Side 1 af 1

Pierburg 2e ?

: 4. okt 2015, 16:05
af hansen84
Hejsa jeg har en golf 2 1.6 1988 der har stået stille i 3 år, men har startet den i ny og næ, og der har ikke været nogle problemer med den, indtil nu idag da jeg skulle starte den, den startede som den skulle "vil lige nævne at det er en pierburg 2e karburator der sidder på den" så den gik op på de ca 3000 rpm i ca 6 sek. Og så ned på lidt over 1000 rpm til den var varm, og så ned på ca 850 rpm da den var varm, men så begynder den at gå op og ned i omdrejninger, og gå ujævnt og gå i stå, men kan starte den lige efter igen. Jeg har tjekket alle slangerne fra karb. Og tjekket gummiflancen og det fejler ikke noget. Mit spørgsmål er om det så kan være benzinpumpen der er blevet defekt, efter den har stået så lang tid, eller hva ellers det kunne være ? Håber der er nogle der er nogle derude der kan hjælpe mig. :?

Re: Pierburg 2e ?

: 4. okt 2015, 16:30
af eriksn
Benzin kan blive dårligt hvis det bliver gammelt, du skal nok rense dysser i karburatoren med et sæt rensenåle, det er en gammel kendt fejl på div havemaskiner der jo også står stille over længere tid.

Re: Pierburg 2e ?

: 4. okt 2015, 16:48
af hansen84
Ok men jeg har skiftet benzin, da den var løbet helt tør, og der sidder et benzin filter på inden karburatoren den burde jo tage alt snavs.

Re: Pierburg 2e ?

: 4. okt 2015, 17:04
af eriksn
Det er ikke fordi benzinen blir snavset, det er, hvis den er gammel kan den bliver gummiagtig og klæbende og derfor sætter et lag i dysserne som netop kan give en meget svingende motorgang osse ved mellemgas, der er også nogle der bruger startspray/æter til at rense dysser med.

Re: Pierburg 2e ?

: 4. okt 2015, 17:19
af hansen84
Ok jeg må prøve og rense dyserne og så se om det hjælper på det. Men mange tak for svaret ;)

Re: Pierburg 2e ?

: 4. okt 2015, 17:48
af Kinojserguru
Sådan een har jeg også haft, bare fra 87 med kat fordi den var importeret fra Østrig, men den havde samme problem, så vidt jeg husker var det noget med chokeren der var galt, husker det ikke lige da det er over 15 år siden, jeg mener den har både el og vandopvarmet choker og mener det var den ene funktion der var defekt. Spøjs karburator den der.

Re: Pierburg 2e ?

: 4. okt 2015, 18:09
af hansen84
ok det var sjovt min er også importeret fra wien, fra den tidligere ejer, dog uden kat. men ja den karburator er skam ikke til at gøre sig klog på. men tror nu ikke det er chokeren da den starter perfekt og går op i omdrejninger som den skal når den er kold det er først når den er varm den begynder at gå ujævnt.

Re: Pierburg 2e ?

: 4. okt 2015, 18:33
af The Micktrix / Dk
Choker kan hvadfald lave rod i det, har jeg prøvet før på de Pierburg. Men ellers, tjek dyser som andre skriver ;)

Re: Pierburg 2e ?

: 4. okt 2015, 19:03
af norn
Nu er det mega lang tid jeg sidst har besøgt siden , aner ike engang om den eksisterer endnu

Men på www.golf2.dk ligger der en rigtig fin guide til den kaburator der

Re: Pierburg 2e ?

: 4. okt 2015, 19:06
af norn

Re: Pierburg 2e ?

: 4. okt 2015, 19:06
af hestech
Og hvis det er en 2E3 kab. hvilket det nok er, er der i Elsa en komplet beskrivelse til at trimme sådan en. PS det kræver tålmodighed og man skal passe på med at ødelægge dele da det koster kassen at få noget der dur.

Re: Pierburg 2e ?

: 4. okt 2015, 19:11
af Erik
hej
Ikke at det løser dit problem, men tilbage i 88 havde jeg en bil ( Opel Kadet ) med sådan en kaburator, jeg købte en ny Weber register kaburator og fik en helt ny bil at køre i ! som jeg husker er Pierburd en vakum styret register kaburator og automatisk choker,

Re: Pierburg 2e ?

: 4. okt 2015, 19:59
af hansen84
Tak for linket norn det gav et bedre indblik i hvordan det egentlig fungerer. og angående en Weber carb. Så har jeg kigget på en men den koster ca 3800 kr det er lige voldsomt nok syntes jeg. Og hvad er elsa hestech ?