En kollega har bedt mig om hjælp, til at identificere et problem, han har med hans Golf 6 med en 2,0 TDI CR 140hk motor i. Motorkoden er CFFB.
Bilen har gået omkring 107.000km.
Ved brug af fartpilot kører bilen som den skal, både kold og varm, men så snart man slår fartpiloten fra og enten accelerer eller decelerer, opstår der kænguru-kørsel. Dette gælder både når motoren er varm og kold.
Der er for ca. 10.000km siden skiftet dieselfilter.
Hans sønner har netop været i Østrig i denne bil, hvor den har fået noget at leve af, og det er efter dette problemet er opstået.
Kan de have tanket noget biodiesel?
Jeg har haft VCDS på, og bilen smider ingen fejlkoder.
VW tror det er en dyse, og vil skifte den for 9.000kr, men garanterer ikke det løser problemet.
Nogen forslag?
I tilfælde af det er en dyse, er der så nogen på Sydsjælland eller deromkring, der kan tilbyde at skifte dysen for en anstændig pris?
2,0 TDI CR - motorkode CFFB hakkende opførsel
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 206 times
2,0 TDI CR - motorkode CFFB hakkende opførsel
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 19. feb 2015, 22:36
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2,0 TDI CR - motorkode CFFB hakkende opførsel
Hej Jannick
Lyder nøjagtigt som mine symptomer. Jeg har en Sharan 170 HK 2.0 TDI DSG 2012 310.000 km. (Købt som frikørt taxa) Den rystede også meget når den skulle trække. I dag er det konstateret at motoren er brændt sammen, da den har skåret hul i topstykket mellem 2. & 3. Cylinder. Afventer svar fra VW, ang. Kulance.
Lyder nøjagtigt som mine symptomer. Jeg har en Sharan 170 HK 2.0 TDI DSG 2012 310.000 km. (Købt som frikørt taxa) Den rystede også meget når den skulle trække. I dag er det konstateret at motoren er brændt sammen, da den har skåret hul i topstykket mellem 2. & 3. Cylinder. Afventer svar fra VW, ang. Kulance.
VW Sharan 2.0 TDI CR 170 HK. DSG 2012