Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Besvar
AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af AndreasHald » 5. jan 2016, 20:09

Hej :-)

Jeg har for en månedstid siden købt mig en Passat 3c 2,0 TFSI som lige har rundet de 170.000km. da jeg har lidt planer om at bilen skal chippes senere hen, vil jeg gerne udskifte de dele som bør udskiftes pga. slid. Mit spørgsmål er så. hvilke dele bør jeg tjekke/udskifte ? bilen er helt standart nu, og er førhen blevet kørt som konebil. Efter hva jeg kan se, er alle eftersyn overholdt, men jeg ved ikke hva der specifikt er blevet skiftet..

da et eller flere af motorophængene er gået, skal det selvfølgelig laves, men er der nogle som har erfaringer med det? er det besværligt. Det er mere så jeg ved hva jeg kaster mig ud i :D

Har læst at de har det med at sode til, så det skal der selvfølgelig kigges på !
Cam follower er blevet skiftet.
og selvfølgelig skiftede jeg olie og oliefilter lige da jeg fik bilen.
læste også at det er en god ting at skifte knastføleren ? er det korrekt ?
DV. vil jeg skifte til en revision G, ikke at jeg tror at den nuværende fejler noget, men så er det gjort. !

På forhånd tak :D

Mvh. Andreas
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af Nicklossi » 5. jan 2016, 20:21

Sådan noget som tandrem osv. er også en ret god ide at skifte, nu du ikke ved om den rent faktisk er skiftet :)

AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af AndreasHald » 5. jan 2016, 20:44

Tandrem bliver skiftet ved 180.000km :-)
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af Gubbi » 5. jan 2016, 20:52

Jeg skifter olie for hver 10.000 km

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af donfetaful » 5. jan 2016, 20:57

Hold service og be til guderne
Kør og vær glad 🛻💨

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af farouche » 5. jan 2016, 20:59

De kan jo have en tendens til højt olieforbrug, har du holdt øje med det? I så fald kan der være noget der som er i den dyrere ende.
2023 Polestar 2 LRSM Plus

AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af AndreasHald » 5. jan 2016, 21:01

Gubs.
Ind til videre har jeg kun skiftet olie på den her da jeg fik den, men det bliver også mit interval. Det er også det jeg kørte med i gamle Passat :-)
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af AndreasHald » 5. jan 2016, 21:03

farouche skrev:De kan jo have en tendens til højt olieforbrug, har du holdt øje med det? I så fald kan der være noget der som er i den dyrere ende.
Ja den er jeg også klar over, og tjekker jævnligt, men har da ind til videre kørt 2000km i bilen uden at skulle hælde olie på :-)
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af Gubbi » 5. jan 2016, 21:07

AndreasHald skrev:Gubs.
Ind til videre har jeg kun skiftet olie på den her da jeg fik den, men det bliver også mit interval. Det er også det jeg kørte med i gamle Passat :-)
Lyder godt.

Tank v-power og smid BellAdd i tanken med jævne mellemrum.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af Anders D » 5. jan 2016, 21:23

Knastfølgeren til HPFP!

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af Tor Morrison » 5. jan 2016, 21:24

Anders D skrev:Knastfølgeren til HPFP!
Han skriver den er skiftet.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af AndreasHald » 5. jan 2016, 21:31

Forrige ejer fortalte at konen og ham kun havde tanket V-Power på den, og jeg selv tanker også kun v-power :-) havde faktisk tænkt på at købe noget Og hælde i tanken. Men jeg har bare ikke fået det gjort endnu.

Ja camfollower er blevet skiftet :-) det blev gjort sammen med olieskift :-)
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af AndreasHald » 5. jan 2016, 21:34

Tor Morrison skrev:
Anders D skrev:Knastfølgeren til HPFP!
Han skriver den er skiftet.
Er knastfølger og Cam follower det samme ?.
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 83 times
Been thanked: 152 times

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af majbom » 5. jan 2016, 21:38

AndreasHald skrev:
Tor Morrison skrev:
Anders D skrev:Knastfølgeren til HPFP!
Han skriver den er skiftet.
Er knastfølger og Cam follower det samme ?.
Det lyder ret ens i mine ører, blot på 2 forskellige sprog Billede
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af jakethemoss » 5. jan 2016, 23:17

AndreasHald skrev:
Tor Morrison skrev:
Anders D skrev:Knastfølgeren til HPFP!
Han skriver den er skiftet.
Er knastfølger og Cam follower det samme ?.
Ja
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

2meter
Nyt medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. jan 2014, 21:09
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af 2meter » 6. jan 2016, 21:34

Godt at du er opmærksom på, at den kan sode til!
Jeg vil anbefale en oli catch can!

Jeg har netop renset manifold og flapper på min 1.8 tsi, så jeg påtænker at sætte en stopper for olieslam ind gennem manifolden ved at montere sådan en.
2008 VW Passat Variant 1.8 TSI - 3C5 - B6 - BZB

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af jakethemoss » 6. jan 2016, 21:51

2meter skrev:Godt at du er opmærksom på, at den kan sode til!
Jeg vil anbefale en oli catch can!

Jeg har netop renset manifold og flapper på min 1.8 tsi, så jeg påtænker at sætte en stopper for olieslam ind gennem manifolden ved at montere sådan en.
Vær opmærksom på at en catch can løsning ikke duer ved de temperaturer vi har nu (- grader) fryser slangerne til vil det medføre skade på motoren.

Jeg anbefaler pcv fixet og oftere olieskift.
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af AndreasHald » 7. jan 2016, 11:05

jakethemoss skrev:
2meter skrev:Godt at du er opmærksom på, at den kan sode til!
Jeg vil anbefale en oli catch can!

Jeg har netop renset manifold og flapper på min 1.8 tsi, så jeg påtænker at sætte en stopper for olieslam ind gennem manifolden ved at montere sådan en.
Vær opmærksom på at en catch can løsning ikke duer ved de temperaturer vi har nu (- grader) fryser slangerne til vil det medføre skade på motoren.

Jeg anbefaler pcv fixet og oftere olieskift.
Så en pvc fix som denne og så ville det være fint ?. http://vagtuning.dk/bsh-20t-fsi-pcv-revamp
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af m power » 7. jan 2016, 12:05

jakethemoss skrev:
2meter skrev:Godt at du er opmærksom på, at den kan sode til!
Jeg vil anbefale en oli catch can!

Jeg har netop renset manifold og flapper på min 1.8 tsi, så jeg påtænker at sætte en stopper for olieslam ind gennem manifolden ved at montere sådan en.
Vær opmærksom på at en catch can løsning ikke duer ved de temperaturer vi har nu (- grader) fryser slangerne til vil det medføre skade på motoren.

Jeg anbefaler pcv fixet og oftere olieskift.
Slangerne fryser jo kun til hvis beholderen er fyldt til randen, så hvis man bare holder øje med om der er vand/slam i beholderen så fungerer det nu ganske fint.

PCV fix hjælper ikke vedr olieslam gennem indsugning, og kan ikke se nogen grund til oftere olieskift pga af det.

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af m power » 7. jan 2016, 12:09

2meter skrev:Godt at du er opmærksom på, at den kan sode til!
Jeg vil anbefale en oli catch can!

Jeg har netop renset manifold og flapper på min 1.8 tsi, så jeg påtænker at sætte en stopper for olieslam ind gennem manifolden ved at montere sådan en.
Det vil helt klart reducere koks i indsugningen, men det vil stadig kokse til, da der kommer olie fra turboen samt fra paraplyer ved ventilerne.

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 46 times
Been thanked: 138 times

Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.

Indlæg af vandhunden » 7. jan 2016, 12:12

donfetaful skrev:Hold service og be til guderne Billede
Ja, og han kan selvfølgelig også køre forbi en præst og få den velsignet ;)
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

Besvar

Tilbage til "Motor"