Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Besvar
Chr89
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. apr 2012, 19:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Chr89 » 6. okt 2015, 13:36

Hej har netop købt mig en golf 6 1,4 160 HK.
Bilen har været en af de uheldige der har haft kæde problemer. Så det er så resulteret i helt ny motor fra VW.
Problemet er bare at den er svær at starte når den er kold.
Det kan tage 5-10 sekunder at starte den og så lugter den af benzin.
VW siger de ikke ved hvad der er galt. De har udlæst fejl og der var ingen. ?

Nogen der har en ide om hvad det kan være ?
Bil- Vw Golf 6 1,4 160 Hk Highline 2011

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Anders D » 6. okt 2015, 13:44

Alle de idéer og mulige årsager jeg kan komme på ville have kastet en fejlkode i motorstyringen. Så nej.

Kører den måske samtidig afgørende mindre end man kunne forvente?

Du må lige beskrive symptomet lidt bedre. Når du siger den er svær at starte, skal du så "holde på" på starteren eller dreje nøglen tilbage og frem igen et antal gange? Trykker du på speederen når du skal starte den, eller er den endnu værre at starte hvis du gør?

Er der INGEN startproblemer når den er enten mellemvarm eller helt driftsvarm? Det vil sige, er det udelukkende når den har holdt stille så temperaturen kommer helt ned på den atmosfæriske?

Chr89
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. apr 2012, 19:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Chr89 » 6. okt 2015, 15:10

Hmm motoren er som sagt HELT ny. Den er skiftet for 10 dage siden hos VW.
Og jeg har vel kørt 300 km efter. Så det ikke særligt meget den kører.

Problemet opstår kun når den er helt kold. Feks hvis jeg stiller den om aftenen så er problemet der dagen efter når jeg skal starte den.
Drejer bare nøglen uden gas og så går der ca 5-10 sekunder med tænding før motoren går igang.
Der er intet problem efter det er kun lige den første start.

Bilen lugter også af benzin ved koldstarten
Bil- Vw Golf 6 1,4 160 Hk Highline 2011

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Anders D » 6. okt 2015, 15:41

Som sagt de årsager jeg kan komme på, for eksempel knast positions sensor signal ville kaste en fejlkode. Hvis jeg skal komme det nærmere skal der en diagnose til.

Men forhandler især autoriseret må da kunne finde og udbedre fejlen på en sprit ny motor.

Brugeravatar
carsten8620
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 18. sep 2010, 15:40
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kjellerup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af carsten8620 » 6. okt 2015, 16:04

Min fik skiftet benzin pumpen, den kunne ikke lave tryk nok

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Anders D » 6. okt 2015, 16:39

carsten8620 skrev:Min fik skiftet benzin pumpen, den kunne ikke lave tryk nok
Trådstarters symptom er at den ikke kan starte men lugter af uforbrændt benzin...

Chr89
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. apr 2012, 19:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold Update!!

Indlæg af Chr89 » 16. okt 2015, 18:45

Nå så kom dommen.
Efter en uge hos VW i Glostrup har de så fundet ud af at der ikke er nok tryk på benzinen gennem dyserne.
Og det resultere åbentbart i den ikke vil starte med det samme når bilen har stået stille natten over.

De mener det er den ene dyse der er galt med. Men de kan ikke sige hvilken så derfor skal alle 4 dyser skiftes.

Men tænker bare lidt at hvis der ikke er tryk nok på benzinen ved start så påvirker det vel også bilen når man kører?
Altså får den vel heller ikke nok benzin under kørsel. Kan det have skadet min helt nye motor der ligger i ?

Og hvordan kan sådan en dyse være defekt pludselig.
De har vel taget de 4 dyser fra den gamle motor og monteret i den helt nye motor jeg har fået skiftet pr kulance fra VW.

Giver det mening den konklusion de er kommer frem til ??
Er sku lidt skeptisk må jeg ærligt indrømme
Bil- Vw Golf 6 1,4 160 Hk Highline 2011

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af madsobh » 16. okt 2015, 18:47

Hvis en dyse er dårlig.... så starter den vel bare på 3 cylinderer....
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Krog » 17. okt 2015, 06:48

Hvis der ikke er tryk nok, burde de så ikke se i retning af en benzinpumpe?
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Anders D » 17. okt 2015, 08:50

Krog skrev:Hvis der ikke er tryk nok, burde de så ikke se i retning af en benzinpumpe?
Jeg gad også godt vide hvordan de har konkluderet det.. antagelse??

Og hvis den lugter af benzin siger logikken mig at den får det benzin den skal. Jeg synes det er super svært at komme med mulige årsager uden at se bilen.

Hvis den stadig ikke lyser i motorlampen er det underligt. For en mulig årsag kunne være toppunktsføler ikke giver signal, men alle de ting jeg kan komme på er noget der vil kaste en fejl i motorstyringen. Jeg mener at have hørt en 1,4 tsi kan starte på knastpositionssensor og en beregning af hvornår der er kompression. Det er dog nemt at diagnostisere for enhver mekaniker.

Veigaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. sep 2008, 20:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Veigaard » 21. okt 2015, 15:16

Fandt du en løsning? For det lyder utrolig meget som det problem vores Golf 6 1.4 TSI 160 har haft her de sidste 3 mdr, men det bliver bare værre og værre nu. I dag gik den for første gang i stå efter jeg fik liv i den.

Den har været til service for 3 uger siden (ikke ved forhandler) og de havde tester på den der ikke meldte fejl, og den startede fint når de forsøgte.. (Men den var så heller ikke nået at blive helt kold).

Bilen har ligeledes haft kædeproblemet og alt det er fixet. Derudover blev tændspoler og lambdasonde skiftet i samme omgang.

Jeg har bestilt tid til diagnosticering ved VW d. 27/10. Tanken er at jeg sætter bilen ved dem dagen før, så den kan nå at blive kold.

Jeg vil meget gerne høre fra dig, hvis du har fundet en løsning på problemet.

Min bil har i øvrigt gået en smule mere - nemli 140.000 km.

/Vejgaard

Brugeravatar
Jettadriver
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde området.
Has thanked: 0
Been thanked: 19 times

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Jettadriver » 21. okt 2015, 16:30

En utæt dyse vil få railtrykket til at falde over natten f.eks.

Så skal den først bygge tryk op igen når du drejer nøglen og motoren tørner.

Det er måske en mulighed?

- Det burde dog være muligt at se om den står og drypper brændstof ned oven på stemplet hvis den har stået stille, der burde blive rimeligt vådt nede i cylinderen.

Om man så vil skifte en dysse er jo så spørgsmålet. Er dyserne lige gamle kan man måske godt argumentere for at skifte dem alle - med mindre den der er defekt er påført en skade ved overflytningen f.eks.
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Michael_VW » 21. okt 2015, 19:00

Løsningen var 4 nye dysser.

Chr89
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. apr 2012, 19:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Chr89 » 21. okt 2015, 19:28

Update.

Så fik jeg hentet bilen i Glostrup.
Den startede som den skulle i morges, så det var dejligt.

Som Michael_Vw siger så var løsningen skift af alle 4 dysser.
Der havde vidst dannet sig "gum" på dem, hvilket resulterede i de var utætte.

Måske Michael_Vw kan forklare det bedre lyder som om du har lidt insider viden fra værkstedet ;)
Måske dig der var manden der fiksede min bil ? 8-)
Bil- Vw Golf 6 1,4 160 Hk Highline 2011

Veigaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. sep 2008, 20:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Veigaard » 22. okt 2015, 19:33

Tusind tak for meldingen. Det vil jeg da lige informere værkstedet om når de skal se på min.

Jeg formoder du fik det ordnet uden beregning, når det nu var en ny motor? Er lidt nervøs for at de dyser kan være en meget dyr sag.. :( synes jeg har hørt priser omkring 1500,- per styk, ved dog ikke om der er hold i det.. Ej heller hvor mange arbejdstimer der ligger i udskiftningen..

Chr89
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. apr 2012, 19:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Chr89 » 22. okt 2015, 19:45

Så lidt da :)

Ja det er vidst en halv pebret omgang, syntes de sagde 1700 kr stykket, og så ca 3 timers arbejde.

Det blev skiftet på min garanti fra forhandleren hvor jeg købte bilen.
Vw mente ikke det skyldes noget med overflytningen er motoren.

Håber du får fixet din bil. :)
Lyder meget som samme problematik.
Bil- Vw Golf 6 1,4 160 Hk Highline 2011

Veigaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. sep 2008, 20:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Veigaard » 22. okt 2015, 20:00

Av for den.. Noget af en regning..

Hvis de mener at det også er problemet på min, tænker jeg lidt at indhente tilbud fra forskellige værksteder... Men hvis jeg kommer til at stå med en regning på 10k er det ret vigtigt at det ret faktisk er det at det er problemet, så venter lige med at gøre noget til VW har lavet diagnose.

Men bare for at opsummere så oplever vi:
- Hvis den har stået længe skal vi dreje nøglen i lang tid før den starter. Ingen problem hvis man e.g. slukker den og så tænder igen med det samme.
- Lugt af benzin ved opstart.
- Intet problem når bilen kører - det er KUN ved opstart der er et problem.

Derudover er det så gradvis blevet værre - hvilket måske stemmer meget godt overens med en utæthed der bliver værre og værre..

Så jeg peger nok lige værkstedet i retning af denne tråd.. :)

Jeg giver en melding når jeg er klogere..

Chr89
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. apr 2012, 19:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Chr89 » 22. okt 2015, 20:11

Ja må man sige.

Ja lad dem fejlsøge først. Problemet er bare at når de sætter testeren på bilen, så melder den ingen fejl i computeren.
Så derfor det var lidt problematisk, og så samtidigt når der kun var 1 forsøg om dagen.

Ja præcis samme symptomer.
Min startede også fint 3-4 timer efter man havde kørt, det var kun hvis den fik lov at stå natten over. Så skulle den lige have 5-7 sek tænding før den startede.

Men hvis de siger testeren igen fejl giver, så bed dem tjekke benzin trykket ved opstart.
Det var sådan de fandt ud af at der ikke var nok benzin tryk på min ved start. Det kan de måle ved dysserne
Bil- Vw Golf 6 1,4 160 Hk Highline 2011

Veigaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. sep 2008, 20:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Veigaard » 22. okt 2015, 20:19

OK - det skal jeg huske! :)

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Anders D » 23. okt 2015, 09:16

Chr89 skrev:Men hvis de siger testeren igen fejl giver, så bed dem tjekke benzin trykket ved opstart.
Det var sådan de fandt ud af at der ikke var nok benzin tryk på min ved start. Det kan de måle ved dysserne
Det er heldigt hvis dyseudskiftningen udbedrede fejlen. For det manglende benzintryk er også bare et symptom der lige så godt kunne være forklaret med en fejl på pumpen i tanken eller styringen heraf. Når man åbner førerdøren "primer" den med pumpen i tanken der skal sætte et par bars tryk i fuelrail oppe ved dyserne.

Så jeg tror ikke den mangler benzin i startmomentet (måske lidt tryk fordi dyserne har lækage men ikke nok til at forklare startproblemet). Den egentlige årsag til at den er lang tid om at starte er at der ligger for meget benzin nede i forbrændingskammeret der først skal forbrændes. Meget fed blanding gør at den drukner sig selv - deraf lugten af benzin. Faktisk er det lidt farligt med lækage på dyserne. Sat lidt på spidsen ville forbrændingskammeret kunne blive fyldt mere end der er muligt at komprimere og så står vi med helt andre muligheder for skader. Bøjede plejlstænger f.eks.

Hvis årsagen havde været manglende benzintryk ved start ville den have logget en fejl - pumpetryk ved fuelrailen er skam overvåget.

De lækkende dyser kunne også have været fundet ved at gøre noget så simpelt som at hive et tændrør op og se om det er vådt, eller kigge med et kamera ned i forbrændingskammeret.

Veigaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. sep 2008, 20:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Veigaard » 29. okt 2015, 16:27

Hejsa,

Så har den været en tur ved VW. Vi satte bilen ved dem dagen før i håb om at der så ville være større sandsynlighed for at problemet opstod. Dagen efter jeg er så derude igen og en mekanikker lytter til motoren mens jeg starter - desværre kører den så kun et par gange før der kommer liv i den, så det gav dem intet.

Bagefter tager de den ind på værksteder for at udlæse fejl, men der er intet at komme efter.

De gav mig 2 muligheder - enten kunne jeg lade bilen stå ved dem og så ville de prøve de efterfølgende dage eller også kunne jeg tage den med hjem igen og så satse på at problemet bliver mere udtalt eller at bilen selv melder en fejl. Da vi stå midt i en flytning har har ikke muligheden for at lade bilen stå ved dem.

Så alt i alt - 500,- fattigere og ikke en skid klogere..

Det skal siges at i de cirka 3 mdr. vi har haft problemet er det kun cirka 3-4 gange det har været ekstremt slemt på opstart, hvor man er i tvivl om den overhovedet kommer til live - en af gangene gik den i stå og jeg måtte dreje nøglen igen. "normalen" er at nøglen bare skal holdes drejet i 3-10 sekunder, så kommer den som regel igang.

Det er ikke rart at have en bil man ikke er sikker på starter hver gang, så jeg håber virkelig snart der sker et eller andet som gør at det er nemt at identificere fejlen..

tricky_cph
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15. sep 2015, 13:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af tricky_cph » 1. nov 2015, 09:21

Jeg kan ikke lade vær med at tænke på hvad man gjorde før der kom computer i bilen. Nogle mekanikere kigger blidt på computeren, og går så i gang med at skifte dele afhængigt af hvad bilen melder fejl på. En fejl vil sagtens kunne skabe følge fejl.

Mener også de bør kiggede ned på stempeltoppene, måle kompressionstrykket og så burde det være muligt at teste dyserne, så den defekte kan skiftes, og ikke alle 4.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Anders D » 1. nov 2015, 12:09

Værksteder skifter på kundens regning masser af stumper på antagelser.

tricky_cph
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15. sep 2015, 13:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af tricky_cph » 10. nov 2015, 20:24

Lige lidt tænkeri. Motoren er jo kold om morgen, og jo koldere temperatur jo lavere tryk. Når du tørner din motorer, så varmer du den faktisk op jo mere du tørner. Her tænker jeg specifikt cylindertemperaturen, og derved stiger trykket. Kan et højere forbrændingskammertryk forbedre tændvilligheden på benzinen....
Kan der være problemer med tændrørene eller spændingsforsyningen dertil, så der er svag gnist og det gør den svær at starte. Den laver jo indsprøjtning selvom den ikke starter og derfor kunne det begynde at lugte af benzin. Bilen vil så få en for tyk blanding hvilket også vil gøre det lidt besværligt for den at starte.

Jeg kører diesel, så er lidt svag på benzin, men 4 nye tændrør er sikkert billigt at skifte og tænk, hvis det var løsningen :-)

Brugeravatar
Golf VI
Nyt medlem
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jul 2010, 08:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Golf VI » 11. nov 2015, 04:37

Min Golf lavede færbrændingsudsætter ved hård belastning efter at have kørt 59500 km. Ikke noget med startproblem.
Sattet VCDS på og udlæste fejlen. Kan huske at det var tydelig beskrevet at det var tændrørsfejl.
Købte så nye tændrør hos FTZ og kørte så ca.5000 km. og fik så samme fejl igen.
Mener at kunne huske jeg via Google fandt at tændrør til sådan en motor har sKiftet nummner 3 gange siden år 2009.
De tændrør jeg havde købt hos FTZ var altså forkerte ifølge VW men deres system bliver altså ikke opdateret på samme måde som hos VW. Efter at have købt originale har den kørt ca 25000 ude noget problem af den art.
Fik på et tidligere tidspunkt en sw. opdatering hos VW på netop det problem, så hvis du har været på aut. værksted skulle den være opdateret. Hvad nummer den opdatering har kan du finde ved at Google dig frem herinde.
Golf VI. TSI 1,4. Hk.160. DSG. År 2010. Ca. Km.83.000.
Polo Style 1,6 Hk.105. År.2007. Ca. Km. 100.000.

Michel78
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 30. sep 2018, 21:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Michel78 » 11. okt 2020, 21:50

Kære Alle,

Min sharan 1,4 tsi, (2011) er lige kommet retur efter en total renovering af motor. Stempel i cylinder 3 knækkede. :cry: 42k fattigere men dog er alt renoveret fra de 4 stempler og frem til gearkassen.
Nu oplever jeg præcis samme udfordring som beskrevet i denne tråd, dog starter min næsten altid på Max 4 sec. Plus jeg kan lugte benzin i motorrummet før jeg starter den. (Kold, om morgenen)

Min mekaniker har haft den inde 4 gange og kan ikke lokalisere problemet. Han siger også at næste gang er det dyserne der skal skiftes hvis vi skal tættere på en løsning. Hvad tænker i?

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Golf 6 1,4 tsi svær at starte når den er kold

Indlæg af Peder » 14. okt 2020, 16:13

Anders D skrev:
1. nov 2015, 12:09
Værksteder skifter på kundens regning masser af stumper på antagelser.
Også på garanti.

Havde en mislyd fra gearkassen i passaten.

De startede med svinghjul (til 18.000 kr)
Lyden var der stadig.

Så koblinger (inkl frisk olie, til 12-13.000)
Samme resultat.

Så røg snakken på de ville skifte mechatronic eller komplet gearkasse - de blev stoppet af importør/fabrik, der synes der var brugt nok penge. Nu skulle der fejlsøges mere inden.

Lyden viste sig at være oliepumpen i gearkassen, og desværre også inden for “tolerance” - så den stoppede der.
Jeg kan se en ny original pumpe fra eBay koster 1000 kr.

Havde det været mine penge de havde gået sådan amok for, havde jeg grædt endnu.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Besvar

Tilbage til "Motor"