Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Jeg ved snart ikke helt hvad jeg skal tænke mere....
https://ing.dk/artikel/tysk-myndighed-t ... -vw-203209
Der er så mange groteske ting i den her sag efterhånden.
https://ing.dk/artikel/tysk-myndighed-t ... -vw-203209
Der er så mange groteske ting i den her sag efterhånden.
Det man siger, er man selv
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Har nu rigtigt svært ved at forestille mig at de har snydt engang mere, så kommer de sgu til at lukke.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 223
- Tilmeldt: 14. feb 2012, 23:04
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 13 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Min gode vens VW Passat 2,0 TDI DSG 2013, er blevet opdateret og bilen køre som erhvervs bil med 1 fast chauffør.
Chauffør har bemærket at den renegere virkeligt ofte i forhold til tidligere, og kører generelt dårligere.
(Han har kørt 355.000 km i den og kender den sgu ret godt)
Nu er den så begyndt at fylde diesel i motorolien og olie niveau stiger .....
VW blev forlagt dette og Det havde de aldrig hørt om før...Det måtte være et defekt partikkelfilter....."Øhh nææ for det har kørt 1/2 år siden det blev skiftet.....stille i tlf.... "Så er det fordi det er et "uorginalt" filter og 2,0 TDI er meget følsom over for dette" .... ...
"Kunne det Ikke være fordi jeres uduelige opdatering gør at bilen regenerere meget ofte og derfor "sprøjter" mere diesel ind på forkert tidspunkt" ??
"NEJ det kunne det slet ikke". ..."Ok men det var faktisk tilfældet på én af mine mercedes biler, da ECU var defekt".
"Øjeblik, jeg er nød til at snakke med nogen om dette", efter et par dage ringede værksted tilbage.
Hmmm jeg har snakket med nogle teknikkere længere oppe i systemet og de har vist er set det før på enkelte biler efter opdatering, men det er nok fordi den har kørt så mange KM, og slet ikke pga opdatering. ...
OG IGEN ER PROBLEMET OG REGNING LAGT OVER PÅ KUNDERNE. FØJ
Chauffør har bemærket at den renegere virkeligt ofte i forhold til tidligere, og kører generelt dårligere.
(Han har kørt 355.000 km i den og kender den sgu ret godt)
Nu er den så begyndt at fylde diesel i motorolien og olie niveau stiger .....
VW blev forlagt dette og Det havde de aldrig hørt om før...Det måtte være et defekt partikkelfilter....."Øhh nææ for det har kørt 1/2 år siden det blev skiftet.....stille i tlf.... "Så er det fordi det er et "uorginalt" filter og 2,0 TDI er meget følsom over for dette" .... ...
"Kunne det Ikke være fordi jeres uduelige opdatering gør at bilen regenerere meget ofte og derfor "sprøjter" mere diesel ind på forkert tidspunkt" ??
"NEJ det kunne det slet ikke". ..."Ok men det var faktisk tilfældet på én af mine mercedes biler, da ECU var defekt".
"Øjeblik, jeg er nød til at snakke med nogen om dette", efter et par dage ringede værksted tilbage.
Hmmm jeg har snakket med nogle teknikkere længere oppe i systemet og de har vist er set det før på enkelte biler efter opdatering, men det er nok fordi den har kørt så mange KM, og slet ikke pga opdatering. ...
OG IGEN ER PROBLEMET OG REGNING LAGT OVER PÅ KUNDERNE. FØJ
"Gift med fru Magnussen "
Tesla Model 3 LR Refresh 2021
VW POLO AW 1.0 TSI, DSG 2019
VW Touran 1,4 TSI, DSG 2012
Tesla Model 3 LR Refresh 2021
VW POLO AW 1.0 TSI, DSG 2019
VW Touran 1,4 TSI, DSG 2012
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 22. nov 2009, 17:37
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 4600 Køge
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Jeg poster primært i tråden her, for at give HansH credit for det store opsøgende arbejde, der er lagt i denne sag. Tak, og godt gået!
Grunden til jeg har fulgt tråden fra starten, er at jeg har en Touran 1,6 CAYC fra Nov. 2012, der har kørt 311000km. Dyser og DPF er de originale. Den har kørt meget ret præcist 150000km på én EGR ventil/køler. Dvs. den er skiftet 2 gange.
Grundet det høje km-tal og de erfaringer jeg har læst om her i tråden, har jeg ikke specielt lyst til at få den opdateret. Det kunne da være fint at få nye dyser på VW's regning, men jeg vil hellere være bøvl/bevisbyrden foruden. Det hjælper nok heller ikke, at den ikke har fuld servicebog hos VW.
Har fået første rykker. Der er 337km til Hadsund....gad vide om den kan køre så langt med update.
Grunden til jeg har fulgt tråden fra starten, er at jeg har en Touran 1,6 CAYC fra Nov. 2012, der har kørt 311000km. Dyser og DPF er de originale. Den har kørt meget ret præcist 150000km på én EGR ventil/køler. Dvs. den er skiftet 2 gange.
Grundet det høje km-tal og de erfaringer jeg har læst om her i tråden, har jeg ikke specielt lyst til at få den opdateret. Det kunne da være fint at få nye dyser på VW's regning, men jeg vil hellere være bøvl/bevisbyrden foruden. Det hjælper nok heller ikke, at den ikke har fuld servicebog hos VW.
Har fået første rykker. Der er 337km til Hadsund....gad vide om den kan køre så langt med update.
- KHADK
- Nyt medlem
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: DANMARK igen :-)
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 25 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Overvejer at sende linket til FDM, men det er jo nok dødsdømt på forhånd.AAMS skrev:Jeg ved snart ikke helt hvad jeg skal tænke mere....
https://ing.dk/artikel/tysk-myndighed-t ... -vw-203209
Der er så mange groteske ting i den her sag efterhånden.
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Det er helt sikkert spild af tid.KHADK skrev:Overvejer at sende linket til FDM, men det er jo nok dødsdømt på forhånd.AAMS skrev:Jeg ved snart ikke helt hvad jeg skal tænke mere....
https://ing.dk/artikel/tysk-myndighed-t ... -vw-203209
Der er så mange groteske ting i den her sag efterhånden.
Vi kan stå sammen om at ærgre os over den krog FDM har malet sig selv op i, i denne sag. Men desværre stopper det også der.
Den politiske beslutning om at opdateringen er tvang i DK står hugget i samme materiale som Moses' stentavler, og kommer ikke til at blive ændret.
Enhver henvendelse til FDM i forhold til at få dem til at forstå at den her opdatering ikke er moden til at tvinge på folks biler, er formålsløs.
Eller rettere - jeg tror egentlig nok at de (nu) forstår at det er noget hø. Men de har valgt deres stilling i sagen for længe siden, og den er de nødt til at forsvare til solen brænder ud - uanset hvad virkeligheden omkring dem siger.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 726
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: DynoTrim
- Geografisk sted: Hadsund
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Har haft flere biler inde nu som efter update stadig ikke kan give fuld effekt uden ABS blokken kobles helt fra..
Jeg undre mig Det er en gang hulk og havre suppe det der update.. ren brandslukning.
Jeg undre mig Det er en gang hulk og havre suppe det der update.. ren brandslukning.
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 3. aug 2014, 11:55
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Jeg har et par udfordringer med min Skoda Fabia 1,6 tdi,
som jeg godt ville have skoda til at kigge på, men det måtte de ikke med mindre bilen blev opdateret.
jeg spurgte så ind til den erklæring man kan skrive under på at man ikke ønsker bilen opdateret, men den er kun gældende for biler der er blevet chip tunet.
så enden på det hele blev at jeg har fundet et andet ikke autoriseret værksted til at lave min bil.
Så er der andre der har oplevet at blive afvist af et autoriseret værksted,
med henvisning til at de ikke må lave ens bil før den er blevet opdateret?
som jeg godt ville have skoda til at kigge på, men det måtte de ikke med mindre bilen blev opdateret.
jeg spurgte så ind til den erklæring man kan skrive under på at man ikke ønsker bilen opdateret, men den er kun gældende for biler der er blevet chip tunet.
så enden på det hele blev at jeg har fundet et andet ikke autoriseret værksted til at lave min bil.
Så er der andre der har oplevet at blive afvist af et autoriseret værksted,
med henvisning til at de ikke må lave ens bil før den er blevet opdateret?
Med venlig Hilsen
Benjamin Germansen
Bil: Skoda Fabia Combi 1,6 TDI CAYB årg 2010
Benjamin Germansen
Bil: Skoda Fabia Combi 1,6 TDI CAYB årg 2010
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
"Så er der andre der har oplevet at blive afvist af et autoriseret værksted,
med henvisning til at de ikke må lave ens bil før den er blevet opdateret "
Det var da en sær opførsel fra det autoriserede værksted, vær glad for at du fik dem skiftet ud i tide ingen grund til at smide penge ind på deres konto. Havde selv en "Fabia combi med Cayb motor og den gav osse mig en del sure oplevelser, så den fik jeg solgt "heldigvis"
med henvisning til at de ikke må lave ens bil før den er blevet opdateret "
Det var da en sær opførsel fra det autoriserede værksted, vær glad for at du fik dem skiftet ud i tide ingen grund til at smide penge ind på deres konto. Havde selv en "Fabia combi med Cayb motor og den gav osse mig en del sure oplevelser, så den fik jeg solgt "heldigvis"
No Letting the Old Man In!
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Mon det er den Benjamin nu har overtaget?ESN skrev: Havde selv en "Fabia combi med Cayb motor og den gav osse mig en del sure oplevelser, så den fik jeg solgt "heldigvis"
Det man siger, er man selv
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Ahrj det håber jeg sgu ikke Den blev solgt her på sjælland og af en Seat forhandler med garanti osvAAMS skrev:Mon det er den Benjamin nu har overtaget?ESN skrev: Havde selv en "Fabia combi med Cayb motor og den gav osse mig en del sure oplevelser, så den fik jeg solgt "heldigvis"
No Letting the Old Man In!
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Jeg mener dit aut. værksted er forkert på den.Benjamin Germansen skrev:Jeg har et par udfordringer med min Skoda Fabia 1,6 tdi,
som jeg godt ville have skoda til at kigge på, men det måtte de ikke med mindre bilen blev opdateret.
jeg spurgte så ind til den erklæring man kan skrive under på at man ikke ønsker bilen opdateret, men den er kun gældende for biler der er blevet chip tunet.
Der står (mig bekendt) på blanketten ".. F.eks. i tilfælde af chiptuning". Men det er kun et eksempel på en grund til ikke at ville have opdateringen.
Da jeg snakkede med Semler's servicemarkedschef om blanketten og hvordan den kom i brug, nævnte han ingenting om at det kun var til at undtage chiptunede biler for opdatering. Han bekræftede at det var den blanket man som kunde ville blive bedt om at underskrive, hvis man ikke ønskede opdateringen - og at dette udelukkende var for at værkstedet kunne forklare overfor importøren hvorfor en given bil havde været inde, men uden at blive opdateret. Dvs. at den ikke var blevet opdateret fordi det var kundens eksplicitte ønske ikke at få det gjort.
Så efter min bedste overbevisning har den ansvarlige på dit aut. værksted helt misforstået situationen.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 3. aug 2014, 11:55
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Jeg købte den af en lokal forhandler her i vejle, jeg er 2. ejer af bilen. Den er solgt fra ny ved skoda i vejle.ESN skrev:Ahrj det håber jeg sgu ikke Den blev solgt her på sjælland og af en Seat forhandler med garanti osvAAMS skrev:Mon det er den Benjamin nu har overtaget?ESN skrev: Havde selv en "Fabia combi med Cayb motor og den gav osse mig en del sure oplevelser, så den fik jeg solgt "heldigvis"
jeg har været rimelig forskånet for problemer med motoren. "kun" en egr ventil som forhandleren tog på reklamation og 4 dyser som jeg selv måtte betale.
Det jeg bøvler med nu er at den nogen gange "blokerer" i gearkassen når den skal i 5. gear, eller ved nedgearing fra 5. til 4. gear. jeg har bestilt tid ved et andet værksted for at få det fikset.
Med venlig Hilsen
Benjamin Germansen
Bil: Skoda Fabia Combi 1,6 TDI CAYB årg 2010
Benjamin Germansen
Bil: Skoda Fabia Combi 1,6 TDI CAYB årg 2010
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 3. aug 2014, 11:55
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Det lyder det da til, jeg håber da ikke at de har afvist mange kunder med den begrundelse, for jeg fik at vi at jeg var velkommen tilbage, hvis jeg besluttede at få bilen opdateret.HansH skrev:Jeg mener dit aut. værksted er forkert på den.Benjamin Germansen skrev:Jeg har et par udfordringer med min Skoda Fabia 1,6 tdi,
som jeg godt ville have skoda til at kigge på, men det måtte de ikke med mindre bilen blev opdateret.
jeg spurgte så ind til den erklæring man kan skrive under på at man ikke ønsker bilen opdateret, men den er kun gældende for biler der er blevet chip tunet.
Der står (mig bekendt) på blanketten ".. F.eks. i tilfælde af chiptuning". Men det er kun et eksempel på en grund til ikke at ville have opdateringen.
Da jeg snakkede med Semler's servicemarkedschef om blanketten og hvordan den kom i brug, nævnte han ingenting om at det kun var til at undtage chiptunede biler for opdatering. Han bekræftede at det var den blanket man som kunde ville blive bedt om at underskrive, hvis man ikke ønskede opdateringen - og at dette udelukkende var for at værkstedet kunne forklare overfor importøren hvorfor en given bil havde været inde, men uden at blive opdateret. Dvs. at den ikke var blevet opdateret fordi det var kundens eksplicitte ønske ikke at få det gjort.
Så efter min bedste overbevisning har den ansvarlige på dit aut. værksted helt misforstået situationen.
Jeg fik i øvrigt indkaldelsen igår, så jeg satser på at bilen kan synes i april 2018 og at jeg så kan køre 2 år mere uden opdatering
Med venlig Hilsen
Benjamin Germansen
Bil: Skoda Fabia Combi 1,6 TDI CAYB årg 2010
Benjamin Germansen
Bil: Skoda Fabia Combi 1,6 TDI CAYB årg 2010
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 2. jun 2017, 19:15
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Hej
Er der nogle der ved om man kan få værkstedet til at underskrive en slags garanti eller erklæring på at deres opdatering ikke giver en forringelse af køretøjets egenskaber?
Fik at vide i telefonen da jeg bestilte tid til at få lavet noget andet at jeg ikke har noget valg med hensyn til deres opdatering. Jeg glæder mig IKKE til tirsdag hvor den skal derned.
Mvh. Sune
Er der nogle der ved om man kan få værkstedet til at underskrive en slags garanti eller erklæring på at deres opdatering ikke giver en forringelse af køretøjets egenskaber?
Fik at vide i telefonen da jeg bestilte tid til at få lavet noget andet at jeg ikke har noget valg med hensyn til deres opdatering. Jeg glæder mig IKKE til tirsdag hvor den skal derned.
Mvh. Sune
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Det er korrekt at du ikke har noget valg.SuneSW skrev:Hej
Er der nogle der ved om man kan få værkstedet til at underskrive en slags garanti eller erklæring på at deres opdatering ikke giver en forringelse af køretøjets egenskaber?
Fik at vide i telefonen da jeg bestilte tid til at få lavet noget andet at jeg ikke har noget valg med hensyn til deres opdatering. Jeg glæder mig IKKE til tirsdag hvor den skal derned.
Mvh. Sune
Men når du har fået den opdateret, behøver det ikke at være sidste ord i den sag.
Jeg vil foreslå dig at læse tråden her, f.eks. fra side 20 og frem - så vil du forstå.
Glem det med blanket og værksted osv. De vil ikke skrive under på noget, da de intet har med sagen at gøre. De vil formodentlig blot henvise til de "garantier" der udstedes fra producentens side. I hvert fald spilder du blot din tid på det spørgsmål.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Nu kan jeg ikke lige overskue om det har været oppe før, men var ude hos Seat i Næstved forleden, og kom til at snakke med en af deres teknikkere omkring opdateringen osv.
Han mener selvfølgelig at de fleste 1.6 tdi køre fint efter opdateringen, da kunderne ikke har meldt andet tilbage.
Han kunne også fortælle at det går mere ud over Egr, som vi allerede ved. Hvorfor de også skifter Egr u/b hvis den går sig en tur efter opdateringen.
I øvrigt en fin og hudløs ærlig teknikker.
Han mener selvfølgelig at de fleste 1.6 tdi køre fint efter opdateringen, da kunderne ikke har meldt andet tilbage.
Han kunne også fortælle at det går mere ud over Egr, som vi allerede ved. Hvorfor de også skifter Egr u/b hvis den går sig en tur efter opdateringen.
I øvrigt en fin og hudløs ærlig teknikker.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 282
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:30
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sdr.Jylland
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 0
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Jeg kan snart ikke finde hoved eller hale på det her længere,, og jeg har læst hele tråden Kan man undgå at få den opdateret eller hva??
Min G6 1.6TDI 2010 skal synes 03-2018 og som det ser ud nu venter jeg så lang tid som muligt med at få det gjort, dels fordi den har været forbi Landberg men også fordi man høre disse historier om at den kommer til at gå dårligt!?!?
Hvad er smartest at gøre,,
1. Få det gjort nu?
2. Vente til den skal synes ?
et er sikkert den skal chippes igen under alle omstændigheder!!
Min G6 1.6TDI 2010 skal synes 03-2018 og som det ser ud nu venter jeg så lang tid som muligt med at få det gjort, dels fordi den har været forbi Landberg men også fordi man høre disse historier om at den kommer til at gå dårligt!?!?
Hvad er smartest at gøre,,
1. Få det gjort nu?
2. Vente til den skal synes ?
et er sikkert den skal chippes igen under alle omstændigheder!!
MOM taught me ABC. DAD taught me LFC. YNWA!
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
1. Du kan ikke undgå at få den opdateret. Før eller senere dumpes en uopdateret bil til syn.Monne skrev:Jeg kan snart ikke finde hoved eller hale på det her længere,, og jeg har læst hele tråden Kan man undgå at få den opdateret eller hva??
Min G6 1.6TDI 2010 skal synes 03-2018 og som det ser ud nu venter jeg så lang tid som muligt med at få det gjort, dels fordi den har været forbi Landberg men også fordi man høre disse historier om at den kommer til at gå dårligt!?!?
Hvad er smartest at gøre,,
1. Få det gjort nu?
2. Vente til den skal synes ?
et er sikkert den skal chippes igen under alle omstændigheder!!
2. Min helt egen anbefaling: få den opdateret, og derefter flashet tilbage til org. software hos enten Landberg eller Rittersport - og derefter tuningsfil på igen. Dvs tilbage til hvad du kender i dag, men nu med kryds i "opdateret" bogen.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 224
- Tilmeldt: 12. feb 2014, 08:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 15 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Stort set samme situation som dig - mit syn ligger bare i 06-2018Monne skrev:Jeg kan snart ikke finde hoved eller hale på det her længere,, og jeg har læst hele tråden Kan man undgå at få den opdateret eller hva??
Min G6 1.6TDI 2010 skal synes 03-2018 og som det ser ud nu venter jeg så lang tid som muligt med at få det gjort, dels fordi den har været forbi Landberg men også fordi man høre disse historier om at den kommer til at gå dårligt!?!?
Hvad er smartest at gøre,,
1. Få det gjort nu?
2. Vente til den skal synes ?
et er sikkert den skal chippes igen under alle omstændigheder!!
Min plan er at vente. Jeg kører til syn og regner ikke med det bliver et problem ud fra hvad jeg kan læse her i tråden. Hvis den, mod forventning, dumper til syn får jeg den opdateret og omsynet.
2014 Audi A6 2.0 TDi Ultra S-line
*SOLGT* 2012 Volkswagen Polo 1.6 TDi Comfortline
*SOLGT* 2012 Volkswagen Polo 1.6 TDi Comfortline
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Faldt over denne fine artikel: https://skeptoid.com/episodes/4586
Artiklen tager udgangspunkt i det amerikanske marked, hvor dieselgate som bekendt har lidt (!) anderledes konsekvenser for VW end her i Europa.
Ikke desto mindre synes jeg at hans betragtninger rammer lige midt på hovedet af sømmet i forhold til de overordnede linjer.
Og hans pointe flugter i hvert fald 100% med min egen personlige holdning mht. hvordan affæren burde have været håndteret fra politisk hold fra starten !
Prøv engang at tænke hvad gavn man kunne have gjort med alle de penge, som nu i stedet bruges på advokater, erstatninger, EGR-ventiler.... etc etc....
Jeg bliver smådeprimeret hver gang jeg tænker på det
Artiklen tager udgangspunkt i det amerikanske marked, hvor dieselgate som bekendt har lidt (!) anderledes konsekvenser for VW end her i Europa.
Ikke desto mindre synes jeg at hans betragtninger rammer lige midt på hovedet af sømmet i forhold til de overordnede linjer.
Og hans pointe flugter i hvert fald 100% med min egen personlige holdning mht. hvordan affæren burde have været håndteret fra politisk hold fra starten !
Prøv engang at tænke hvad gavn man kunne have gjort med alle de penge, som nu i stedet bruges på advokater, erstatninger, EGR-ventiler.... etc etc....
Jeg bliver smådeprimeret hver gang jeg tænker på det
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- KHADK
- Nyt medlem
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: DANMARK igen :-)
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 25 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 384
- Tilmeldt: 19. jun 2009, 22:35
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Jeg gør det ikke.
Har ikke endnu hørt om nogen der ikke har fået synet deres bil
Har ikke endnu hørt om nogen der ikke har fået synet deres bil
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Nej. Men det er der en god forklaring påMikael skrev:Har ikke endnu hørt om nogen der ikke har fået synet deres bil
Hvis du læser tråden her, så vil du forstå hvorfor den sanktion slet ikke har været aktuel - endnu. Men du vil også forstå at den bliver aktuel.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Jeg har ikke læst hele tråden igennem, men;
Den udmelding jeg/vi har fået på arbejdet er at der selvfølgelig kan forekomme ændringer i opførsel/software hvis bilen fra foreksempel 2010 ikke er blevet opdateret før.
Dermed vil den få software ændringerne som er blevet ændret igennem 2011A, 2012B, 2013C, 2014D, 2015E osv. (bare et eksempel) Forskellen er bare denne gang at man så får lagt 2015E+ i. Samme software som 2015E, dog bare uden snydeprogrammet så at sige.
Jeg ville dog ønske at politikerne havde gjort dette valgfrit som mange af vores nabolande, da opdateringen ikke vil gøre godt i alle sager, som man også kan konstatere iflg. denne tråd.
Det underlige er at det bare ikke er alle som oplever problemer. Jeg har en kunde med 6 ens VW passat 2.0 TDI´er (kan ikke lige huske motorkode) alle blev opdateret inden for 2 dage af hinanden. 4 af dem kører fint, de 2 andre har fået skiftet EGR relativt tidligt efterfølgende, om det er grundet opdatering eller ej, så er det underligt da de mere eller mindre kører samme kørsel mønster/rute opbygninger (de er kørende sælgere)
Personligt havde jeg også valgt løsningen med at få opdateret den og få den flotte nulfaktura og derefter indlæst min gamle fil eller tuning.....
Den udmelding jeg/vi har fået på arbejdet er at der selvfølgelig kan forekomme ændringer i opførsel/software hvis bilen fra foreksempel 2010 ikke er blevet opdateret før.
Dermed vil den få software ændringerne som er blevet ændret igennem 2011A, 2012B, 2013C, 2014D, 2015E osv. (bare et eksempel) Forskellen er bare denne gang at man så får lagt 2015E+ i. Samme software som 2015E, dog bare uden snydeprogrammet så at sige.
Jeg ville dog ønske at politikerne havde gjort dette valgfrit som mange af vores nabolande, da opdateringen ikke vil gøre godt i alle sager, som man også kan konstatere iflg. denne tråd.
Det underlige er at det bare ikke er alle som oplever problemer. Jeg har en kunde med 6 ens VW passat 2.0 TDI´er (kan ikke lige huske motorkode) alle blev opdateret inden for 2 dage af hinanden. 4 af dem kører fint, de 2 andre har fået skiftet EGR relativt tidligt efterfølgende, om det er grundet opdatering eller ej, så er det underligt da de mere eller mindre kører samme kørsel mønster/rute opbygninger (de er kørende sælgere)
Personligt havde jeg også valgt løsningen med at få opdateret den og få den flotte nulfaktura og derefter indlæst min gamle fil eller tuning.....
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14513
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 846 times
- Kontakt:
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Alternativt kan i jo bare få lavet opdateringen hos vw.. og kører direkte ud til mig bagefter og få lagt den gamle software i igen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Det er bare pisse ærgeligt at den her situation overhovedet skal koste folk penge i første omgangWatcher skrev:Alternativt kan i jo bare få lavet opdateringen hos vw.. og kører direkte ud til mig bagefter og få lagt den gamle software i igen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14513
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 846 times
- Kontakt:
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Ja 100% enig.. havde en skoda inde idag.. 2.0tdi 170hk.. kunden oplever som de fleste andre urolig motorgang, en motor der tikker mere og rasler pga dyser.. klager til skoda, de gir ham ret i den larmer. Efter 6 uger indser de at de kan ikke hjælpe manden.. efter en tur hos mig idag var han nu en glad mand igen alt støj forsvandt og hans bil var som før dog fik den også lige chip, egrmod + dsg software så han blev extra glad
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Jeg tænker på jer der sidder i midten - mellem kunden og producenten.hansen123 skrev:Det er bare pisse ærgeligt at den her situation overhovedet skal koste folk penge i første omgang
I er first line of defence og skal derfor tage alle de skraldespande der bliver hældt i hovedet af jer.
Der er gået rygter på motor-talk om, at der internt i forhandlerleddet i Tyskland, er rundsendt cirkulærer/instruktioner om "standardsvar" man skal møde kunden med, når konfronteret med problemer.
- "Det er den første vi har med det problem. Og vi har ellers opdateret rigtig mange"
- "Det skyldes årstidens temperaturer" eller ".. ændringer i dit kørselsmønster"
osv.
Jeg skal ikke kunne sige om det har noget på sig. Men tilsyneladende er tilpas mange blevet mødt med de samme svar hos forskellige værksteder, så at det i hvert fald har vakt opsigt.
Som ansat hos aut. har man måske passet og plejet sine trofaste kunder gennem år.
Så slår dieselgate ned, og jeg kunne levende forestille mig, at man uvilkårligt vil komme i nogen situationer, hvor man vakler mellem loyaliteten til den arbejdsgiver hvis navn står i toppen af den månedlige lønseddel, og så omtalte trofaste og hidtil tilfredse kunde i ens butik, der går hen og bliver ramt af problemer efter opdateringen.
En lidet misundelsesværdig situation
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
Hånden på hjertet er det faktisk ikke så mange som er utilfredse som man kunne frygte. Det vægter helt klart langt tungere herinde end ude i resten af landet.HansH skrev:Jeg tænker på jer der sidder i midten - mellem kunden og producenten.hansen123 skrev:Det er bare pisse ærgeligt at den her situation overhovedet skal koste folk penge i første omgang
I er first line of defence og skal derfor tage alle de skraldespande der bliver hældt i hovedet af jer.
Der er gået rygter på motor-talk om, at der internt i forhandlerleddet i Tyskland, er rundsendt cirkulærer/instruktioner om "standardsvar" man skal møde kunden med, når konfronteret med problemer.
- "Det er den første vi har med det problem. Og vi har ellers opdateret rigtig mange"
- "Det skyldes årstidens temperaturer" eller ".. ændringer i dit kørselsmønster"
osv.
Jeg skal ikke kunne sige om det har noget på sig. Men tilsyneladende er tilpas mange blevet mødt med de samme svar hos forskellige værksteder, så at det i hvert fald har vakt opsigt.
Som ansat hos aut. har man måske passet og plejet sine trofaste kunder gennem år.
Så slår dieselgate ned, og jeg kunne levende forestille mig, at man uvilkårligt vil komme i nogen situationer, hvor man vakler mellem loyaliteten til den arbejdsgiver hvis navn står i toppen af den månedlige lønseddel, og så omtalte trofaste og hidtil tilfredse kunde i ens butik, der går hen og bliver ramt af problemer efter opdateringen.
En lidet misundelsesværdig situation
Vi har ikke fået nogen standard skrivelse udleveret, dog har vi fået synspunkterne som vi skal følge (opdatering lever op til diverse krav, er testet af uvildige osv.) men ikke noget videre om kundeanker. Der har været noget skrivelse ud hvor der bliver pointeret at følgefejl af opdatering såsom EGR ventil, ikke skyldes fejl af softwaren, men at EGR ventilen ikke virker som tiltænkt fra fabrikkens side (den kommer uden for sit vante arbejdsområde og fejler) Men det ændrer jo det ikke for den enkelte at hans bil fejler et par kilometer efterfølgende.
Mit synspunkt er NOx problematikken er overstået mere eller mindre. Vi er begyndt at skære ned på tekniker/resourcer til at udføre opdateringerne. Det er sjældent vi får henvendelser ang. dette efterhånden.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles