Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Besvar
Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af diskoboy » 2. aug 2017, 15:40

diskoboy skrev:Jeg ringede lige til VW kundeservice bare for nysgerrighedens skyld.
Min Polo bliver først indkaldt om ca. 2 mdr. Herefter har jeg ½ år inden jeg får den første rykker. Så skriver vi sep. 2017.
Herefter har jeg yderligere ½ år inden jeg behøver gøre noget.
Oprindeligt indlæg 6. jan 2017, 14:15
Har lige været til syn med Polo'en i dag. Synsmandens eneste kommentar var at "den kører sku godt". Bum. Nu er der i hvert fald 2 år til at jeg skal afsted igen....
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
janhelm
Nyt medlem
Indlæg: 283
Tilmeldt: 19. jun 2008, 17:39
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af janhelm » 3. aug 2017, 18:36

ESN skrev:
pjohansen skrev:
HansH skrev: Generelt klarer 2.0 motoren opdateringen langt bedre end 1.6.
Men det kan du jo ikke bruge til ret meget :) Hvad der betyder noget for dig, er hvordan DIN bil er kommet ud på den anden side.
Du behøver ikke gnide salt i såret har også en 1.6 Billede

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Se at få dem solgt og udskiftet med noget andet, så slipper du for al det bøvl ;)
Jeg har solgt min golf 1.6tdi og gået over til helt andet mærke, jeg gider simpelthen ikke igennem alt det her fis.

Så har vi kun up'en tilbage og den er begyndt at få rust i begge bagskærme og der kommer pludselig vand ind i bagagerummet Billede

Wuhuu for VW kvalitet og min bare r..

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ESN » 3. aug 2017, 19:49

janhelm skrev:
ESN skrev:
pjohansen skrev:Du behøver ikke gnide salt i såret har også en 1.6 Billede

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Se at få dem solgt og udskiftet med noget andet, så slipper du for al det bøvl ;)
Jeg har solgt min golf 1.6tdi og gået over til helt andet mærke, jeg gider simpelthen ikke igennem alt det her fis.

Så har vi kun up'en tilbage og den er begyndt at få rust i begge bagskærme og der kommer pludselig vand ind i bagagerummet Billede

Wuhuu for VW kvalitet og min bare r..
+1 Jeg fik osse solgt min 1,6 tdi i tide, kunne simpelthen ikke affinde mig med tvungen opdatering som ville forringe en i forvejen sart og sløv motor. Håber dog at VW klanen kan rejse sig af mudderpølen, som de nok så "smart " har anbragt sig selv i ;)

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
No Letting the Old Man In!

kalsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 28. okt 2014, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af kalsen » 12. aug 2017, 08:47

Hej har set i extra bladet i dag



Lørdag d. 12. aug. 2017 - kl. 09:14
6 0
FDM frygter dårligere biler: Sig nej til opdatering
Bilister bør vente med at tage imod tilbud fra bilproducenter, der lover lavere Nox-udledning

Det kan være fristende at få sin motor opdateret med lovning om lavere Nox-udledning, men FDM advarer mod at gøre det. Foto: Carlos Osorio/AP







Af: Niels Friis
Diesel-motorer er en upopulær størrelse i disse tider, og derfor har flere bilproducenter - blandt andre Daimler AG og Audi – meldt ud, at de vil tilbyde softwareopdateringer til dieselbiler for at mindske udledningen af kvælstofilter - såkaldt Nox.
Men tøv med at takke ja til opdateringen, lyder en opfordring nu fra FDM. Det skriver Ingeniøren.
Årsagen er, at der er tvivl om, hvorvidt opdateringerne faktisk kan gøre bilerne dårligere.
- Vi er i gang med at kontakte de importører, der har sagt, at de vil lave en opdatering. Det gør vi for at få en forsikring om, at fabrikanten vil løse problemet, hvis forbrugeren ender med en bil, der kører dårligere, siger Torben Lund Kudsk, afdelingschef i Økonomisk Politisk Sekretariat ved FDM, til Ingeniøren.
Endnu ved FDM ikke, hvor mange danske bilejere der vil få et tilbud om en opdatering.
Overfor Ingeniøren understreger afdelingschefen, at det selvfølgelig i udgangspunktet er en god idé at nedskære Nox-udledningen, men at regningen for det ikke skal sendes til kunderne.


- Det er for billigt sluppet, hvis man siger 'vi skal nok fikse det her' og så bare sender aben videre til forbrugeren, som i øvrigt har købt en bil, der var helt lovlig, siger Torben Lund Kudsk.
Se også: Er det også din metode? Sådan prøver danskerne at spare på biludgifterne
Øge brændstofforbruget
Tidligere har FDM på deres hjemmeside skrevet om, hvordan blandt andet Renaults mulige motoropdatering kan være problematisk.
- FDM mener, der er stor sandsynlighed for, at opdateringen vil øge bilens brændstofforbrug og føre til en tilsodning af EGR-ventilen. Især det sidste er et velkendt problem. At det ikke også skulle forholde sig sådan med Renaults løsning, mangler vi at se dokumentation for, skriver FDM og slutter:
- Indtil vi har det, mener FDM ikke, man bør lade sin bil/motorstyring opdatere.

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1095
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 94 times
Been thanked: 64 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Ozona » 12. aug 2017, 11:57

Jamen er det ikke den "nye" fejl? Ikke sikker på der refereres til diesel gate

Sendt fra min Nexus 6P med Tapatalk
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 12. aug 2017, 12:00

Ozona skrev:Jamen er det ikke den "nye" fejl? Ikke sikker på der refereres til diesel gate
Korrekt.
Det er en ny opdatering, som ikke har noget med den påtvungne NOx-opdatering fra dieselgate at gøre.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ij6210 » 12. aug 2017, 16:03

Så FDM har begravet Dieselgate-sagen, måske af hensyn til det fremtidige samarbejde med politikerne og fordi det ville være for omstændigt at at ændre holdning til denne. Nu kommer der så en anden opdatering, hvor man tidligt i forløbet er opmærksom på ulemper, og derfor gør man her det korrekte og fraråder en opdatering.

Synes stadig det er vattet at de ikke erkender, at der er kæmpe problemer omkring Dieselgate-opdateringen - der er SÅ meget belastende materiale der burde få FDM til at reagere.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 12. aug 2017, 16:30

ij6210 skrev:Så FDM har begravet Dieselgate-sagen, måske af hensyn til det fremtidige samarbejde med politikerne og fordi det ville være for omstændigt at at ændre holdning til denne. Nu kommer der så en anden opdatering, hvor man tidligt i forløbet er opmærksom på ulemper, og derfor gør man her det korrekte og fraråder en opdatering.

Synes stadig det er vattet at de ikke erkender, at der er kæmpe problemer omkring Dieselgate-opdateringen - der er SÅ meget belastende materiale der burde få FDM til at reagere.
Enig.

Forleden var der et såkaldt Diesel-Gipfeltreffen - altså et "topmøde" - i Berlin mellem de tyske bilproducenter.
Her blev man enige om flg.:
1) der bliver IKKE tale om at tilbyde løsninger til EU5 biler der indbefatter hardware, såsom f.eks. det Adblue-eftermonteringskit som et tysk firma har udviklet, således at disse EU5 biler muligvis kunne typegodkendes som EU6 biler.
2) der bliver udviklet en ny opdatering som skal nedbringe NOx, og denne vil blive tilbudt bilejerne som en valgfri mulighed.

Det er denne 2) der er tale om i artiklen i Ekstra Bladet, og det er altså ikke kun VW, men også BMW og Mercedes der vil lave en sådan opdatering og tilbyde den til deres kunder.

Det hele handler om at de tyske bilproducenter kæmper en desperat kamp med næb og kløer for at undgå kørselsforbud for dieselbiler i de tyske byer. En sanktion der trues meget, meget kraftigt med, og som jeg personligt tror bliver umuligt at undgå på sigt uanset hvilken hokus pokus-opdatering de måtte komme op med.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af PF » 16. aug 2017, 10:15

Jeg har lige modtaget en indkaldelse i dag. Jeg venter også. Hvordan er det nu, hvis man har modtaget en indkaldelse, men ikke får det gjort og bilen så skal synes. Kan den så det?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 16. aug 2017, 10:29

PF skrev:Jeg har lige modtaget en indkaldelse i dag. Jeg venter også. Hvordan er det nu, hvis man har modtaget en indkaldelse, men ikke får det gjort og bilen så skal synes. Kan den så det?
Hvis du liiige bladrer en side tilbage til side 26 i tråden her, finder du bl.a. dette indlæg: viewtopic.php?p=1390083#p1390083

Håber det besvarer dit spørgsmål.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Tonny » 16. aug 2017, 10:29

PF skrev:Jeg har lige modtaget en indkaldelse i dag. Jeg venter også. Hvordan er det nu, hvis man har modtaget en indkaldelse, men ikke får det gjort og bilen så skal synes. Kan den så det?
Ja det vil jeg vurdere ud fra hvad jeg har læst at du har 99% sandsynlighed for :)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 16. aug 2017, 10:35

PF skrev:Jeg har lige modtaget en indkaldelse i dag. Jeg venter også. Hvordan er det nu, hvis man har modtaget en indkaldelse, men ikke får det gjort og bilen så skal synes. Kan den så det?
PF - hvilken bil har du ? Mærke/model, årgang og motor ? Allerbedst motorkode hvis du har den (kan findes på bilens produktionslabel).
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af QT1410 » 16. aug 2017, 11:24

FDM's "selvstrammeri" har gennem tiden kun betydet forringede vilkår for billisterne.

Jeg tror de ville tiltrække flere end de ville frastøde ved at slå næven i bordet og sige at det måtte være slut med den pylrerøvspolitik og den evige strøm af nye trafikhæmmende foranstaltninger.

Cyklistforbundet og Danmarks Naturfredningsforening lægger ikke tilsvarende bånd på sig selv.

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af PF » 16. aug 2017, 11:29

HansH skrev:
PF skrev:Jeg har lige modtaget en indkaldelse i dag. Jeg venter også. Hvordan er det nu, hvis man har modtaget en indkaldelse, men ikke får det gjort og bilen så skal synes. Kan den så det?
PF - hvilken bil har du ? Mærke/model, årgang og motor ? Allerbedst motorkode hvis du har den (kan findes på bilens produktionslabel).
Motorkode har jeg ikke lige ved hånden, men det er en Skoda Superb 2.0 TDI fra 09

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 16. aug 2017, 11:31

PF skrev:
HansH skrev:
PF skrev:Jeg har lige modtaget en indkaldelse i dag. Jeg venter også. Hvordan er det nu, hvis man har modtaget en indkaldelse, men ikke får det gjort og bilen så skal synes. Kan den så det?
PF - hvilken bil har du ? Mærke/model, årgang og motor ? Allerbedst motorkode hvis du har den (kan findes på bilens produktionslabel).
Motorkode har jeg ikke lige ved hånden, men det er en Skoda Superb 2.0 TDI fra 09
140HK eller 170HK ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af PF » 16. aug 2017, 11:31

HansH skrev:
PF skrev:
HansH skrev: PF - hvilken bil har du ? Mærke/model, årgang og motor ? Allerbedst motorkode hvis du har den (kan findes på bilens produktionslabel).
Motorkode har jeg ikke lige ved hånden, men det er en Skoda Superb 2.0 TDI fra 09
140HK eller 170HK ?
Det er en 170´er.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 16. aug 2017, 11:38

PF skrev:
HansH skrev:
PF skrev: Motorkode har jeg ikke lige ved hånden, men det er en Skoda Superb 2.0 TDI fra 09
140HK eller 170HK ?
Det er en 170´er.
OK. Så har den sin typegodkendelse i England hos Vehicle Certification Agency, og har således også fået opdateringen godkendt og frigivet derfra.
Jeg har en oversigt over de clusters KBA i Tyskland står for, samt frigivelsesdatoer, men det hjælper ikke rigtigt her.

Det korte af det lange er:
Hvis du netop har modtaget første indkaldelse, så betyder det opdateringen er godkendt og frigivet for ca 6 mdr siden af VCA.
Og det betyder at du alt andet lige har 12 mdr fra nu og til du modtager 2. rykker - forudsat du ikke reagerer.
Efter 2. rykker vil der gå yderligere 6 mdr inden du havner på den sorte liste, og derefter kan du forvente en synsdumpning.
Så du har altså et pænt stykke tid endnu hvor du sagtens kan køre uopdateret.

Det er dog vigtigt, at hvis du har bilen inde til service (på aut. værksted) i den mellemliggende tid, at du gør dem tydeligt opmærksom på at du ikke ønsker at få opdateringen lagt på. Evt. ligefrem klistrer tape over OBD stikket og sætter en sticker på hvor der står "fingrene væk!".
Ellers kan du risikere at de bare spiller den på.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af QT1410 » 16. aug 2017, 11:51

Har lige modtaget indkaldelse til min Octavia 1,6 TDI (CAYC).

Den skal synes til oktober så den skal først opdateres i efteråret 2019

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af PF » 16. aug 2017, 12:40

HansH skrev:
PF skrev:
HansH skrev: 140HK eller 170HK ?
Det er en 170´er.
OK. Så har den sin typegodkendelse i England hos Vehicle Certification Agency, og har således også fået opdateringen godkendt og frigivet derfra.
Jeg har en oversigt over de clusters KBA i Tyskland står for, samt frigivelsesdatoer, men det hjælper ikke rigtigt her.

Det korte af det lange er:
Hvis du netop har modtaget første indkaldelse, så betyder det opdateringen er godkendt og frigivet for ca 6 mdr siden af VCA.
Og det betyder at du alt andet lige har 12 mdr fra nu og til du modtager 2. rykker - forudsat du ikke reagerer.
Efter 2. rykker vil der gå yderligere 6 mdr inden du havner på den sorte liste, og derefter kan du forvente en synsdumpning.
Så du har altså et pænt stykke tid endnu hvor du sagtens kan køre uopdateret.

Det er dog vigtigt, at hvis du har bilen inde til service (på aut. værksted) i den mellemliggende tid, at du gør dem tydeligt opmærksom på at du ikke ønsker at få opdateringen lagt på. Evt. ligefrem klistrer tape over OBD stikket og sætter en sticker på hvor der står "fingrene væk!".
Ellers kan du risikere at de bare spiller den på.
Super! Tusind tak for den forklaring. Det gør det meget nemmere at hitte ud af.

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af azzkikr » 16. aug 2017, 14:12

HansH skrev:
PF skrev:
HansH skrev: 140HK eller 170HK ?
Det er en 170´er.
OK. Så har den sin typegodkendelse i England hos Vehicle Certification Agency, og har således også fået opdateringen godkendt og frigivet derfra.
Jeg har en oversigt over de clusters KBA i Tyskland står for, samt frigivelsesdatoer, men det hjælper ikke rigtigt her.

Det korte af det lange er:
Hvis du netop har modtaget første indkaldelse, så betyder det opdateringen er godkendt og frigivet for ca 6 mdr siden af VCA.
Og det betyder at du alt andet lige har 12 mdr fra nu og til du modtager 2. rykker - forudsat du ikke reagerer.
Efter 2. rykker vil der gå yderligere 6 mdr inden du havner på den sorte liste, og derefter kan du forvente en synsdumpning.
Så du har altså et pænt stykke tid endnu hvor du sagtens kan køre uopdateret.

Det er dog vigtigt, at hvis du har bilen inde til service (på aut. værksted) i den mellemliggende tid, at du gør dem tydeligt opmærksom på at du ikke ønsker at få opdateringen lagt på. Evt. ligefrem klistrer tape over OBD stikket og sætter en sticker på hvor der står "fingrene væk!".
Ellers kan du risikere at de bare spiller den på.
Min er også en 2,0 TDI 170HK fra 07-2010.

Men det er ved at være et godt stykke tid siden jeg fik en rykker. Måske jeg endda har fået 2 rykkere.
Senest rettet af azzkikr 16. aug 2017, 14:17, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 16. aug 2017, 14:13

azzkikr skrev:Min er også en 2,0 TDI fra 07-2010.
En hvad.. Superb ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af azzkikr » 16. aug 2017, 14:17

HansH skrev:
azzkikr skrev:Min er også en 2,0 TDI fra 07-2010.
En hvad.. Superb ?
Ja, 170 HK Superb

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 16. aug 2017, 14:20

azzkikr skrev:
HansH skrev:
azzkikr skrev:Min er også en 2,0 TDI fra 07-2010.
En hvad.. Superb ?
Ja, 170 HK Superb
Okay, så er din jo samme gruppe som PF's.
Underligt hvis du har fået første indkald for længe siden og nået at få rykker1 (og måske 2) .... og PF først har fået 1. indkald nu ?!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 460 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af KMDTHY » 16. aug 2017, 14:22

Jeg har kun modtaget info omkring det sidste år fra importøren. Intet hørt siden. Superb 2011 CFGB.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af azzkikr » 16. aug 2017, 14:23

Det kan godt være min hukommelse spiller mig et puds.. Men første skrivelse fra trafikstyrelsen har jeg fået. Det er helt sikkert. Troede sku det var en bøde, da der kom en rudekuvert.

OG det er længe siden jeg fik den. Den røg direkte i skraldespanden..!

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 16. aug 2017, 14:26

azzkikr skrev:Det kan godt være min hukommelse spiller mig et puds.. Men første skrivelse fra trafikstyrelsen har jeg fået. Det er helt sikkert. Troede sku det var en bøde, da der kom en rudekuvert.

OG det er længe siden jeg fik den. Den røg direkte i skraldespanden..!
.. og du tror ikke bare at det var info-skrivelsen som Klaus også siger ?
Altså brevet der bare fortæller at din bil er omfattet og at du vil høre nærmere.
Det er ikke det brev jeg kalder 1. indkald.

Og fra Trafikstyrelsen?? Mit brev med 1. indkald er adresseret fra Skandinavisk Motor Co. Trafikstyrelsen er ingen steder nævnt.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af azzkikr » 16. aug 2017, 14:30

HansH skrev:
azzkikr skrev:Det kan godt være min hukommelse spiller mig et puds.. Men første skrivelse fra trafikstyrelsen har jeg fået. Det er helt sikkert. Troede sku det var en bøde, da der kom en rudekuvert.

OG det er længe siden jeg fik den. Den røg direkte i skraldespanden..!
.. og du tror ikke bare at det var info-skrivelsen som Klaus også siger ?
Altså brevet der bare fortæller at din bil er omfattet og at du vil høre nærmere.
Det er ikke det brev jeg kalder 1. indkald.

Og fra Trafikstyrelsen?? Mit brev med 1. indkald er adresseret fra Skandinavisk Motor Co. Trafikstyrelsen er ingen steder nævnt.
Nu er jeg ikke sikker på noget som helst... Den røg i skraldespanden for pokker.. :lol: :lol:

Nå, men uanset. Hvis lortet pludselig ikke kan synes så får Skoda den lige tilbage i røven, og så er det slut med VW/Skoda for mit vedkommende.

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 460 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af KMDTHY » 16. aug 2017, 15:08

azzkikr skrev:Det kan godt være min hukommelse spiller mig et puds..
Det må det være, i februar mente du de var fra SKAT :mrgreen: :lol: :ugeek: :ugeek:
azzkikr skrev: ons feb 15, 2017 3:06 pm - Jeg har også lige fået brevet fra Skat for anden gang.

Min bliver ikke opdateret nu. Jeg har 1.5 år til syn, og sålænge synshallen ikke kan måle sig frem, så tager jeg det helt roligt.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
KHADK
Nyt medlem
Indlæg: 389
Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DANMARK igen :-)
Has thanked: 109 times
Been thanked: 25 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af KHADK » 16. aug 2017, 15:15

Fik min indkaldelse i dag. Superb 1.6 Tdi CAYC. Den skal synes en gang til næste år, så har lidt mere tid til at tænker over, hvad der skal ske. Men mon ikke det bliver en tur til Jylland, udlæst original filen, så opdateret og retur og få original fil eller måske en tuning på.
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 460 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af KMDTHY » 16. aug 2017, 18:07

Okay, det er også lidt snyd. Selve konvolutten er stemplet “SKAT centralregister for Motorkøretøjer” men brevet er fra SMC. Grunden hertil står skrevet nederst i brevet. Billede



Sent from my iPhone using Tapatalk
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Besvar

Tilbage til "Motor"