Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hillerød
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Hej
Jeg har for en månedstid siden købt mig en Passat 3c 2,0 TFSI som lige har rundet de 170.000km. da jeg har lidt planer om at bilen skal chippes senere hen, vil jeg gerne udskifte de dele som bør udskiftes pga. slid. Mit spørgsmål er så. hvilke dele bør jeg tjekke/udskifte ? bilen er helt standart nu, og er førhen blevet kørt som konebil. Efter hva jeg kan se, er alle eftersyn overholdt, men jeg ved ikke hva der specifikt er blevet skiftet..
da et eller flere af motorophængene er gået, skal det selvfølgelig laves, men er der nogle som har erfaringer med det? er det besværligt. Det er mere så jeg ved hva jeg kaster mig ud i
Har læst at de har det med at sode til, så det skal der selvfølgelig kigges på !
Cam follower er blevet skiftet.
og selvfølgelig skiftede jeg olie og oliefilter lige da jeg fik bilen.
læste også at det er en god ting at skifte knastføleren ? er det korrekt ?
DV. vil jeg skifte til en revision G, ikke at jeg tror at den nuværende fejler noget, men så er det gjort. !
På forhånd tak
Mvh. Andreas
Jeg har for en månedstid siden købt mig en Passat 3c 2,0 TFSI som lige har rundet de 170.000km. da jeg har lidt planer om at bilen skal chippes senere hen, vil jeg gerne udskifte de dele som bør udskiftes pga. slid. Mit spørgsmål er så. hvilke dele bør jeg tjekke/udskifte ? bilen er helt standart nu, og er førhen blevet kørt som konebil. Efter hva jeg kan se, er alle eftersyn overholdt, men jeg ved ikke hva der specifikt er blevet skiftet..
da et eller flere af motorophængene er gået, skal det selvfølgelig laves, men er der nogle som har erfaringer med det? er det besværligt. Det er mere så jeg ved hva jeg kaster mig ud i
Har læst at de har det med at sode til, så det skal der selvfølgelig kigges på !
Cam follower er blevet skiftet.
og selvfølgelig skiftede jeg olie og oliefilter lige da jeg fik bilen.
læste også at det er en god ting at skifte knastføleren ? er det korrekt ?
DV. vil jeg skifte til en revision G, ikke at jeg tror at den nuværende fejler noget, men så er det gjort. !
På forhånd tak
Mvh. Andreas
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2754
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 501 times
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Sådan noget som tandrem osv. er også en ret god ide at skifte, nu du ikke ved om den rent faktisk er skiftet
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hillerød
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Tandrem bliver skiftet ved 180.000km
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3740
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Jeg skifter olie for hver 10.000 km
Gubs
Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!
- donfetaful
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2061
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 493 times
- Been thanked: 252 times
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
De kan jo have en tendens til højt olieforbrug, har du holdt øje med det? I så fald kan der være noget der som er i den dyrere ende.
2023 Polestar 2 LRSM Plus
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hillerød
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Gubs.
Ind til videre har jeg kun skiftet olie på den her da jeg fik den, men det bliver også mit interval. Det er også det jeg kørte med i gamle Passat
Ind til videre har jeg kun skiftet olie på den her da jeg fik den, men det bliver også mit interval. Det er også det jeg kørte med i gamle Passat
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hillerød
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Ja den er jeg også klar over, og tjekker jævnligt, men har da ind til videre kørt 2000km i bilen uden at skulle hælde olie påfarouche skrev:De kan jo have en tendens til højt olieforbrug, har du holdt øje med det? I så fald kan der være noget der som er i den dyrere ende.
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3740
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Lyder godt.AndreasHald skrev:Gubs.
Ind til videre har jeg kun skiftet olie på den her da jeg fik den, men det bliver også mit interval. Det er også det jeg kørte med i gamle Passat
Tank v-power og smid BellAdd i tanken med jævne mellemrum.
Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1009
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Han skriver den er skiftet.Anders D skrev:Knastfølgeren til HPFP!
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hillerød
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Forrige ejer fortalte at konen og ham kun havde tanket V-Power på den, og jeg selv tanker også kun v-power havde faktisk tænkt på at købe noget Og hælde i tanken. Men jeg har bare ikke fået det gjort endnu.
Ja camfollower er blevet skiftet det blev gjort sammen med olieskift
Ja camfollower er blevet skiftet det blev gjort sammen med olieskift
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hillerød
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Er knastfølger og Cam follower det samme ?.Tor Morrison skrev:Han skriver den er skiftet.Anders D skrev:Knastfølgeren til HPFP!
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline
- majbom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2795
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Midtfyn
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 152 times
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Det lyder ret ens i mine ører, blot på 2 forskellige sprogAndreasHald skrev:Er knastfølger og Cam follower det samme ?.Tor Morrison skrev:Han skriver den er skiftet.Anders D skrev:Knastfølgeren til HPFP!
//morten
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
JaAndreasHald skrev:Er knastfølger og Cam follower det samme ?.Tor Morrison skrev:Han skriver den er skiftet.Anders D skrev:Knastfølgeren til HPFP!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. jan 2014, 21:09
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vordingborg
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 0
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Godt at du er opmærksom på, at den kan sode til!
Jeg vil anbefale en oli catch can!
Jeg har netop renset manifold og flapper på min 1.8 tsi, så jeg påtænker at sætte en stopper for olieslam ind gennem manifolden ved at montere sådan en.
Jeg vil anbefale en oli catch can!
Jeg har netop renset manifold og flapper på min 1.8 tsi, så jeg påtænker at sætte en stopper for olieslam ind gennem manifolden ved at montere sådan en.
2008 VW Passat Variant 1.8 TSI - 3C5 - B6 - BZB
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Vær opmærksom på at en catch can løsning ikke duer ved de temperaturer vi har nu (- grader) fryser slangerne til vil det medføre skade på motoren.2meter skrev:Godt at du er opmærksom på, at den kan sode til!
Jeg vil anbefale en oli catch can!
Jeg har netop renset manifold og flapper på min 1.8 tsi, så jeg påtænker at sætte en stopper for olieslam ind gennem manifolden ved at montere sådan en.
Jeg anbefaler pcv fixet og oftere olieskift.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hillerød
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Så en pvc fix som denne og så ville det være fint ?. http://vagtuning.dk/bsh-20t-fsi-pcv-revampjakethemoss skrev:Vær opmærksom på at en catch can løsning ikke duer ved de temperaturer vi har nu (- grader) fryser slangerne til vil det medføre skade på motoren.2meter skrev:Godt at du er opmærksom på, at den kan sode til!
Jeg vil anbefale en oli catch can!
Jeg har netop renset manifold og flapper på min 1.8 tsi, så jeg påtænker at sætte en stopper for olieslam ind gennem manifolden ved at montere sådan en.
Jeg anbefaler pcv fixet og oftere olieskift.
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Slangerne fryser jo kun til hvis beholderen er fyldt til randen, så hvis man bare holder øje med om der er vand/slam i beholderen så fungerer det nu ganske fint.jakethemoss skrev:Vær opmærksom på at en catch can løsning ikke duer ved de temperaturer vi har nu (- grader) fryser slangerne til vil det medføre skade på motoren.2meter skrev:Godt at du er opmærksom på, at den kan sode til!
Jeg vil anbefale en oli catch can!
Jeg har netop renset manifold og flapper på min 1.8 tsi, så jeg påtænker at sætte en stopper for olieslam ind gennem manifolden ved at montere sådan en.
Jeg anbefaler pcv fixet og oftere olieskift.
PCV fix hjælper ikke vedr olieslam gennem indsugning, og kan ikke se nogen grund til oftere olieskift pga af det.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Det vil helt klart reducere koks i indsugningen, men det vil stadig kokse til, da der kommer olie fra turboen samt fra paraplyer ved ventilerne.2meter skrev:Godt at du er opmærksom på, at den kan sode til!
Jeg vil anbefale en oli catch can!
Jeg har netop renset manifold og flapper på min 1.8 tsi, så jeg påtænker at sætte en stopper for olieslam ind gennem manifolden ved at montere sådan en.
- vandhunden
- Medlem
- Indlæg: 1342
- Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 138 times
Re: Vedligeholde 2,0 TFSI motor bedst muligt.
Ja, og han kan selvfølgelig også køre forbi en præst og få den velsignetdonfetaful skrev:Hold service og be til guderne
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird