1.8t Agu Sprutter Og Hakker Og Kører VIldt Fed.

Besvar
Taley
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 3. apr 2014, 20:44
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

1.8t Agu Sprutter Og Hakker Og Kører VIldt Fed.

Indlæg af Taley » 1. apr 2016, 20:35

Hej allesammen, jeg har et kæmpe problem med min bil.

Jeg var ude og hente nogle fælge her for et par uger siden og da jeg så var kommet lidt derudaf, begyndte bilen så at sprutte og hakke som en i helvede. Jeg havde hverken kørt til eller noget som helst så jeg undrede mig meget over hvad det var.
Ved svag acceleration vil den slet ikke tage fat, den hopper meget frem og tilbage til 3000 omdrejninger hvor den så kører "semi". Eller hvis den får høj belastning så kører den også nogenlunde.
Ved alm kørsel ligger afr på kun 8 - 9 og den den ligger også tit under 7,4 som er det mindste mit ur kan vise.

Jeg har prøvet ved efterspørgsel at skifte alle spoler og tændrør, fra en kammerats bil, og der skete intet. Skiftede så også luftmassemåleren, da de jo har rygte for at brænde sådan nogle af. Men igen ingenting.

Jeg har så haft smidt bilen hos en mekanikerven og der har den så stået i en lille uges tid, og han har kigget lidt på det uden at finde noget heller. Han kiggede på luftmassemåleren igen, lambdaen, gasspjældspotentiometeret, temperaturføleren, tændingsmodul, og brændstoftrykket.

Jeg har self haft den på tester og vcds, den har ikke meldt nogle fejlkoder. Men vcds´en viste at luftmassen var langt højere end tolerancen. Og dyseåbningstiderne var også langt længere end tolerencen.

Jeg er selv helt ude for ideer.
Kan det være selve stikket til luftmassemåleren, eller endnu værre. Kunne det være ecu´en der er helt kaput ?
Jeg håber i vil gi tid til at komme med nogle ideer om hvad det kan være, så jeg ikke bare skifter noget der ikke behøves at skiftes
Hilsen Tobias

Golf IV GTI 1999 230 hk 311 nm

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: 1.8t Agu Sprutter Og Hakker Og Kører VIldt Fed.

Indlæg af Reid » 4. apr 2016, 14:02

Er det som om at den halter på en cylinder? Min gamle agu havde et defekt sluttrin. Det er den lille kasse der sidder på siden af luftfilterkassen. Fandt et brugt på et hug til et par hundrede kroner. Så kørte den bare igen bagefter.
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Taley
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 3. apr 2014, 20:44
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8t Agu Sprutter Og Hakker Og Kører VIldt Fed.

Indlæg af Taley » 9. apr 2016, 16:35

reid skrev:er det som om at den halter på en cylinder? Min gamle agu havde et defekt sluttrin. Det er den lille kasse der sidder på siden af luftfilterkassen. Fandt et brugt på et hug til et par hundrede kroner. Så kørte den bare igen bagefter.
det er svært at forklare ordentligt. Men nej det føles ikke somom at den kører på 3 cylindre.

Vi har fundet ud af at det 8 benede stik ved gasspjældet, der er en af ledningerne løse, og når man rør ved det stik hopper den rundt i tomgang.
Vi hopper på en hugger og køber et nyt stik. Men hvis det ikke hjælper vil jeg prøve at overveje sluttrinnet
Hilsen Tobias

Golf IV GTI 1999 230 hk 311 nm

Besvar

Tilbage til "Motor"