Hej allesammen
jeg har kig på en superb 1.8 tsi, der har fået nye stempler pga. Højt olieforbrug. Stemplerne og kæde er skiftet ved skoda og ellers er service ok. Bilen har gået lidt over 100.000 km
ville i være betænkelige ved at købe sådan en bil - den bliver solgt med 100% garanti....men alligevel. Hvad tænker i?
Burde der ikke været styr på olieforbruget efter udskiftning af stempler?
Mvh. Thomas
Superb 1.8 Tsi
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Superb 1.8 Tsi
Jeg har selvfølgelig læst diverse historier om olieforbrug, men ikke noget om hvordan det ser ud efter eksempelvis udskiftning af stempler..
Nogen erfaringer?
Nogen erfaringer?
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
Re: Superb 1.8 Tsi
Jeg ville i hvert fald se det som en stor fordel at købe en der har fået nye stempler og kæde. Stemplerne er noget anderledes og kommer derfor komplet med plejlstænger.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Superb 1.8 Tsi
Med den historik havde jeg ihvertfald ikke overvejet en handel, så hellere købe et helt andet mærke af en ordentlig kvalitet.
No Letting the Old Man In!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 61
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 10:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vodskov
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: Superb 1.8 Tsi
Hvorfor komme med sådanne kommentarer på et forum som VAG???ESN skrev:Med den historik havde jeg ihvertfald ikke overvejet en handel, så hellere købe et helt andet mærke af en ordentlig kvalitet.
Bare en tanke!!
Volkswagen Golf VII 1,6 TDI DSG Variant Highline Lounge
- 124.000 på klokken
- Tysk import
- 124.000 på klokken
- Tysk import
- 4me
- Nyt medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 25. jun 2008, 23:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Superb 1.8 Tsi
Grosetoe skrev:Hvorfor komme med sådanne kommentarer på et forum som VAG???ESN skrev:Med den historik havde jeg ihvertfald ikke overvejet en handel, så hellere købe et helt andet mærke af en ordentlig kvalitet.
Bare en tanke!!
+1
I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden - og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso.
Torben
Torben
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: Superb 1.8 Tsi
Var der ikke en bruger herinde der fik skiftet stempler og det så ikke afhjalp olieforbruget?
Siger det bare, så du ikke forventer nul,nul forbrug.
Har selv kørt Passat 1.8TSI og var rigtig glad for den - og havde ingen problemer med kæde eller olieforbrug.
Siger det bare, så du ikke forventer nul,nul forbrug.
Har selv kørt Passat 1.8TSI og var rigtig glad for den - og havde ingen problemer med kæde eller olieforbrug.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 401
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 20 times
Re: Superb 1.8 Tsi
Hej TW
Jeg vil ikke vælge for dig, men jeg kan tilføje at min fars Octavia 2011 1.8TSI DSG fik højt olieforbrug omkring 70.000km da den var ca 5år.
Olieforbruget var så højt at den reelt ikke kunne gennemføre en alm olievejning, og bagkofangeren var sort af sod.
Bilen fik skiftet stempler og jeg bad dem om at skifte kæden, nu da det hele aligevel var skilt ad. Forhandleren valgte at give kullance så han skulle betale en trediedel.
Jeg var reelt bekymret for resultatet, og især om katalysatoren + sensorer i udstødningen ville holde på lang sigt. Bilen har nu kørt 180.000km og har ingen nævneværdige problemer. Den har et helt almindeligt olieforbrug.
Den får iøvrigt alm olieskift ved 15tkm, og kører altså ikke long life serviceintervaller.
-Thomas
Jeg vil ikke vælge for dig, men jeg kan tilføje at min fars Octavia 2011 1.8TSI DSG fik højt olieforbrug omkring 70.000km da den var ca 5år.
Olieforbruget var så højt at den reelt ikke kunne gennemføre en alm olievejning, og bagkofangeren var sort af sod.
Bilen fik skiftet stempler og jeg bad dem om at skifte kæden, nu da det hele aligevel var skilt ad. Forhandleren valgte at give kullance så han skulle betale en trediedel.
Jeg var reelt bekymret for resultatet, og især om katalysatoren + sensorer i udstødningen ville holde på lang sigt. Bilen har nu kørt 180.000km og har ingen nævneværdige problemer. Den har et helt almindeligt olieforbrug.
Den får iøvrigt alm olieskift ved 15tkm, og kører altså ikke long life serviceintervaller.
-Thomas
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: Superb 1.8 Tsi
Hvis man læser reparations vejledningen vil man være opmærksom på at man skal kontrollere om cylindrene er ovale. Hvis det er tilfældet er det ny motor og kan ikke udbedres med stempler alene desværre.Mike H skrev:Var der ikke en bruger herinde der fik skiftet stempler og det så ikke afhjalp olieforbruget?
Siger det bare, så du ikke forventer nul,nul forbrug.
Har selv kørt Passat 1.8TSI og var rigtig glad for den - og havde ingen problemer med kæde eller olieforbrug.
Personligt havde jeg fint købt en bil som havde fået lavet sådan en sag. Man må næsten forvente at man som forbruger ville have brokket sig over dårligt udført arbejde eller at udbedringen ikke havde ændret på forbruget.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles