Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Besvar
Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 24. apr 2017, 15:52

kws skrev:Min er 100% standard. Men jeg har ikke planer om at kører med den updatering pga. Alle de fejl efterfølgende. Derfor smider jeg den gamle sgo i igen. Når nu jeg selv har mulighed for det
Okay, forståeligt nok.
Men så kan det ikke rigtig bruges til noget i forb med at teste evt. udsving i ydelse før/efter dieselgate-opdateringen.
Såå... ville jeg da spare de ture på rullefelt hvis jeg var dig :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af kws » 24. apr 2017, 16:39

HansH skrev:
kws skrev:Min er 100% standard. Men jeg har ikke planer om at kører med den updatering pga. Alle de fejl efterfølgende. Derfor smider jeg den gamle sgo i igen. Når nu jeg selv har mulighed for det
Okay, forståeligt nok.
Men så kan det ikke rigtig bruges til noget i forb med at teste evt. udsving i ydelse før/efter dieselgate-opdateringen.
Såå... ville jeg da spare de ture på rullefelt hvis jeg var dig :)

Det kan da netop bruges ved at vis at den yder mindre efter opdateringen. og efterfølgende får den originale SW i, igen. For så at vise at den atter har de HK/NM den havde inden opdateringen.
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Obel » 24. apr 2017, 17:53

Så skal du rulle den tre gange??
Før, efter og efter original software igen for 100% at kunne pege på vw's opdatering som synder

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af kws » 24. apr 2017, 18:40

Obel skrev:Så skal du rulle den tre gange??
Før, efter og efter original software igen for 100% at kunne pege på vw's opdatering som synder
præcis
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 24. apr 2017, 20:23

Men ..... der er jo lige det forhold, at man først kan anse bilens præstation for pålidelig, når den har kørt ca 1000km EFTER opdateringen.
Først da har ECUen opbygget sine læreværdier igen (de bliver nulstillet af opdateringen).
For at kunne lave en sammenligning af før/efter opdatering, er man altså nødt til at køre denne strækning med opdatering.

Og hvis Kenneth ikke ønsker at køre længere med opdateringen end strækningen fra værksted og hjem til privatbolig, så han kan sætte stikket i og flashe tilbage til standard, så mener jeg ikke at der kan udledes troværdigt bevismateriale.

Som jeg forstår den test Ritter har lavet - han skriver at der er 15 min mellem de to målinger - så lider den af samme mangel. Jeg kan kun tolke det på den måde at bilen er blevet rullet - opdatering lagt på - derefter rulning igen, alt sammen indenfor et kvarter.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af kws » 24. apr 2017, 20:44

Jeg vil selvfølgelig lade bilen køre de 1000 km. Det er 2 ugers kørsel. Så det er ikke noget problem.

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 24. apr 2017, 20:55

kws skrev:Jeg vil selvfølgelig lade bilen køre de 1000 km. Det er 2 ugers kørsel. Så det er ikke noget problem.
Okay! Så er det jo en anden snak, og jeg har misforstået dit budskab.. beklager.

Det var bare fordi, at efter jeg skrev at man skulle køre 1000km, skrev du, at du ikke havde i sinde at køre med opdateringen.
Og det tolkede jeg så derhen at du ikke ønskede at køre med opdateringen (=de omtalte 1000km).

Fedt nok! :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Mester-C
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 14. nov 2011, 20:12
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Mester-C » 24. apr 2017, 21:53

kws skrev:
Obel skrev:Så skal du rulle den tre gange??
Før, efter og efter original software igen for 100% at kunne pege på vw's opdatering som synder
præcis
Disse 3 målinger ville jeg personligt meget gerne se !!!!
/ Mester-C

2014 Audi A6 2,0TDI 177hk Multitr. Avant
S-Line, sort el-læderkabine, 20" Audifælge, xenon, LED, el-bagklap, og masser andet lir
2019 BMW 118d 2,0 M-Sport 150hk Steptronic - som bil nummer 2

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 26. apr 2017, 16:24

I Sverige er VW mødtes med Teknikens Värld, efter at de (TV) havde påvist betydelige udsving i ydelse efter opdateringen på et antal testbiler.

VW's repræsentant kunne i den forbindelse, ifølge VW's egen hjemmeside i Sverige, fortælle, at antallet af problemer efter opdateringen lå stadig på ".. klart under 1%".
Og i fortsættelsen, at "..i ingen - ingen! - af disse tilfælde kunne problemerne tilskrives opdateringen".

http://www.vwdieselinfo.se/2017/04/12/v ... ens-varld/

Så det er altid noget andet...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Turbotrim » 26. apr 2017, 18:31

kws skrev:Min er 100% standard. Men jeg har ikke planer om at kører med den updatering pga. Alle de fejl efterfølgende. Derfor smider jeg den gamle sgo i igen. Når nu jeg selv har mulighed for det

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Hvordan opdaterer du selv din motorstyring ? ;) eller læser ud og ligger op i igen som du skriver ?

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af kws » 27. apr 2017, 04:12

Med odis-e

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

Carhun
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 17. aug 2015, 07:11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Carhun » 30. apr 2017, 07:04

På FB siden "The Volkswagen Diesel customers Forum" som jeg har fulgt efter et link herinde, begynder der nu at komme beretninger om diesel som løber i motorolien. Det skulle efter deres udsagn kunne ske under regenerering. Er det en mulighed?


Sent from my iPad using Tapatalk

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af kGlerup » 30. apr 2017, 07:13

Carhun skrev:På FB siden "The Volkswagen Diesel customers Forum" som jeg har fulgt efter et link herinde, begynder der nu at komme beretninger om diesel som løber i motorolien. Det skulle efter deres udsagn kunne ske under regenerering. Er det en mulighed?


Sent from my iPad using Tapatalk
Ja, det kan sagtens ske. Ved regenerering sprøjtes der diesel ind I forbrændingskamrene i udblæsningstakten. Der vil altid gå lidt diesel forbi stemplerne og i olien.
Hvis der pludselig regenereres meget mere, så...
F.eks. Mazda har haft ret store problemer med dette på deres 2.2 diesel tidligere.

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Ozona » 30. apr 2017, 10:50

Så har jeg "tilbudt" FDM at de gerne må bruge min bil at teste på før/efter opdateringen.

Må jeg evt. opfordre andre til også at gøre det
LINK
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af kws » 30. apr 2017, 14:25

Ozona skrev:Så har jeg "tilbudt" FDM at de gerne må bruge min bil at teste på før/efter opdateringen.

Må jeg evt. opfordre andre til også at gøre det
LINK
Lille detalje. Det skal være i nærheden af Roskilde

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Ozona » 30. apr 2017, 14:26

kws skrev:
Ozona skrev:Så har jeg "tilbudt" FDM at de gerne må bruge min bil at teste på før/efter opdateringen.

Må jeg evt. opfordre andre til også at gøre det
LINK
Lille detalje. Det skal være i nærheden af Roskilde

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Naturligvis...min fejl jeg ikke nævnte det

Sendt fra min Nexus 6P med Tapatalk
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

TorbenPC
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19. dec 2016, 18:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af TorbenPC » 30. apr 2017, 20:34

Og jeg har fundet ud af hvorfor min 1.6 Skoda Yeti ikke er indkaldt endnu.
Den er oprindelig fra England Yeti'en med 1.6 motoren.
Og de skal så godkende vw's opdatering, hvilket de ikke vil da de tvivler på langtids virkningen.
Så det bliver spændende at se hvad der sker
Oplysninger kommer fra skoda værksted...
Da jeg blev ved med at spørge

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ESN » 30. apr 2017, 21:49

"Den er oprindelig fra England Yeti'en med 1.6 motoren.
Og de skal så godkende vw's opdatering, hvilket de ikke vil da de tvivler på langtids virkningen.
Så det bliver spændende at se hvad der sker"

Hvis den er indregistreret her i DK, er det sikkert ligegyldigt hvor den er fremstillet, så er det tvungen opdatering.
No Letting the Old Man In!

dennismadsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 27. jul 2016, 06:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af dennismadsen » 17. maj 2017, 09:45

Pga. en defekt styreboks har jeg været nødt til at få opdateret vores VW Passat Variant B7 (365) 1.6 TDI (CAYC) fra 2011. Det var ellers min plan at vente så længe som muligt.

Den blev opdateret i går, så har kun kørt meget lidt i den -- så det er for tidligt at drage nogle konklusioner. Umiddelbart kører bilen fint, men der er nogle ting der er lidt anderledes. Jeg er dog også ekstra opmærksom på selv det mindste, så det skal jeg lige holde for øje. Jeg synes dog bilen trækker lidt dårligere omkring 90 km/t i 5. gear, hvor jeg havde lyst til at få den ned i 4. gear. Det mener jeg ikke plejer være nødvendigt. Der udover så synes jeg også, at den er stoppet lidt anderledes end den plejer, når jeg slukker bilen.

Er der andre ting jeg bør holde øje med?

Det er ikke utænkeligt, at jeg kunne finde på at få den optimeret når jeg har kørt med opdateringen i nogle måneder.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 17. maj 2017, 09:49

dennismadsen skrev:Der udover så synes jeg også, at den er stoppet lidt anderledes end den plejer, når jeg slukker bilen.
Kan du uddybe hvad du mener med det ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

dennismadsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 27. jul 2016, 06:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af dennismadsen » 17. maj 2017, 10:17

HansH skrev:
dennismadsen skrev:Der udover så synes jeg også, at den er stoppet lidt anderledes end den plejer, når jeg slukker bilen.
Kan du uddybe hvad du mener med det ?
Jeg har ikke så meget forstand på det, men det er som om, at den ikke stopper så rent. Som om der er noget der lige et halvt sekunder længere om at stoppe. Men igen, måske noget jeg bare ikke har lagt mærke til før.

dennismadsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 27. jul 2016, 06:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af dennismadsen » 17. maj 2017, 16:01

Jeg kan læse at flere af jer skriver om hyppigere regenerering. Hvordan ved man når bilen regenerer?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 17. maj 2017, 16:08

dennismadsen skrev:Jeg kan læse at flere af jer skriver om hyppigere regenerering. Hvordan ved man når bilen regenerer?
Allerførst: her en kortfattet forklaring på hvad regenerering er : http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 6#p1368446

Den aktive regenerering kan typisk genkendes på disse symptomer:
* Start/stop er deaktiveret på en ellers driftvarm, batteriopladet osv bil
* højere tomgangshastighed dvs i stedet for ~800 så ~1000 o/m
* hvis du stopper motoren mens aktiv regen er i gang, fortsætter kølerblæseren et stykke tid efter

Hvis du bare kører ud af vejen, i en i øvrigt velfungerende bil, opdager du sandsynligvis aldrig at det foregår.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

dennismadsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 27. jul 2016, 06:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af dennismadsen » 17. maj 2017, 19:04

Tusind tak for gennemgang af regenerering Billede

Jeg faldt lige over denne nye artikel: http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/a ... er_vw.html. Jeg ved ikke om det er old news i jeres verden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Buusdk
Nyt medlem
Indlæg: 444
Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Buusdk » 18. maj 2017, 07:23

HansH skrev:
dennismadsen skrev:Jeg kan læse at flere af jer skriver om hyppigere regenerering. Hvordan ved man når bilen regenerer?
Allerførst: her en kortfattet forklaring på hvad regenerering er : http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 6#p1368446

Den aktive regenerering kan typisk genkendes på disse symptomer:
* Start/stop er deaktiveret på en ellers driftvarm, batteriopladet osv bil
* højere tomgangshastighed dvs i stedet for ~800 så ~1000 o/m
* hvis du stopper motoren mens aktiv regen er i gang, fortsætter kølerblæseren et stykke tid efter

Hvis du bare kører ud af vejen, i en i øvrigt velfungerende bil, opdager du sandsynligvis aldrig at det foregår.

Og bilen kan stå og hoppe en lille smule i tomgang. Det gør min ihvertfald

Brugeravatar
knopfi
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 1. feb 2009, 18:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af knopfi » 18. maj 2017, 10:25

Fik min opdateret i januar. 2,0TDI 170hk Touran fra 2012. Har ikke kunne mærke noget på min.

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ij6210 » 18. maj 2017, 13:15

dennismadsen skrev:Tusind tak for gennemgang af regenerering Billede

Jeg faldt lige over denne nye artikel: http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/a ... er_vw.html. Jeg ved ikke om det er old news i jeres verden.
Handler om at forhandlerne klager over at opdateringssystemet er ustabilt, og at der tit kommer små følgeskader som værkstederne skal reparere uden at blive kompenseret fra VW. VW's danske afdeling afviser naturligvis (igen) at kende til nogen former for problemer.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 19. maj 2017, 08:04

Kan ikke lige huske alt hvad der er blevet skrevet..

Men er der egentlig nogen der har fået opdateret deres Skoda her i DK ? (uanset model)

Min opfattelse er at opdateringer ikke er frigivet til Skoda endnu herhjemme, da Skoda har deres typegodkendelser i UK og derfor skal opdateringen også godkendes af de engelske myndigheder... og de tøver indtil videre med godkendelsen pga. bekymringer mht. bivirkninger osv.

Hvis det passer, så undrer det mig bare at de faktisk ruller opdateringer ud på Skoda i hjemlandet (altså UK) :?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

dennismadsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 27. jul 2016, 06:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af dennismadsen » 20. maj 2017, 08:42

Efter at vores VW Passat Variant 1.6 TDI fra 2011 (CAYC) blev opdateret i onsdags, har jeg nu været forbi svigerfar der er tidligere mekaniker. Han siger, at han kan høre tændigsbanken. Står bilen i tomgang og giver man den lidt gas, så kommer motoren med en rallende lyd. Andre der har oplevet det og haft held med at få gjort noget ved det på værksted? Jeg tør næsten ikke køre i bilen her i weekenden, inden jeg har været forbi værksted mandag morgen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ESN » 20. maj 2017, 09:03

1,6 eren er osse den motor der er mest udfordret mht opdateringen, andre her på sitet har klaget over mere diesel rallen, samt meget oftere regenering af dpf men jeg tror ikke værkstedet man ændre meget på det, så hvis jeg stadig havde haft min 1,6 cayb ville jeg helt uden tøven bestille tid hos en af de tunere her på sitet og få ændret sw tilbage /opgraderet, samt egr of.
No Letting the Old Man In!

Besvar

Tilbage til "Motor"