte
Noget nyt kølervæske og 1-2 timer ialt
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
- ApFolmer
- Medlem
- Indlæg: 1236
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Ang den rist/pude som brændstoffet kommer ind igennem
Hvordan afmonteres denne ?
Syntes ikke umiddelbart at kunne se at brændstofrør/pude/brænder kunne adskilles ??
Hvordan afmonteres denne ?
Syntes ikke umiddelbart at kunne se at brændstofrør/pude/brænder kunne adskilles ??
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
- Shiva-urup
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bredballe
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Ja det er måske nemt nok hvis man havde adgang til en lift. Men jeg må jo hellere i gang, der er vidst ikke andet for. Det er jo ikke lige så godt at fyret sådan er ved at sode helt til. Og jeg skulle jo helst kunne køre med fyret hele vinteren igennem.ApFolmer skrev:Det er nemt nok
Af med venstre hjul og nederste inderskærm og tågelygte
Noget nyt kølervæske og 1-2 timer ialt
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
- ApFolmer
- Medlem
- Indlæg: 1236
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Jeg har ligge ude i indkørslen
Og det tog ca 1,5 Time alt incl. Fra start til slut
PB evt
Bor v Vejle hvis der skal assisteres.
Og det tog ca 1,5 Time alt incl. Fra start til slut
PB evt
Bor v Vejle hvis der skal assisteres.
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
- Shiva-urup
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bredballe
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Okay, så er det jo til at overskue. Ville være super dejligt med lidt hjælp fra en som har prøvet det før.ApFolmer skrev:Jeg har ligge ude i indkørslen
Og det tog ca 1,5 Time alt incl. Fra start til slut
PB evt
Bor v Vejle hvis der skal assisteres.
Jeg tænker at jeg først lige forsøger mig med at lade det køre med Benzin og håber det kan løse problemet. Meen eftersom jeg har haft den lyd der i LANG tid så tænker jeg ikke at det bare lige kan løses med en benzin rens.
Så det kan være jeg lige tager fat i dig efter at have forsøgt mig med benzin.
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 110 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E + rensning af brænder
slås lidt med samme fyr som tråden er startet med, så istedet for at starte en ny tråd tænkte jeg at jeg lige så godt kunne fortsætte den
fyret er omkring 8 år gammelt, jeg har endnu ikke haft mulighed for at fejludlæse på det.
problemet er at det oser hélt vildt, efter at have læst lidt op på det afmonterede jeg udstødning samt indsugnings rør for det tilfælde at de skulle være enten sodet til eller faldet sammen... dette hjalp ikke, næste trin bliver så at køre det på benzin for at prøve om det hjælper.
men jeg ville afmontere de beslag det i sin tid er monteret med, jeg brugte først rustløsner som jeg lod virke en time, derefter gav jeg bolten varme, lige lidt hjalp det hovedet knækkede af, det kommer ikke bag på mig da den jo er skruet i aluminium, så der ligger en opgave i at få skidtet boret ud...
jeg kan ikke huske hvor mange timer det har kørt men mener at det er omkring 700, så jeg tænker at købe en ny brænder hjem for at have den ved hånden når jeg går igang igen...... det billigste jeg har fundet en brænder til er omkring 1200,- fra polen, er der nogen der kan fortælle om det kan gøres billigere? har ikke undersøgt om det kan købes ved ftz endnu.
er det en nogenlunde ligetil opgave at skifte brænderen selv, eller kræver det ingeniør diplom
fyret er omkring 8 år gammelt, jeg har endnu ikke haft mulighed for at fejludlæse på det.
problemet er at det oser hélt vildt, efter at have læst lidt op på det afmonterede jeg udstødning samt indsugnings rør for det tilfælde at de skulle være enten sodet til eller faldet sammen... dette hjalp ikke, næste trin bliver så at køre det på benzin for at prøve om det hjælper.
men jeg ville afmontere de beslag det i sin tid er monteret med, jeg brugte først rustløsner som jeg lod virke en time, derefter gav jeg bolten varme, lige lidt hjalp det hovedet knækkede af, det kommer ikke bag på mig da den jo er skruet i aluminium, så der ligger en opgave i at få skidtet boret ud...
jeg kan ikke huske hvor mange timer det har kørt men mener at det er omkring 700, så jeg tænker at købe en ny brænder hjem for at have den ved hånden når jeg går igang igen...... det billigste jeg har fundet en brænder til er omkring 1200,- fra polen, er der nogen der kan fortælle om det kan gøres billigere? har ikke undersøgt om det kan købes ved ftz endnu.
er det en nogenlunde ligetil opgave at skifte brænderen selv, eller kræver det ingeniør diplom
Senest rettet af larslyn 29. dec 2018, 21:07, rettet i alt 1 gang.
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 393 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Det er nemt nok at skifte brændkammeret. Hvis du kan få skruerne ud.
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 110 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
med mit held lyder det som at jeg også skal bore dem udBlackfinger skrev: ↑29. dec 2018, 20:44Det er nemt nok at skifte brændkammeret. Hvis du kan få skruerne ud.
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 110 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
prøvede idag at lade fruens tt e fyr køre på benzin, der var bare ét problem.... det ville ikke starte op på benzin, det hele starter op, men 2 sec efter går fyret ud, jeg havde fyldt en reservedunk, stak slangen ned i og koblede den på pumpen...... men jeg formåede ikke at få fyret startet...... lidt underligt synes jeg for kunne starte det på diesel efterfølgende.... der er dog ingen tvivl om at det er sodet til, for det oser voldsomt, især under opstart og afslutning af cyklus
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 110 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
afmonterede idag fyret på fruens bil, 3 bolte knækket samt en lille maskinskrue der holder vandpumpen... da jeg fik skilt fyret var det godt sodet til med koks omkring ribberne, stålsvampen i brændkammeret var færdig, så ny brænder med pakninger er bestilt
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 110 times
Re: Justering af Oliefyr/Webasto TT E ?
Fortsætter tråden hér, det kan være at nogen på et tidspunkt står i samme situation og kan bruge mine indlæg
Købte en ny brænder, fyret var ret kokset til imellem alle “ribberne”, rensede det med “i-et” rens fra würth.
Samlede monterede og det startede op.
Desværre oser det stadigt
Og ydermere bliver kabinen nu ikke varm, selvom det lyder som at den cirkulerer vandet gennem fyret
Så nu er der bestilt et testkabel, tænker at synderen måske kan være en billig Kina pumpe selvom jeg har svært ved at tro det, da den giver samme mængde diesel pr impuls som originalen..
jeg skiftede udstødningslangen frem til lyddæmper for ca. en uge siden, så der er en lille mulighed for at der kan sidde u-forbrændt diesel dér der gøre at den oser, så prøver at pille udstødning fra og kører udstødning udenom, bare for at udelukke det problem.... fortsættes
Købte en ny brænder, fyret var ret kokset til imellem alle “ribberne”, rensede det med “i-et” rens fra würth.
Samlede monterede og det startede op.
Desværre oser det stadigt
Og ydermere bliver kabinen nu ikke varm, selvom det lyder som at den cirkulerer vandet gennem fyret
Så nu er der bestilt et testkabel, tænker at synderen måske kan være en billig Kina pumpe selvom jeg har svært ved at tro det, da den giver samme mængde diesel pr impuls som originalen..
jeg skiftede udstødningslangen frem til lyddæmper for ca. en uge siden, så der er en lille mulighed for at der kan sidde u-forbrændt diesel dér der gøre at den oser, så prøver at pille udstødning fra og kører udstødning udenom, bare for at udelukke det problem.... fortsættes