Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Besvar
Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af vrod » 21. mar 2018, 09:46

Jeg fik et brev for et par uger siden fra VW om at vores Touareg skal opdateres nu... Jeg har hørt fra flere at der er mindre heste og højere forbrug. Læste en svensk artikel: http://teknikensvarld.se/dieselgate-vol ... ix-456111/ - Såvidt jeg ved er der heller ikke nogen løsning endnu for 4.2 V8 TDI'erne.

Godt nok er moment og HK ikke meget lavere men man skal tilgengæld give mere gas for at få fuldt moment (1900rpm imod 1500rpm nu). Hvis vi ikke havde bruge for momentet og hk'erne havde vi købt 204hk modellen istedet for 262hk. Derfor har vi nu sat nogle advokater på så vi enten kan få en form for kompensation eller sende bilen tilbage. I princippet har vi fået en bil leveret der nu bliver grundlæggende ændret ved tvang og det skal de satme ikke slippe godt fra. Jeg ville tro at man i DK ville gøre det samme da bilerne er betydeligt dyrere?

Ang. dieselforbuddet i Tyskland så kan de også forbyde Euro6-diesel. Og de eneste som er glade for det her er bilproducenterne fordi at de 1) ikke er skyld i forbuddet og derfor ikke skal hæfte overhovedet og fordi at de 2) får højere salg af benzinbiler.
These users thanked the author vrod for the post:
KMDTHY
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Morten TN
Helt nyt medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Morten TN » 21. mar 2018, 12:57

Når jeg checker mit stelnummer på dieselinfo hjemmesiden så får jeg beskeden: "DIN BIL ER BERØRT, MEN OPDATERINGEN FRA FABRIKKEN TIL DIN BIL ER IKKE KLAR ENDNU"

Kan det passer at der ikke er en løsning til 1.6 TDI (CAYC) endnu? Bilen er en Golf VI Variant Bluemotion.
Seat Altea 1.6 2006

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af ij6210 » 22. mar 2018, 13:14

Morten TN skrev:
21. mar 2018, 12:57
Når jeg checker mit stelnummer på dieselinfo hjemmesiden så får jeg beskeden: "DIN BIL ER BERØRT, MEN OPDATERINGEN FRA FABRIKKEN TIL DIN BIL ER IKKE KLAR ENDNU"

Kan det passer at der ikke er en løsning til 1.6 TDI (CAYC) endnu? Bilen er en Golf VI Variant Bluemotion.
Der har altid været udfordringer med 1.6-motorerne endnu, så glæd dig over at du indtil videre er sluppet.

Jeg mener også, at det nogen gange har været en udfordring at lave tuningsfiler til 1.6-motorerne.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Soner
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 1. feb 2016, 19:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 203 times
Been thanked: 22 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Soner » 22. mar 2018, 18:54

Morten TN skrev:
21. mar 2018, 12:57
Når jeg checker mit stelnummer på dieselinfo hjemmesiden så får jeg beskeden: "DIN BIL ER BERØRT, MEN OPDATERINGEN FRA FABRIKKEN TIL DIN BIL ER IKKE KLAR ENDNU"

Kan det passer at der ikke er en løsning til 1.6 TDI (CAYC) endnu? Bilen er en Golf VI Variant Bluemotion.
Min er en 1,6 tdi cayc og er opdateret i sommers 2017.

EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 147 times
Been thanked: 147 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af EsbenJ » 23. mar 2018, 06:10

Morten TN skrev:Når jeg checker mit stelnummer på dieselinfo hjemmesiden så får jeg beskeden: "DIN BIL ER BERØRT, MEN OPDATERINGEN FRA FABRIKKEN TIL DIN BIL ER IKKE KLAR ENDNU"

Kan det passer at der ikke er en løsning til 1.6 TDI (CAYC) endnu? Bilen er en Golf VI Variant Bluemotion.
Hvilken bil sidder motoren i?
Jeg har en superb fra 2012 med den motor og jeg har fået 1. rykker her i vinter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 23. mar 2018, 06:47

EsbenJ skrev:
23. mar 2018, 06:10
Hvilken bil sidder motoren i?
"Bilen er en Golf VI Variant Bluemotion" :)

Der må være noget galt et sted.
Jeg er sikker på at der er opdateret masser af biler med CAYC motor.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
KHADK
Nyt medlem
Indlæg: 389
Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DANMARK igen :-)
Has thanked: 109 times
Been thanked: 25 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af KHADK » 23. mar 2018, 18:46

Så er jeg fri for opdatering de næste 2 år. Bilen blev synet i dag :D
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt

muldyr
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. nov 2013, 22:45
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af muldyr » 29. mar 2018, 21:54

muldyr skrev:
8. okt 2017, 22:32
Jeg har en Skoda Rapid 1,6 TDi med motorkode CAYC, som er blevet opdateret midt i august med aktion 23R6.
Efter opdateringen har jeg kørt ca. km 6000, så motorstyringen burde have fundet på plads, hvis den kan lære noget om kørselsmønster.

Min oplevelse af bilen efter opdateringen er, at motoren ved svag/middel belastning har fået en mere tydelig diesellyd (raslen). Motoren har fået mærkbart ringere drejningsmoment under 15-1600 o.min. Først over 1600 o.min. sker der noget - så, hvor man før kunne køre bilen som med en dieselmotor, hvor den trak fra 11-1200 o.min. skal der nu flere omdrejninger på, før der sker noget - hvis jeg ønskede en bil, der skulle køres på omdrejninger, havde jeg købt en benzindrevet bil !!
Noget, der ikke rimer særligt godt med, at gearskifteindikatoren mener, at man skal skifte til højere gear ved 1500 o.min. Hvis man følger den anvisning, ryger omdrejningstallet ned på 11-1200 o.min. - hvor der ikke sker en sk.. !!
Jeg oplever også, som én tidligere har skrevet, at der er et tydeligt 'hul' i momentet ved ca. 3800 o.min. Det mener jeg ikke, der var før opdateringen.

Jeg ligger desværre ikke inde med en scan af versionen før opdateringen, så jeg ved ikke, hvad den var før.

Men opdateringen har fjernet køreglæden ved bilen - det er sgu lige før, jeg får lyst til at købe en japaner ... :-(

- muldyr
Nu har jeg solgt Rapiden og købt en SEAT Leon 184HK i stedet - det er kræs, og så er den vel heller ikke omfattet af dieselgate, når det er en Euro6, vel?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 29. mar 2018, 21:57

muldyr skrev:
29. mar 2018, 21:54
Nu har jeg solgt Rapiden og købt en SEAT Leon 184HK i stedet - det er kræs, og så er den vel heller ikke omfattet af dieselgate, når det er en Euro6, vel?
Nej - du har lige købt dig ud af den sag :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

kalle2712
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 29. okt 2012, 10:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af kalle2712 » 29. mar 2018, 22:03

Godt jeg har en Euro3 :shock:

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Charlimike » 30. mar 2018, 12:07

- muldyr

Nu har jeg solgt Rapiden og købt en SEAT Leon 184HK i stedet - det er kræs, og så er den vel heller ikke omfattet af dieselgate, når det er en Euro6, vel?
Den bliver du glad for, har mange gode erfaringer med EA288 tdi.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

muldyr
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. nov 2013, 22:45
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af muldyr » 30. mar 2018, 21:23

Charlimike skrev:
30. mar 2018, 12:07
- muldyr

Nu har jeg solgt Rapiden og købt en SEAT Leon 184HK i stedet - det er kræs, og så er den vel heller ikke omfattet af dieselgate, når det er en Euro6, vel?
Den bliver du glad for, har mange gode erfaringer med EA288 tdi.
Jeg glæder mig simpelthen også til hver gang, jeg skal ud og køre. 184HK og DSG, det virker altså bare.

Stewin
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. mar 2018, 07:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Stewin » 6. apr 2018, 00:09

Hej

Jeg tænker der nok er nogle i denne tråd der kan forklare mig hvorfor min bil er blevet langsommere efter udskiftning af turbo.

Jeg købte en Audi A3 1,6 TDI årg 14 for 5 måneder siden hos VW forhandler. Der sker så det uheldige at turboen står af (120.000 km) og VW for den ind og skal skifte den.
Jeg får så bilen hjem efter et par dage, og har nu kørt i den nogle uger, men synes virkelig ikke den har samme træk som inden den fik skiftet turbo, samt km/l på info ligger i snit 3-5 km lavere inden den kom på værksted. Den lyder nu også som en gammel traktor nogle dage, men det går i sig selv efter et par minutter.

Min tanke er nu, har de opdateret den uden at oplyse mig om det, og må de det ? :?:

Når jeg går ind på vwdieselinfo.dk og taster mit stelnr. står der at den ikke er berørt. Men mener bestemt der er sket noget med min bil efter den er kommet tilbage.

En anden tanke er så.. Jeg har lige købt en passat 1,6 DSG årg 16, som jeg faktisk synes kører overraskende godt.. Men vil den mon også ved næste service blive opdateret (Slået ihjel) ? :shock:

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 6. apr 2018, 06:00

Stewin skrev:
6. apr 2018, 00:09
Hej

Jeg tænker der nok er nogle i denne tråd der kan forklare mig hvorfor min bil er blevet langsommere efter udskiftning af turbo.

Jeg købte en Audi A3 1,6 TDI årg 14 for 5 måneder siden hos VW forhandler. Der sker så det uheldige at turboen står af (120.000 km) og VW for den ind og skal skifte den.
Jeg får så bilen hjem efter et par dage, og har nu kørt i den nogle uger, men synes virkelig ikke den har samme træk som inden den fik skiftet turbo, samt km/l på info ligger i snit 3-5 km lavere inden den kom på værksted. Den lyder nu også som en gammel traktor nogle dage, men det går i sig selv efter et par minutter.

Min tanke er nu, har de opdateret den uden at oplyse mig om det, og må de det ? :?:

Når jeg går ind på vwdieselinfo.dk og taster mit stelnr. står der at den ikke er berørt. Men mener bestemt der er sket noget med min bil efter den er kommet tilbage.

En anden tanke er så.. Jeg har lige købt en passat 1,6 DSG årg 16, som jeg faktisk synes kører overraskende godt.. Men vil den mon også ved næste service blive opdateret (Slået ihjel) ? :shock:
Det lyder ikke som om din Audi er omfattet af dieselgate.
Din Passat er med sikkerhed ikke.
Jeg vil foreslå at du opretter en tråd under motor - teknik mht. problemerne efter turboskift på Audi'en.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Morten TN
Helt nyt medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Morten TN » 6. apr 2018, 11:59

HansH skrev:
23. mar 2018, 06:47
EsbenJ skrev:
23. mar 2018, 06:10
Hvilken bil sidder motoren i?
"Bilen er en Golf VI Variant Bluemotion" :)

Der må være noget galt et sted.
Jeg er sikker på at der er opdateret masser af biler med CAYC motor.
Fik snakket med VW idag og den er opdateret i 2016 som en af de første. Det er åbenbart fordi den har været afmeldt og så fået nye plader at deres hjemmeside fejler, selvom man slår den op på stelnummeret.
Seat Altea 1.6 2006

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 17. apr 2018, 13:18

Min Passat blev synet i fredags uden kommentarer til dens (uopdaterede) softwarestand.
Dens tidsfrist udløber dog først 22.07.2018, så det var forventet at det ikke ville være et tema.

Spurgte synsmanden til tematikken og han trak bare på skuldrene. Det var slet ikke noget de tænkte på.
Men det skal de jo så heller ikke, da proceduren foreskriver at deres system skal gøre opmærksom på en uopdateret bil (som er udenfor tidsfristen).

Sidebemærkning:
Min rykker 2 burde være dukket op i starten af året, men den er aldrig kommet.
Jeg har en mistanke om, at det måske kan skyldes at jeg et par gange sidste år i forb med besøg på aut. værksted, skrev under på at jeg ikke ønskede bilen opdateret.
Indkald + rykker1 kom som forventet, men efter rykker1 skrev jeg under.... og siden har der så været stille.
Det ville give fint mening hvis systemet virkede sådan, at når først kunden eksplicit har nægtet at medvirke, så holder man også op med at rykke. Så løber tiden bare ud, og så må konsekvenserne tages ved syn på et tidspunkt.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
KHADK
Nyt medlem
Indlæg: 389
Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DANMARK igen :-)
Has thanked: 109 times
Been thanked: 25 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af KHADK » 29. maj 2018, 15:22

I dag afleverede jeg min Superb 1.6 TDI CAYC til den årlige rustgennemgang. Da jeg kommer tilbage og skal hente bilen siger værkføreren, at de har opdateret min bil, så den nu er i orden. Så sagde jeg at det havde jeg ikke bedt om. Nej, men jeg prøvede at ringe, siger han så, men kunne ikke få fat på dig.
Og så mente de godt at de kunne opdatere min bil åbenbart. Fortalte ham meget klart og utvetydigt, at det havde jeg ikke bedt om og at det jo ikke er tvang før den står i en synshal og synsmanden sætter den i karantæne pga den ikke er opdateret. Jamen, hvornår skal den synes siger tossen så. Den blev synet i sidste måned, så om knap 2 år.
Manden kan godt fornemme, at jeg ikke er tilfreds på nogen som helst måde og mine øjne skyder lyn. Jeg kan ikke lave det om siger han så i håb om at det hele så bliver bedre. Wrong move.

Nå, men nu står jeg så i den situation, at bilen er opdateret og en værkfører der siger, at hvis dyser eller noget går så skiftes det på kulancen... Problemet er så at, hvis man læser ting med småt som jeg gør ind i mellem, så skiftes det kun på kulance, hvis du får din bil serviceret hos Skoda og det gør jeg tilfældigvis ikke.
Hvad filan gør jeg lige nu? Er det bare sur røv, at de laver noget på bilen som jeg ikke har bedt dem om?
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af i-s » 29. maj 2018, 16:11

KHADK skrev:
29. maj 2018, 15:22
I dag afleverede jeg min Superb 1.6 TDI CAYC til den årlige rustgennemgang. Da jeg kommer tilbage og skal hente bilen siger værkføreren, at de har opdateret min bil, så den nu er i orden. Så sagde jeg at det havde jeg ikke bedt om. Nej, men jeg prøvede at ringe, siger han så, men kunne ikke få fat på dig.
Og så mente de godt at de kunne opdatere min bil åbenbart. Fortalte ham meget klart og utvetydigt, at det havde jeg ikke bedt om og at det jo ikke er tvang før den står i en synshal og synsmanden sætter den i karantæne pga den ikke er opdateret. Jamen, hvornår skal den synes siger tossen så. Den blev synet i sidste måned, så om knap 2 år.
Manden kan godt fornemme, at jeg ikke er tilfreds på nogen som helst måde og mine øjne skyder lyn. Jeg kan ikke lave det om siger han så i håb om at det hele så bliver bedre. Wrong move.

Nå, men nu står jeg så i den situation, at bilen er opdateret og en værkfører der siger, at hvis dyser eller noget går så skiftes det på kulancen... Problemet er så at, hvis man læser ting med småt som jeg gør ind i mellem, så skiftes det kun på kulance, hvis du får din bil serviceret hos Skoda og det gør jeg tilfældigvis ikke.
Hvad filan gør jeg lige nu? Er det bare sur røv, at de laver noget på bilen som jeg ikke har bedt dem om?
Hvorfor gør du ikke som alle andre ? - altså bare køre den gamle SW på igen evt. inkl. EGR off.
/Søren.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 29. maj 2018, 16:30

i-s skrev:
29. maj 2018, 16:11
Hvorfor gør du ikke som alle andre ? - altså bare køre den gamle SW på igen evt. inkl. EGR off.
+1.
Eneste rigtige vej frem. Ind til watcher i Rødovre, så fikser han den sag.
Kommer self til at koste dig ... er det ikke 1500 eller noget i den stil? ... og det kan jeg sagtens forstå du ikke lige havde regnet med :(
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
KHADK
Nyt medlem
Indlæg: 389
Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DANMARK igen :-)
Has thanked: 109 times
Been thanked: 25 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af KHADK » 29. maj 2018, 16:52

HansH skrev:
29. maj 2018, 16:30
i-s skrev:
29. maj 2018, 16:11
Hvorfor gør du ikke som alle andre ? - altså bare køre den gamle SW på igen evt. inkl. EGR off.
+1.
Eneste rigtige vej frem. Ind til watcher i Rødovre, så fikser han den sag.
Kommer self til at koste dig ... er det ikke 1500 eller noget i den stil? ... og det kan jeg sagtens forstå du ikke lige havde regnet med :(
Penge ud af lommen ja. Men hvorfor filan piller man med SW i motorstyringen til en rustgennemgang?? Kan selv ikke beskrive, hvor meget jeg havde lyst til at slå knude på den værkfører. Glad som en lille julegris: VI HAR OPDATERET DIN BIL!! MEGASMILEY!! Og så stod der pludselig en mand med lyn ud af øjnene.
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 29. maj 2018, 16:58

KHADK skrev:
29. maj 2018, 16:52
Penge ud af lommen ja. Men hvorfor filan piller man med SW i motorstyringen til en rustgennemgang?? Kan selv ikke beskrive, hvor meget jeg havde lyst til at slå knude på den værkfører. Glad som en lille julegris: VI HAR OPDATERET DIN BIL!! MEGASMILEY!! Og så stod der pludselig en mand med lyn ud af øjnene.
Det er også helt godnat.
Hvis han ikke kunne få fat i dig, så skulle han jo bare lade være med at lave det, når han ikke kan få dit samtykke.
Det kan jo laves en hvilken som helst dag i ugen ... ikke noget han skal bestille dele hjem til osv.
Så der er ingen undskyldning for at have presset den igennem uden bemyndigelse !

Jeg vil ikke sige det ubetinget er penge ud af lommen.
Hvis du planlægger at beholde bilen også til efter næste syn, så kunne et tilbagerul være kommet på tale alligevel .. og så har du bare fremrykket omkostningen nu.
EGROFF vil gøre den godt under alle omstændigheder. Jo før jo bedre. Så det er bedre nu, end om 2 år :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Korreborg » 29. maj 2018, 17:31

Okay, undskyld jeg er Rasmus modsat, og det er rigtig nemt at være bagklog men går ud fra at du har modtaget et brev om at den skal opdateres. Værkstederne er pålagt at opdatere, med mindre at du skriver under på at du ikke vil.
Altså skulle du da du afleverede den skulle du have sagt det, uanset om det bare havde været påfyldning af sprinklervæske. Igen, det er nemt at være bagklog.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Ghettoadam
Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 14. maj 2011, 13:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tallmountain
Has thanked: 11 times
Been thanked: 32 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Ghettoadam » 29. maj 2018, 18:44

Min er ikke opdateret, den er heller ikke blevet indkaldt. Jeg kommer aldrig på en autoriseret værksted. Jeg har ikke tænkt mig, at gøre noget før end at der kommer et påbud, enten fra synshal eller skat.

Brugeravatar
KHADK
Nyt medlem
Indlæg: 389
Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DANMARK igen :-)
Has thanked: 109 times
Been thanked: 25 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af KHADK » 30. maj 2018, 07:37

Korreborg skrev:
29. maj 2018, 17:31
Okay, undskyld jeg er Rasmus modsat, og det er rigtig nemt at være bagklog men går ud fra at du har modtaget et brev om at den skal opdateres. Værkstederne er pålagt at opdatere, med mindre at du skriver under på at du ikke vil.
Altså skulle du da du afleverede den skulle du have sagt det, uanset om det bare havde været påfyldning af sprinklervæske. Igen, det er nemt at være bagklog.
Den skulle til rustgennemgang og der tænker jeg ikke over, at sige det. Hvis det havde været et service, så havde jeg sagt det.
Uanset så skal et værksted ikke lave noget på bilen som ikke er aftalt eller godkendt i en telefonsamtale.
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Tommy » 31. maj 2018, 10:36

Skal en NOX opdateret 1,6 fra 2010 i boot-mode (boksen åbnes) for at blive rullet tilbage og optimeret ?
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Watcher » 31. maj 2018, 17:54

Tommy skrev:Skal en NOX opdateret 1,6 fra 2010 i boot-mode (boksen åbnes) for at blive rullet tilbage og optimeret ?

Nej 1.6 er knækket til ren obd nu


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
Tommy
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

pomfrit
Nyt medlem
Indlæg: 266
Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 30 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af pomfrit » 18. jun 2018, 11:55

Audis administrerende direktør anholdt: https://ekstrabladet.dk/biler/bilgigant ... dt/7202214

Brugeravatar
KHADK
Nyt medlem
Indlæg: 389
Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DANMARK igen :-)
Has thanked: 109 times
Been thanked: 25 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af KHADK » 20. jun 2018, 15:19

Nå, men kontaktede FDM, da forhandleren opdaterede min bil, da den var til rustgennemgang, men uden at ha' spurgt mig. Forhandleren må godt opdatere bilen, uden at kunden har godkendt det, da bilen skal være opdateret.

Så vær opmærksom på, hvis I triller bilen ned forbi en autoriseret forhandler, for at få lavet et eller andet, så skal I bede dem om, at lade bilens software være i fred, hvis I ikke vil ha' den opdateret.

Har skrevet med Watcher og han får bilen ind, når jeg finder en ledig kalendertid.
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 20. jun 2018, 15:38

KHADK skrev:
20. jun 2018, 15:19
Forhandleren må godt opdatere bilen, uden at kunden har godkendt det, da bilen skal være opdateret.
Det mener jeg er en forkert udlægning.
Om den er opdateret eller ej, er udelukkende en sag mellem dig som bilejer og de danske synsmyndigheder.

Hvis det forholdt sig sådan som FDM har svaret dig, så giver det jo ingen mening at man kan undsige sig opdatering, blot ved at underskrive en blanket på værkstedet, hvor man erklærer at man ikke ønsker bilen opdateret.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
KHADK
Nyt medlem
Indlæg: 389
Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DANMARK igen :-)
Has thanked: 109 times
Been thanked: 25 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af KHADK » 21. jun 2018, 09:04

HansH skrev:
20. jun 2018, 15:38
KHADK skrev:
20. jun 2018, 15:19
Forhandleren må godt opdatere bilen, uden at kunden har godkendt det, da bilen skal være opdateret.
Det mener jeg er en forkert udlægning.
Om den er opdateret eller ej, er udelukkende en sag mellem dig som bilejer og de danske synsmyndigheder.

Hvis det forholdt sig sådan som FDM har svaret dig, så giver det jo ingen mening at man kan undsige sig opdatering, blot ved at underskrive en blanket på værkstedet, hvor man erklærer at man ikke ønsker bilen opdateret.
Det var svaret fra FDM. De kunne intet gøre, da regeringen har sagt, at bilen skal opdateres. Jeg synes, det er noget underligt noget. Det er min bil, så jeg burde vel for filan selv kunne bestemme, HVORNÅR jeg vil ha' den opdateret. Men sådan skal det åbenbart ikke være :-(
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt

Besvar

Tilbage til "Motor"