Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Besvar
Kim B Olesen
Nyt medlem
Indlæg: 455
Tilmeldt: 17. aug 2013, 17:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fjerritslev
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Kim B Olesen » 8. jul 2017, 10:36

Jeg har ellers hørt fra et par stykker (udokumenteret) at de skulle til at måle NOX udslip på et tidspunkt - synes sgu også en bekendt der er synsmand nævnte det :? Det må jeg lige høre ham efter !

Bilen er jo chippet til 147 HK nu og rechippet efter opdatering, men den kører jo stadig slet ikke som før (tænker også det har meget at sige alt det snak der har været om alt det her :? Men når det er sagt, ville det også irritere mig en hel del) har skrevet til Ritter - og ja, det koster 1500 + m, men så har den jo kun 90 HK igen :shock: :? Hvis han ville have den optimeret kostede det 4000 kr !
Hvilket også er fair nok, men så har det bare kostet mange penge lige pludseligt :( og jeg tror faktisk at det for svigerfars tilfælde er for sent, tror aldrig han bliver rigtigt glad for bilen igen :? Der har simpelthen været for meget bøvl med den, hvilket hverken han eller jeg regnede med da han købte en "ny" bil der kun havde gået knap 60000 km og var få år gammel 8-)

dennismadsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 27. jul 2016, 06:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af dennismadsen » 8. jul 2017, 10:46

Jeg synes det lyder vildt, hvis synshallerne skal til at måle NOx. Jeg forestiller mig at der er rigtige mange biler (uden tuning) af mange forskellige mærker, som udleder mere NOx end de er specificeret til?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Charlimike » 8. jul 2017, 10:56

NOx bliver næppe brugbart, da ingen overholder normen std eller med chip.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 8. jul 2017, 14:07

Kim B Olesen skrev:.. har skrevet til Ritter - og ja, det koster 1500 + m, men så har den jo kun 90 HK igen :shock: :? Hvis han ville have den optimeret kostede det 4000 kr !
Jeg kan godt forstå at Ritter vil have 4000 for at lave reset + ny tuning. Det er vel kun fair :)

Men prøv lige at overveje - evt tjekke med Landberg: Jeg mener bestemt han giver én genindlæsning gratis, når du har fået optimeret hos ham. Det er lavet som en slags "kvajeregel" hvis du glemmer at sige til aut værksted at de ikke må opdatere din motorstyring, og de så får overskrevet din tuning.
I sådant tilfælde plejer Landberg at give dig én ekstra chance med en gratis genindlæsning.
Og det er dét du har brug for i dit scenarie. Landberg har din fil, så den skal bare genindlæses efter at Ritter har flashet dig tilbage til org. Hvorvidt han vil lade denne regel komme dig til gode i din situation, er nok bedst han selv svarer på.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 8. jul 2017, 14:14

Kim B Olesen skrev:Jeg har ellers hørt fra et par stykker (udokumenteret) at de skulle til at måle NOX udslip på et tidspunkt - synes sgu også en bekendt der er synsmand nævnte det :? Det må jeg lige høre ham efter !
Jeg vil se det ske før jeg tror det. Af de tidligere beskrevne årsager.

Hvis de måler NOx på en given bil i et RDE scenarie, så vil de blot komme frem til at den udleder 3-10 x så meget som tilladt. Hvad kan det bruges til ?
Hvis de skal lave en måling der kan holdes op mod bilens typegodkendelse, så skal de have rullefelt og gennemføre en NEFZ måling til punkt og prikke.
Det er urealistisk at forestille sig det ske. Det er slet ikke på deres radarbillede.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af GranTurismo » 8. jul 2017, 15:08

HansH skrev:
Kim B Olesen skrev:.. har skrevet til Ritter - og ja, det koster 1500 + m, men så har den jo kun 90 HK igen :shock: :? Hvis han ville have den optimeret kostede det 4000 kr !
Jeg kan godt forstå at Ritter vil have 4000 for at lave reset + ny tuning. Det er vel kun fair :)

Men prøv lige at overveje - evt tjekke med Landberg: Jeg mener bestemt han giver én genindlæsning gratis, når du har fået optimeret hos ham. Det er lavet som en slags "kvajeregel" hvis du glemmer at sige til aut værksted at de ikke må opdatere din motorstyring, og de så får overskrevet din tuning.
I sådant tilfælde plejer Landberg at give dig én ekstra chance med en gratis genindlæsning.
Og det er dét du har brug for i dit scenarie. Landberg har din fil, så den skal bare genindlæses efter at Ritter har flashet dig tilbage til org. Hvorvidt han vil lade denne regel komme dig til gode i din situation, er nok bedst han selv svarer på.
Husker jeg forkert hvis jeg husker noget om at Landberg tager penge for genindlæsning ifbm dieselgate? Kan det passe det var 1500,- ?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 8. jul 2017, 15:10

GranTurismo skrev:
HansH skrev: Men prøv lige at overveje - evt tjekke med Landberg: Jeg mener bestemt han giver én genindlæsning gratis, når du har fået optimeret hos ham. Det er lavet som en slags "kvajeregel" hvis du glemmer at sige til aut værksted at de ikke må opdatere din motorstyring, og de så får overskrevet din tuning.
I sådant tilfælde plejer Landberg at give dig én ekstra chance med en gratis genindlæsning.
Og det er dét du har brug for i dit scenarie. Landberg har din fil, så den skal bare genindlæses efter at Ritter har flashet dig tilbage til org. Hvorvidt han vil lade denne regel komme dig til gode i din situation, er nok bedst han selv svarer på.
Husker jeg forkert hvis jeg husker noget om at Landberg tager penge for genindlæsning ifbm dieselgate? Kan det passe det var 1500,- ?
Du kan meget vel have ret.
Og jeg kan sagtens forstå hvis det er tilfældet, da Landbergs "kvajeregel" nok ikke blev udformet med henblik på en sag som dieselgate.
Også derfor jeg tænker det er bedst at tjekke med Thomas selv.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

TorbenPC
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19. dec 2016, 18:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af TorbenPC » 8. jul 2017, 21:25

Kort opdatering af min skoda Yeti 1.6 historie.
Bliver rullet før opdatering til 110hk std.
Køre fint efter operationen men begynder efter ca 800 km at have dysestøj og ujævn tomgang samt mærkelig træk i flere gear. Kan regenere efter kun 5 km kørsel og når motor stoppes køre blæser og vandpumpe i flere minutter.
Igen ud til RitterSport 114hk. Følte også den trækker ok.
Så klager man jo heller ikke over manglende trækkraft. Smart af VW....
Gl. Originalt software tilbage og bilen er 100% som før.
Nå ja. Det lille plastik rør i indsugningen skulle lige pilles ud. Hvordan kan en plastik dims til 1 Euro også redde deres skandale. Pinligt af vw

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Dennis2k » 8. jul 2017, 21:58

Findes der nogle på Sjælland som kan indlæse den gamle sw, ligesom rittersport kan?
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Prodigy » 9. jul 2017, 01:00

TorbenPC skrev:Kort opdatering af min skoda Yeti 1.6 historie.
Bliver rullet før opdatering til 110hk std.
Køre fint efter operationen men begynder efter ca 800 km at have dysestøj og ujævn tomgang samt mærkelig træk i flere gear. Kan regenere efter kun 5 km kørsel og når motor stoppes køre blæser og vandpumpe i flere minutter.
Igen ud til RitterSport 114hk. Følte også den trækker ok.
Så klager man jo heller ikke over manglende trækkraft. Smart af VW....
Gl. Originalt software tilbage og bilen er 100% som før.
Nå ja. Det lille plastik rør i indsugningen skulle lige pilles ud. Hvordan kan en plastik dims til 1 Euro også redde deres skandale. Pinligt af vw
Ja det er vildt hvordan regeneration programmet er sat op.. Min har nogle gange startet efter 5 min kørsel med kølevand på omkring 60 grader.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Medlem siden: 2003/05/14

Braue
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 8. maj 2016, 21:03
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Braue » 9. jul 2017, 16:38

Hejsa
Vi købte i maj mdr en Golf TDI 2.0 110hk dsg årg 2009, som var opdateret
Som sådan er vi glade for bilen, men når den er kold syntes jeg den skal have meget gas før der sker noget, når den er varm syntes jeg ikke det er så slemt.
Nu mit spørgsmål, ville neddatering hjælpe på det problem eller er det noget jeg bare skal leve med?
Eller skal der måske en optimering med ind over :D :D
Første VW efter flere Renault, Opel og Ford, men sikkert ikke den sidste VW skøn bil vores Golf

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Rdaldlk » 11. jul 2017, 09:16

BSR har lavet en statusopdatering om dieselskandalen...

http://en.bsr.se/news/VW-DIESEL-GATE-UPDATES
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Charlimike » 11. jul 2017, 13:21

Så er der sket lidt udvikling i Hjallerup hos Chiptuning.nu

Landberg har fået ny flascher, så nu kan han nedgradere software og væk fra den omtalte vag opdatering.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 12. jul 2017, 16:55

HansH skrev:
KMDTHY skrev:Er de begyndt at tjekke for opdatering til syn?
Det tvivler jeg meget stærkt på.
Det vil de først begynde at gøre, når de har fået listen fra Semler over køretøjer der IKKE har været inde og få opdateringen.
Og den liste bliver først lukket og fremsendt til synsmyndighederne, når deadline er udløbet.

Hvornår den "deadline" præcis er (altså hvilken dato), og hvorvidt der arbejdes med én fælles skæringsdato eller om der er forskellige deadlines pr. mærke/model osv osv ved jeg ikke.

Jeg har spurgt min kontakt hos Semler nærmere mht proceduren i forhold til syn.
Han har pt ferie og er tilbage 10-07. Vender tilbage når jeg har hørt fra ham.
UPDATE 12.07:
Har i dag skrevet med Semler som svarer flg:
- hver 6. måned sendes en liste omfattende alle (VAG) bilmærkerne til synsfirmaerne
- på den liste står biler der IKKE er opdateret. Dvs biler som har fået sidste rykker (#2) og ikke er blevet opdateret senest 6 mdr efter

Hvis man kigger på tidslinjen:
Der er 6 mdr mellem hvert brev - indkald - rykker1 - rykker2.
Dvs fra første til sidste brev går der 1 år. Derefter har man yderligere et halvt år til at reagere på denne, og først derefter sættes man på listen over "ikke opdaterede biler".
Når så listen er fremsendt til synsmyndighederne, går der yderligere en tid til man skal til næste periodiske syn.

Med andre ord har man 1½ år fra første brev til man står på listen.
Derefter vil det være individuelt hvordan timingen er i forhold til afsendelse af liste, og derefter hvor lang tid man har til næste syn.

For mit eget vedkommende vil 1½ år fra første brev være lig med juli 2018, og da jeg skal til syn i april 2018, er der en chance for at der i bedste fald kan gå helt til april 2020 før jeg første gang vil blive afvist til syn med en uopdateret bil.

Jeg har dog også læst rygter (et sted) om at der vil kunne indkaldes til et ekstraordinært syn, hvis der er for længe fra bilen meldes som uopdateret til synsmyndighederne, og til næste periodiske syn forfalder ordinært. Hvad "for længe" er, står hen i det uvisse..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af KMDTHY » 12. jul 2017, 21:25

Jesus. Alt den tid der går i det projekt. Det er jo sygt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
G6r-line
Nyt medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 9. okt 2016, 07:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 48 times
Been thanked: 18 times

Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af G6r-line » 16. jul 2017, 19:01

HansH skrev:
HansH skrev:
KMDTHY skrev:Er de begyndt at tjekke for opdatering til syn?
Det tvivler jeg meget stærkt på.
Det vil de først begynde at gøre, når de har fået listen fra Semler over køretøjer der IKKE har været inde og få opdateringen.
Og den liste bliver først lukket og fremsendt til synsmyndighederne, når deadline er udløbet.

Hvornår den "deadline" præcis er (altså hvilken dato), og hvorvidt der arbejdes med én fælles skæringsdato eller om der er forskellige deadlines pr. mærke/model osv osv ved jeg ikke.

Jeg har spurgt min kontakt hos Semler nærmere mht proceduren i forhold til syn.
Han har pt ferie og er tilbage 10-07. Vender tilbage når jeg har hørt fra ham.
UPDATE 12.07:
Har i dag skrevet med Semler som svarer flg:
- hver 6. måned sendes en liste omfattende alle (VAG) bilmærkerne til synsfirmaerne
- på den liste står biler der IKKE er opdateret. Dvs biler som har fået sidste rykker (#2) og ikke er blevet opdateret senest 6 mdr efter

Hvis man kigger på tidslinjen:
Der er 6 mdr mellem hvert brev - indkald - rykker1 - rykker2.
Dvs fra første til sidste brev går der 1 år. Derefter har man yderligere et halvt år til at reagere på denne, og først derefter sættes man på listen over "ikke opdaterede biler".
Når så listen er fremsendt til synsmyndighederne, går der yderligere en tid til man skal til næste periodiske syn.

Med andre ord har man 1½ år fra første brev til man står på listen.
Derefter vil det være individuelt hvordan timingen er i forhold til afsendelse af liste, og derefter hvor lang tid man har til næste syn.

For mit eget vedkommende vil 1½ år fra første brev være lig med juli 2018, og da jeg skal til syn i april 2018, er der en chance for at der i bedste fald kan gå helt til april 2020 før jeg første gang vil blive afvist til syn med en uopdateret bil.

Jeg har dog også læst rygter (et sted) om at der vil kunne indkaldes til et ekstraordinært syn, hvis der er for længe fra bilen meldes som uopdateret til synsmyndighederne, og til næste periodiske syn forfalder ordinært. Hvad "for længe" er, står hen i det uvisse..

I mit brev, og sikkert også mange andres, stod der at bilen skulle opdateres for at klare et syn... Altså ikke at de måler, men om den er registeret som opdateret... Så længe den ikke skal synes, sker ikke noget... Tror ikke de vil kalde en feks 2.1/2 år gammel bil til syn. Bare det er gjort inden den skal til syn. Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 17. jul 2017, 05:25

G6r-line skrev:Tror ikke de vil kalde en feks 2.1/2 år gammel bil til syn.
Der findes ikke 2½ år gamle biler som er omfattet af dieselgate :)
I hvert fald ikke når tiden kommer, hvor det bliver aktuelt at dumpe dem til syn.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
G6r-line
Nyt medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 9. okt 2016, 07:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 48 times
Been thanked: 18 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af G6r-line » 17. jul 2017, 10:06

HansH skrev:
G6r-line skrev:Tror ikke de vil kalde en feks 2.1/2 år gammel bil til syn.
Der findes ikke 2½ år gamle biler som er omfattet af dieselgate :)
I hvert fald ikke når tiden kommer, hvor det bliver aktuelt at dumpe dem til syn.

He he... Billede Det er selvfølgelig rigtigt...


Sent from my iPhone using Tapatalk

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HHKP » 17. jul 2017, 19:31

HansH skrev:
G6r-line skrev:Tror ikke de vil kalde en feks 2.1/2 år gammel bil til syn.
Der findes ikke 2½ år gamle biler som er omfattet af dieselgate :)
I hvert fald ikke når tiden kommer, hvor det bliver aktuelt at dumpe dem til syn.
hmm kun hvis de evt. køre taxi :mrgreen:
min er synet 4 gange.....
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
pjohansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 13. nov 2010, 17:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Give
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af pjohansen » 1. aug 2017, 20:07

Så har jeg haft Superb'en (170hk) til 120.000 service.

Det er en helt anden bil jeg fik tilbage :cry:
Jeg føler den har mistet en 30 - 40 hk + en hel del mn
Ved ikke om DSG også har fået update, men den har helt skiftet skifte mønster, kører længere op i omdrejninger inden den skifter, hvor før den før var i 6 før 80 km/t nu kan den sagtens ramme 90 km/t

Overvejer kraftigt at få bilen rullet, for at se hvordan effekt er nu.

Der er den mulighed at bilen har været chippet, har ikke haft den fra ny, købt ved 94.000.
Men ville skoda ikke opdatere motor software ved et 90.000 service?
_________________
Per Johansen
2004 Passat Vatiant Highline 2,5 v6 Tdi 163hk (Solgt)
2013 Polo Highline 1,6 Tdi BM
2014 Superb Combi 2,0 Tdi 170 hk Elegance

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 1. aug 2017, 20:24

pjohansen skrev:Men ville skoda ikke opdatere motor software ved et 90.000 service?
Nej. De opdaterer kun hvis der fra fabrikken ligger en nyere version end den du kører rundt med.

Du skriver det ikke direkte ..... men går ud fra at du har fået den dieselgate-opdateret i forb. med 120k servicet, og at det er den opdatering du nu beklager i forhold til mgl. trækkraft osv ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
pjohansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 13. nov 2010, 17:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Give
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af pjohansen » 1. aug 2017, 20:28

HansH skrev:
pjohansen skrev:Men ville skoda ikke opdatere motor software ved et 90.000 service?
Nej. De opdaterer kun hvis der fra fabrikken ligger en nyere version end den du kører rundt med.

Du skriver det ikke direkte ..... men går ud fra at du har fået den dieselgate-opdateret i forb. med 120k servicet, og at det er den opdatering du nu beklager i forhold til mgl. trækkraft osv ?
Ja det er den update jeg henviser til.
Håbede på at høre fra andre med samme motor konfiguration

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
_________________
Per Johansen
2004 Passat Vatiant Highline 2,5 v6 Tdi 163hk (Solgt)
2013 Polo Highline 1,6 Tdi BM
2014 Superb Combi 2,0 Tdi 170 hk Elegance

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 1. aug 2017, 20:32

pjohansen skrev:Ja det er den update jeg henviser til.
Håbede på at høre fra andre med samme motor konfiguration
Hvis du har fulgt med i tråden her, vil du allerede på nuv. tidspunkt vide hvilke erfaringer der er, og hvilke muligheder du har.
Mit råd er at få lagt din originale software tilbage. Hvis det har interesse, så kontakt enten bruger Rittersport eller Thomas Landberg herinde via PB.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
pjohansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 13. nov 2010, 17:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Give
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af pjohansen » 1. aug 2017, 20:36

HansH skrev:
pjohansen skrev:Ja det er den update jeg henviser til.
Håbede på at høre fra andre med samme motor konfiguration
Hvis du har fulgt med i tråden her, vil du allerede på nuv. tidspunkt vide hvilke erfaringer der er, og hvilke muligheder du har.
Mit råd er at få lagt din originale software tilbage. Hvis det har interesse, så kontakt enten bruger Rittersport eller Thomas Landberg herinde via PB.
Har skimtet tråden igennem, men fandt ikke umiddelbart ikke liggende motor.
Har også haft de 2 du nævner i tankerne

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
_________________
Per Johansen
2004 Passat Vatiant Highline 2,5 v6 Tdi 163hk (Solgt)
2013 Polo Highline 1,6 Tdi BM
2014 Superb Combi 2,0 Tdi 170 hk Elegance

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 1. aug 2017, 20:38

pjohansen skrev:Har skimtet tråden igennem, men fandt ikke umiddelbart ikke liggende motor.
Generelt klarer 2.0 motoren opdateringen langt bedre end 1.6.
Men det kan du jo ikke bruge til ret meget :) Hvad der betyder noget for dig, er hvordan DIN bil er kommet ud på den anden side.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
pjohansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 13. nov 2010, 17:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Give
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af pjohansen » 1. aug 2017, 20:42

HansH skrev:
pjohansen skrev:Har skimtet tråden igennem, men fandt ikke umiddelbart ikke liggende motor.
Generelt klarer 2.0 motoren opdateringen langt bedre end 1.6.
Men det kan du jo ikke bruge til ret meget :) Hvad der betyder noget for dig, er hvordan DIN bil er kommet ud på den anden side.
Du behøver ikke gnide salt i såret har også en 1.6 Billede

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
_________________
Per Johansen
2004 Passat Vatiant Highline 2,5 v6 Tdi 163hk (Solgt)
2013 Polo Highline 1,6 Tdi BM
2014 Superb Combi 2,0 Tdi 170 hk Elegance

dennismadsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 27. jul 2016, 06:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af dennismadsen » 1. aug 2017, 20:45

pjohansen skrev:Du behøver ikke gnide salt i såret har også en 1.6 Billede
Så kan du måske få mængderabat, hvis du skal have dem ordnet Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Charlimike » 1. aug 2017, 22:08

HansH skrev:
pjohansen skrev:Men ville skoda ikke opdatere motor software ved et 90.000 service?
Nej. De opdaterer kun hvis der fra fabrikken ligger en nyere version end den du kører rundt med.

Du skriver det ikke direkte ..... men går ud fra at du har fået den dieselgate-opdateret i forb. med 120k servicet, og at det er den opdatering du nu beklager i forhold til mgl. trækkraft osv ?
De opdatere normalt kun hvis der er en tpi på din software, hvilke betyder man har konstateret at der er problemer med nuværende version, eller komponenter.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ESN » 2. aug 2017, 07:24

pjohansen skrev:
HansH skrev:
pjohansen skrev:Har skimtet tråden igennem, men fandt ikke umiddelbart ikke liggende motor.
Generelt klarer 2.0 motoren opdateringen langt bedre end 1.6.
Men det kan du jo ikke bruge til ret meget :) Hvad der betyder noget for dig, er hvordan DIN bil er kommet ud på den anden side.
Du behøver ikke gnide salt i såret har også en 1.6 Billede

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Se at få dem solgt og udskiftet med noget andet, så slipper du for al det bøvl ;)
No Letting the Old Man In!

Brugeravatar
Harboe
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 4. aug 2008, 21:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tåstrup
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Harboe » 2. aug 2017, 14:19

Så begynder de at lukke dieselbilerne ude af byer i Tyskland også.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-08-02 ... selsforbud

Besvar

Tilbage til "Motor"