Hej,
Da jeg står og skal købe en lettere brugt bil til fruen har jeg kigget på VW Golf fra 2010 og frem. Alle er med TFSI motoren i enten 122 hk eller 160 HK med manuelt gear- Men mit spørgsmål er:
- Er der en bestemt type årgang af disse bliver der har disse problemer eller er det generelt for alle Golf årgang 2009 og frem?
-Og et andet spørgsmål er om det også gælder diesel versionen i Golf fra 2010 og frem, da jeg har kigget på en Golf 2.0 TDI årgang 11/09?
Håber nogle kan guide mig her, da vi skal have købt en bil til ca 150.000 kroner.
Takker på forhånd.
Mvh.,
Thomas
TFSI motor på golf- kædeproblemer kun på bestemte årgange?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 135
- Tilmeldt: 8. apr 2013, 21:38
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: TFSI motor på golf- kædeproblemer kun på bestemte årgang
Ja mange kæder er blevet skiftet, hvad angår 122hk modellen som jeg selv har(årgang 2011/12) så har den fået skiftet kæde på kulance. Hvis du sikrer dig at kæden er blevet skiftet, tror jeg ikke der er problemer, og jeg kan klart anbefale 122hk modellen. Jeg tror 122 hk modellen er mere pålidelig end 160 hk modellen, synes jeg engang har læst, vist nok fordi 160 hk også har kompressor.
Nuværende bil: 2021: Passat Variant GTE Plus Pro
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: TFSI motor på golf- kædeproblemer kun på bestemte årgang
Alle diesel motorer er med tandrem
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: TFSI motor på golf- kædeproblemer kun på bestemte årgang
I golf og den årgang er det ikke TFSI men TSIBundgaard skrev:Hej,
Da jeg står og skal købe en lettere brugt bil til fruen har jeg kigget på VW Golf fra 2010 og frem. Alle er med TFSI motoren i enten 122 hk eller 160 HK med manuelt gear- Men mit spørgsmål er:
- Er der en bestemt type årgang af disse bliver der har disse problemer eller er det generelt for alle Golf årgang 2009 og frem?
-Og et andet spørgsmål er om det også gælder diesel versionen i Golf fra 2010 og frem, da jeg har kigget på en Golf 2.0 TDI årgang 11/09?
Håber nogle kan guide mig her, da vi skal have købt en bil til ca 150.000 kroner.
Takker på forhånd.
Mvh.,
Thomas
- Golf VI
- Nyt medlem
- Indlæg: 226
- Tilmeldt: 12. jul 2010, 08:25
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: TFSI motor på golf- kædeproblemer kun på bestemte årgang
Sådan som jeg er orienteret så ved VW ikke hvilke biler der har dårligt kædetræk.
Det begrundes med at de har flere leverandører af kæder. Nogle af dem har haft noget slidt værktøj i produktionen af kæderne som gør at de bliver for lange.
Kædestrammeren har skiftet nummer adskillige gange. De kædestrammere der monteres i dag er konstrueret på en sådan måde at når kæden strækkes så går stemplet i kædestrammeren ud og spænder kæden op og stemplet i kædestrammeren kan ikke gå tilbage igen da det låses med en pal. Hvornår de begyndte med montering af de kædestrammere hvor stemplet ikke kan trykkes tilbage ved jeg ikke noget om.
Min Golf har indtil videre kørt fint, og der er ingen raslelyde ved opstart, og der har heller ikke været nogle andre problemer lige ud over et defekt tændrør på cylinder nr.1.
Kompressoren er pålidelig og blæser fint.
Der vil altid være nogen der mener at have læst eller hørt et eller andet, men kan ikke rigtig huske hvem eller hvor de fik info fra, så lad det gå ind af det ene øre og ud gennem det andet øre.
Det begrundes med at de har flere leverandører af kæder. Nogle af dem har haft noget slidt værktøj i produktionen af kæderne som gør at de bliver for lange.
Kædestrammeren har skiftet nummer adskillige gange. De kædestrammere der monteres i dag er konstrueret på en sådan måde at når kæden strækkes så går stemplet i kædestrammeren ud og spænder kæden op og stemplet i kædestrammeren kan ikke gå tilbage igen da det låses med en pal. Hvornår de begyndte med montering af de kædestrammere hvor stemplet ikke kan trykkes tilbage ved jeg ikke noget om.
Min Golf har indtil videre kørt fint, og der er ingen raslelyde ved opstart, og der har heller ikke været nogle andre problemer lige ud over et defekt tændrør på cylinder nr.1.
Kompressoren er pålidelig og blæser fint.
Der vil altid være nogen der mener at have læst eller hørt et eller andet, men kan ikke rigtig huske hvem eller hvor de fik info fra, så lad det gå ind af det ene øre og ud gennem det andet øre.
Golf VI. TSI 1,4. Hk.160. DSG. År 2010. Ca. Km.83.000.
Polo Style 1,6 Hk.105. År.2007. Ca. Km. 100.000.
Polo Style 1,6 Hk.105. År.2007. Ca. Km. 100.000.