Dato og tid er 28. jun 2017, 11:39




Svar p√• emne  [ 691 indl√¶g ]  G√• til side Foreg√•ende  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  N√¶ste
 Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandleren ? 
Forfatter besked
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 8. jan 2011, 18:52
Indlæg: 15
Geografisk sted: Ikast
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Her er mine erfaringer med VW's SW update (Seat Leon 2.0TDI (CFHC))

1. Motorgangen er blevet betydeliget mere traktor-agtig, dette er en generel oplevelse af motorgangen.

2. Når motoren skal sejtrække med under 1500 o/min så er motorlyden meget mere anstrængt end tidligere og der er flere vibrationer.

3. Br√¶ndstof √łkonomien er betydeligt forringet 1-2 km/l kortere end tidligere ... dette er blivere mere udpr√¶get n√•r det er koldt i vejret. Dvs. temperaturen er under 5 grader.

Min generelle oplevelse er at motoren p√• ingen m√•de k√łrer s√• godt som den gjorde tidligere :(


13. feb 2017, 16:33
Profil
Medlem

Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Indlæg: 1316
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
ij6210 skrev:
Nogen der har dumpet et syn pga. at man ikke har fået opdateret?



Det tror jeg n√¶ppe, jeg har lige modtaget rykker fra Skat som truer med at det KAN f√łre til at den ikke kan synes hvis jeg ikke hurtigst muligt g√łr noget.... men den er lige blevet synet. 8-)

Og jeg g√łr ikke noget de n√¶ste to √•r !! :ugeek:

_________________
Rigtige mænd har egen Lift
VW Touran 2012 2.0 Tdi 170HK 7 personers DSG 485000 IKKE opdateret og bliver det heller ikke
Skoda Fabia 2006 1.4 Hatchback 206000
VCDS


14. feb 2017, 09:00
Profil
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Indlæg: 3158
Geografisk sted: Taulov
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
HHKP skrev:
ij6210 skrev:
Nogen der har dumpet et syn pga. at man ikke har fået opdateret?



Det tror jeg n√¶ppe, jeg har lige modtaget rykker fra Skat som truer med at det KAN f√łre til at den ikke kan synes hvis jeg ikke hurtigst muligt g√łr noget.... men den er lige blevet synet. 8-)

Og jeg g√łr ikke noget de n√¶ste to √•r !! :ugeek:

Snak om at sidde i baghånd.. :D

Proceduren, som der er linket til tidligere, "truer" med at der kan indkaldes til ekstraordin√¶rt syn, hvis man mener at der g√•r for l√¶nge inden ordin√¶rt syn forfalder. Lad os se! Det er alt sammen bare snak og hensigter, som endnu ikke er udm√łntet i praksis.

Passer din rykker med at det er ¬Ĺ √•r siden du modtog brev med f√łrste indkaldelse ?

_________________
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123-vw_passat_variant_2_0_tdi_highline_dsg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375-skoda_octavia_ii_fl_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490-vw_passat_variant_r_line ...*Solgt*


14. feb 2017, 09:10
Profil
Online
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28. apr 2010, 14:32
Indlæg: 223
Geografisk sted: Vamdrup
Geografisk region: S√łnderjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
En ting der har undre mig meget, siden min blev opdateret.

Hvorfor er det den begynder at regenerer filteret, n√•r man starter fra kold motor om morgenen, nogle dage? Jeg kan tydeligt m√¶rke/h√łre det, og temperaturen stiger st√łdt op ad, selvom det er 1-2 grader udenfor. Den g√łr det ikke hver uge, men den har gjort det nogle gange.
Jeg k√łre minimum 50km hver vej, hver dag og ca 65% er motorvej, resten foreg√•r s√•dan ca omkring de 85,90 km/t.
OG det er ikke fordi jeg banker den op på 110km/t på vej ud af byen, så den tror jeg er på motorvej, og så sætter farten ned igen. Nogle gange har jeg ikke været over 70km/t inden den begynder.
(DSG bestemmer selv hvor mange rpm motoren får inden næste gear)

Mvh
KennyB

_________________
Nuværende:
VW Passat B7 Variant 2012 Comfortline 2.0 TDI 170HK DSG
-Panorama soltag, Bi-xenon med AFS, MFA Premium Color, automatisk nedblænd bak + v.sidespejl, FLA (fjernlys assistent), OPS parkerings sensor for+bag, Multifunktions rat, RNS510, Bluetooth.

Tidligere:
VW Polo 6R BM, DK pakken, Aircon, Lys & Syn pakke, RNS 510 (sw 5230 - map V.9 7920), Original VW Bluetooth 9w7, bakkamera, W8 loftslys, Stor board computer (fra Polo GTI), Golf 6 GTI Multifunktionsrat, Originale LED nummerplade lys.


14. feb 2017, 09:15
Profil
Aktiv medlem

Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Indlæg: 1514
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Er du sikker på at den regenererer. På min er det bare start/stop der stort set ikke er aktivt mere.

Ikke at det er et problem, bare lidt underligt.


14. feb 2017, 09:23
Profil
Medlem

Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Indlæg: 1316
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
HansH skrev:
HHKP skrev:
ij6210 skrev:
Nogen der har dumpet et syn pga. at man ikke har fået opdateret?



Det tror jeg n√¶ppe, jeg har lige modtaget rykker fra Skat som truer med at det KAN f√łre til at den ikke kan synes hvis jeg ikke hurtigst muligt g√łr noget.... men den er lige blevet synet. 8-)

Og jeg g√łr ikke noget de n√¶ste to √•r !! :ugeek:

Snak om at sidde i baghånd.. :D

Proceduren, som der er linket til tidligere, "truer" med at der kan indkaldes til ekstraordin√¶rt syn, hvis man mener at der g√•r for l√¶nge inden ordin√¶rt syn forfalder. Lad os se! Det er alt sammen bare snak og hensigter, som endnu ikke er udm√łntet i praksis.

Passer din rykker med at det er ¬Ĺ √•r siden du modtog brev med f√łrste indkaldelse ?


Det ved jeg ikke, jeg k√łbte bilen via, Bank/ advokat, da den bil handler der havde den var g√•et konkurs. Jeg k√łrte til syn og fik den synet uden problemer og har lige modtaget brevet.


Vedhæftede filer:
sk.jpg
sk.jpg [ 131.43 KiB | Vist 971 gange ]

_________________
Rigtige mænd har egen Lift
VW Touran 2012 2.0 Tdi 170HK 7 personers DSG 485000 IKKE opdateret og bliver det heller ikke
Skoda Fabia 2006 1.4 Hatchback 206000
VCDS
14. feb 2017, 09:24
Profil
Online
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28. apr 2010, 14:32
Indlæg: 223
Geografisk sted: Vamdrup
Geografisk region: S√łnderjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Bopjensen skrev:
Er du sikker på at den regenererer. På min er det bare start/stop der stort set ikke er aktivt mere.

Ikke at det er et problem, bare lidt underligt.


Det vil jeg helt sikkert mene den g√łr. (jeg sl√•r altid start/stop fra n√•r jeg starter bilen)
Fx. den anden dag. k√łrte i 8 minutter i ca 1-2 grader udenfor, og s√• var vandtemperaturen oppe p√• 90 grader. Kunne se at olie temperaturen ogs√• var i n√¶rheden af drift varm. Dagen efter kan jeg k√łre de samme km til arbejde, og der sniger temperaturen sig meget meget langsomt op p√• de 90 grader i vandet fordi det jo er koldt udenfor.
Den regenerer en smule oftere end f√łr opdateringen, men jeg synes ikke det er meget, eller at det genere mig. Undre mig bare at den ikke altid er drift varm, n√•r den g√łr.

Mvh
KennyB

_________________
Nuværende:
VW Passat B7 Variant 2012 Comfortline 2.0 TDI 170HK DSG
-Panorama soltag, Bi-xenon med AFS, MFA Premium Color, automatisk nedblænd bak + v.sidespejl, FLA (fjernlys assistent), OPS parkerings sensor for+bag, Multifunktions rat, RNS510, Bluetooth.

Tidligere:
VW Polo 6R BM, DK pakken, Aircon, Lys & Syn pakke, RNS 510 (sw 5230 - map V.9 7920), Original VW Bluetooth 9w7, bakkamera, W8 loftslys, Stor board computer (fra Polo GTI), Golf 6 GTI Multifunktionsrat, Originale LED nummerplade lys.


14. feb 2017, 09:31
Profil
Aktiv medlem

Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Indlæg: 1514
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Men hvorfor synes du det er et problem?


14. feb 2017, 09:46
Profil
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Indlæg: 3158
Geografisk sted: Taulov
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
S/S kan være en indikator for om der foregår regenerering - men ikke skudsikker. S/S kan være deaktiveret af en række forskellige årsager.
Jeg har et modul der permanent har deaktiveret S/S, så jeg har ikke det målepunkt.

Til geng√¶ld har jeg PolarFIS og her er det nemt at f√łlge cyklus i DPF, dvs. volumen af partikler, og hvorn√•r der foreg√•r regen.
Min beregnede partikelmængde stiger i takt med forbrugt brændstof, og ved ca 16-17 mg startes aktiv regenerering.
Det tager vel omkring 10km k√łrsel.. og s√• er den faldet til en restm√¶ngde p√• lidt under 3mg.
Med mit k√łrselsm√łnster (99% lange ture) sker dette ca med 550 km intervaller. Min bil g√•r ret konstant omkring 15,5 km/l pga. ensartet k√łrselsm√łnster.

N√•r aktiv regenerering foreg√•r, kan det ogs√• let ses p√• temperaturen p√• udst√łdningsgassen.
PolarFIS rapporterer temp fra 3 sensorer i udst√łdningen.
√ėverste billede = normal temp, regen ikke i gang
Nederste billede = forh√łjet temp, aktiv regen i gang. Temp forh√łjes ved at der spr√łjtes lidt br√¶ndstof ind i udst√łdningsgassen lige inden den forlader forbr√¶ndingskammeret, og derved forbr√¶ndes den ude i filteret => temp stiger.

De to billeder er taget under samme driftbetingelser - 120 km/t på fartpilot.

Kenny - Jeg stiller mig lidt uforst√•ende overfor at den skulle starte en aktiv regen p√• kold motor? Det ville absolut ingen mening give, da det lige pr√¶cis er temperaturen der skal bruges for at kunne br√¶nde de partikler af, som ikke bliver forbr√¶ndt under den l√łbende (passive) regen. Og som det ses p√• billederne, er temp kraftigt for√łget (+300 gr) for at opn√• dette. Det lyder lidt underligt hvis det skulle ske p√• kold motor.

Vedhæftet fil:
IMAG1498_cut.jpg
IMAG1498_cut.jpg [ 142.97 KiB | Vist 908 gange ]

Vedhæftet fil:
IMAG1513_cut.jpg
IMAG1513_cut.jpg [ 189.2 KiB | Vist 908 gange ]

_________________
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123-vw_passat_variant_2_0_tdi_highline_dsg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375-skoda_octavia_ii_fl_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490-vw_passat_variant_r_line ...*Solgt*


14. feb 2017, 09:48
Profil
Online
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28. apr 2010, 14:32
Indlæg: 223
Geografisk sted: Vamdrup
Geografisk region: S√łnderjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Bopjensen skrev:
Men hvorfor synes du det er et problem?


Skal jeg en l√łrdag morgen fx lige ned og hente noget i Brugsen eller lignende og k√łre 2-3 km, s√• er den allerede godt i gang med at varme op, og n√•r jeg s√• parkere k√łre bl√¶seren for at f√• temperaturen ned igen.
T√¶nker bare at den ikke n√•r at blive "f√¶rdig" og det ikke gavner sod i filteret. Men ved ikke om det har noget at sige overhovedet. Hvis du/i ikke t√¶nker det g√łr en forskel, at den nok skal indhente p√• n√¶ste k√łretur, s√• er det ogs√• mig total ligemeget. :) Som sagt, genere det mig ikke, undre mig bare lidt.


HansH <- Ogs√• min f√łrste tanke. Ud fra ovenst√•ende, s√• er det kun der jeg t√¶nker det kan give problemer. Men er jeg alligevel p√• vej p√• arbejde, s√• bliver den jo mere end drift varm, og kan udnytte det til at f√• br√¶ndt filteret af. Kan v√¶re de har "skabt" en ny form for opvarmning af kold motor, for at f√• br√¶ndt filteret af p√• kortere ture. Og ikke kun n√•r man har k√łrt 30-40km og har opn√•et optimal drift temperatur.

Mvh
KennyB

_________________
Nuværende:
VW Passat B7 Variant 2012 Comfortline 2.0 TDI 170HK DSG
-Panorama soltag, Bi-xenon med AFS, MFA Premium Color, automatisk nedblænd bak + v.sidespejl, FLA (fjernlys assistent), OPS parkerings sensor for+bag, Multifunktions rat, RNS510, Bluetooth.

Tidligere:
VW Polo 6R BM, DK pakken, Aircon, Lys & Syn pakke, RNS 510 (sw 5230 - map V.9 7920), Original VW Bluetooth 9w7, bakkamera, W8 loftslys, Stor board computer (fra Polo GTI), Golf 6 GTI Multifunktionsrat, Originale LED nummerplade lys.


14. feb 2017, 09:55
Profil
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Indlæg: 3158
Geografisk sted: Taulov
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
kennyB skrev:
Skal jeg en l√łrdag morgen fx lige ned og hente noget i Brugsen eller lignende og k√łre 2-3 km, s√• er den allerede godt i gang med at varme op, og n√•r jeg s√• parkere k√łre bl√¶seren for at f√• temperaturen ned igen.
Tænker bare at den ikke når at blive "færdig" og det ikke gavner sod i filteret. Men ved ikke om det har noget at sige overhovedet.

Flere p√• hinanden f√łlgende, afbrudte aktive regenereringer, bliver et problem p√• et tidspunkt.
P√• et tidspunkt vil den gule advarselslampe for DPF t√¶nde, og s√• skal der g√łres noget - f.eks. ud p√• motorvej og 3500 o/m i 4. gear hele vejen til Poetzch efter √łl :)
Eller alternativt iværksætning af regen via VCDS.
Sker dette ikke, er det til sidst værksted og så koster det.

Jeg vil dog mene, at med dit k√łrselsm√łnster, hvor du hele tiden f√•r de lange ture - dvs. at korte ture med afbrudt regen kun er undtagelsen - s√• holder du "skidtet fra d√łren", s√• at sige. Og derfor b√łr det ikke blive et problem.

Jeg tror man kan sige om opdateringen, at hvor korte ture altid har været af det onde for en bil med DPF, så er det faktum kun blevet endnu mere udtalt med opdateringen.

_________________
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123-vw_passat_variant_2_0_tdi_highline_dsg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375-skoda_octavia_ii_fl_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490-vw_passat_variant_r_line ...*Solgt*


14. feb 2017, 10:02
Profil
Aktiv medlem

Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Indlæg: 1514
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
kennyB skrev:
Bopjensen skrev:
Men hvorfor synes du det er et problem?


Skal jeg en l√łrdag morgen fx lige ned og hente noget i Brugsen eller lignende og k√łre 2-3 km, s√• er den allerede godt i gang med at varme op, og n√•r jeg s√• parkere k√łre bl√¶seren for at f√• temperaturen ned igen.
T√¶nker bare at den ikke n√•r at blive "f√¶rdig" og det ikke gavner sod i filteret. Men ved ikke om det har noget at sige overhovedet. Hvis du/i ikke t√¶nker det g√łr en forskel, at den nok skal indhente p√• n√¶ste k√łretur, s√• er det ogs√• mig total ligemeget. :) Som sagt, genere det mig ikke, undre mig bare lidt.


HansH <- Ogs√• min f√łrste tanke. Ud fra ovenst√•ende, s√• er det kun der jeg t√¶nker det kan give problemer. Men er jeg alligevel p√• vej p√• arbejde, s√• bliver den jo mere end drift varm, og kan udnytte det til at f√• br√¶ndt filteret af. Kan v√¶re de har "skabt" en ny form for opvarmning af kold motor, for at f√• br√¶ndt filteret af p√• kortere ture. Og ikke kun n√•r man har k√łrt 30-40km og har opn√•et optimal drift temperatur.

Mvh
KennyB


Det skal du så heller ikke bruge en Diesel bil til :-)

Har du ikke en cykel?


14. feb 2017, 11:27
Profil
Aktiv medlem

Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Indlæg: 1514
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
HansH skrev:
S/S kan være en indikator for om der foregår regenerering - men ikke skudsikker. S/S kan være deaktiveret af en række forskellige årsager.
Jeg har et modul der permanent har deaktiveret S/S, så jeg har ikke det målepunkt.

Til geng√¶ld har jeg PolarFIS og her er det meget let at f√łlge udviklingen i DPF, dvs. volumen af partikler, og hvorn√•r der foreg√•r regen.
Min beregnede partikelmængde stiger i takt med forbrugt brændstof, og ved ca 16-17 mg startes aktiv regenerering.
Det tager vel omkring 10km k√łrsel.. og s√• er den faldet til en restm√¶ngde p√• lidt under 3mg.
Med mit k√łrselsm√łnster (99% lange ture) sker dette ca med 550 km intervaller. Min bil g√•r ret konstant omkring 15,5 km/l pga. ensartet k√łrselsm√łnster.

N√•r aktiv regenerering foreg√•r, kan det ogs√• let ses p√• temperaturen p√• udst√łdningsgassen.
PolarFIS rapporterer temp fra 3 sensorer i udst√łdningen.
√ėverste billede = normal temp, regen ikke i gang
Nederste billede = forh√łjet temp, aktiv regen i gang. Temp forh√łjes ved at der spr√łjtes lidt br√¶ndstof ind i udst√łdningsgassen lige inden den forlader forbr√¶ndingskammeret, og derved forbr√¶ndes den ude i filteret => temp stiger.

De to billeder er taget under samme driftbetingelser - 120 km/t på fartpilot.

Kenny - Jeg stiller mig lidt uforst√•ende overfor at den skulle starte en aktiv regen p√• kold motor? Det ville absolut ingen mening give, da det lige pr√¶cis er temperaturen der skal bruges for at kunne br√¶nde de partikler af, som ikke bliver forbr√¶ndt under den l√łbende (passive) regen. Og som det ses p√• billederne, er temp kraftigt for√łget (+300 gr) for at opn√• dette. Det lyder lidt underligt hvis det skulle ske p√• kold motor.

Vedhæftet fil:
IMAG1498_cut.jpg

Vedhæftet fil:
IMAG1513_cut.jpg


Den er sgu' smart den der. Hvilken har du k√łbt og hvor?


14. feb 2017, 11:30
Profil
Online
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28. apr 2010, 14:32
Indlæg: 223
Geografisk sted: Vamdrup
Geografisk region: S√łnderjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Bopjensen skrev:

Det skal du så heller ikke bruge en Diesel bil til :-)

Har du ikke en cykel?



hahaha..! Jo, det jeg har :cry: :?

Mvh
Kennyb

_________________
Nuværende:
VW Passat B7 Variant 2012 Comfortline 2.0 TDI 170HK DSG
-Panorama soltag, Bi-xenon med AFS, MFA Premium Color, automatisk nedblænd bak + v.sidespejl, FLA (fjernlys assistent), OPS parkerings sensor for+bag, Multifunktions rat, RNS510, Bluetooth.

Tidligere:
VW Polo 6R BM, DK pakken, Aircon, Lys & Syn pakke, RNS 510 (sw 5230 - map V.9 7920), Original VW Bluetooth 9w7, bakkamera, W8 loftslys, Stor board computer (fra Polo GTI), Golf 6 GTI Multifunktionsrat, Originale LED nummerplade lys.


14. feb 2017, 11:30
Profil
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Indlæg: 3158
Geografisk sted: Taulov
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Haha... cykel :D Men det er jo rigtigt. Selvf hvis man skal have en sæk kartofler og 10L æblejuice med hjem så foretrak jeg også bilen.

Bopjensen skrev:
Den er sgu' smart den der. Hvilken har du k√łbt og hvor?


PolarFIS har jeg k√łbt ved producenten http://www.auto-polar.com/
Gav vejl. pris dvs godt 2200 inkl forsendelse fra Spanien.
Lidt træls, da Dennis Sokhoo fra SSD satte en håndfuld af dem til salg for 1800/stk et par dage efter.... :?
But that's life I guess.

Producenten reklamerer med over 140 parametre, men det er bruttolisten på tværs af motortyper mm.
Med min motor er der 54 parametre jeg kan hente ud. Nogle interessante og nogle temmelig uinteressante.
Du kan så konfigurere op til 10 skærmbilleder med 4 parametre på hver. De 10 skærmbilleder lægger sig i din Phone menu i MFA.

Men for at det ikke skal l√łbe ud i OT her, s√• PB mig hvis du vil have yderligere at vide om PolarFIS :)

_________________
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123-vw_passat_variant_2_0_tdi_highline_dsg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375-skoda_octavia_ii_fl_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490-vw_passat_variant_r_line ...*Solgt*


14. feb 2017, 11:39
Profil
Medlem

Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Indlæg: 613
Geografisk sted: Esbjerg
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Jeg har også lige fået brevet fra Skat for anden gang.

Min bliver ikke opdateret nu. Jeg har 1.5 år til syn, og sålænge synshallen ikke kan måle sig frem, så tager jeg det helt roligt.


15. feb 2017, 14:06
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
Indlæg: 227
Geografisk sted: Aalborg
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Jeg har oplevet flere gange, ogs√• f√łr opdatering at nab bil har startet regenerering p√• delvist kold motor.
Jeg kan altid se det p√• forh√łjet tomgang og let urolig/ hoppende motorgang i tomgang.

Men efter opdatering har jeg konstateret forh√łjet tomgang ved kold motor i v√¶sentlig l√¶ngere tid end f√łr. Samtidig har en utrolig meget "tikken" n√•r den er kold.

Og til jer der får en rykker - reserver da en tid 1,5 år ude i fremtiden :-)


16. feb 2017, 07:01
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 17. aug 2015, 07:11
Indlæg: 11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Fik min Passat 1,6 TDI √•rgang 9/2010 opdateret ved SMC Odense for 14 dage siden. Synes den "raller" som jeg ogs√• kan l√¶se at andre oplever. Har i dag p√•fyldt DPF additiv for at se om det evt. kan afhj√¶lpe. K√łrer ikke s√• lange ture som tidligere s√• de korte ture er nok ikke det bedste for dpf.


Sent from my iPad using Tapatalk


19. feb 2017, 21:25
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 17. aug 2015, 07:11
Indlæg: 11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Carhun skrev:
Fik min Passat 1,6 TDI √•rgang 9/2010 opdateret ved SMC Odense for 14 dage siden. Synes den "raller" som jeg ogs√• kan l√¶se at andre oplever. Har i dag p√•fyldt DPF additiv for at se om det evt. kan afhj√¶lpe. K√łrer ikke s√• lange ture som tidligere s√• de korte ture er nok ikke det bedste for dpf.


Sent from my iPad using Tapatalk
for√łvrigt har jeg flere gange oplevet at efter motoren er slukket s√• er det somom k√łleren eller andet k√łrer i 15-20 sekunder efter. Hvad er det?



Sent from my iPad using Tapatalk


19. feb 2017, 21:42
Profil
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Indlæg: 3158
Geografisk sted: Taulov
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Carhun skrev:
Carhun skrev:
Fik min Passat 1,6 TDI √•rgang 9/2010 opdateret ved SMC Odense for 14 dage siden. Synes den "raller" som jeg ogs√• kan l√¶se at andre oplever. Har i dag p√•fyldt DPF additiv for at se om det evt. kan afhj√¶lpe. K√łrer ikke s√• lange ture som tidligere s√• de korte ture er nok ikke det bedste for dpf.


Sent from my iPad using Tapatalk
for√łvrigt har jeg flere gange oplevet at efter motoren er slukket s√• er det somom k√łleren eller andet k√łrer i 15-20 sekunder efter. Hvad er det?

Det er en aktiv regenerering af dit partikelfilter som er blevet afbrudt.
Filtret er varmet op til 700 gr under den proces, og n√•r du s√• pludselig stopper motoren, lader den bl√¶seren k√łre indtil det er k√łlet tilstr√¶kkeligt ned, for at der ikke skal g√• ild i noget.

_________________
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123-vw_passat_variant_2_0_tdi_highline_dsg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375-skoda_octavia_ii_fl_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490-vw_passat_variant_r_line ...*Solgt*


19. feb 2017, 21:45
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 17. aug 2015, 07:11
Indlæg: 11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
HansH skrev:
Carhun skrev:
Carhun skrev:
Fik min Passat 1,6 TDI √•rgang 9/2010 opdateret ved SMC Odense for 14 dage siden. Synes den "raller" som jeg ogs√• kan l√¶se at andre oplever. Har i dag p√•fyldt DPF additiv for at se om det evt. kan afhj√¶lpe. K√łrer ikke s√• lange ture som tidligere s√• de korte ture er nok ikke det bedste for dpf.


Sent from my iPad using Tapatalk
for√łvrigt har jeg flere gange oplevet at efter motoren er slukket s√• er det somom k√łleren eller andet k√łrer i 15-20 sekunder efter. Hvad er det?

Det er en aktiv regenerering af dit partikelfilter som er blevet afbrudt.
Filtret er varmet op til 700 gr under den proces, og n√•r du s√• pludselig stopper motoren, lader den bl√¶seren k√łre indtil det er k√łlet tilstr√¶kkeligt ned, for at der ikke skal g√• ild i noget.
hvad skal jeg g√łre ved det "nye" problem? Skyldes det opdateringen?


Sent from my iPad using Tapatalk


19. feb 2017, 21:53
Profil
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Indlæg: 3158
Geografisk sted: Taulov
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Carhun skrev:
HansH skrev:
Carhun skrev:
Carhun skrev:
Fik min Passat 1,6 TDI √•rgang 9/2010 opdateret ved SMC Odense for 14 dage siden. Synes den "raller" som jeg ogs√• kan l√¶se at andre oplever. Har i dag p√•fyldt DPF additiv for at se om det evt. kan afhj√¶lpe. K√łrer ikke s√• lange ture som tidligere s√• de korte ture er nok ikke det bedste for dpf.


Sent from my iPad using Tapatalk
for√łvrigt har jeg flere gange oplevet at efter motoren er slukket s√• er det somom k√łleren eller andet k√łrer i 15-20 sekunder efter. Hvad er det?

Det er en aktiv regenerering af dit partikelfilter som er blevet afbrudt.
Filtret er varmet op til 700 gr under den proces, og n√•r du s√• pludselig stopper motoren, lader den bl√¶seren k√łre indtil det er k√łlet tilstr√¶kkeligt ned, for at der ikke skal g√• ild i noget.
hvad skal jeg g√łre ved det "nye" problem? Skyldes det opdateringen?


Sent from my iPad using Tapatalk

Opdateringen g√łr at dit DPF generelt bliver fyldt hurtigere, og derfor skal regeneres oftere.
Jo kortere ture du k√łrer, jo mere vil du skulle "leve" p√• aktive regenereringer.
Det er der ikke noget nyt i - sådan har det altid været for biler med DPF.
Men opdateringen giver bare mere materiale der skal forbrændes i filteret, og derfor bliver denne problematik forstærket.

Hvis du er utilfreds med VW's opdatering, kan du ikke g√łre andet end at henvende dig til din forhandler og forel√¶gge problemet der.

Eller, alternativt, kontakte en tuner der kan lægge din originalsoftware tilbage :)

Det allerbedste du kunne g√łre, er m√•ske at finde tiden til at skimme hele denne tr√•d igennem.
God chance for at det besvarer dine sp√łrgsm√•l.

_________________
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123-vw_passat_variant_2_0_tdi_highline_dsg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375-skoda_octavia_ii_fl_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490-vw_passat_variant_r_line ...*Solgt*


19. feb 2017, 22:08
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 17. aug 2015, 07:11
Indlæg: 11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
HansH skrev:
Carhun skrev:
HansH skrev:
Carhun skrev:
Carhun skrev:
Fik min Passat 1,6 TDI √•rgang 9/2010 opdateret ved SMC Odense for 14 dage siden. Synes den "raller" som jeg ogs√• kan l√¶se at andre oplever. Har i dag p√•fyldt DPF additiv for at se om det evt. kan afhj√¶lpe. K√łrer ikke s√• lange ture som tidligere s√• de korte ture er nok ikke det bedste for dpf.


Sent from my iPad using Tapatalk
for√łvrigt har jeg flere gange oplevet at efter motoren er slukket s√• er det somom k√łleren eller andet k√łrer i 15-20 sekunder efter. Hvad er det?

Det er en aktiv regenerering af dit partikelfilter som er blevet afbrudt.
Filtret er varmet op til 700 gr under den proces, og n√•r du s√• pludselig stopper motoren, lader den bl√¶seren k√łre indtil det er k√łlet tilstr√¶kkeligt ned, for at der ikke skal g√• ild i noget.
hvad skal jeg g√łre ved det "nye" problem? Skyldes det opdateringen?


Sent from my iPad using Tapatalk

Opdateringen g√łr at dit DPF generelt bliver fyldt hurtigere, og derfor skal regeneres oftere.
Jo kortere ture du k√łrer, jo mere vil du skulle "leve" p√• aktive regenereringer.
Det er der ikke noget nyt i - sådan har det altid været for biler med DPF.
Men opdateringen giver bare mere materiale der skal forbrændes i filteret, og derfor bliver denne problematik forstærket.

Hvis du er utilfreds med VW's opdatering, kan du ikke g√łre andet end at henvende dig til din forhandler og forel√¶gge problemet der.

Eller, alternativt, kontakte en tuner der kan lægge din originalsoftware tilbage :)

Det allerbedste du kunne g√łre, er m√•ske at finde tiden til at skimme hele denne tr√•d igennem.
God chance for at det besvarer dine sp√łrgsm√•l.
takker for dit svar. Er ved at have tygget mig igennem de fleste sp√łrgsm√•l og svar i denne tr√•d.


Sent from my iPad using Tapatalk


19. feb 2017, 22:21
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Indlæg: 168
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Gad vide hvor l√¶nge at VW f√•r lov til at t√łrre r√łv i deres kunder, med deres √łdel√¶ggende opdateringer,
Og gad vide hvorfor ikke FDM er ude og advokerer for deres medlemmer, som med stor sandsynlighed vil komme til at betale i stride str√łmme af dyre v√¶rkstedsbes√łg for √łdelagte dyser-fyldte partikelfiltre og alt det som et forh√łjet dysetryk og en mere aktiv egr vil medf√łrer ???

_________________
K√łr Honda og bliv glad


19. feb 2017, 22:50
Profil
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Indlæg: 3158
Geografisk sted: Taulov
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
ESN skrev:
Gad vide hvor l√¶nge at VW f√•r lov til at t√łrre r√łv i deres kunder, med deres √łdel√¶ggende opdateringer,
Og gad vide hvorfor ikke FDM er ude og advokerer for deres medlemmer, som med stor sandsynlighed vil komme til at betale i stride str√łmme af dyre v√¶rkstedsbes√łg for √łdelagte dyser-fyldte partikelfiltre og alt det som et forh√łjet dysetryk og en mere aktiv egr vil medf√łrer ???

I min optik burde FDM - som bilejernes taler√łr - l√¶gge max pres p√• det politiske plan for at f√• gjort opdateringen valgfri.
Som den er i langt de fleste lande.

Bevisbyrden mht at opdateringen er neutral for bilejeren, burde være omvendt.
Dvs. s√• l√¶nge det IKKE er bevist at der ingen negative langtidseffekter er, b√łr opdateringen v√¶re valgfri.

_________________
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123-vw_passat_variant_2_0_tdi_highline_dsg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375-skoda_octavia_ii_fl_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490-vw_passat_variant_r_line ...*Solgt*


19. feb 2017, 23:05
Profil
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Indlæg: 858
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
HansH skrev:
ESN skrev:
Gad vide hvor l√¶nge at VW f√•r lov til at t√łrre r√łv i deres kunder, med deres √łdel√¶ggende opdateringer,
Og gad vide hvorfor ikke FDM er ude og advokerer for deres medlemmer, som med stor sandsynlighed vil komme til at betale i stride str√łmme af dyre v√¶rkstedsbes√łg for √łdelagte dyser-fyldte partikelfiltre og alt det som et forh√łjet dysetryk og en mere aktiv egr vil medf√łrer ???

I min optik burde FDM - som bilejernes taler√łr - l√¶gge max pres p√• det politiske plan for at f√• gjort opdateringen valgfri.
Som den er i langt de fleste lande.

Bevisbyrden mht at opdateringen er neutral for bilejeren, burde være omvendt.
Dvs. s√• l√¶nge det IKKE er bevist at der ingen negative langtidseffekter er, b√łr opdateringen v√¶re valgfri.


Hvor mange herinde er kunder hos FDM? (jeg er selv, de f√• kroner giver jeg gerne for at FDM skal v√¶re mit taler√łr).

Det er vel bare et sp√łrgsm√•l om, at 20 stykker herindefra retter henvendelse til FDM?

_________________
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
Audi SQ5 3.0 TDI 2013


20. feb 2017, 08:52
Profil
Medlem

Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Indlæg: 613
Geografisk sted: Esbjerg
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Er der nogen der har f√•et foretaget en rullefeltstest med CO2/NoX b√•de f√łr og efter. S√• man kan se om opdateringen overhovedet hj√¶lper p√• forureningen og hvor mange HK der forsvinder?

Gangkultur er jo lidt svært at påvise, men HK/NM og Co2/NoX er jo faste parametre.

Hvis jeres fornemmelse om at motoren går dårligere og har færre heste efter opdatering, så forstår jeg ikke hvordan VW kan få lov til det. Så giver de forbrugeren et dårligere produkt, og dermed burde de være erstatningsansvarlige. Om det er så kroner, ny bil, ny motor eller hvad det er.


20. feb 2017, 12:47
Profil
Medlem

Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
Indlæg: 821
Geografisk sted: Faaborg
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Jeg fik rullet min Touran hos Rittersport efter jeg havde fået den nye software lagt ind. Den ydede kun 100 HK., hvilket undrede ham lidt. Men svært at drage nogle konklusioner på den baggrund, da den jo ikke blev rullet inden.

_________________
VW Touran 1.6 TDi 105 BMT, √•rg. 2012 (k√łrt 236.000 km.) ("dieselgate"-opdateret)

Skoda Citigo (60 HK.), √•rg. 2012 (k√łrt 63.000 km.)

Honda VFR 750 (105 HK.), √•rg. 1997 (k√łrt 38.000 km.)


20. feb 2017, 13:01
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Indlæg: 1561
Geografisk sted: K√łge
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
MarcWinther skrev:
Jeg fik rullet min Touran hos Rittersport efter jeg havde fået den nye software lagt ind. Den ydede kun 100 HK., hvilket undrede ham lidt. Men svært at drage nogle konklusioner på den baggrund, da den jo ikke blev rullet inden.

Var det en 140hk motor?

_________________
Medlem siden: 2003/05/14


20. feb 2017, 21:54
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Indlæg: 149
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Dieselgate - har du f√•et bilen opdateret hos forhandlere
Fra hans signatur, som du muligvis ikke kan læse i Tapatalk:

Citat:
VW Touran 1.6 TDi 105 BMT, √•rg. 2012 (k√łrt 231.000 km.) ("dieselgate"-opdateret)


20. feb 2017, 23:14
Profil
Vis indl√¶g fra foreg√•ende:  Sorter efter  
Svar p√• emne   [ 691 indl√¶g ]  G√• til side Foreg√•ende  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  N√¶ste

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: janny, mobworld og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Danish translation & support by Olympus DK Team
DLX.DK