ij6210 skrev:Var det et stort dokument?HHKP skrev: 490000 på samme pdf. og der er stadig km tilbage i den.
??
ij6210 skrev:Var det et stort dokument?HHKP skrev: 490000 på samme pdf. og der er stadig km tilbage i den.
PDF = Portable Document FormatHHKP skrev:ij6210 skrev:Var det et stort dokument?HHKP skrev: 490000 på samme pdf. og der er stadig km tilbage i den.
??
kGlerup skrev:PDF = Portable Document FormatHHKP skrev:ij6210 skrev: Var det et stort dokument?
??
Du mener 1.6 .. eller ?Gubbi skrev:Er der overhovedet gode erfaringer med 2.0 CR opdatering.
Gubs
HansH skrev:Du mener 1.6 .. eller ?Gubbi skrev:Er der overhovedet gode erfaringer med 2.0 CR opdatering.
Gubs
2.0 er den der klarer opdateringen bedst.
Der er selvfølgelig 1.6 der kører OK efter opdateringen.Gubbi skrev:Det er 2.0 jeg mener. Fruen har fået en Touran 2.0 CR 140 hk fra '11. Den var allerede opdateret da vi fik den, så jeg kender ikke dens opførsel før opdateringen. Er der ikke så mange 2.0 som døjer med problemer efter opdateringen?HansH skrev:Du mener 1.6 .. eller ?Gubbi skrev:Er der overhovedet gode erfaringer med 2.0 CR opdatering.
2.0 er den der klarer opdateringen bedst.
Tysk grundighed.ESN skrev:Så fik de gjort kål på alle dem der spekulerer i at ændre ved den påtvungne opdatering, det blir garanteret osse en rutine i de Danske synshaller.
+1 Lige præcisHansH skrev:Tysk grundighed.ESN skrev:Så fik de gjort kål på alle dem der spekulerer i at ændre ved den påtvungne opdatering, det blir garanteret osse en rutine i de Danske synshaller.
Man kunne virkelig godt have ønsket sig, at samme grad af kontrol og nidkærhed havde været til stede dengang typegodkendelserne blev tildelt, og inden man sendte 11 mio biler med denne lille feature på gaden !
Der bliver rift om dem på eBay nuBlackfinger skrev:Det bliver et hit at have to motorstyringer. En til daglig brug og en til syn
Already in process..Blackfinger skrev:Det bliver et hit at have to motorstyringer. En til daglig brug og en til syn
Altså, vil du have VW til at fjerne IMMO? Vil de det?HansH skrev:Already in process..Blackfinger skrev:Det bliver et hit at have to motorstyringer. En til daglig brug og en til syn
Købte via eBay en i Polen som iflg. label var 1:1 identisk med min egen. Så der kun skulle fikses startspærre.
Da jeg fik den i bilen i weekenden viste det sig så, at indhold ikke stemte overens med label. Den var blevet flashet om, og havde levet sit liv i en 2013 110HK Tiguan...
Okay, det burde ikke være noget problem. Der skal alligevel andet software i den.
VCP tillader ikke at man flasher en ECU hvor immo er on, så jeg har tid hos VW om en time, hvor jeg håber de lige kan fikse immo. Det burde være en smal sag, men man ved aldrig med de sager.
Derefter hjem og flashe med min originale sw, så jeg derefter har 2 identiske ECUer med original sw.
Det vil så være denne ECU #2 der er monteret den dag jeg er tvunget til at køre ud og få den NOx-opdateret, og i fald det bliver aktuelt, ved syn fremadrettet. Mens ECU #1 vil være til den daglige drift.
Det tager lige en halv time at pille viskerarme og vandkasseafdækning af for at kunne skifte ECUen, men herregud..
Det burde ikke være noget problem.KMDTHY skrev:Altså, vil du have VW til at fjerne IMMO? Vil de det?
Tja.... lige med chiptuning vil en uTune 2 vel kunne hjælpe langt de fleste? Men ja, lad os tage den i en anden tråd.HansH skrev:Men altså... hvis denne HU-adapter procedure bliver implementeret i DK, så NOx-sagen kun én del af problematikken.
Så vil der med god grund kunne oprettes en ny tråd herinde med titlen: "Hvad nu med chiptuning!!!"
Der er trods alt langt, langt flere der kører med chiptuning, end der manipulerer for at undgå NOx-opdatering.
Som jeg ser det, ville det gå hen og blive en game changer på det marked
Æv bæv.. nå!HansH skrev:Det burde ikke være noget problem.KMDTHY skrev:Altså, vil du have VW til at fjerne IMMO? Vil de det?
HansH skrev:Breaking NOx-nyt fra Tyskland!
Det ser ud til at tyskerne tager den et skridt videre mht. kontrol af NOx-opdatering ved syn.
De tyske synsmyndigheder har i samarbejde med VW og KBA udviklet en såkaldt "HU-Adapter" (HU=Hauptuntersuchung=syn).
Det skal blive interessant (!) at se om den proces også finder vej til de danske synsmyndigheder
Detaljer og nærmere forklaring i vedhæftede dokument .. på vores naboers sprog.
De gør vil bare deres arbejde. Det er os andre der gør noget ulovligt.Gubbi skrev:
Kontrolsamfund......!
Gubs
Hvilken sw skal du have I? Jeg har helt sikkert filen liggende. Du kan flashe den med odis-eHansH skrev:Æv bæv.. nå!
VW kunne ikke tillære min ECU #2 til bilen, da den software der lå i boksen var til noget helt andet. Hvilket jeg jo godt vidste. Men håbede på at immo var en sag for sig selv, som kunne fikses uden hensyn til software version osv. Men nej..
Summa summarum:
Jeg kan ikke flashe korrekt software til boksen pga immo on
VW kan ikke fikse immo pga forkert software
==> deadlock. Så ramte det mig alligevel at de #"/&¤)! Polakker har solgt en anden vare end hvad der stod på etiketten
Kloning er næste skud i bøssen.
Ja/nej. Ja, teknisk set.M_Olsen skrev: De gør vil bare deres arbejde. Det er os andre der gør noget ulovligt.
M Olsen
Kan odis-e flashe boksen selvom immo er aktiv ?kws skrev:Hvilken sw skal du have I? Jeg har helt sikkert filen liggende. Du kan flashe den med odis-eHansH skrev:Æv bæv.. nå!
VW kunne ikke tillære min ECU #2 til bilen, da den software der lå i boksen var til noget helt andet. Hvilket jeg jo godt vidste. Men håbede på at immo var en sag for sig selv, som kunne fikses uden hensyn til software version osv. Men nej..
Summa summarum:
Jeg kan ikke flashe korrekt software til boksen pga immo on
VW kan ikke fikse immo pga forkert software
==> deadlock. Så ramte det mig alligevel at de #"/&¤)! Polakker har solgt en anden vare end hvad der stod på etiketten
Kloning er næste skud i bøssen.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
ja det kan det.HansH skrev:Kan odis-e flashe boksen selvom immo er aktiv ?kws skrev:Hvilken sw skal du have I? Jeg har helt sikkert filen liggende. Du kan flashe den med odis-eHansH skrev:Æv bæv.. nå!
VW kunne ikke tillære min ECU #2 til bilen, da den software der lå i boksen var til noget helt andet. Hvilket jeg jo godt vidste. Men håbede på at immo var en sag for sig selv, som kunne fikses uden hensyn til software version osv. Men nej..
Summa summarum:
Jeg kan ikke flashe korrekt software til boksen pga immo on
VW kan ikke fikse immo pga forkert software
==> deadlock. Så ramte det mig alligevel at de #"/&¤)! Polakker har solgt en anden vare end hvad der stod på etiketten
Kloning er næste skud i bøssen.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Lige præcis.ij6210 skrev:I praksis er det dog fordi der er vedtaget en meningsløs lov, da Dieselgate-opdateringen ikke har nogen gavnlig miljøeffekt, snarere tværtimod, samtidig med at den giver forbrugerne et ringere produkt.
Okay, så kan jeg konstatere at det nok ikke er odis-e VW i Fredericia forsøgte med i gårkws skrev:ja det kan det.HansH skrev:Kan odis-e flashe boksen selvom immo er aktiv ?