Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Besvar
Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 3. jan 2017, 17:56

eriksn skrev:Det er jo meget åbentlyst at de fleste bilfabrikanter har noge at skjule, så den større "gennemsigtighed" omkring ecu eller den sorte boks, som programøren /hackeren efterlyser blir nok ikke virkelighed så længe kravene til udledning fra Diesel biler er skåret så skarpt som de er.
Det går kun én vej herfra: El
Så al snak om udledning fra dieselbiler og EU-normer er vel stort set allerede retrospektivt for bilproducenterne.
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123 ... sg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375 ... l_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490 ... ant_r_line ...*Solgt*

eriksn
Nyt medlem
Indlæg: 454
Tilmeldt: 4. sep 2012, 21:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af eriksn » 3. jan 2017, 18:07

Det ender det jo nok med, men det er da røvsygt med sådan en afsjælet "Dewalt " elspand og hvad skal alle sandkassebaronerne så leve af ?? :)
Skoda fabia 2010 1,6 tdi cr
Audi A3 1998 1,6 AKL

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Struer/Thisted

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af KMDTHY » 3. jan 2017, 18:21

Absolut enig. Se gemmer alle deres "defeat device" i koden på den ene eller anden måde. Den måde Bosch/VAG har implementeret den var måske bare lidt for åbenlyst nem at finde :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh
KMDTHY
Superb TDI DSG Elegance
Lupo 3L
NEtechVCDS - Vestjylland

rf
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 12. apr 2016, 18:21
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af rf » 3. jan 2017, 20:42

AU-R8 skrev:Står det så specifikt inde i DMR at den er opdateret.
Tast her.
https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... etoej_side
Hvorhenne ser du om bilen er blevet opdateret inde på skats hjemmeside?

Jeg kommer helt i tvivl om min er blevet opdateret da den var til service, i Tyskland, i sommers :shock:

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Struer/Thisted

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af KMDTHY » 3. jan 2017, 20:46

rf skrev:
AU-R8 skrev:Står det så specifikt inde i DMR at den er opdateret.
Tast her.
https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... etoej_side
Hvorhenne ser du om bilen er blevet opdateret inde på skats hjemmeside?

Jeg kommer helt i tvivl om min er blevet opdateret da den var til service, i Tyskland, i sommers :shock:
Hvis ikke du ikke har fået udleveret et stykke papir på det, så er den nok ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh
KMDTHY
Superb TDI DSG Elegance
Lupo 3L
NEtechVCDS - Vestjylland

rf
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 12. apr 2016, 18:21
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af rf » 3. jan 2017, 20:54

KMDTHY skrev:
rf skrev:
AU-R8 skrev:Står det så specifikt inde i DMR at den er opdateret.
Tast her.
https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... etoej_side
Hvorhenne ser du om bilen er blevet opdateret inde på skats hjemmeside?

Jeg kommer helt i tvivl om min er blevet opdateret da den var til service, i Tyskland, i sommers :shock:
Hvis ikke du ikke har fået udleveret et stykke papir på det, så er den nok ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok, jeg sad nemlig og læste tråden igennem, og kunne se flere skrive om larmende dyser efter opdatering.
Jeg syntes også min er begyndt at støje meget, eller det har den gjort i lang tid efterhånden. Så slog det mig lige, om den var blevet opdateret.
Jeg ser da ikke frem til at høre den efter opdatering så. Det får da en til at tænke tilbage på, da man kørte Golf 2 Diesel :lol:
Det er forresten en Polo 1,6 TDI.

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af majbom » 3. jan 2017, 20:58

Jeg lagde mærke til at min larmer lidt mere. Om det er dysestøj skal jeg ikke kloge mig på. Der var også et par gange at det føltes som om den kortvarigt satte ud
//morten

Familiecontaineren: Sort VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG - 2008 - ~270.000km
Billede

Konevognen: Sort Opel Corsa D 1,2 - 2007 - ~215.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1581
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Prodigy » 3. jan 2017, 21:21

Min har ikke udsættere efter jeg har givet den noget belladd og er begyndt at tanke shell diesel.. Men det er jo stadig en dårligere løsning hvis bilen er blevet mere sart over for brændstof kvalitet/additiver
Medlem siden: 2003/05/14

RasmusAndersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 24. maj 2009, 15:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: På vejen ...

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af RasmusAndersen » 4. jan 2017, 22:56

Jeg har fået min 1,2 75 HK. opdateret.
Umiddelbart er der ingen ændring i brændstofforbruget, men dyserne snakker godt nok en del, især ved jævn fart op ad en lille stigning.

Siger I at dieselolien kan påvirke dysestøj? For omtrent samtidig med opdateringen skiftede jeg fra Uno-X til Circle K.

250658
Nyt medlem
Indlæg: 168
Tilmeldt: 14. jan 2010, 19:53
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skive

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af 250658 » 5. jan 2017, 06:44

Jeg vil også komme med en lille klage. Passat 2,0-2011 er opdateret. Havde en del udsættere lige efter opdatering men blev lidt bedre efter 500-1000 km. men ikke væk. Har lige været omkring VW igen for en ekstra kontrol. De kan ikke fjerne udsætterne. SKI.. træls at køre med. Motor trækker/kører jævnt ved 80-90, men hvis man gearer ned til 5. og skal køre eks. 75 er der udsættere i ca. 5 sekunder, men ikke nok til at lagre fejl så det kan udlæses. Jeg er blevet henvist til at kontakte WV importøren. Så det er næste skridt. :?:

Tvalley
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. jan 2017, 10:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Dieselgate - Har Du Fået Bilen Opdateret Hos Forhandlere

Indlæg af Tvalley » 5. jan 2017, 10:46

Jeg så de 33c3 foredrag om dieselgate i går, der er postet i denne tråd. Under alt den legale snak, kommer jeg i tanke om, at jeg ved indleveringen af vores passat til opdatering, fik stukket et stykke papir i hovedet. Jeg lavede min krusedulle og afleverede nøglerne. Er der andre der har skulle underskrive et stykke papir ved indleveringen? De andre, har i rent faktisk nærstuderet om jeg/vi, har afskrevet alle rettigheder til, at komme rendende tilbage til vw, hvis dette måtte give nogle problemer med bilen?
Mvh. Den godtroende.

eriksn
Nyt medlem
Indlæg: 454
Tilmeldt: 4. sep 2012, 21:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dieselgate - Har Du Fået Bilen Opdateret Hos Forhandlere

Indlæg af eriksn » 5. jan 2017, 12:59

Tvalley skrev:Jeg så de 33c3 foredrag om dieselgate i går, der er postet i denne tråd. Under alt den legale snak, kommer jeg i tanke om, at jeg ved indleveringen af vores passat til opdatering, fik stukket et stykke papir i hovedet. Jeg lavede min krusedulle og afleverede nøglerne. Er der andre der har skulle underskrive et stykke papir ved indleveringen? De andre, har i rent faktisk nærstuderet om jeg/vi, har afskrevet alle rettigheder til, at komme rendende tilbage til vw, hvis dette måtte give nogle problemer med bilen?
Mvh. Den godtroende.
Det ville ihverfald være under bæltestedet, men egentligt ikke særligt overraskende med deres svindlerhistorik.
Det burde være lige omvendt, at det var dem der underskrev en garantierklæring på at den indleverede bil ville køre fuldt ud ligeså godt som før opdateringen. :idea:
Skoda fabia 2010 1,6 tdi cr
Audi A3 1998 1,6 AKL

Brugeravatar
ij6210
Medlem
Indlæg: 962
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ij6210 » 5. jan 2017, 13:04

Da Dieselgate først kom frem slog jeg mit stelnummer op, og der stod at min bil ikke var berørt.

Senere får jeg så et brev fra SMC-koncernen om at min bil ER omfattet af svindelsagen.

Bilen skal synes til februar.

Bilen er tunet og der er EGR off.
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
Audi SQ5 3.0 TDI 2013

eriksn
Nyt medlem
Indlæg: 454
Tilmeldt: 4. sep 2012, 21:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af eriksn » 5. jan 2017, 13:47

ij6210 skrev:Da Dieselgate først kom frem slog jeg mit stelnummer op, og der stod at min bil ikke var berørt.

Senere får jeg så et brev fra SMC-koncernen om at min bil ER omfattet af svindelsagen.

Bilen skal synes til februar.

Bilen er tunet og der er EGR off.
Det er da bare at kører den igennem syn, det er jo ikke faldet på plads mht registre hvor alle de "lovløse" som der ikke frivilligt vil ha deres bil ødelagt ,blir registrerede og oplyst til synshaller. ;)
Skoda fabia 2010 1,6 tdi cr
Audi A3 1998 1,6 AKL

Brugeravatar
stigc
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 17. okt 2015, 13:49
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Dieselgate - Har Du Fået Bilen Opdateret Hos Forhandlere

Indlæg af stigc » 5. jan 2017, 16:31

Tvalley skrev:Jeg så de 33c3 foredrag om dieselgate i går, der er postet i denne tråd. Under alt den legale snak, kommer jeg i tanke om, at jeg ved indleveringen af vores passat til opdatering, fik stukket et stykke papir i hovedet. Jeg lavede min krusedulle og afleverede nøglerne. Er der andre der har skulle underskrive et stykke papir ved indleveringen? De andre, har i rent faktisk nærstuderet om jeg/vi, har afskrevet alle rettigheder til, at komme rendende tilbage til vw, hvis dette måtte give nogle problemer med bilen?
Mvh. Den godtroende.
Det er blevet meget almindeligt at man skal skrive under på at bilen må repareres :-)
jeg har oplevet det de sidste mange gange jeg har indleveret min bil, selv da det var en garantisag skulle jeg underskrive...
\\Stig

Polo 1,6 TDI - 2011 - Billede
Polo BlueGT - 2015 - Billede

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Bopjensen » 5. jan 2017, 19:26

Kan dem der har mulighed for det ikke skrive hvilken motor kode de har, og hvilken SW de får lagt i.

Det kunne være interessant at vide for os der har fået lavet en af de første opdateringer, om der pludeslig dukker nyere versioner op.

Min CFFB (SW9978) er godt nok begyndt at regenerere MEGET ofte. Det synes jeg er ret irriterende.

Venlig hilsen Bo

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af majland » 5. jan 2017, 21:34

Chiptuning nu reklamerer for før/efter på den første 1.6tdi efter opdateringen.


https://www.facebook.com/chiptuning.nu/ ... 81/?type=3
Lidt fakta:
- En 1.6TDi skal ikke bootes igen efter opdateringen. Er bilen først bootet og tunet en gang kan den tunes igen via diagnosestikket.
- Bilen mister ikke effekt af opdateringen i forhold til den "originale" effekt før opdateringen.
Så den kan tunes uden at skulle i boot måde igen så man slipper for at brække boksen op igen Billedet kan nok kun ses af facebook brugere
Anders Majland
Billede2011 Yamaha XT660Z ABS Ténéré
Billede2011 Skoda Superb Combi Greenline Elegance 1.6 TDI CR DPF
Billede2016 Skoda Citigo 1.0 60 Style ASG 5d

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Turbotrim » 5. jan 2017, 21:41

Audi A3 2012 CFFB opdateret til 9978, ingen problemer andet end regenerering oftere :evil:

Jannik
Medlem
Indlæg: 1168
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Jannik » 6. jan 2017, 10:54

Min fatter er netop nu hos Seat i Lind for at få opdateret hans Seat Altea 1,6 TDI fra 2011.
Han blev også stukket et stykke papir, hvor de ville have en underskrift.
Jeg har bedt ham bede om en kopi af denne, så jeg kan se hvad der står.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Bopjensen » 6. jan 2017, 12:34

Turbotrim skrev:Audi A3 2012 CFFB opdateret til 9978, ingen problemer andet end regenerering oftere :evil:
Men hvorfor er det egnetlig at den gør det.

Jeg har fået lukket min EGR efterfølgende og troede egentlig så at jeg ville være tilbage udgangspunktet, men det er jo ikke tilfældet.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 6. jan 2017, 12:50

Bopjensen skrev:
Turbotrim skrev:Audi A3 2012 CFFB opdateret til 9978, ingen problemer andet end regenerering oftere :evil:
Men hvorfor er det egnetlig at den gør det.

Jeg har fået lukket min EGR efterfølgende og troede egentlig så at jeg ville være tilbage udgangspunktet, men det er jo ikke tilfældet.
Partikelfilterets basale funktioner, herunder regenerering, ændres jo ikke ved at din EGR ventil bliver holdt lukket.
EGROFF betyder blot at du altid kun bruger atmosfærisk luft til blandingen i forbrændingskammeret, i stedet for partielt udstødningsgas.
Derved holdes forbrændingstemperaturen høj under alle driftsforhold - og den pris man betaler er flere NOx partikler. Til gengæld mindre sod.

Uanset hvad - Disse partikler (sod+NOx+andet sikket) ender ligesom hidtil i partikelfilteret, og skal således brændes af på et tidspunkt.

Mit gæt er, at med den højere EGR rate afstedkommet af opdateringen (og dermed mere sod), har VW også ændret map værdier for hvor ofte DPF regenereres.

EGROFF har altså intet at gøre med tærskelværdierne for hvornår DPF regenereres.

Det er sådan jeg forstår det.
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123 ... sg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375 ... l_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490 ... ant_r_line ...*Solgt*

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Bopjensen » 6. jan 2017, 13:35

Ja, det er også sådan jeg har forstået det, men jeg troede at regenerering blev bestemt af difference tryk måleren?

Tror jeg må få det gamle SW lagt ind igen, det her kan da på ingen måde forlænge levetiden på filteret...

mgrundahl
Nyt medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 12. feb 2014, 08:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjylland

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af mgrundahl » 6. jan 2017, 14:04

Bopjensen skrev:Ja, det er også sådan jeg har forstået det, men jeg troede at regenerering blev bestemt af difference tryk måleren?

Tror jeg må få det gamle SW lagt ind igen, det her kan da på ingen måde forlænge levetiden på filteret...
Regenerering hænger sammen med difference tryk måleren, men den har jo ikke noget med EGR'en at gøre jf. de to illustrationer i linksene nedenfor (for en CAYC, fordi det lige er den jeg har bedst styr på, men jeg tror det må være det samme for din CFFB).

Partikelfilter-samlingen, med difference pressure sensor [20]:
http://nemiga.com/cat_spares/etka/skoda/oct/663/253620/

EGR-systemet:
http://nemiga.com/cat_spares/etka/skoda/oct/663/131400/
Skoda Octavia 1.4 TSi Elegance 2015

Brugeravatar
diskoboy
Aktiv medlem
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af diskoboy » 6. jan 2017, 14:15

Jeg ringede lige til VW kundeservice bare for nysgerrighedens skyld.

Min Polo bliver først indkaldt om ca. 2 mdr. Herefter har jeg ½ år inden jeg får den første rykker. Så skriver vi sep. 2017.

Herefter har jeg yderligere ½ år inden jeg behøver gøre noget.

Spg. er om jeg skal sende den ECU retur og bare få den chippet til den tid eller om de (VW) skal have lov til at opdaterer en ECU der bliver solgt på ebay efterfølgende til halv pris af hvad jeg gav.
VW Polo 1.6 TDI BMT - '11
Xenon/LED lygter, WRC front/bag, sort himmel, r-line kabine, LED fodrumsbelysning, auto-lyskontakt, bakkamera, Discovery Media + AppConnect, G7 rat, PDC OPS for/bag, original alarm med kabineocervågning, indstigningslys i sidespejl, Transporter 2016 BCM og fjernlysassistent
Audi A4 Avant 1.8 TFSI - '13
Sport Edition Plus, MMI 3G+ DAB/SIM, xenon/led, fodrumsbelysning, PDC, lyspakke, fjernlysassistent, A6 chrome håndtag med lys, aftageligt træk, ACC, Active Lane Assist, Audi Music Interface m. Google Chromecast, Active Brake Guard, el-bagklap, A4 B9 belyste indstigningslister, isofix/airbag deaktivering passagersæde, original alarm med kabineovervågning, bakkamera, Keyless-Go, Side Assist, 230v stikkontakt (inverter), klapbare sidespejle med memory/nedblændelig, dæktrykskontrol, auto-hold og Bang & Olufsen DSP

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 6. jan 2017, 14:24

Bopjensen skrev:Ja, det er også sådan jeg har forstået det, men jeg troede at regenerering blev bestemt af difference tryk måleren?

Tror jeg må få det gamle SW lagt ind igen, det her kan da på ingen måde forlænge levetiden på filteret...
Differencetrykmålere styrer jo ikke noget i sig selv.
De leverer bare input til en logik, som så trigger på nogle grænseværdier der ligger i et map.
Hvis VW så har ændret mappets grænseværdi for hvor meget dif.tryk der skal være før regen aktiveres, så er vi fremme ved det jeg mener :)

Jeg ville helt klart også tænke i de baner med at få gl sw lagt tilbage.
Kim Rittersport har jo for nylig meldt at han har grejet til at flashe den til helt oprindelig stand.
Det synes jeg er værd at undersøge nærmere.

Hvad der dog ville være rart at have klarhed over, er hvorledes en evt kontrol vil blive implementeret fremadrettet:
* vil synshal blot kunne slå op i en database på stelnr og konstatere om bilen har været inde og få lavet update, eller
* vil de kunne sætte f.eks VCDS el lign på og kigge på software version => alt under 9970 bliver smidt ud af hallen

... eller hvordan ?

Hvis det er option b) så nytter det jo ikke at få Ritter til at lægge version 4011 (som min std før update hedder) i ECU'en og så køre til syn med den.

Så synes vi mangler noget viden om hvordan de her ting fremadrettet vil blive forvaltet og hvordan krav vil blive håndhævet.
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123 ... sg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375 ... l_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490 ... ant_r_line ...*Solgt*

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Bopjensen » 6. jan 2017, 14:31

mgrundahl skrev:
Bopjensen skrev:Ja, det er også sådan jeg har forstået det, men jeg troede at regenerering blev bestemt af difference tryk måleren?

Tror jeg må få det gamle SW lagt ind igen, det her kan da på ingen måde forlænge levetiden på filteret...
Regenerering hænger sammen med difference tryk måleren, men den har jo ikke noget med EGR'en at gøre jf. de to illustrationer i linksene nedenfor (for en CAYC, fordi det lige er den jeg har bedst styr på, men jeg tror det må være det samme for din CFFB).

Partikelfilter-samlingen, med difference pressure sensor [20]:
http://nemiga.com/cat_spares/etka/skoda/oct/663/253620/

EGR-systemet:
http://nemiga.com/cat_spares/etka/skoda/oct/663/131400/
Ja, det er jeg med på, men jeg troede at når EGR blev lukket, så ville den sode mindre i filteret, og det ville ECUen så finde ud af vha. af difference tryk måleren og så regenerere sjældnere.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Bopjensen » 6. jan 2017, 14:34

HansH skrev:
Bopjensen skrev:Ja, det er også sådan jeg har forstået det, men jeg troede at regenerering blev bestemt af difference tryk måleren?

Tror jeg må få det gamle SW lagt ind igen, det her kan da på ingen måde forlænge levetiden på filteret...
Differencetrykmålere styrer jo ikke noget i sig selv.
De leverer bare input til en logik, som så trigger på nogle grænseværdier der ligger i et map.
Hvis VW så har ændret mappets grænseværdi for hvor meget dif.tryk der skal være før regen aktiveres, så er vi fremme ved det jeg mener :)

Jeg ville helt klart også tænke i de baner med at få gl sw lagt tilbage.
Kim Rittersport har jo for nylig meldt at han har grejet til at flashe den til helt oprindelig stand.
Det synes jeg er værd at undersøge nærmere.

Hvad der dog ville være rart at have klarhed over, er hvorledes en evt kontrol vil blive implementeret fremadrettet:
* vil synshal blot kunne slå op i en database på stelnr og konstatere om bilen har været inde og få lavet update, eller
* vil de kunne sætte f.eks VCDS el lign på og kigge på software version => alt under 9970 bliver smidt ud af hallen

... eller hvordan ?

Hvis det er option b) så nytter det jo ikke at få Ritter til at lægge version 4011 (som min std før update hedder) i ECU'en og så køre til syn med den.

Så synes vi mangler noget viden om hvordan de her ting fremadrettet vil blive forvaltet og hvordan krav vil blive håndhævet.
Er det rittersport der kan det?? Jeg troede at det var Landberg.

Det ville være ret nemt for det er ham der har optimeret min :-)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 6. jan 2017, 14:36

Bopjensen skrev:Er det rittersport der kan det?? Jeg troede at det var Landberg.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 3#p1324703
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123 ... sg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375 ... l_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490 ... ant_r_line ...*Solgt*

Brugeravatar
i-s
Aktiv medlem
Indlæg: 4039
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af i-s » 6. jan 2017, 16:10

Når EGR er lukket, så regenereres der OFTERE !

Forklaringen er at en af parameterne for regen. er hvor meget luft der er strømmet igennem luftmassemåleren. Når EGR er OFF, så skal alt luft igennem luftmassemåleren og derfor bliver det oftere. Så med mindre tuneren kan sætte den tærskelværdi op, så er EGR_OFF = Hyppigere_Regen.
/Søren.
Passat Variant DSG 2018 + Skoda Citigo AUT 2013

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1581
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Prodigy » 6. jan 2017, 16:25

HansH skrev:
Bopjensen skrev:Ja, det er også sådan jeg har forstået det, men jeg troede at regenerering blev bestemt af difference tryk måleren?

Tror jeg må få det gamle SW lagt ind igen, det her kan da på ingen måde forlænge levetiden på filteret...
Differencetrykmålere styrer jo ikke noget i sig selv.
De leverer bare input til en logik, som så trigger på nogle grænseværdier der ligger i et map.
Hvis VW så har ændret mappets grænseværdi for hvor meget dif.tryk der skal være før regen aktiveres, så er vi fremme ved det jeg mener :)

Jeg ville helt klart også tænke i de baner med at få gl sw lagt tilbage.
Kim Rittersport har jo for nylig meldt at han har grejet til at flashe den til helt oprindelig stand.
Det synes jeg er værd at undersøge nærmere.

Hvad der dog ville være rart at have klarhed over, er hvorledes en evt kontrol vil blive implementeret fremadrettet:
* vil synshal blot kunne slå op i en database på stelnr og konstatere om bilen har været inde og få lavet update, eller
* vil de kunne sætte f.eks VCDS el lign på og kigge på software version => alt under 9970 bliver smidt ud af hallen

... eller hvordan ?

Hvis det er option b) så nytter det jo ikke at få Ritter til at lægge version 4011 (som min std før update hedder) i ECU'en og så køre til syn med den.

Så synes vi mangler noget viden om hvordan de her ting fremadrettet vil blive forvaltet og hvordan krav vil blive håndhævet.
Mine penge er på et register hvor vw sender info ind om bilerne.. så længe der ikke bliver reklameret/snakket alt for højt i tuner miljøet om tilbagerulning til tidligere version tror jeg ikke at synshallerne bliver pålagt at investere i nyt udstyr..
Det næste er så hvordan man navngiver motorprogrammet - jeg tænker hvis man kan kode alt om kan man vel også ændre på det versionsnummer der bliver vist i VCDS..
Medlem siden: 2003/05/14

Besvar

Tilbage til "Motor"