Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Besvar
HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HHKP » 15. sep 2017, 18:56

ij6210 skrev:
HHKP skrev: 490000 på samme pdf. og der er stadig km tilbage i den.
Var det et stort dokument?

??
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af kGlerup » 15. sep 2017, 19:00

HHKP skrev:
ij6210 skrev:
HHKP skrev: 490000 på samme pdf. og der er stadig km tilbage i den.
Var det et stort dokument?

??
PDF = Portable Document Format :)

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HHKP » 15. sep 2017, 19:04

kGlerup skrev:
HHKP skrev:
ij6210 skrev: Var det et stort dokument?

??
PDF = Portable Document Format :)

åh ja..... DPF :oops:
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Carhun
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 17. aug 2015, 07:11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Carhun » 23. sep 2017, 19:43

Ved sidste olieskift bad jeg om en udlæsning af sodmængden i dpf. Jeg har nu på skrift at den burde kunne køre 30-40.000 km mere med de 55 g der nu er i filtret. Det papir vil jeg bruge hvis dpf står af tidligere. Har kørt 230.000 i en Passat 1,6 .


Sent from my iPad using Tapatalk

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ESN » 23. sep 2017, 20:21

Når dpf har kørt mere end 200000km tror jeg VW vil betragte det som forventligt "slidtage" og ikke ta sig yderligere af den sag.
No Letting the Old Man In!

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Gubbi » 24. sep 2017, 08:54

Er der overhovedet gode erfaringer med 2.0 CR opdatering.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 24. sep 2017, 09:31

Gubbi skrev:Er der overhovedet gode erfaringer med 2.0 CR opdatering.

Gubs
Du mener 1.6 .. eller ?
2.0 er den der klarer opdateringen bedst.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Gubbi » 24. sep 2017, 13:10

HansH skrev:
Gubbi skrev:Er der overhovedet gode erfaringer med 2.0 CR opdatering.

Gubs
Du mener 1.6 .. eller ?
2.0 er den der klarer opdateringen bedst.

Det er 2.0 jeg mener. Fruen har fået en Touran 2.0 CR 140 hk fra '11. Den var allerede opdateret da vi fik den, så jeg kender ikke dens opførsel før opdateringen. Er der ikke så mange 2.0 som døjer med problemer efter opdateringen?

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 24. sep 2017, 15:37

Gubbi skrev:
HansH skrev:
Gubbi skrev:Er der overhovedet gode erfaringer med 2.0 CR opdatering.
Du mener 1.6 .. eller ?
2.0 er den der klarer opdateringen bedst.
Det er 2.0 jeg mener. Fruen har fået en Touran 2.0 CR 140 hk fra '11. Den var allerede opdateret da vi fik den, så jeg kender ikke dens opførsel før opdateringen. Er der ikke så mange 2.0 som døjer med problemer efter opdateringen?
Der er selvfølgelig 1.6 der kører OK efter opdateringen.
Og der er selvfølgelig også 2.0 der har problemer.
Men det generelle billede er at 2.0 klarer det bedst.

2.0 gruppen kan så igen inddeles i 2 undergrupper: generation1 og generation2.
generation1 <-- motorkode CAxx, CBxx, CExx..
generation2 <-- motorkode CFxx, CGxx, CJxx...

De tilbagemeldinger man kan samle rundt omkring, giver et billede af at Generation2 _generelt_ klarer den bedre end generation1.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Gubbi » 24. sep 2017, 21:44

Jeg påtænker at få OBD tunet den i samme omgang, nu hvor den gamle software skal indlæses. Mon ikke den bliver glad for det :)

Selve opdateringen kan ikke være godt for motoren, uanset om den kører ok efter softwareopdatering eller ej, er lidt min tanke.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 25. sep 2017, 07:08

Breaking NOx-nyt fra Tyskland!

Det ser ud til at tyskerne tager den et skridt videre mht. kontrol af NOx-opdatering ved syn.
De tyske synsmyndigheder har i samarbejde med VW og KBA udviklet en såkaldt "HU-Adapter" (HU=Hauptuntersuchung=syn).
Den dims stikkes i OBD-porten på bilen, hvorefter to informationer udlæses:
1) software versionsnr i motorstyringen
2) checksum på softwaren

Disse informationer sammenlignes derefter med data VW har opgivet mht hvad versionsnr/checksum skal være for lige præcis den bil.
Hvis ikke tingene stemmer, er det "tegn på manipulation" .. som det udtrykkes.
Dette betyder, at ikke alene vil de tyske myndigheder fange en downgrade ved HU. De vil også fange chiptuning fremadrettet.

Det skal blive interessant (!) at se om den proces også finder vej til de danske synsmyndigheder :(

Detaljer og nærmere forklaring i vedhæftede dokument .. på vores naboers sprog.
Vedhæftede filer
software-ueberpruefung-hua.pdf
(1.63 MiB) Downloadet 106 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ESN » 25. sep 2017, 07:42

Så fik de gjort kål på alle dem der spekulerer i at ændre ved den påtvungne opdatering, det blir garanteret osse en rutine i de Danske synshaller.
Men det måtte jo komme med al den virak og skriverier i "ingenøren" om chiptuning osv.
No Letting the Old Man In!

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 25. sep 2017, 07:46

ESN skrev:Så fik de gjort kål på alle dem der spekulerer i at ændre ved den påtvungne opdatering, det blir garanteret osse en rutine i de Danske synshaller.
Tysk grundighed.
Man kunne virkelig godt have ønsket sig, at samme grad af kontrol og nidkærhed havde været til stede dengang typegodkendelserne blev tildelt, og inden man sendte 11 mio biler med denne lille feature på gaden !
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ESN » 25. sep 2017, 12:01

HansH skrev:
ESN skrev:Så fik de gjort kål på alle dem der spekulerer i at ændre ved den påtvungne opdatering, det blir garanteret osse en rutine i de Danske synshaller.
Tysk grundighed.
Man kunne virkelig godt have ønsket sig, at samme grad af kontrol og nidkærhed havde været til stede dengang typegodkendelserne blev tildelt, og inden man sendte 11 mio biler med denne lille feature på gaden !
+1 Lige præcis
No Letting the Old Man In!

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Blackfinger » 25. sep 2017, 12:53

Det bliver et hit at have to motorstyringer. En til daglig brug og en til syn :mrgreen:

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af KMDTHY » 25. sep 2017, 13:02

Blackfinger skrev:Det bliver et hit at have to motorstyringer. En til daglig brug og en til syn :mrgreen:
Der bliver rift om dem på eBay nu :?
Vi burde få lavet en uden startspærre osv der kan gå på runde :D
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 25. sep 2017, 13:10

Blackfinger skrev:Det bliver et hit at have to motorstyringer. En til daglig brug og en til syn :mrgreen:
Already in process..

Købte via eBay en i Polen som iflg. label var 1:1 identisk med min egen. Så der kun skulle fikses startspærre.
Da jeg fik den i bilen i weekenden viste det sig så, at indhold ikke stemte overens med label. Den var blevet flashet om, og havde levet sit liv i en 2013 110HK Tiguan...
Okay, det burde ikke være noget problem. Der skal alligevel andet software i den.

VCP tillader ikke at man flasher en ECU hvor immo er on, så jeg har tid hos VW om en time, hvor jeg håber de lige kan fikse immo. Det burde være en smal sag, men man ved aldrig med de ting.
Derefter hjem og flashe med min originale sw, så jeg derefter har 2 identiske ECUer med original sw.

Det vil så være denne ECU #2 der er monteret den dag jeg er tvunget til at køre ud og få den NOx-opdateret, og i fald det bliver aktuelt, ved syn fremadrettet. Mens ECU #1 vil være til den daglige drift.
Det tager lige en halv time at pille viskerarme og vandkasseafdækning af for at kunne skifte ECUen, men herregud..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af KMDTHY » 25. sep 2017, 13:19

HansH skrev:
Blackfinger skrev:Det bliver et hit at have to motorstyringer. En til daglig brug og en til syn :mrgreen:
Already in process..

Købte via eBay en i Polen som iflg. label var 1:1 identisk med min egen. Så der kun skulle fikses startspærre.
Da jeg fik den i bilen i weekenden viste det sig så, at indhold ikke stemte overens med label. Den var blevet flashet om, og havde levet sit liv i en 2013 110HK Tiguan...
Okay, det burde ikke være noget problem. Der skal alligevel andet software i den.

VCP tillader ikke at man flasher en ECU hvor immo er on, så jeg har tid hos VW om en time, hvor jeg håber de lige kan fikse immo. Det burde være en smal sag, men man ved aldrig med de sager.
Derefter hjem og flashe med min originale sw, så jeg derefter har 2 identiske ECUer med original sw.

Det vil så være denne ECU #2 der er monteret den dag jeg er tvunget til at køre ud og få den NOx-opdateret, og i fald det bliver aktuelt, ved syn fremadrettet. Mens ECU #1 vil være til den daglige drift.
Det tager lige en halv time at pille viskerarme og vandkasseafdækning af for at kunne skifte ECUen, men herregud..
Altså, vil du have VW til at fjerne IMMO? Vil de det? :shock:
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 25. sep 2017, 13:24

KMDTHY skrev:Altså, vil du have VW til at fjerne IMMO? Vil de det? :shock:
Det burde ikke være noget problem.
Samme procedure som hvis nu min ECU var futtet af, og jeg havde købt en brugt på eBay til erstatning.

Man "fjerner" ikke noget. Man parrer blot ECUen med bilens stelnr/startspærredata (som ligger i komfortmodulet).
Så der er tale om at tillære en brugt ECU til at leve sit liv i en ny bil, ikke andet.

Jeg aner ikke om der kører et program á la component protection, hvor de vil kunne se hvis den kommer fra en stjålet bil.
Men det tror jeg ikke der gør .. det tror jeg først er noget der er kommet med MQB.
HVIS det virkelig skulle vise sig at den er stjålet, så er der jo ikke andet at gøre end at smide den i skraldespanden og købe en anden.
Hvis ikke, så skulle der ikke være nogen problemer i at parre den med min bil. Det er en standard guided funktion i deres tester.

Det var i hvert fald præcis hvad VW i Ribe gjorde for Søren Fredslund, da han skiftede motorstyringen til en anden brugt på min gamle B6er.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 25. sep 2017, 13:34

Men altså... hvis denne HU-adapter procedure bliver implementeret i DK, så NOx-sagen kun én del af problematikken.
Så vil der med god grund kunne oprettes en ny tråd herinde med titlen: "Hvad nu med chiptuning!!!"
Der er trods alt langt, langt flere der kører med chiptuning, end der manipulerer for at undgå NOx-opdatering.
Som jeg ser det, ville det gå hen og blive en game changer på det marked :(
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af KMDTHY » 25. sep 2017, 13:44

HansH skrev:Men altså... hvis denne HU-adapter procedure bliver implementeret i DK, så NOx-sagen kun én del af problematikken.
Så vil der med god grund kunne oprettes en ny tråd herinde med titlen: "Hvad nu med chiptuning!!!"
Der er trods alt langt, langt flere der kører med chiptuning, end der manipulerer for at undgå NOx-opdatering.
Som jeg ser det, ville det gå hen og blive en game changer på det marked :(
Tja.... lige med chiptuning vil en uTune 2 vel kunne hjælpe langt de fleste? Men ja, lad os tage den i en anden tråd.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 25. sep 2017, 15:14

HansH skrev:
KMDTHY skrev:Altså, vil du have VW til at fjerne IMMO? Vil de det? :shock:
Det burde ikke være noget problem.
Æv bæv.. nå!
VW kunne ikke tillære min ECU #2 til bilen, da den software der lå i boksen var til noget helt andet. Hvilket jeg jo godt vidste. Men håbede på at immo var en sag for sig selv, som kunne fikses uden hensyn til software version osv. Men nej..

Summa summarum:
Jeg kan ikke flashe korrekt software til boksen pga immo on
VW kan ikke fikse immo pga forkert software
==> deadlock. Så ramte det mig alligevel at de #"/&¤)! Polakker har solgt en anden vare end hvad der stod på etiketten :)

Kloning er næste skud i bøssen.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Gubbi » 26. sep 2017, 11:17

HansH skrev:Breaking NOx-nyt fra Tyskland!

Det ser ud til at tyskerne tager den et skridt videre mht. kontrol af NOx-opdatering ved syn.
De tyske synsmyndigheder har i samarbejde med VW og KBA udviklet en såkaldt "HU-Adapter" (HU=Hauptuntersuchung=syn).

Det skal blive interessant (!) at se om den proces også finder vej til de danske synsmyndigheder :(

Detaljer og nærmere forklaring i vedhæftede dokument .. på vores naboers sprog.

Kontrolsamfund......!

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
M_Olsen
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: M Olsen
Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 43 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af M_Olsen » 26. sep 2017, 17:38

Gubbi skrev:
Kontrolsamfund......!

Gubs
De gør vil bare deres arbejde. Det er os andre der gør noget ulovligt.

M Olsen
Mvh. M Olsen

2018 Golf 7,5 GTE Solgt

Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af kws » 26. sep 2017, 18:17

HansH skrev:Æv bæv.. nå!
VW kunne ikke tillære min ECU #2 til bilen, da den software der lå i boksen var til noget helt andet. Hvilket jeg jo godt vidste. Men håbede på at immo var en sag for sig selv, som kunne fikses uden hensyn til software version osv. Men nej..

Summa summarum:
Jeg kan ikke flashe korrekt software til boksen pga immo on
VW kan ikke fikse immo pga forkert software
==> deadlock. Så ramte det mig alligevel at de #"/&¤)! Polakker har solgt en anden vare end hvad der stod på etiketten :)

Kloning er næste skud i bøssen.
Hvilken sw skal du have I? Jeg har helt sikkert filen liggende. Du kan flashe den med odis-e

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ij6210 » 26. sep 2017, 18:47

M_Olsen skrev: De gør vil bare deres arbejde. Det er os andre der gør noget ulovligt.
M Olsen
Ja/nej. Ja, teknisk set.

I praksis er det dog fordi der er vedtaget en meningsløs lov, da Dieselgate-opdateringen ikke har nogen gavnlig miljøeffekt, snarere tværtimod, samtidig med at den giver forbrugerne et ringere produkt.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 26. sep 2017, 21:00

kws skrev:
HansH skrev:Æv bæv.. nå!
VW kunne ikke tillære min ECU #2 til bilen, da den software der lå i boksen var til noget helt andet. Hvilket jeg jo godt vidste. Men håbede på at immo var en sag for sig selv, som kunne fikses uden hensyn til software version osv. Men nej..

Summa summarum:
Jeg kan ikke flashe korrekt software til boksen pga immo on
VW kan ikke fikse immo pga forkert software
==> deadlock. Så ramte det mig alligevel at de #"/&¤)! Polakker har solgt en anden vare end hvad der stod på etiketten :)

Kloning er næste skud i bøssen.
Hvilken sw skal du have I? Jeg har helt sikkert filen liggende. Du kan flashe den med odis-e

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Kan odis-e flashe boksen selvom immo er aktiv ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af kws » 26. sep 2017, 21:03

HansH skrev:
kws skrev:
HansH skrev:Æv bæv.. nå!
VW kunne ikke tillære min ECU #2 til bilen, da den software der lå i boksen var til noget helt andet. Hvilket jeg jo godt vidste. Men håbede på at immo var en sag for sig selv, som kunne fikses uden hensyn til software version osv. Men nej..

Summa summarum:
Jeg kan ikke flashe korrekt software til boksen pga immo on
VW kan ikke fikse immo pga forkert software
==> deadlock. Så ramte det mig alligevel at de #"/&¤)! Polakker har solgt en anden vare end hvad der stod på etiketten :)

Kloning er næste skud i bøssen.
Hvilken sw skal du have I? Jeg har helt sikkert filen liggende. Du kan flashe den med odis-e

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Kan odis-e flashe boksen selvom immo er aktiv ?
ja det kan det.
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 26. sep 2017, 21:03

ij6210 skrev:I praksis er det dog fordi der er vedtaget en meningsløs lov, da Dieselgate-opdateringen ikke har nogen gavnlig miljøeffekt, snarere tværtimod, samtidig med at den giver forbrugerne et ringere produkt.
Lige præcis.
Og den sidste del er den der aldrig vil kunne opnås enighed om. Og da de etater der burde beskytte bilejeren og tale dennes sag, alle sætter kikkerten for det blinde øje, så står sagen dér hvor den gør i dag.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 26. sep 2017, 21:06

kws skrev:
HansH skrev:Kan odis-e flashe boksen selvom immo er aktiv ?
ja det kan det.
Okay, så kan jeg konstatere at det nok ikke er odis-e VW i Fredericia forsøgte med i går :)
Jeg har en aftale om kloning i morgen. Det får lige et forsøg først, og så melder jeg tilbage hvordan det spænder af.

EDIT: det er mig der vrøvler.. VWs opgave var jo ikke at flashe boksen, men at parre ECUen med min bil. Og det ville deres tester ikke være med til. Intet med odis-e at gøre. Så.. pølsesnak. Sorry.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Motor"