Dato og tid er 30. apr 2017, 13:45




Svar p√• emne  [ 614 indl√¶g ]  G√• til side Foreg√•ende  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 21  N√¶ste
 Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandleren ? 
Forfatter besked
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Indlæg: 2985
Geografisk sted: Taulov
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
eriksn skrev:
Det er jo meget √•bentlyst at de fleste bilfabrikanter har noge at skjule, s√• den st√łrre "gennemsigtighed" omkring ecu eller den sorte boks, som program√łren /hackeren efterlyser blir nok ikke virkelighed s√• l√¶nge kravene til udledning fra Diesel biler er sk√•ret s√• skarpt som de er.

Det går kun én vej herfra: El
Så al snak om udledning fra dieselbiler og EU-normer er vel stort set allerede retrospektivt for bilproducenterne.

_________________
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123-vw_passat_variant_2_0_tdi_highline_dsg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375-skoda_octavia_ii_fl_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490-vw_passat_variant_r_line ...*Solgt*


3. jan 2017, 17:56
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 4. sep 2012, 21:29
Indlæg: 454
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Det ender det jo nok med, men det er da r√łvsygt med s√•dan en afsj√¶let "Dewalt " elspand og hvad skal alle sandkassebaronerne s√• leve af ?? :)

_________________
Skoda fabia 2010 1,6 tdi cr
Audi A3 1998 1,6 AKL


3. jan 2017, 18:07
Profil
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Indlæg: 819
Geografisk sted: Struer/Thisted
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Absolut enig. Se gemmer alle deres "defeat device" i koden på den ene eller anden måde. Den måde Bosch/VAG har implementeret den var måske bare lidt for åbenlyst nem at finde :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Mvh
KMDTHY
Superb TDI DSG Elegance
Lupo 3L
NEtechVCDS - Vestjylland


3. jan 2017, 18:21
Profil Hjemmeside
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 12. apr 2016, 18:21
Indlæg: 11
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
AU-R8 skrev:
Står det så specifikt inde i DMR at den er opdateret.
Tast her.
https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... etoej_side


Hvorhenne ser du om bilen er blevet opdateret inde på skats hjemmeside?

Jeg kommer helt i tvivl om min er blevet opdateret da den var til service, i Tyskland, i sommers :shock:


3. jan 2017, 20:42
Profil
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Indlæg: 819
Geografisk sted: Struer/Thisted
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
rf skrev:
AU-R8 skrev:
Står det så specifikt inde i DMR at den er opdateret.
Tast her.
https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... etoej_side


Hvorhenne ser du om bilen er blevet opdateret inde på skats hjemmeside?

Jeg kommer helt i tvivl om min er blevet opdateret da den var til service, i Tyskland, i sommers :shock:

Hvis ikke du ikke har fået udleveret et stykke papir på det, så er den nok ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Mvh
KMDTHY
Superb TDI DSG Elegance
Lupo 3L
NEtechVCDS - Vestjylland


3. jan 2017, 20:46
Profil Hjemmeside
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 12. apr 2016, 18:21
Indlæg: 11
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
KMDTHY skrev:
rf skrev:
AU-R8 skrev:
Står det så specifikt inde i DMR at den er opdateret.
Tast her.
https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... etoej_side


Hvorhenne ser du om bilen er blevet opdateret inde på skats hjemmeside?

Jeg kommer helt i tvivl om min er blevet opdateret da den var til service, i Tyskland, i sommers :shock:

Hvis ikke du ikke har fået udleveret et stykke papir på det, så er den nok ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ok, jeg sad nemlig og læste tråden igennem, og kunne se flere skrive om larmende dyser efter opdatering.
Jeg syntes ogs√• min er begyndt at st√łje meget, eller det har den gjort i lang tid efterh√•nden. S√• slog det mig lige, om den var blevet opdateret.
Jeg ser da ikke frem til at h√łre den efter opdatering s√•. Det f√•r da en til at t√¶nke tilbage p√•, da man k√łrte Golf 2 Diesel :lol:
Det er forresten en Polo 1,6 TDI.


3. jan 2017, 20:54
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Indlæg: 1863
Geografisk sted: Midtfyn
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Jeg lagde m√¶rke til at min larmer lidt mere. Om det er dysest√łj skal jeg ikke kloge mig p√•. Der var ogs√• et par gange at det f√łltes som om den kortvarigt satte ud

_________________
//morten

Familiecontaineren: Sort VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG - 2008 - ~240.000km
Billede

Konevognen: Sort Opel Corsa D 1,2 - 2007 - ~200.000km
Sommerhygge: Honda VT1100 C2 Shadow - 1995 - ~10.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995


3. jan 2017, 20:58
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Indlæg: 1556
Geografisk sted: K√łge
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Min har ikke uds√¶ttere efter jeg har givet den noget belladd og er begyndt at tanke shell diesel.. Men det er jo stadig en d√•rligere l√łsning hvis bilen er blevet mere sart over for br√¶ndstof kvalitet/additiver

_________________
Medlem siden: 2003/05/14


3. jan 2017, 21:21
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 24. maj 2009, 15:58
Indlæg: 31
Geografisk sted: På vejen ...
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Jeg har fået min 1,2 75 HK. opdateret.
Umiddelbart er der ingen ændring i brændstofforbruget, men dyserne snakker godt nok en del, især ved jævn fart op ad en lille stigning.

Siger I at dieselolien kan p√•virke dysest√łj? For omtrent samtidig med opdateringen skiftede jeg fra Uno-X til Circle K.


4. jan 2017, 22:56
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 14. jan 2010, 19:53
Indlæg: 158
Geografisk sted: Skive
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Jeg vil ogs√• komme med en lille klage. Passat 2,0-2011 er opdateret. Havde en del uds√¶ttere lige efter opdatering men blev lidt bedre efter 500-1000 km. men ikke v√¶k. Har lige v√¶ret omkring VW igen for en ekstra kontrol. De kan ikke fjerne uds√¶tterne. SKI.. tr√¶ls at k√łre med. Motor tr√¶kker/k√łrer j√¶vnt ved 80-90, men hvis man gearer ned til 5. og skal k√łre eks. 75 er der uds√¶ttere i ca. 5 sekunder, men ikke nok til at lagre fejl s√• det kan udl√¶ses. Jeg er blevet henvist til at kontakte WV import√łren. S√• det er n√¶ste skridt. :?:


5. jan 2017, 06:44
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 5. jan 2017, 10:05
Indlæg: 1
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - Har Du F√•et Bilen Opdateret Hos Forhandlere
Jeg s√• de 33c3 foredrag om dieselgate i g√•r, der er postet i denne tr√•d. Under alt den legale snak, kommer jeg i tanke om, at jeg ved indleveringen af vores passat til opdatering, fik stukket et stykke papir i hovedet. Jeg lavede min krusedulle og afleverede n√łglerne. Er der andre der har skulle underskrive et stykke papir ved indleveringen? De andre, har i rent faktisk n√¶rstuderet om jeg/vi, har afskrevet alle rettigheder til, at komme rendende tilbage til vw, hvis dette m√•tte give nogle problemer med bilen?
Mvh. Den godtroende.


5. jan 2017, 10:46
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 4. sep 2012, 21:29
Indlæg: 454
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - Har Du F√•et Bilen Opdateret Hos Forhandlere
Tvalley skrev:
Jeg s√• de 33c3 foredrag om dieselgate i g√•r, der er postet i denne tr√•d. Under alt den legale snak, kommer jeg i tanke om, at jeg ved indleveringen af vores passat til opdatering, fik stukket et stykke papir i hovedet. Jeg lavede min krusedulle og afleverede n√łglerne. Er der andre der har skulle underskrive et stykke papir ved indleveringen? De andre, har i rent faktisk n√¶rstuderet om jeg/vi, har afskrevet alle rettigheder til, at komme rendende tilbage til vw, hvis dette m√•tte give nogle problemer med bilen?
Mvh. Den godtroende.


Det ville ihverfald være under bæltestedet, men egentligt ikke særligt overraskende med deres svindlerhistorik.
Det burde v√¶re lige omvendt, at det var dem der underskrev en garantierkl√¶ring p√• at den indleverede bil ville k√łre fuldt ud liges√• godt som f√łr opdateringen. :idea:

_________________
Skoda fabia 2010 1,6 tdi cr
Audi A3 1998 1,6 AKL


5. jan 2017, 12:59
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Indlæg: 830
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Da Dieselgate f√łrst kom frem slog jeg mit stelnummer op, og der stod at min bil ikke var ber√łrt.

Senere får jeg så et brev fra SMC-koncernen om at min bil ER omfattet af svindelsagen.

Bilen skal synes til februar.

Bilen er tunet og der er EGR off.

_________________
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
Audi SQ5 3.0 TDI 2013


5. jan 2017, 13:04
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 4. sep 2012, 21:29
Indlæg: 454
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
ij6210 skrev:
Da Dieselgate f√łrst kom frem slog jeg mit stelnummer op, og der stod at min bil ikke var ber√łrt.

Senere får jeg så et brev fra SMC-koncernen om at min bil ER omfattet af svindelsagen.

Bilen skal synes til februar.

Bilen er tunet og der er EGR off.


Det er da bare at k√łrer den igennem syn, det er jo ikke faldet p√• plads mht registre hvor alle de "lovl√łse" som der ikke frivilligt vil ha deres bil √łdelagt ,blir registrerede og oplyst til synshaller. ;)

_________________
Skoda fabia 2010 1,6 tdi cr
Audi A3 1998 1,6 AKL


5. jan 2017, 13:47
Profil
Helt nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17. okt 2015, 13:49
Indlæg: 94
Geografisk sted: Midtsjælland
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - Har Du F√•et Bilen Opdateret Hos Forhandlere
Tvalley skrev:
Jeg s√• de 33c3 foredrag om dieselgate i g√•r, der er postet i denne tr√•d. Under alt den legale snak, kommer jeg i tanke om, at jeg ved indleveringen af vores passat til opdatering, fik stukket et stykke papir i hovedet. Jeg lavede min krusedulle og afleverede n√łglerne. Er der andre der har skulle underskrive et stykke papir ved indleveringen? De andre, har i rent faktisk n√¶rstuderet om jeg/vi, har afskrevet alle rettigheder til, at komme rendende tilbage til vw, hvis dette m√•tte give nogle problemer med bilen?
Mvh. Den godtroende.

Det er blevet meget almindeligt at man skal skrive under på at bilen må repareres :-)
jeg har oplevet det de sidste mange gange jeg har indleveret min bil, selv da det var en garantisag skulle jeg underskrive...

_________________
\\Stig

Polo 1,6 TDI - 2011 - Billede
Polo BlueGT - 2015 - Billede


5. jan 2017, 16:31
Profil
Medlem

Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Indlæg: 1499
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Kan dem der har mulighed for det ikke skrive hvilken motor kode de har, og hvilken SW de får lagt i.

Det kunne v√¶re interessant at vide for os der har f√•et lavet en af de f√łrste opdateringer, om der pludeslig dukker nyere versioner op.

Min CFFB (SW9978) er godt nok begyndt at regenerere MEGET ofte. Det synes jeg er ret irriterende.

Venlig hilsen Bo


5. jan 2017, 19:26
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Indlæg: 461
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Chiptuning nu reklamerer for f√łr/efter p√• den f√łrste 1.6tdi efter opdateringen.


https://www.facebook.com/chiptuning.nu/ ... 81/?type=3

Citat:
Lidt fakta:
- En 1.6TDi skal ikke bootes igen efter opdateringen. Er bilen f√łrst bootet og tunet en gang kan den tunes igen via diagnosestikket.
- Bilen mister ikke effekt af opdateringen i forhold til den "originale" effekt f√łr opdateringen.

Så den kan tunes uden at skulle i boot måde igen så man slipper for at brække boksen op igen Billedet kan nok kun ses af facebook brugere

_________________
Anders Majland
Billede2011 Yamaha XT660Z ABS Ténéré
Billede2011 Skoda Superb Combi Greenline Elegance 1.6 TDI CR DPF
Billede2016 Skoda Citigo 1.0 60 Style ASG 5d


5. jan 2017, 21:34
Profil
Aktiv medlem

Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Indlæg: 1679
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Audi A3 2012 CFFB opdateret til 9978, ingen problemer andet end regenerering oftere :evil:


5. jan 2017, 21:41
Profil
Medlem

Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Indlæg: 957
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Min fatter er netop nu hos Seat i Lind for at få opdateret hans Seat Altea 1,6 TDI fra 2011.
Han blev også stukket et stykke papir, hvor de ville have en underskrift.
Jeg har bedt ham bede om en kopi af denne, så jeg kan se hvad der står.


6. jan 2017, 10:54
Profil
Medlem

Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Indlæg: 1499
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Turbotrim skrev:
Audi A3 2012 CFFB opdateret til 9978, ingen problemer andet end regenerering oftere :evil:


Men hvorfor er det egnetlig at den g√łr det.

Jeg har f√•et lukket min EGR efterf√łlgende og troede egentlig s√• at jeg ville v√¶re tilbage udgangspunktet, men det er jo ikke tilf√¶ldet.


6. jan 2017, 12:34
Profil
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Indlæg: 2985
Geografisk sted: Taulov
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Bopjensen skrev:
Turbotrim skrev:
Audi A3 2012 CFFB opdateret til 9978, ingen problemer andet end regenerering oftere :evil:


Men hvorfor er det egnetlig at den g√łr det.

Jeg har f√•et lukket min EGR efterf√łlgende og troede egentlig s√• at jeg ville v√¶re tilbage udgangspunktet, men det er jo ikke tilf√¶ldet.

Partikelfilterets basale funktioner, herunder regenerering, ændres jo ikke ved at din EGR ventil bliver holdt lukket.
EGROFF betyder blot at du altid kun bruger atmosf√¶risk luft til blandingen i forbr√¶ndingskammeret, i stedet for partielt udst√łdningsgas.
Derved holdes forbr√¶ndingstemperaturen h√łj under alle driftsforhold - og den pris man betaler er flere NOx partikler. Til geng√¶ld mindre sod.

Uanset hvad - Disse partikler (sod+NOx+andet sikket) ender ligesom hidtil i partikelfilteret, og skal således brændes af på et tidspunkt.

Mit g√¶t er, at med den h√łjere EGR rate afstedkommet af opdateringen (og dermed mere sod), har VW ogs√• √¶ndret map v√¶rdier for hvor ofte DPF regenereres.

EGROFF har alts√• intet at g√łre med t√¶rskelv√¶rdierne for hvorn√•r DPF regenereres.

Det er sådan jeg forstår det.

_________________
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123-vw_passat_variant_2_0_tdi_highline_dsg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375-skoda_octavia_ii_fl_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490-vw_passat_variant_r_line ...*Solgt*


6. jan 2017, 12:50
Profil
Medlem

Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Indlæg: 1499
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Ja, det er også sådan jeg har forstået det, men jeg troede at regenerering blev bestemt af difference tryk måleren?

Tror jeg må få det gamle SW lagt ind igen, det her kan da på ingen måde forlænge levetiden på filteret...


6. jan 2017, 13:35
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 12. feb 2014, 08:41
Indlæg: 111
Geografisk sted: √ėstjylland
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Bopjensen skrev:
Ja, det er også sådan jeg har forstået det, men jeg troede at regenerering blev bestemt af difference tryk måleren?

Tror jeg må få det gamle SW lagt ind igen, det her kan da på ingen måde forlænge levetiden på filteret...


Regenerering h√¶nger sammen med difference tryk m√•leren, men den har jo ikke noget med EGR'en at g√łre jf. de to illustrationer i linksene nedenfor (for en CAYC, fordi det lige er den jeg har bedst styr p√•, men jeg tror det m√• v√¶re det samme for din CFFB).

Partikelfilter-samlingen, med difference pressure sensor [20]:
http://nemiga.com/cat_spares/etka/skoda/oct/663/253620/

EGR-systemet:
http://nemiga.com/cat_spares/etka/skoda/oct/663/131400/

_________________
Skoda Octavia 1.6 TDi - 2010
Volkswagen Up! Fresh 1.0MPi 60hk - 2016


6. jan 2017, 14:04
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Indlæg: 3621
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Jeg ringede lige til VW kundeservice bare for nysgerrighedens skyld.

Min Polo bliver f√łrst indkaldt om ca. 2 mdr. Herefter har jeg ¬Ĺ √•r inden jeg f√•r den f√łrste rykker. S√• skriver vi sep. 2017.

Herefter har jeg yderligere ¬Ĺ √•r inden jeg beh√łver g√łre noget.

Spg. er om jeg skal sende den ECU retur og bare f√• den chippet til den tid eller om de (VW) skal have lov til at opdaterer en ECU der bliver solgt p√• ebay efterf√łlgende til halv pris af hvad jeg gav.

_________________
VW Polo 1.6 TDI BMT - '11
Xenon/LED lygter, WRC front/bag, sort himmel, r-line kabine, LED fodrumsbelysning, auto-lyskontakt, bakkamera, Discovery Media + AppConnect, G7 rat, PDC OPS for/bag, indstigningslys i sidespejl
Audi A4 Avant 1.8 TFSI - '13
Sport Edition Plus, MMI 3G+ DAB/SIM, xenon/led, fodrumsbelysning, PDC, lyspakke, fjernlysassistent, A6 chrome håndtag med lys, aftageligt træk, ACC, Active Lane Assist, Audi Music Interface m. Google Chromecast, Active Brake Guard, el-bagklap, A4 B9 belyste indstigningslister, isofix passagersæde, bakkamera, Keyless-Go, Side Assist, klapbare sidespejle med memory/nedblændelig og Bang & Olufsen DSP
Igangværende: HomeLink. Det må kunne virke sammen med IHC'en...


6. jan 2017, 14:15
Profil
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Indlæg: 2985
Geografisk sted: Taulov
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Bopjensen skrev:
Ja, det er også sådan jeg har forstået det, men jeg troede at regenerering blev bestemt af difference tryk måleren?

Tror jeg må få det gamle SW lagt ind igen, det her kan da på ingen måde forlænge levetiden på filteret...

Differencetrykmålere styrer jo ikke noget i sig selv.
De leverer bare input til en logik, som så trigger på nogle grænseværdier der ligger i et map.
Hvis VW s√• har √¶ndret mappets gr√¶nsev√¶rdi for hvor meget dif.tryk der skal v√¶re f√łr regen aktiveres, s√• er vi fremme ved det jeg mener :)

Jeg ville helt klart også tænke i de baner med at få gl sw lagt tilbage.
Kim Rittersport har jo for nylig meldt at han har grejet til at flashe den til helt oprindelig stand.
Det synes jeg er v√¶rd at unders√łge n√¶rmere.

Hvad der dog ville være rart at have klarhed over, er hvorledes en evt kontrol vil blive implementeret fremadrettet:
* vil synshal blot kunne slå op i en database på stelnr og konstatere om bilen har været inde og få lavet update, eller
* vil de kunne sætte f.eks VCDS el lign på og kigge på software version => alt under 9970 bliver smidt ud af hallen

... eller hvordan ?

Hvis det er option b) s√• nytter det jo ikke at f√• Ritter til at l√¶gge version 4011 (som min std f√łr update hedder) i ECU'en og s√• k√łre til syn med den.

Så synes vi mangler noget viden om hvordan de her ting fremadrettet vil blive forvaltet og hvordan krav vil blive håndhævet.

_________________
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123-vw_passat_variant_2_0_tdi_highline_dsg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375-skoda_octavia_ii_fl_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490-vw_passat_variant_r_line ...*Solgt*


6. jan 2017, 14:24
Profil
Medlem

Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Indlæg: 1499
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
mgrundahl skrev:
Bopjensen skrev:
Ja, det er også sådan jeg har forstået det, men jeg troede at regenerering blev bestemt af difference tryk måleren?

Tror jeg må få det gamle SW lagt ind igen, det her kan da på ingen måde forlænge levetiden på filteret...


Regenerering h√¶nger sammen med difference tryk m√•leren, men den har jo ikke noget med EGR'en at g√łre jf. de to illustrationer i linksene nedenfor (for en CAYC, fordi det lige er den jeg har bedst styr p√•, men jeg tror det m√• v√¶re det samme for din CFFB).

Partikelfilter-samlingen, med difference pressure sensor [20]:
http://nemiga.com/cat_spares/etka/skoda/oct/663/253620/

EGR-systemet:
http://nemiga.com/cat_spares/etka/skoda/oct/663/131400/


Ja, det er jeg med på, men jeg troede at når EGR blev lukket, så ville den sode mindre i filteret, og det ville ECUen så finde ud af vha. af difference tryk måleren og så regenerere sjældnere.


6. jan 2017, 14:31
Profil
Medlem

Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Indlæg: 1499
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
HansH skrev:
Bopjensen skrev:
Ja, det er også sådan jeg har forstået det, men jeg troede at regenerering blev bestemt af difference tryk måleren?

Tror jeg må få det gamle SW lagt ind igen, det her kan da på ingen måde forlænge levetiden på filteret...

Differencetrykmålere styrer jo ikke noget i sig selv.
De leverer bare input til en logik, som så trigger på nogle grænseværdier der ligger i et map.
Hvis VW s√• har √¶ndret mappets gr√¶nsev√¶rdi for hvor meget dif.tryk der skal v√¶re f√łr regen aktiveres, s√• er vi fremme ved det jeg mener :)

Jeg ville helt klart også tænke i de baner med at få gl sw lagt tilbage.
Kim Rittersport har jo for nylig meldt at han har grejet til at flashe den til helt oprindelig stand.
Det synes jeg er v√¶rd at unders√łge n√¶rmere.

Hvad der dog ville være rart at have klarhed over, er hvorledes en evt kontrol vil blive implementeret fremadrettet:
* vil synshal blot kunne slå op i en database på stelnr og konstatere om bilen har været inde og få lavet update, eller
* vil de kunne sætte f.eks VCDS el lign på og kigge på software version => alt under 9970 bliver smidt ud af hallen

... eller hvordan ?

Hvis det er option b) s√• nytter det jo ikke at f√• Ritter til at l√¶gge version 4011 (som min std f√łr update hedder) i ECU'en og s√• k√łre til syn med den.

Så synes vi mangler noget viden om hvordan de her ting fremadrettet vil blive forvaltet og hvordan krav vil blive håndhævet.


Er det rittersport der kan det?? Jeg troede at det var Landberg.

Det ville være ret nemt for det er ham der har optimeret min :-)


6. jan 2017, 14:34
Profil
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Indlæg: 2985
Geografisk sted: Taulov
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Bopjensen skrev:
Er det rittersport der kan det?? Jeg troede at det var Landberg.

viewtopic.php?p=1324703#p1324703

_________________
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123-vw_passat_variant_2_0_tdi_highline_dsg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375-skoda_octavia_ii_fl_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490-vw_passat_variant_r_line ...*Solgt*


6. jan 2017, 14:36
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Indlæg: 3459
Geografisk sted: Struer
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Når EGR er lukket, så regenereres der OFTERE !

Forklaringen er at en af parameterne for regen. er hvor meget luft der er str√łmmet igennem luftmassem√•leren. N√•r EGR er OFF, s√• skal alt luft igennem luftmassem√•leren og derfor bliver det oftere. S√• med mindre tuneren kan s√¶tte den t√¶rskelv√¶rdi op, s√• er EGR_OFF = Hyppigere_Regen.

_________________
/S√łren.
Passat Variant DSG 2017 + Skoda Citigo AUT 2013


6. jan 2017, 16:10
Profil Hjemmeside
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Indlæg: 1556
Geografisk sted: K√łge
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
HansH skrev:
Bopjensen skrev:
Ja, det er også sådan jeg har forstået det, men jeg troede at regenerering blev bestemt af difference tryk måleren?

Tror jeg må få det gamle SW lagt ind igen, det her kan da på ingen måde forlænge levetiden på filteret...

Differencetrykmålere styrer jo ikke noget i sig selv.
De leverer bare input til en logik, som så trigger på nogle grænseværdier der ligger i et map.
Hvis VW s√• har √¶ndret mappets gr√¶nsev√¶rdi for hvor meget dif.tryk der skal v√¶re f√łr regen aktiveres, s√• er vi fremme ved det jeg mener :)

Jeg ville helt klart også tænke i de baner med at få gl sw lagt tilbage.
Kim Rittersport har jo for nylig meldt at han har grejet til at flashe den til helt oprindelig stand.
Det synes jeg er v√¶rd at unders√łge n√¶rmere.

Hvad der dog ville være rart at have klarhed over, er hvorledes en evt kontrol vil blive implementeret fremadrettet:
* vil synshal blot kunne slå op i en database på stelnr og konstatere om bilen har været inde og få lavet update, eller
* vil de kunne sætte f.eks VCDS el lign på og kigge på software version => alt under 9970 bliver smidt ud af hallen

... eller hvordan ?

Hvis det er option b) s√• nytter det jo ikke at f√• Ritter til at l√¶gge version 4011 (som min std f√łr update hedder) i ECU'en og s√• k√łre til syn med den.

Så synes vi mangler noget viden om hvordan de her ting fremadrettet vil blive forvaltet og hvordan krav vil blive håndhævet.

Mine penge er p√• et register hvor vw sender info ind om bilerne.. s√• l√¶nge der ikke bliver reklameret/snakket alt for h√łjt i tuner milj√łet om tilbagerulning til tidligere version tror jeg ikke at synshallerne bliver p√•lagt at investere i nyt udstyr..
Det næste er så hvordan man navngiver motorprogrammet - jeg tænker hvis man kan kode alt om kan man vel også ændre på det versionsnummer der bliver vist i VCDS..

_________________
Medlem siden: 2003/05/14


6. jan 2017, 16:25
Profil
Vis indl√¶g fra foreg√•ende:  Sorter efter  
Svar p√• emne   [ 614 indl√¶g ]  G√• til side Foreg√•ende  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 21  N√¶ste

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Jakobp og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Danish translation & support by Olympus DK Team
DLX.DK