Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Besvar
Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 21. jun 2018, 09:11

KHADK skrev:
21. jun 2018, 09:04
.. Det er min bil, så jeg burde vel for filan selv kunne bestemme, HVORNÅR jeg vil ha' den opdateret.
Det er lige præcis dét der er humlen.
Bilen skal opdateres, men deadline udløber først den dag du står i synshallen med en uopdateret bil, og de sender dig hjem igen.
Indtil da, er det fuldstændig op til dig hvornår den opdatering skal foretages.
Hvis det af den ene eller den anden grund ikke passer dig at få det foretaget, den dag du er på aut. værksted, så er du i din gode ret til at frabede dig opdatering. Dette understøttes jo også af den blanket de bruger til formålet, hvor du skriver under på at du ikke ønsker at få det gjort.

Det er noget pølsesnak at sige at aut. værksted "skal gøre det".
Aut. værksted har en procesinstruks fra importøren, som siger at de skal FORSØGE at få opdateret alle de biler de har inde.
Men de har ikke et påbud om at de SKAL gøre det. Der er FDM altså helt galt på den i deres svar til dig.

Anyways.. løbet er jo kørt. De har opdateret din bil, og der er ikke så meget andet at gøre .... end dét du har gang i ;)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Korreborg » 21. jun 2018, 17:05

Jeg er altså ikke helt enig. Regeringen siger at de skal. Du kan så nægte og tage konsekvensen, men hvis intet du siger, så skal de gøre det.

Om de så SKAL oplyse dig inden kan vel diskuteres. Før gør de det andre gange de opdatere noget?
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 21. jun 2018, 17:35

Nu skal det ikke udvikle sig til en duel på ord, men når jeg skrev at "... aut. værksted ikke SKAL gøre det", så mente jeg i betydningen "tvinge dig til".
Altså som i - nu er din bil her. Den forlader ikke adressen før den er opdateret.

Måske en der arbejder hos aut. som servicerådgiver kan forklare mere præcist hvad procesinstruksen fra importør er.

Personligt synes jeg det er rigtig dårlig stil at lave noget der ikke er aftalt.
Når bilen skrives ind i deres system, popper systemet op med hvilke aktioner der ligger på den.
Når man derefter gennemgår arbejdskortet ved indskrivning ville jeg finde det helt ufravigeligt at man forklarer kunden hvad man agter at lave.
En softwareopdatering til en styreenhed er i min bog at sidestille med enhver anden form for serviceaktion på bilen. Om man skifter nogle bøsninger fordi der ligger en TPI på at de smuldrer, eller om man opdaterer dørmodulerne, er for mig at se det samme. Begge dele ville jeg forhåndsinformere kunden om, og give kunden muligheden for at sige, at det ønsker han ikke at få lavet.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Joker22
Aktiv medlem
Indlæg: 1840
Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kalundborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Joker22 » 8. jul 2018, 13:27

Min bil er desværre også berørt, jeg har fået indkaldelse til syn... så mit spørgsmål er.. kan bilen synes?..
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Dennis2k » 8. jul 2018, 13:53

Ja det kan den sagtens - synshallerne har end ikke får besked om hvem der mangler at blive opdateret. :)
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Joker22
Aktiv medlem
Indlæg: 1840
Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kalundborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Joker22 » 8. jul 2018, 15:15

Oki..
Tak for svar 😀
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine

MortenHK
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. apr 2018, 05:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af MortenHK » 10. jul 2018, 15:08

Her så min erfaring!

Fik vores Skoda Octavia 1,6TDI opdateret for knap et år siden. Kørsel siden kun omkring 15.000km (pga længere ophold i udlandet).

Vel på vej hjem fra lufthavnen og sommerferie gik det galt - nødprogram og blinkende “glødesymbol”. Elendig motorgang og tæt på nul trækkraft.

Mobilitetsgaranti?! Tjae, tyskerne siger ja (har tidligere boet tæt på Flensborg, så service lavet dér), men danskerne kan ikke finde det! Endte med selv at tøffe bilen hjem 😡

Indleveret på værksted mandag, diagnose: Dyse defekt!

Dyse skiftet pr. kulance (trods 7 år og 150.000km) - egentlig fint nok, men hvornår går den næste dyse...eller EGR 😔

Tak for software-update!

Faldt i øvrigt over denne artikel 😳

https://www.google.dk/amp/s/ing.dk/arti ... 9369%3famp
- Octavia 1,6tdi 1Z5 årg 2011 140.000km
- Lupo3L årg 2002 415.000km (parkeret til evt senere brug :D )

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af ESN » 10. jul 2018, 18:27

MortenHK skrev:
10. jul 2018, 15:08
Faldt i øvrigt over denne artikel 😳

https://www.google.dk/amp/s/ing.dk/arti ... 9369%3famp
Den artikel er fra 2015 jeg tror desværre ikke dem der er så uheldige at eje en af de ramte 1,6 er skal regne med særbehandling i forhold til ejere af andre ramte modeller.

Det viser sig jo osse at flere andre bilfabrikanter melder sig under "svindler fanen" med snyde sw mm,
så det begynder nærmest at ligne en eller anden form for ny "mainstream" at snyde sw er nødvendigt for at kunne klare div forurenings/nox krav fra EU/USA
No Letting the Old Man In!

lomme
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 23. maj 2009, 22:50
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af lomme » 14. jul 2018, 10:57

Bosch med ny teknologi der kun udleder 1/10 NOX.
Jeg ved ikke om denne artikel og pressemeddelelse fra Bosch har været kommenteret her i tråden, men jeg kunne ikke finde noget da jeg søgte.

https://www.bosch.dk/nyheder/gennembrud ... selteknik/

De mener at have en ny teknologi parat der kun udleder 1/10 af de NOX udledningskravene der kommer i 2020.
Jeg er som udgangspunkt kritisk her, efter alt hvad der er sket.
Det lyder ikke som om der er tale om en adblue teknologi, så måske det bliver til at betale.

Er der nogen der ved om Bosch har fundet en mirakel kur, sådan lige inden for det sidste år ??


Sent from my iPad using Tapatalk
Kasper
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB

lomme
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 23. maj 2009, 22:50
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af lomme » 14. jul 2018, 11:03

Jeg kan se at det ikke er gået ubemærket hen. HansH kommenterede det i en anden tråd.
HansH skrev:
KMDTHY skrev:
25. apr 2018, 13:05
HansH skrev:
25. apr 2018, 13:02
Hmm. måske er der alligevel en fremtid for diesel i personbiler..
https://www.msn.com/en-gb/cars/news/new ... spartanntp
Sjovt som de teknologier popper op efter skandalen ;)

Sent from my iPad using Tapatalk
Kasper
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Senz » 15. jul 2018, 09:27

Indleveret på værksted mandag, diagnose: Dyse defekt!

Dyse skiftet pr. kulance (trods 7 år og 150.000km) - egentlig fint nok, men hvornår går den næste dyse...eller EGR 😔

Tak for software-update!

Faldt i øvrigt over denne artikel 😳
Hvis du ikke have fået dieselgate, havde de heller ikke taget den. De tager den kun fordi de godt ved at deres diesel gate er noget "bip"

Der er rigtig mange som har fået dyser og egr ventiler på vw´s regning. Hvilket KUN er fair. Når de faktisk burde give alle folk samme tilbud som folk i USA. at de tager bilen tilbage.!

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Senz » 15. jul 2018, 09:47

Senz skrev:
15. jul 2018, 09:27
Indleveret på værksted mandag, diagnose: Dyse defekt!

Dyse skiftet pr. kulance (trods 7 år og 150.000km) - egentlig fint nok, men hvornår går den næste dyse...eller EGR 😔

Tak for software-update!

Faldt i øvrigt over denne artikel 😳
Hvis du ikke have fået dieselgate, havde de heller ikke taget den. De tager den kun fordi de godt ved at deres diesel gate er noget "bip"

Der er rigtig mange som har fået dyser og egr ventiler på vw´s regning. Hvilket KUN er fair. Når de faktisk burde give alle folk samme tilbud som folk i USA. at de tager bilen tilbage.!


Bosch med ny teknologi der kun udleder 1/10 NOX.
Jeg ved ikke om denne artikel og pressemeddelelse fra Bosch har været kommenteret her i tråden, men jeg kunne ikke finde noget da jeg søgte.

https://www.bosch.dk/nyheder/gennembrud ... selteknik/

De mener at have en ny teknologi parat der kun udleder 1/10 af de NOX udledningskravene der kommer i 2020.
Jeg er som udgangspunkt kritisk her, efter alt hvad der er sket.
Det lyder ikke som om der er tale om en adblue teknologi, så måske det bliver til at betale.

Er der nogen der ved om Bosch har fundet en mirakel kur, sådan lige inden for det sidste år ??
De har lavet en ny måde med udstødning og indsugning. også er der self nok også lidt andet som man ikke helt har hørt. Men Det skulle være rigtig at de har lavet noget vildt. som vil hjælpe diesel bilen med at ikke forurene så meget. Testene er lavet når man køre, hvilket jo er kravene nu.

Faktisk er de klar lige nu til at sætte det i nye biler. da de har kunne bruge alt det teknologi som de har nu, man kunne forstille sig at vag kommer ud med dem først da det vil give en fjer i hatten samt at Bosch laver rigtig meget til dem.

Det kan dog ikke bare sættes på ældre biler da det kræver noget som ældre biler ikke har. (aner ikke hvad det er)

Det er lidt svært at finde helt ud af hvad det kommer til at betyde. endnu, Men når de første biler kommer med det får man vel mere afvide,.

Jeg tror det bliver super godt. og godt for diesel biler. samt os andre som ikke vil dø til dem.

Therkel
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 28. apr 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Therkel » 15. jul 2018, 09:51

Jeg har fået min SEAT Altea 1,6TDi fra 2010 opdateret i januar 2017. I lang tid har den kørt ganske fint. Nu har jeg dog problemer som jeg ikke ved om det kan tørres af på den opdaterede SW.

Læs mit indlæg: EGR fejl og nødprogram viewtopic.php?f=70&t=140217

CSSO
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af CSSO » 15. jul 2018, 11:54

Kunne det tænkes, at EGR ventilen, allerede ved chipning, ikke har kunnet lukke helt?
Uden at jeg er sikker, vil det for mig give mening, ift de problemer der beskrives med DPF.

Problemet med EGR er så over tid, langsomt blevet værre, og er nu mundet ud i en helt defekt ventil.

Skulle dette være tilfældet, vil jeg vurdere det som meget tvivlsomt, at du kan tørre den af på VW.

Jeg tænker at rådet som HansH har givetbdig i den anden tråd, er den bedste vej frem - om du kan slippe for, at skifte EGR ventilen, vil jeg ikke gisne om - men mon ikke den operation er billigst i Kroatien.

Held og lykke med det.
These users thanked the author CSSO for the post:
Therkel
Med Venlig hilsen

Casper Steen


Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......

Therkel
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 28. apr 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Therkel » 15. jul 2018, 14:17

CSSO skrev:Kunne det tænkes, at EGR ventilen, allerede ved chipning, ikke har kunnet lukke helt?
Uden at jeg er sikker, vil det for mig give mening, ift de problemer der beskrives med DPF.

Problemet med EGR er så over tid, langsomt blevet værre, og er nu mundet ud i en helt defekt ventil.

Skulle dette være tilfældet, vil jeg vurdere det som meget tvivlsomt, at du kan tørre den af på VW.

Jeg tænker at rådet som HansH har givetbdig i den anden tråd, er den bedste vej frem - om du kan slippe for, at skifte EGR ventilen, vil jeg ikke gisne om - men mon ikke den operation er billigst i Kroatien.

Held og lykke med det.
Mange tak for dit indlæg :)
Jeg er meget enig. Jeg tror heller ikke der er tale om at VW's SW har taget livet af min EGR eller andet.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk


Therkel
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 28. apr 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Therkel » 17. jul 2018, 12:20

CSSO skrev:Kunne det tænkes, at EGR ventilen, allerede ved chipning, ikke har kunnet lukke helt?
Uden at jeg er sikker, vil det for mig give mening, ift de problemer der beskrives med DPF.

Problemet med EGR er så over tid, langsomt blevet værre, og er nu mundet ud i en helt defekt ventil.

Skulle dette være tilfældet, vil jeg vurdere det som meget tvivlsomt, at du kan tørre den af på VW.

Jeg tænker at rådet som HansH har givetbdig i den anden tråd, er den bedste vej frem - om du kan slippe for, at skifte EGR ventilen, vil jeg ikke gisne om - men mon ikke den operation er billigst i Kroatien.

Held og lykke med det.
Hej CSSO

Efter lidt fodarbejde er jeg nu nået frem til at SEAT skifter EGR ventilen per kulance.
Da bilen melder fejl på EGR, kilometerstand er under 200.000km og det er mindre end 2 år siden at bilen fik opdateret SW, så betaler VW koncernen for ventilen.
Så om den hang lidt allerede før opdateringen eller ej, kommer i dette tilfælde kunden tilgode.

Mvh
T

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

These users thanked the author Therkel for the post (total 2):
HansHCSSO

CSSO
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af CSSO » 17. jul 2018, 15:28

Hej Therkel

Det var skisme heldigt! - og dejligt at der tages ansvar.
Superfedt!

Når den er skiftet, vil jeg stadig anbefale en SW downgrade + chip m/EGR OFF hos Chiptuning.nu(Landberg).

Så kommer det problem da ik igen :)
These users thanked the author CSSO for the post:
Therkel
Med Venlig hilsen

Casper Steen


Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......

Therkel
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 28. apr 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Therkel » 17. jul 2018, 21:37

CSSO skrev:Hej Therkel

Det var skisme heldigt! - og dejligt at der tages ansvar.
Superfedt!

Når den er skiftet, vil jeg stadig anbefale en SW downgrade + chip m/EGR OFF hos Chiptuning.nu(Landberg).

Så kommer det problem da ik igen :)
Det står også øverst på min ønskeliste :)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk


azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af azzkikr » 24. jul 2018, 08:25

Hej

Min gode kammerat er ude og kigge på ny bil, og kigger på en Touran fra 2015.

Jeg har det gamle reg. nummer og stelnr. Men jeg kan ikke slå den op på vwdieselinfo.dk fordi den ikke længere er registreret.

Hvor finder jeg ud af om den er omfattet, eller om den har fået lavet opdatereringen?

AV66468
WVGZZZ1TZFW080158

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 24. jul 2018, 09:35

azzkikr skrev:
24. jul 2018, 08:25
Hej

Min gode kammerat er ude og kigge på ny bil, og kigger på en Touran fra 2015.

Jeg har det gamle reg. nummer og stelnr. Men jeg kan ikke slå den op på vwdieselinfo.dk fordi den ikke længere er registreret.

Hvor finder jeg ud af om den er omfattet, eller om den har fået lavet opdatereringen?

AV66468
WVGZZZ1TZFW080158
Via nummerplade.net og brug af stelnr, kan du finde motorkoden på fanen Teknisk Info.
Motorkode er CAYC som er en EA189 1,6. Denne motor er omfattet af dieselgate.

Hverken nummerplade eller stelnr giver hit på dieselinfo.dk
Det tyder meget på at det er en importbil ?
I så fald er der to måder hvorpå du kan tjekke:
1) kontakte aut. forhandler, som kan slå den op i VW's "globale database"
2) tjekke bilens servicebog for at se om der er indført optegnelse om opdatering på serviceaktion 23R7. Som regel vil aut. værksted lave et notat om dette i servicebogen.

HVIS min teori om at det er en import er rigtig, så vil jeg sige der nok er 90% chance eller mere, for at den ER blevet opdateret. Især hvis import er fra Tyskland, hvilket jeg formoder.
These users thanked the author HansH for the post:
azzkikr
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af azzkikr » 24. jul 2018, 09:50

HansH skrev:
24. jul 2018, 09:35
azzkikr skrev:
24. jul 2018, 08:25
Hej

Min gode kammerat er ude og kigge på ny bil, og kigger på en Touran fra 2015.

Jeg har det gamle reg. nummer og stelnr. Men jeg kan ikke slå den op på vwdieselinfo.dk fordi den ikke længere er registreret.

Hvor finder jeg ud af om den er omfattet, eller om den har fået lavet opdatereringen?

AV66468
WVGZZZ1TZFW080158
Via nummerplade.net og brug af stelnr, kan du finde motorkoden på fanen Teknisk Info.
Motorkode er CAYC som er en EA189 1,6. Denne motor er omfattet af dieselgate.

Hverken nummerplade eller stelnr giver hit på dieselinfo.dk
Det tyder meget på at det er en importbil ?
I så fald er der to måder hvorpå du kan tjekke:
1) kontakte aut. forhandler, som kan slå den op i VW's "globale database"
2) tjekke bilens servicebog for at se om der er indført optegnelse om opdatering på serviceaktion 23R7. Som regel vil aut. værksted lave et notat om dette i servicebogen.

HVIS min teori om at det er en import er rigtig, så vil jeg sige der nok er 90% chance eller mere, for at den ER blevet opdateret. Især hvis import er fra Tyskland, hvilket jeg formoder.
Hej Hans

Bilen er ikke importeret, men står pt. afmeldt så det er nok derfor den ikke kan slås op. Jeg har ringet til VW og de vender tilbage, så skal jeg nok poste svaret her.

Tusind tak for din hjælp.

Mvh Dennis

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af QT1410 » 24. jul 2018, 11:06

Den er importeret. http://nrpla.de/AV66468
27-06-2018 74.000 Trekantens Bilsyn ApS Toldsyn importstand middel
Nrpla.de er meget bedre end nummerplade.net bl.a. kan man søge på dele af stelnumre for at finde alle biler af samme model, f.eks. for at se hvor meget andre har fået trailervægten opvejet til.
These users thanked the author QT1410 for the post:
HansH

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af azzkikr » 24. jul 2018, 11:55

Bilen er opdateret 20/2-2017 ved en kilometerstand på 50.000 km oplyser VW.

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af azzkikr » 24. jul 2018, 11:57

Hvordan kan den være importeret når der er betalt grøn afgift siden 29-06-2015?

AV66468 Refusion - Grøn Ejerafgift 04-06-2018 04-06-2018 30-11-2018 -1.878,16 kr. Ja
AV66468 Grøn Ejerafgift 01-06-2018 01-06-2018 30-11-2018 1.910,00 kr. Ja
AV66468 Grøn Ejerafgift 01-12-2017 01-12-2017 31-05-2018 1.860,00 kr. Ja
AV66468 Grøn Ejerafgift 01-06-2017 01-06-2017 30-11-2017 1.860,00 kr. Ja
AV66468 Grøn Ejerafgift 01-12-2016 01-12-2016 31-05-2017 1.850,00 kr. Ja
AV66468 Grøn Ejerafgift 01-06-2016 01-06-2016 30-11-2016 1.850,00 kr. Ja
AV66468 Grøn Ejerafgift 01-12-2015 01-12-2015 31-05-2016 1.840,00 kr. Ja
AV66468 Grøn Ejerafgift 29-06-2015 29-06-2015 30-11-2015 1.553,78 kr. Ja

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 24. jul 2018, 12:06

Er det fordi den f.eks. er overgået fra at være leasingbil til privat, at der er foretaget et toldsyn 27-06-2018 ?
Her er vi helt sikkert inde i nogle procedurer hvor min viden ikke rækker :)

Men hvorom alt er; TS var ude efter at finde ud af om den var opdateret. Og det lyder jo til at være afklaret.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Joker22
Aktiv medlem
Indlæg: 1840
Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kalundborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Joker22 » 27. aug 2018, 16:56

Fik idag synet bilen, og har ikke fået opdateret..
Tog en snak med synsmanden, de kender intet at bilerne ikke kan syntes, og forstår ikke hvorfor det står i de breve vi modtager.
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af PF » 11. sep 2018, 07:30

Jeg har fået en indkaldelse et par gange, til at få min Skoda opdateret i forbindelse med den sag her. Jeg havde hele tiden tænkt, at jeg blev nødt til, da min bil stod til at skulle synes i næste måned.
Nu fik min mekaniker dog min bil igennem syn forleden, så det er jo intet problem de næste 2 år. Kan jeg så bare fortsat ignorere den indkaldelse til opdatering?

Joker22
Aktiv medlem
Indlæg: 1840
Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kalundborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Joker22 » 11. sep 2018, 07:40

Ja jeg ignorere det helt sikkert...
Har svært ved at se at man kan lave en lovgivning, der skal tvinge dig til opdatering..
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 11. sep 2018, 07:44

PF skrev:
11. sep 2018, 07:30
Jeg har fået en indkaldelse et par gange, til at få min Skoda opdateret i forbindelse med den sag her. Jeg havde hele tiden tænkt, at jeg blev nødt til, da min bil stod til at skulle synes i næste måned.
Nu fik min mekaniker dog min bil igennem syn forleden, så det er jo intet problem de næste 2 år. Kan jeg så bare fortsat ignorere den indkaldelse til opdatering?
Det ville jeg helt sikkert gøre (altså ignorere indkaldelsen).
Jeg ignorerede også mine første 2 indkaldelser. Første kom i januar 17 og den anden kom i september 17.
Derefter var jeg på aut. værksted 2 gange, hvor jeg begge gange skrev under på at jeg ikke ville have lavet opdateringen.

Efter planen burde jeg så have fået brev nr 3 i starten af 2018, og så skulle min tidsfrist udløbe juli 2018 - hvorefter bilen efter sigende vil blive dumpet ved syn, såfremt jeg møder op uden opdatering.
Imidlertid er der aldrig kommet noget brev nr 3 !
Det virker lidt som om (blot mit eget gæt..), at de to underskrifter på at jeg ikke vil have lavet opdateringen, har stoppet videre udsendelse fra deres side. Altså som i "ham vil vi ikke ulejlige mere - han ønsker tydeligtvis ikke at få lavet opdateringen"...

Min bil blev rutinemæssigt synet i april i år. Dvs FØR min teoretiske tidsfrist udløb i juli 2018.
I skrivende stund er min frist altså udløbet, men omvendt har jeg en nysynet bil. Med mindre de indkalder mig til ekstraordinært syn, skal jeg først møde igen i april 2020 ... og først dér vil det så vise sig, om jeg bliver dumpet.

Mit bud er at der ikke sker mere i sagen.
I starten havde man brug for at rasle med sablerne og signalere handlekraft af hensyn til politikernes omdømme.
Men hypen har for længst lagt sig. Ingen snakker længere om dieselgate.
Vi har stadig til gode at høre om den første bil der bliver dumpet til syn pga manglende opdatering.
Synshallerne er revnende ligeglade med denne sag.
VW ønsker bare at få den lagt bag sig og i glemmebogen, jo før jo bedre.
Ingen har interesse i at bruge det mindste tid og kræfter på en tabersag, som afvikler sig selv over tid med udskiftning af bilparken, og som reelt ikke flytter tingene en milimeter her i verden.

Jeg har derfor en stærk mistanke om at der ganske enkelt ikke bliver fulgt op sådan som det ellers er blevet beskrevet man ville.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af PF » 11. sep 2018, 07:51

Super, tak for hjælpen. Jeg havde faktisk en tid i dag, til at få den opdateret. Så den er hermed aflyst :)

Besvar

Tilbage til "Motor"