Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Besvar
Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 586
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 77 times
Been thanked: 104 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af mobworld » 8. jan 2018, 09:46

Hej

Ultimo april er næste periodiske syn, så det falder fint indenfor grænsen på 18 mdr.

Takker !
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

NickolajL
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 26. sep 2009, 16:45
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af NickolajL » 8. jan 2018, 13:39

MarcWinther skrev:Kan i øvrigt oplyse at jeg var til syn med min Touran tidligere på ugen, og der blev ikke spurgt ind til om den var "dieselgate"-opdateret. Virkede heller ikke som om det var noget synsmanden var inde og undersøge på hans computer, men ved jo ikke om han har gjort det uden jeg lagde mærke til det.

Var til syn med min Audi 2.0 TDi (opdateret), også uden at blive spurgt ind til noget vedr. opdatering.

Da jeg fik opdateret bilen hos Audi tidligere i 2017, fik jeg ellers oplyst at jeg skulle have papirer for opdateringen (dem jeg fik af Audi) med ved syn fremadrettet.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 8. jan 2018, 14:34

NickolajL skrev:
MarcWinther skrev:Kan i øvrigt oplyse at jeg var til syn med min Touran tidligere på ugen, og der blev ikke spurgt ind til om den var "dieselgate"-opdateret. Virkede heller ikke som om det var noget synsmanden var inde og undersøge på hans computer, men ved jo ikke om han har gjort det uden jeg lagde mærke til det.

Var til syn med min Audi 2.0 TDi (opdateret), også uden at blive spurgt ind til noget vedr. opdatering.

Da jeg fik opdateret bilen hos Audi tidligere i 2017, fik jeg ellers oplyst at jeg skulle have papirer for opdateringen (dem jeg fik af Audi) med ved syn fremadrettet.
Umiddelbart er det ikke hvad deres procedure foreskriver.
Men jeg gætter på at Audi måske har anbefalet dig at tage det med, blot som en ekstra dokumentation hvis der skulle opstå tvivl.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Joker22
Aktiv medlem
Indlæg: 1840
Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kalundborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Joker22 » 8. jan 2018, 18:51

Den besked jeg fik fra min lokale synsmand, var at de ikke har fået nogen besked om at skulle tjekke efter opdatering, hvis denne besked kom, ville har blot ref. Til forskrifterne omkring syn, som bestod om bilen er "lovlig" eller ej, skulle han fremover kontrollere om div biler, nu har de rigtige opdateringer, ville han skulle tilkøbe nyt udstyr, og ville derfor kræve ekstra betaling..

Derfor har han svært ved at forstille sig, at det skulle blive deres opgave..
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 8. jan 2018, 20:42

Joker22 skrev:Den besked jeg fik fra min lokale synsmand, var at de ikke har fået nogen besked om at skulle tjekke efter opdatering, hvis denne besked kom, ville har blot ref. Til forskrifterne omkring syn, som bestod om bilen er "lovlig" eller ej, skulle han fremover kontrollere om div biler, nu har de rigtige opdateringer, ville han skulle tilkøbe nyt udstyr, og ville derfor kræve ekstra betaling..

Derfor har han svært ved at forstille sig, at det skulle blive deres opgave..
Korrekt.
Der er pt. ikke lagt op til at synshallerne i DK skal foretage nogen form for aktiv kontrol af bilen.

I Tyskland ser det lidt anderledes ud.
Her har man fået noget smart teknik som via OBD stikket kan kontrollere ECUens software, og således afsløre om der ligger NOx-opdateret software i.
Det kan dermed også fortælle om bilen skulle være chiptunet, med EGROFF osv.
Så lad dem bare beholde det i Tyskland.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 8. jan 2018, 21:50

Til de interesserede, er her en aldeles fremragende (tysk) video, hvor die Autodoktoren slagter en defekt EGR-ventil med køler.
Den viser præcis hvordan de enkelte komponenter af sådan en fætter virker.
Den viser også rigtig fornemt hvordan problemet med den "faldende split" får ventilen til at sætte sig fast.

Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Blackfinger » 8. jan 2018, 22:06

En smule offtopic. Die Autodoktoren kan man købe adgang til her: https://quofox.com/de/elearning/123-aut ... n-tutorial

Super gode programmer man kan lære noget af. Og så har de to gutter endda humor.

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af azzkikr » 9. jan 2018, 09:09

Har været til syn med min Skoda Superb i dag, og der var ingen kommentarer på motor eller forurening.

Stelnummer: TMBJF73T0B9010544

Så kan I måske kommenterer på hvornår den har deadline, eller dem der mangler et syn kan se at de stadig kan nå det.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 9. jan 2018, 09:21

azzkikr skrev:Har været til syn med min Skoda Superb i dag, og der var ingen kommentarer på motor eller forurening.

Stelnummer: TMBJF73T0B9010544

Så kan I måske kommenterer på hvornår den har deadline, eller dem der mangler et syn kan se at de stadig kan nå det.
Det er desværre lidt mere uvist (i hvert fald for mig) mht. Skodaerne.
Skoda har deres typegodkendelser i UK gennem VCA (Vehicle Certification Agency - den engelske udgave af det tyske KBA), og derfor er det også VCA der har godkendt opdateringen.

Jeg har derfor ikke de samme data på Skoda, som jeg har for VW, Audi og Seat (der alle er godkendt i Tyskland).
Blot ved jeg at VCA frigav deres godkendelse af opdateringen en del senere end KBA, og som følge deraf kom Skoda også senere i gang med opdateringerne.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af azzkikr » 9. jan 2018, 10:20

HansH skrev:
azzkikr skrev:Har været til syn med min Skoda Superb i dag, og der var ingen kommentarer på motor eller forurening.

Stelnummer: TMBJF73T0B9010544

Så kan I måske kommenterer på hvornår den har deadline, eller dem der mangler et syn kan se at de stadig kan nå det.
Det er desværre lidt mere uvist (i hvert fald for mig) mht. Skodaerne.
Skoda har deres typegodkendelser i UK gennem VCA (Vehicle Certification Agency - den engelske udgave af det tyske KBA), og derfor er det også VCA der har godkendt opdateringen.

Jeg har derfor ikke de samme data på Skoda, som jeg har for VW, Audi og Seat (der alle er godkendt i Tyskland).
Blot ved jeg at VCA frigav deres godkendelse af opdateringen en del senere end KBA, og som følge deraf kom Skoda også senere i gang med opdateringerne.
Hvor langt skal vi hen i årgangene for at finde motorer der ikke er omfattet af opdateringerne og som har et godt ry omkring holdbarhed, og ingen problemer med dyser og egr?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 9. jan 2018, 11:11

azzkikr skrev:Hvor langt skal vi hen i årgangene for at finde motorer der ikke er omfattet af opdateringerne og som har et godt ry omkring holdbarhed, og ingen problemer med dyser og egr?
Nu handler tråden her jo om NOx-opdateringen, så jeg vil begrænse mit svar til det.

Et meningsfyldt svar tager afsæt i modeller snarere end årstal.
EA189 som er den motor dieselgate handler om, er anvendt i forskellige modeller på tværs af VAG familien f.eks.: Golf 6, Superb II, Passat B6+B7, Octavia II... etc.

Efterfølgeren til disse modeller har den nyere type dieselmotor (EA288) og er derfor ikke en del af dieselgate: Golf 7, Superb III, Passat B8, Octavia III... etc.

Modelskiftet er for hver af disse sket i forskellige år, og derfor giver det ikke rigtig mening at snakke om et årstal for hvornår der ikke længere er problemer i forhold til dieselgate.
F.eks. kom Superb III i 2015 mens Octavia III kom allerede i 2013.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 147 times
Been thanked: 147 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af EsbenJ » 13. jan 2018, 19:33

Så har jeg lige fået første rykker på opdateringen af min superb 1,6tdi. Den ryger i venteposition indtil videre. Forventer 2. rykker til sommer og så kan den blive synet til okt/nov og så er det først til nov 2020 den ikke går længere og der forventer jeg ikke at have den længere.
Min Polo 1,6 TDI bliver synet til marts 2018 og kan så køre indtil marts 2020 inden den ryger i problemer.
Det er ihvertfald planen indtil videre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af kGlerup » 13. jan 2018, 20:09

EsbenJ skrev:Så har jeg lige fået første rykker på opdateringen af min superb 1,6tdi. Den ryger i venteposition indtil videre. Forventer 2. rykker til sommer og så kan den blive synet til okt/nov og så er det først til nov 2020 den ikke går længere og der forventer jeg ikke at have den længere.
Min Polo 1,6 TDI bliver synet til marts 2018 og kan så køre indtil marts 2020 inden den ryger i problemer.
Det er ihvertfald planen indtil videre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har også lige fået en rykker. Men med en helt nysynet bil tager jeg det også ganske roligt :)

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af KMDTHY » 14. jan 2018, 01:27

azzkikr skrev:
9. jan 2018, 09:09
Har været til syn med min Skoda Superb i dag, og der var ingen kommentarer på motor eller forurening.
Stelnummer: TMBJF73T0B9010544
Man kan forresten bruge http://skoda.dieselinfo.dk/ som opslagværk.

Hvis du har fået registreret og godkendt din opdatering :( :(
1.png
1.png (55.52 KiB) Vist 3003 gange

Hvis du er berørt og endnu ikke har fået opdateret :D :D
2.png
2.png (128.12 KiB) Vist 3003 gange
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af AU-R8 » 14. jan 2018, 10:01

Har fået opdateret 2014 Sharan 177 TDI DSG der har SCR.
Ingen forskel at mærke, nok også lille opdatering da den har add blue.
Den blev så også synet uden problemer. 80 tkm.

Brugeravatar
Bigfoot
Nyt medlem
Indlæg: 348
Tilmeldt: 20. sep 2009, 19:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Bigfoot » 19. jan 2018, 10:37

Jeg fik neddateret min 2.0 TDi 140 CR

Jeg fik så muligheden for at se selve motorprogrammet igennem især forskellene fra det originale og til den nye opdatering som VW laver.
Andre end mig der har prøvet dette?
For jeg ser det nærmest som indbygget selvdestruktion. Det er helt galt.
"time of injection" er flyttet frem med 20%, det er eddermaneme meget. Det er især her man kommer til at opleve det bankeri i motoren. Den bliver meget hård i sin motorgang.
Selv Chuck Norris frygter en værkstedsregning fra VW

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af majland » 19. jan 2018, 12:50

EsbenJ skrev:
13. jan 2018, 19:33
Så har jeg lige fået første rykker på opdateringen af min superb 1,6tdi.
Samme her - Et 1/2 år siden første indkaldelse - bla bla bla - I sidste ende vil bilen ikke kunne blive godkendt ved periodisk syn - bla bla bla...

Og som jeg forstår det har de det slet ikke på plads mhs lovgivning og synshaller endnu alligevel. Nå men bilen er fra 2011 og skal ikke synes igen før i sommeren 2019. Men bruger stadig autoriseret service og de siger at de har pligt til at gøre det når bilen alligevel er på værksted. Den skal derud om ~10.000km

Jeg tager ikke 2-3 timer fri for at køre omkring for at få den opdateret før - og når den skal til service vil jeg igen spørge til om ikke det er muligt at udskyde opdateringen (Ellers kan jeg jo blive nødt til at vælge uautoriseret service ..) Den skal jo forventeligt til service endnu en gang inden næste syn ....
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 19. jan 2018, 13:08

majland skrev:
19. jan 2018, 12:50
EsbenJ skrev:
13. jan 2018, 19:33
Så har jeg lige fået første rykker på opdateringen af min superb 1,6tdi.
Og som jeg forstår det har de det slet ikke på plads mhs lovgivning og synshaller endnu alligevel.
Men bruger stadig autoriseret service og de siger at de har pligt til at gøre det når bilen alligevel er på værksted. Den skal derud om ~10.000km
Aut. værksted har ikke pligt til at gøre det. De er forpligtet af deres chef (importøren, Semler) til at TILBYDE dig det, og sikkert også til at forsøge at overtale dig, hvis du modsætter dig.
I sidste ende kan de intet tvinge dig til. Det eneste de gør, er at bede dig underskrive en blanket hvor der står at du eksplicit har frabedt dig at få opdateringen lagt på. Så er der ingen problemer i det. Jeg har underskrevet den 2 gange på 2 forskellige aut. værksteder indtil nu.
Det aut. værksted skal kunne redegøre overfor Semler hvorfor bil XX ikke er opdateret. Og det gør de bedst med en blanket med kundens underskrift på. Det er altså et rent internt anliggende mellem aut. værksted og Semler, og har ikke noget med pligt/lovgivning at gøre.

Mht. synshallerne.
Ingen har mig bekendt endnu set den kære popup besked med "dette køretøj kan ikke synes".
Det skyldes først og fremmest at det er indtil nu kun de allerførste modeller (=Amarok) der er faldet for tidsgrænsen. Der kører ikke så mange Amarok.
Når volumenmodellerne begynder at udløbe, så er der chance for at der sker noget. Men det kræver stadig, at der er en civil ulydig bilejer der 1) har en bil der er faldet for tidsfristen, og 2) har nægtet at opdatere, og blot er kørt til syn.
De forudsætninger har nok bare ikke været til stede - endnu. Langt, langt de fleste bilejere får jo bare opdateringen på, og så er den ikke længere. Det er jo kun sådan nogle vagcars-nørder som os, der interesserer os for hvad den opdatering rent faktisk gør ved vores biler. Hr. og Fru Danmark aner intet om hvad det handler om.

Selv i Tyskland, som skulle formodes at være foregangsland mht tvunget opdatering, sejler det i forhold til synsgodkendelse.
De forskellige synsmyndigheder fortolker og/eller håndhæver lovgivningen forskelligt. Der er adskillige sager allerede, med forskellige nuancer. En synsmyndighed har forsøgt sig med at lægge en bil død pga mgl. opdatering (en Amarok fra Bochum), men her lagde ejeren sag an mod den pågældende synsmyndighed, hvorefter han fik sin godkendelse tilbage mens sagen kører.
Angiveligt er flere andre synsmyndigheder lidt skræmte overfor dette eksempel, og vælger derfor at sætte kikkerten for det blinde øje og bare godkende bilerne - selv om de ikke er opdaterede.
Mig bekendt er der endnu ikke et bekræftet eksempel fra Tyskland, hvor bilen simpelt hen er blevet lagt effektivt død pga mgl. opdatering.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af majland » 19. jan 2018, 13:21

Aut. værksted har ikke pligt til at gøre det. De er forpligtet af deres chef (importøren, Semler) til at TILBYDE dig det, og sikkert også til at forsøge at overtale dig, hvis du modsætter dig.
I sidste ende kan de intet tvinge dig til. Det eneste de gør, er at bede dig underskrive en blanket hvor der står at du eksplicit har frabedt dig at få opdateringen lagt på. Så er der ingen problemer i det. Jeg har underskrevet den 2 gange på 2 forskellige aut. værksteder indtil nu.
Nogen af jer der har en kopi af sådan en blanket ? Ville bare være rart at have den i hånden når jeg som forventet vil forsøge at overtale (sidst beklagede de meget at de ikke var klar til at opdatere min bil endnu - og så lidt forbavset ud da jeg sagde tak for det. De fleste der spørger til det er åbenbart i den anden grøft og kan ikke vente på at få det gjort)

En kopi af en blanket ville være nem at lukke "salgstalen" ned med - Bare giv mig sådan en blanket at skrive under på ;-)
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
KHADK
Nyt medlem
Indlæg: 389
Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DANMARK igen :-)
Has thanked: 109 times
Been thanked: 25 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af KHADK » 19. jan 2018, 14:31

Jeg modtog i sidste uge andet brev i føljetonen: Din bil skal opdateres inden syn. Den skal synes i februar/marts, hvis jeg ikke husker helt forkert og den bliver ikke opdateret inden. Så må jeg tage det der kommer til den tid, hvis der kommer noget.
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 19. jan 2018, 15:34

majland skrev:
19. jan 2018, 13:21
Nogen af jer der har en kopi af sådan en blanket ?
Værsågod. Den er ret enkel..
Vedhæftede filer
23R7_blanket_masked.jpg
23R7_blanket_masked.jpg (108.58 KiB) Vist 2773 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
KHADK
Nyt medlem
Indlæg: 389
Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DANMARK igen :-)
Has thanked: 109 times
Been thanked: 25 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af KHADK » 27. jan 2018, 14:18

Netflix har lavet en dokumentar serie, der hedder Dirty Money og det første afsnit handler om VW's Dieselskandale. Det er RYSTENDE at sidde og kigge på.
These users thanked the author KHADK for the post:
KMDTHY
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt

Brugeravatar
Mester-C
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 14. nov 2011, 20:12
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Mester-C » 27. jan 2018, 21:39

Jeg har lige været til Service med min Audi A6 på et autoriseret værksted... jeg bad dem ikke udføre denne opdatering, til trods for jeg allerede har modtaget en rykker.
Det var der ingen problem i - jeg skulle intet underskrive og jeg kan se på oversigten, at opdateringen er streget over og blot angivet "ikke udført"
/ Mester-C

2014 Audi A6 2,0TDI 177hk Multitr. Avant
S-Line, sort el-læderkabine, 20" Audifælge, xenon, LED, el-bagklap, og masser andet lir
2019 BMW 118d 2,0 M-Sport 150hk Steptronic - som bil nummer 2

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af KMDTHY » 29. jan 2018, 23:43

KHADK skrev:
27. jan 2018, 14:18
Netflix har lavet en dokumentar serie, der hedder Dirty Money og det første afsnit handler om VW's Dieselskandale. Det er RYSTENDE at sidde og kigge på.
Har lige set den..... for dælen det er folk uden skrupler. Se resten af serien, det er skræmmende hvad folk gør for penge. :roll: :twisted:

Et link til de dovne :)
https://www.netflix.com/dk-en/title/80118100
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
KHADK
Nyt medlem
Indlæg: 389
Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DANMARK igen :-)
Has thanked: 109 times
Been thanked: 25 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af KHADK » 30. jan 2018, 23:24

KMDTHY skrev:
29. jan 2018, 23:43
KHADK skrev:
27. jan 2018, 14:18
Netflix har lavet en dokumentar serie, der hedder Dirty Money og det første afsnit handler om VW's Dieselskandale. Det er RYSTENDE at sidde og kigge på.
Har lige set den..... for dælen det er folk uden skrupler. Se resten af serien, det er skræmmende hvad folk gør for penge. :roll: :twisted:

Et link til de dovne :)
https://www.netflix.com/dk-en/title/80118100
Har set alle sammen og må erkende, at noget af min barnlige naivitet blev dræbt og jeg nu har et mørkere sind end før. Det eneste det handler om er åbenbart bare at blive ved med, at hive mønter ind på kontoen. Synes et af de værste afsnit er det om banken HSBC.
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 39 times
Been thanked: 28 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af DangerDane » 31. jan 2018, 11:32

Jeg har heldigvis så gammel en bil at den ikke skal opdateres. Men jeg ville fx personligt ALDRIG købe en bil der var blevet opdateret som følge af DieselGate.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

JLF
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31. jan 2018, 18:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af JLF » 31. jan 2018, 20:22

Hvis i kan undlade det så lad være, jeg fik det på min Touran 1,6 - 105 fra 2015 da den havde kørt 30.000 km og det tog al glæde ud af bilen

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 31. jan 2018, 20:29

JLF skrev:
31. jan 2018, 20:22
Hvis i kan undlade det så lad være, jeg fik det på min Touran 1,6 - 105 fra 2015 da den havde kørt 30.000 km og det tog al glæde ud af bilen
Velkommen til vagcars.dk :)

Kan du uddybe nærmere hvad din oplevelse var ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

JLF
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31. jan 2018, 18:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af JLF » 31. jan 2018, 20:44

Jeg har efterfølgende fået min chippet i Rødovre (Landberg) så i dag har jeg igen en fantastik bil :D

Mine observationer efter D.G var at den gled i koblingen (7.DSG) fra 2 til 3 og når jeg nåde de 60 kmt var den i 7 gear, når man accelererede altså en kik-down ved eks. kørsel i 7 g. skiftede den for bradt ned og den rallede i motoren.

Alt det var ikke noget problem før og ja nu har jeg en super dejlig bil igen.
These users thanked the author JLF for the post:
filuren

JLF
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31. jan 2018, 18:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af JLF » 31. jan 2018, 20:57

Ja tak HansH

Besvar

Tilbage til "Motor"