Som maskiningeniør har jeg tidligere (i forbindelse med arbejdet) testet forskellige smøremidler, og kan konstatere at der kan være enorm forskel i praksis mellem smøremidler, som ud fra datablad burde være sammenlignelige.
Jeg er derfor generelt rimelig skeptisk over for 30.000 km serviceintervaller, og en GTE med 15.000 km mellem service giver derfor god mening. Set over en længere periode, så tror jeg i mit tilfælde ikke at motoren vil have kørt i mere en halvdelen af tiden (svarende til 7-8.000 km).
Spørgsmålet er derfor om 502 00 reelt set er en bedre/mere velegnet olie end 504 00, hvis begge olier skiftes med kortere intervaller (max. 15.000 km)?
Jeg efterlyser naturligvis reel viden, data, erfaring, test eller lignende, og ikke blot "504 00 erstatter 502 00"...
For VW (og andre) er lange serviceintervaller/lave serviceomkostninger lig med god markedsføring, og det forekommer mig ikke at drivliniens holdbarhed er i højsædet, så lang tid alvorlige nedbrud sker på behørig afstand af udløb af den gennemsnitlige kundes garanti :-/
Hvad angår GTE (og e-tron), så går rygtet på at projektet internt i VW har haft så stor interesse og bevågenhed (pga el/hybrid markedets potentielle fremtid), at man har forsøgt at forbedre drivlinien i så vid udstrækning som muligt. Derfor giver det ikke mening hvis de ikke samtidig foreskriver den bedste olie i arsenalet...
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Motor olie til GOLF GTE
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 495
- Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Re: Motor olie til GOLF GTE
Bedste du kan gøre er at få lavet et par olieanalyser.pwh skrev:Som maskiningeniør har jeg tidligere (i forbindelse med arbejdet) testet forskellige smøremidler, og kan konstatere at der kan være enorm forskel i praksis mellem smøremidler, som ud fra datablad burde være sammenlignelige.
Jeg er derfor generelt rimelig skeptisk over for 30.000 km serviceintervaller, og en GTE med 15.000 km mellem service giver derfor god mening. Set over en længere periode, så tror jeg i mit tilfælde ikke at motoren vil have kørt i mere en halvdelen af tiden (svarende til 7-8.000 km).
Spørgsmålet er derfor om 502 00 reelt set er en bedre/mere velegnet olie end 504 00, hvis begge olier skiftes med kortere intervaller (max. 15.000 km)?
Jeg efterlyser naturligvis reel viden, data, erfaring, test eller lignende, og ikke blot "504 00 erstatter 502 00"...
For VW (og andre) er lange serviceintervaller/lave serviceomkostninger lig med god markedsføring, og det forekommer mig ikke at drivliniens holdbarhed er i højsædet, så lang tid alvorlige nedbrud sker på behørig afstand af udløb af den gennemsnitlige kundes garanti :-/
Hvad angår GTE (og e-tron), så går rygtet på at projektet internt i VW har haft så stor interesse og bevågenhed (pga el/hybrid markedets potentielle fremtid), at man har forsøgt at forbedre drivlinien i så vid udstrækning som muligt. Derfor giver det ikke mening hvis de ikke samtidig foreskriver den bedste olie i arsenalet...
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Det har jeg været glad for, og det er ikke dyrt.
Sent from my iPhone using Tapatalk