Golf Iv 2.0 Køre Kun På 3 Cylindre

Besvar
RasmusPM
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3. dec 2015, 20:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf Iv 2.0 Køre Kun På 3 Cylindre

Indlæg af RasmusPM » 6. dec 2015, 17:42

Hej vagcars
jeg har købt mig en vw golf iv 2.0 fra 2000 i august i år, da jeg ikke var blevet 18 på det tidspunkt har den bare stået, men er dog blevet kørt små ture i perioder.
Så for et månedet siden begyndte den at køre på 3 cylindre en dag jeg startet den, så som det første så tjekkede jeg tændrørene og de var sku rimelig sodet til så besluttede mig for at vil havde fat i 4 nye, men efter jeg har haft tændrørene af og randset dem kørte den på 4 cylindre igen, men siden har den ikke blevet startet da jeg den samme dag glemte at slukke lyset på bilen så den var helt drænede for strøm. Så her i fredags tænkte jeg at nu skulle vi havde skiftet de tændrør og fik ladet noget strøm på så den kunne køre igen, der kørte den så på 4 cylindere, men så efter jeg har skiftet tændrørene ud med nogen nye så køre den kun på 3 cylindre. Har prøvet og sidde de gamle tændrør i og der køre den stadig på 3 cylindre. Fandt så ud af hvilket tændrør der ikke var gang i så har taget tændledning fra og målt om der overhoved kom noget i gennem men der kommer strøm igennem, der kommer det samme mængde strøm ud som de andre..

Så vil høre hvad i tror der kan være galt?

Undskyld det blev lidt langt :)

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Golf Iv 2.0 Køre Kun På 3 Cylindre

Indlæg af Andreas K » 6. dec 2015, 20:55

Tændspolen på den model har det med at flække, så springer gnisten ved siden af. Kan også være dårlige tændkabler.
Så prøv at kontrollere det.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: Golf Iv 2.0 Køre Kun På 3 Cylindre

Indlæg af Blackfinger » 6. dec 2015, 21:24

Du kan prøve at bytte rundt på to tændledninger og se om problemet flytter sig til en anden cylinder.

Besvar

Tilbage til "Motor"