Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Besvar
Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Korreborg » 5. mar 2017, 10:14

HansH skrev:Og jeg synes FDM skal overlade til miljøorganisationerne at kæmpe deres kampe.
FDM skal kun kæmpe én kamp - og det er bilejernes!
Helt enig. Det jeg syntes man skal huske er, at VW jo egentlig i første omgang har gjort netop dette.
VW skrev:Vi kan ikke overholde normen uden at lave noget crap, så vi snyder
Altså har bilerne kørt bedre og længere på literen, dog en smule på bekostning af miljøet. (MEN med hvor meget i det store billede? 0.0000000000000000000000000000000000000001)
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 110 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af larslyn » 6. mar 2017, 19:13

kGlerup skrev:
larslyn skrev:Nu spørger jeg uden at have læst alle siderne, så undskyld hvis det har været oppe.
Nye vw biler med 1.6'eren der bliver solgt nu, er de helt uden om det problem, altså fejl grundet ændret styrring?
Nye 1.6 TDI motorer er af EA288 generationen og ikke EA189. Det er EA189 der er omfattet.
Så nej, nye 1.6 er ikke omfattet.
modtaget, tak

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 9 times
Been thanked: 49 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HenrikH29 » 6. mar 2017, 22:25

Korreborg skrev:[
Altså har bilerne kørt bedre og længere på literen, dog en smule på bekostning af miljøet. (MEN med hvor meget i det store billede? 0.0000000000000000000000000000000000000001)
Jow, jow for så vidt enig. Men det er jo ikke det alene. Problemet er, at de har ført deres købere bag lyset. Direkte snydt.

Forestil dig at din bankrådgiver tager (sjæler) 10 kr. pr. måned fra din konto. Ikke noget i de "store billede" - eller dine samlede udgifter, men du vil vel næppe have tillid til ham bagefter. Og pissesur ville du sikkert også være blevet. Et andet perspektiv ikke. :D

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ESN » 6. mar 2017, 22:42

HenrikH29 skrev:
Korreborg skrev:[
Altså har bilerne kørt bedre og længere på literen, dog en smule på bekostning af miljøet. (MEN med hvor meget i det store billede? 0.0000000000000000000000000000000000000001)
Jow, jow for så vidt enig. Men det er jo ikke det alene. Problemet er, at de har ført deres købere bag lyset. Direkte snydt.

Forestil dig at din bankrådgiver tager (sjæler) 10 kr. pr. måned fra din konto. Ikke noget i de "store billede" - eller dine samlede udgifter, men du vil vel næppe have tillid til ham bagefter. Og pissesur ville du sikkert også være blevet. Et andet perspektiv ikke. :D
Netop de har solgt os noget vi helt sikkert ikke ville ha købt,hvis vi havde kendt konsekvensen af deres bedrag.
No Letting the Old Man In!

250658
Nyt medlem
Indlæg: 225
Tilmeldt: 14. jan 2010, 19:53
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skive
Has thanked: 0
Been thanked: 11 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af 250658 » 7. mar 2017, 06:53

Storm I et glas vand.
Jeg har stadig 100% tillid til VW.
Mere end andre bilproducenter.
8-)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 7. mar 2017, 07:53

250658 skrev:Storm I et glas vand.
Jeg har stadig 100% tillid til VW.
Mere end andre bilproducenter.
8-)
Enig.
Jeg har intet udestående med VW i denne sag og føler mig ikke bedraget.
De blev blot taget som de første med hænderne i syltetøjskrukken.

Jeg ynder at drage en parallel til dopingskandalerne i cykelsporten i 90'erne og op gennem 0'erne.
De kørte alle på lige vilkår og det var lidt tilfældigt hvem der var 'uheldig' at blive afsløret først.
Men jeg følte mig underholdt og fik det jeg betalte for.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ij6210 » 7. mar 2017, 09:14

HansH skrev:
250658 skrev:Storm I et glas vand.
Jeg har stadig 100% tillid til VW.
Mere end andre bilproducenter.
8-)
Enig.
Jeg har intet udestående med VW i denne sag og føler mig ikke bedraget.
De blev blot taget som de første med hænderne i syltetøjskrukken.

Jeg ynder at drage en parallel til dopingskandalerne i cykelsporten i 90'erne og op gennem 0'erne.
De kørte alle på lige vilkår og det var lidt tilfældigt hvem der var 'uheldig' at blive afsløret først.
Men jeg følte mig underholdt og fik det jeg betalte for.
Jeg håber i er sarkastiske, for det kan på ingen måder sammenlignes.

VW stiller indiskutabelt sine kunder dårligere, og historier om biler der skal til service 2, 3 og 4 gange fordi de går på nødprogram eller har ødelagt dyser og EGR er en skandale.
Og det er endda først om 1-2 år vi virkelig ser hvor dårlige det har gjort bilerne.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 7. mar 2017, 09:19

ij6210 skrev:Jeg håber i er sarkastiske, for det kan på ingen måder sammenlignes.

VW stiller indiskutabelt sine kunder dårligere, og historier om biler der skal til service 2, 3 og 4 gange fordi de går på nødprogram eller har ødelagt dyser og EGR er en skandale.
Og det er endda først om 1-2 år vi virkelig ser hvor dårlige det har gjort bilerne.
Jeg er ikke sarkastisk. Jeg mener det jeg skriver.

Hvis de andre bilproducenter, der har snydt på vægten, blev pålagt at lave en lignende opdatering af software der har kørt rundt ude på vejene i op mod 8-9 år, for at opfylde de krav der kun har kunnet nås med snyd, så ville de bilproducenter have samme problem som VW.

Men VW tager det samlede skrald for branchen, fordi de blev eksponeret først.

Hvis politikerne havde et minimum af realitetssans, så idømte de VW en passende stor bøde, og brugte de penge til at forbedre miljøet på ..... et utal af forskellige måder. Og holdt bilejerne helt udenfor.
Nu bliver de samme penge brugt - men på at ødelægge bilerne. Og taberne er bilejerne.

Jeg kan ikke bebrejde VW at politikerne mangler dette klarsyn.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ij6210 » 7. mar 2017, 09:26

HansH skrev:
ij6210 skrev:Jeg håber i er sarkastiske, for det kan på ingen måder sammenlignes.

VW stiller indiskutabelt sine kunder dårligere, og historier om biler der skal til service 2, 3 og 4 gange fordi de går på nødprogram eller har ødelagt dyser og EGR er en skandale.
Og det er endda først om 1-2 år vi virkelig ser hvor dårlige det har gjort bilerne.
Jeg er ikke sarkastisk. Jeg mener det jeg skriver.

Hvis de andre bilproducenter, der har snydt på vægten, blev pålagt at lave en lignende opdatering af software der har kørt rundt ude på vejene i op mod 8-9 år, for at opfylde de krav der kun har kunnet nås med snyd, så ville de bilproducenter have samme problem som VW.

Men VW tager det samlede skrald for branchen, fordi de blev eksponeret først.

Hvis politikerne havde et minimum af realitetssans, så idømte de VW en passende stor bøde, og brugte de penge til at forbedre miljøet på ..... et utal af forskellige måder. Og holdt bilejerne helt udenfor.
Nu bliver de samme penge brugt - men på at ødelægge bilerne. Og taberne er bilejerne.

Jeg kan ikke bebrejde VW at politikerne mangler dette klarsyn.
Så kan du bebrejde VW at de ikke samtidig skifter diverse dele, så de i det mindste sikrer noget service til deres kunder. Eller alternativt giver en 2-årig garanti så man kan få udskiftet dele der ikke kan klare den nye software.

Jeg er i den forbindelse ligeglad med andre bilproducenter. Vi taler her om VW, der også står for et premium-mærke som Audi. Og man køber ikke en Audi (eller en VW) fordi man ønsker en bil der hakker eller hvor delene går i stykker. Efter opdatering er bilen jo ikke den bil man har betalt Audi eller VW for.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 7. mar 2017, 09:32

ij6210 skrev:Så kan du bebrejde VW at de ikke samtidig skifter diverse dele, så de i det mindste sikrer noget service til deres kunder. Eller alternativt giver en 2-årig garanti så man kan få udskiftet dele der ikke kan klare den nye software.

Jeg er i den forbindelse ligeglad med andre bilproducenter. Vi taler her om VW, der også står for et premium-mærke som Audi. Og man køber ikke en Audi (eller en VW) fordi man ønsker en bil der hakker eller hvor delene går i stykker. Efter opdatering er bilen jo ikke den bil man har betalt Audi eller VW for.
Jeg anerkender at du ser sådan på det.

Jeg har bare et helt andet syn på sagen.
Målet for min frustration er de myndigheder der har valgt at gøre denne sag til et problem for bilejerne.
De kunne så let som ingenting have holdt bilejerne helt udenfor, og taget dette opgør med VW direkte.
Og det gør de i langt de fleste lande, ved at lade opdateringen være valgfri.

Hvis opdateringen var valgfri for dig, ville du så stadig være gal på VW ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Harboe
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 4. aug 2008, 21:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tåstrup
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Harboe » 7. mar 2017, 09:49

Har også fået opdateret softwaren på min.

Golf VI 2.0 TDI 140

Ingen forskel overhovedet.

Brugeravatar
kennyB
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 28. apr 2010, 14:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vamdrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 10 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af kennyB » 7. mar 2017, 12:47

kennyB skrev:
Bopjensen skrev:Er du sikker på at den regenererer. På min er det bare start/stop der stort set ikke er aktivt mere.

Ikke at det er et problem, bare lidt underligt.
Det vil jeg helt sikkert mene den gør. (jeg slår altid start/stop fra når jeg starter bilen)
Fx. den anden dag. kørte i 8 minutter i ca 1-2 grader udenfor, og så var vandtemperaturen oppe på 90 grader. Kunne se at olie temperaturen også var i nærheden af drift varm. Dagen efter kan jeg køre de samme km til arbejde, og der sniger temperaturen sig meget meget langsomt op på de 90 grader i vandet fordi det jo er koldt udenfor.
Den regenerer en smule oftere end før opdateringen, men jeg synes ikke det er meget, eller at det genere mig. Undre mig bare at den ikke altid er drift varm, når den gør.

Mvh
KennyB
Lige et eksempel fra i morges på dette..
Kørt 7km på 9 minutter = 90 grader kølevand og 70 grader olie temperatur. Og nåede ikke over 80km/t på den strækning jeg kørte, og der var 0,5 grader udenfor. :?
Billede
Billede
Billede

Mvh
KennyB

VW ID.4 Pro Performance 2023 SW 3.1
VW Polo 6R 1.2 TSI

VW Passat B8 Variant 1,5 TSI ACT Comfortline Premium DSG + DK LED, DK Navi, LED HIGH, DLA, PLA, varme I rattet, Webato benzin fyr.
VW Passat B7 Variant 2012 Comfortline 2.0 TDI 170HK DSG - Solgt
VW Passat B6 Variant 2007 Comfortline 2.0 TDI 170HK - Solgt
VW Polo 6R 1,2 TDI BlueMotion - Solgt

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ESN » 7. mar 2017, 15:30

ij6210 skrev:
HansH skrev:
250658 skrev:Storm I et glas vand.
Jeg har stadig 100% tillid til VW.
Mere end andre bilproducenter.
8-)
Enig.
Jeg har intet udestående med VW i denne sag og føler mig ikke bedraget.
De blev blot taget som de første med hænderne i syltetøjskrukken.

Jeg ynder at drage en parallel til dopingskandalerne i cykelsporten i 90'erne og op gennem 0'erne.
De kørte alle på lige vilkår og det var lidt tilfældigt hvem der var 'uheldig' at blive afsløret først.
Men jeg følte mig underholdt og fik det jeg betalte for.
Jeg håber i er sarkastiske, for det kan på ingen måder sammenlignes.

VW stiller indiskutabelt sine kunder dårligere, og historier om biler der skal til service 2, 3 og 4 gange fordi de går på nødprogram eller har ødelagt dyser og EGR er en skandale.
Og det er endda først om 1-2 år vi virkelig ser hvor dårlige det har gjort bilerne.
+1 Og de vil da også gøre det igen, en anden gang fordi vi er jo i "la-la land" hvor man syntes at det er synd, når svindlere blir knaldet. ;)
No Letting the Old Man In!

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 8. mar 2017, 07:32

kennyB skrev:
kennyB skrev:
Bopjensen skrev:Er du sikker på at den regenererer. På min er det bare start/stop der stort set ikke er aktivt mere.

Ikke at det er et problem, bare lidt underligt.
Det vil jeg helt sikkert mene den gør. (jeg slår altid start/stop fra når jeg starter bilen)
Fx. den anden dag. kørte i 8 minutter i ca 1-2 grader udenfor, og så var vandtemperaturen oppe på 90 grader. Kunne se at olie temperaturen også var i nærheden af drift varm. Dagen efter kan jeg køre de samme km til arbejde, og der sniger temperaturen sig meget meget langsomt op på de 90 grader i vandet fordi det jo er koldt udenfor.
Den regenerer en smule oftere end før opdateringen, men jeg synes ikke det er meget, eller at det genere mig. Undre mig bare at den ikke altid er drift varm, når den gør.

Mvh
KennyB
Lige et eksempel fra i morges på dette..
Kørt 7km på 9 minutter = 90 grader kølevand og 70 grader olie temperatur. Og nåede ikke over 80km/t på den strækning jeg kørte, og der var 0,5 grader udenfor. :?
Et par real life scenarier fra min, som må være meget sammenlignelig (vi har samme motor; min dog ikke VW-opdateret).

Startede i går eftermiddags i 1 grads varme efter at have stået ude hele dagen:
Kølevand rammer 90 gr efter 12 min og 12 km. Olietemp er da 74 gr.
Ud fra p-pladsen og på landevej med 70-90 km/t. Som det ses ud fra distance og køretid, har gennemsnitshastighed været 60 km/t.

Startede her til morgen i 18 gr. varme efter at have stået i opvarmet garage:
Kølevand rammer 90 gr efter 6 min og 9 km. Olietemp er da 72 gr.
Ud af lille Taulov (2 min) og derefter på E20 med 120 km/t.

I ingen af disse scenarier foregik der regenerering.
Det kan jeg sige med sikkerhed, da jeg har PolarFIS, så jeg ved med 100% sikkerhed hvornår det sker.

Nu ved jeg ikke om din bil står ude om natten, eller du starter fra opvarmet garage ? Det gør selvfølgelig en forskel i forhold til udgangspunktet. Men jeg synes den opvarmningsfase du beskriver, meget ligner min (fra garage).
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 8. mar 2017, 07:57

ESN skrev:
ij6210 skrev:
HansH skrev: Enig.
Jeg har intet udestående med VW i denne sag og føler mig ikke bedraget.
De blev blot taget som de første med hænderne i syltetøjskrukken.

Jeg ynder at drage en parallel til dopingskandalerne i cykelsporten i 90'erne og op gennem 0'erne.
De kørte alle på lige vilkår og det var lidt tilfældigt hvem der var 'uheldig' at blive afsløret først.
Men jeg følte mig underholdt og fik det jeg betalte for.
Jeg håber i er sarkastiske, for det kan på ingen måder sammenlignes.

VW stiller indiskutabelt sine kunder dårligere, og historier om biler der skal til service 2, 3 og 4 gange fordi de går på nødprogram eller har ødelagt dyser og EGR er en skandale.
Og det er endda først om 1-2 år vi virkelig ser hvor dårlige det har gjort bilerne.
+1 Og de vil da også gøre det igen, en anden gang fordi vi er jo i "la-la land" hvor man syntes at det er synd, når svindlere blir knaldet. ;)
@ij6210 og @ESN, det lader til at vi er meget enige om at dette er en træls møgsag, som (i vores optik) uberettiget rammer bilejerne.

Men der hører enigheden tilsyneladende også op.
Som jeg tolker jeres indlæg, er målet for jeres vrede VW.

Det burde fremgå med al ønskelig tydelighed, både af mine indlæg her, men også af mine skriv til FDM, at målet for min frustration IKKE er VW.

Jeg retter fuldstændig entydigt artilleriet mod de myndigheder, der har besluttet at opdateringen skal være tvang i DK.
Det er på dette punkt at jeg igen ser DK gå - om ikke enegang - så i hvert fald indtage den sædvanlige, hos mig brækfornemmelse-fremkaldende, dukserolle i forhold til altid at skulle forsøge at være det gode eksempel.

At den uundgåelige konsekvens heraf er, at det er de forkerte det går ud over, er man bedøvende ligeglade med.
Man spiller regningen videre til den enkelte bilejer, som så kan få lov til at kæmpe David's kamp mod Goliath i forhold til at få løst de problemer der måtte opstå i kølvandet af en opdatering.

Når så mange andre lande har valgt at gøre opdateringen valgfri, er det på dette punkt jeg synes at der er en sag.
Jeg tillader mig at antage, at hvis opdateringen var valgfri, ville jeres vrede mod VW på forunderlig vis forsvinde som dug for solen ?
Korrigér mig gerne hvis jeg tager fejl.

@ij6210: Vi er som sagt ikke enige om hvem angrebet skal rettes mod. Dette til trods, har du både liket og delt mit opslag på FDM's facebook-side (tak for det :) ). Men det har jeg bare lidt svært ved at få til at give ret meget mening, når du i bund og grund synes at det er en helt anden part der skulle sættes ild til. Essensen i mit opslag kan forhåbentlig ikke mistolkes så meget ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ESN » 8. mar 2017, 08:25

Vi må jo lige huske hvor det hele er rodfæstet, hvis ikke den ellers hæderkronede virksomhed VW havde snydt på vægten, ville der heller ikke være noget, som vores politikere kunne rende rundt og lave" kagemand ud af," så denne adresserede utilfredshed til en fabrikant ,skal ligeså meget ses i lyset af hvor vigtigt det er at vi som forbrugere kan regne med fabrikanter/virksomheder ikke disker op med plat og svindel uanset hvilket produkt det skulle være.
Jeg har da selv haft vag biler de sidste 30 år og været rigtig glad for mine biler, men må indrømme at jeg med denne sag er blevet fælt skuffet.
No Letting the Old Man In!

copenhagen tribe
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:05
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af copenhagen tribe » 8. mar 2017, 09:03

copenhagen tribe skrev:Hej

Har fået min Audi A1 1.6 tdi opdateret i mandags, i dag lørdag har jeg haft fat i Mobilitets service.
Den går i nødprogram efter der står engine fault i displayet, mens glødelampen blinker, hvilken skulle betyde fejl på motorstyringen og efterfølgende komme besked i display om at Start/Stop funktionen er sat ud af drift.

Så jeg skal på værksted med den igen på mandag.... hmmmm

Hilsen
Michael, Roskilde

Så har min Audi A1 1,6 tdi været på værksted.
Dommen var til sodet EGR "køler" hvad det så er i forhold til EGR ventilen eller er det mon ikke det samme. Det startede altså 3 dage efter opdateringen!!! Passer måske meget godt med at EGR ventilen får lov til at arbejde mere efter opdateringen. Bilen har gået ca 95000 km

En reparation til ca 15000.- kr :-(

Det skal lige siges at Volkswagen Roskilde har gjort deres yderste for at afhjælpe....Snakket med Audi fabrikken mm....

Alt i alt har jeg haft en super oplevelse med Volkswagen ROSKILDE /Audi i denne situation.
Gratis lånebil, uden at jeg havde bestilt tid, fik jeg via mobilitet servicen.(Bilen var til Audi service i januar inden opdateringen var klar)

Bundlinjen blev at Volkswagen Roskilde fik Audi til at betale hele reparationen. TAK FOR DET!!

Hilsen
Michael
Senest rettet af copenhagen tribe 8. mar 2017, 09:09, rettet i alt 1 gang.
VW Passat Variant B8 1,4 TSI 150HK DSG Comfortline Premium 12/2017
Audi A1 Ambition 1,6 TDI 105HK 12/2010

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ij6210 » 8. mar 2017, 09:04

Naturligvis er vi ikke enige.

VW har snydt - dette må være indiskutabelt. Så må de også tage straffen. Alene.

De er så blevet pålagt at løse det, men dette har de ikke magtet. I stedet sender de en lappeløsning ud der gør folks biler ringere. Dette er et valg VW har foretaget, og som diverse regeringer åbenbart har godkendt og ligefrem gjort lovpligtigt.

Hvorfor har VW ikke sagt: OK, vi kan ikke lave en tilfredsstillende løsning. Vi tilbyder i stedet at tage de berørte biler retur, eller alternativt må VW sørge for nye typer af godkendelser hvor der er korrigeret for den forurening de udleder. Dette betyder så at ejerne af bilerne må betale mere i fx miljøafgifter, og dette må VW så dække.

Løsningen med at lave bilerne DÅRLIGERE er jo ikke nogen løsning og burde være forbudt.

Ansvaret vil altid 100% være hos producenten. De har produceret bilerne, de har snydt, og de har nu lavet en ikke-holdbar løsning.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 8. mar 2017, 09:16

ij6210 skrev:Hvorfor har VW ikke sagt: OK, vi kan ikke lave en tilfredsstillende løsning. Vi tilbyder i stedet at tage de berørte biler retur, eller alternativt må VW sørge for nye typer af godkendelser hvor der er korrigeret for den forurening de udleder. Dette betyder så at ejerne af bilerne må betale mere i fx miljøafgifter, og dette må VW så dække.
Mit forslag er:

1) idømme VW en meget stor bøde, og den sum penge bruges til miljøforbedrende tiltag
2) lade berørte biler køre deres livscyklus færdig, uden at røre ved dem

Jeg mener at mit forslag giver både 1) mere miljø for de penge der skal bruges, og 2) tilfredse bilejere.

På hvilken måde mener du at dit forslag er en bedre løsning end det jeg foreslår ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HHKP » 8. mar 2017, 10:06

Er der nogle der med succes har fået udlæst gammel software OG genindlæst den efter opdatering ??
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af gimlichael » 9. mar 2017, 01:32

Bil og motor: Golf 2,0 GTD DSG 170hk
Resultat: Umiddelbart syntes alt som det plejer .. måske reagere bilen lidt mere konservativt end før .. men det kan muligvis også være psykisk .. MEN, har nu oplevet to gange, at når jeg ligger bag en snegl og spærrelinierne går fra fuldt optrukken til overhaling tilladt; så trykker jeg pedalen i bund og aktivere kick-down .. der oplever jeg nu, at bilen ikke registrere det før efter 1-3 sekunder ..

Det sker typisk i området omkring 55-60 km/t (hvor man må køre 80 km/t) .. på motorvej oplever jeg ikke problemer med kick-down ..

Andre med lign. problemer?

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ij6210 » 9. mar 2017, 12:53

HansH skrev: På hvilken måde mener du at dit forslag er en bedre løsning end det jeg foreslår ?
Det siger jeg vel ikke at det er? Det var bare et forslag.

Jeg er ikke tilfreds med den del af løsningen som VW står for. Heldigvis har jeg lige fået solgt min gamle bil som var omfattet af skandalen.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
hkr
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 19. dec 2011, 18:47
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bjæverskov
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af hkr » 10. mar 2017, 20:12

Så kom 1. rykker på 2,0 eren som skal til syn Mandag :)
Venter stadig på 1. Indkaldelse på 1,6 eren men VW skal ikke kalkulere med mine penge
Hilsen Henning
2018 Tiguan 2,0 TDI CUAA 7G DSG R-Line 8,5X20 Suzuka ;)
2017 Touran 2,0 TDI DFEA 6g QFZ Highline Eibach undervogn 8X18” Anzio Split ;)
2021 Hobby 620 CL Prestige

Brugeravatar
janhelm
Nyt medlem
Indlæg: 283
Tilmeldt: 19. jun 2008, 17:39
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af janhelm » 10. mar 2017, 20:22

Mangler nogle råd angående det her.

Min bil golf 6 1.6 årg 2010

Jeg har fået chippet og egr off, i den forbindelse var det også nødvendigt at blænde Egr røret da ventil ikke kunne lukke ordenligt.

Hvad pokker gør jeg lige når jeg skal have opdateret? Kan jeg køre derfra med den blænd plade i eller skal den af før opdate. Den skal selvfølgelig omkring Landberg igen hurtigst muligt efter update.

Pfh tak.

Brugeravatar
Harboe
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 4. aug 2008, 21:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tåstrup
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af Harboe » 10. mar 2017, 21:11

Så kom der da lidt nyt på Dieselgate sagen:
https://www.business.dk/industri/volksw ... lsag-i-usa

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ESN » 10. mar 2017, 22:53

janhelm skrev:Mangler nogle råd angående det her.

Min bil golf 6 1.6 årg 2010

Jeg har fået chippet og egr off, i den forbindelse var det også nødvendigt at blænde Egr røret da ventil ikke kunne lukke ordenligt.

Hvad pokker gør jeg lige når jeg skal have opdateret? Kan jeg køre derfra med den blænd plade i eller skal den af før opdate. Den skal selvfølgelig omkring Landberg igen hurtigst muligt efter update.

Pfh tak.
Vent med at kør den til opdatering , jeg vil først få min opdateret når synshallen kasserer den pga, at jeg er blevet svindlet af VW.
Håber sgu snart der kommer noget seriøst på bordet ligesom i USA, hvor VW tilsyneladende blir tvunget til tilbagekøb af deres svindelprodukter , det ka man kalde retfærdighed.
No Letting the Old Man In!

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af ij6210 » 11. mar 2017, 07:24

ESN skrev:
janhelm skrev:Mangler nogle råd angående det her.

Min bil golf 6 1.6 årg 2010

Jeg har fået chippet og egr off, i den forbindelse var det også nødvendigt at blænde Egr røret da ventil ikke kunne lukke ordenligt.

Hvad pokker gør jeg lige når jeg skal have opdateret? Kan jeg køre derfra med den blænd plade i eller skal den af før opdate. Den skal selvfølgelig omkring Landberg igen hurtigst muligt efter update.

Pfh tak.
Vent med at kør den til opdatering , jeg vil først få min opdateret når synshallen kasserer den pga, at jeg er blevet svindlet af VW.
Håber sgu snart der kommer noget seriøst på bordet ligesom i USA, hvor VW tilsyneladende blir tvunget til tilbagekøb af deres svindelprodukter , det ka man kalde retfærdighed.
Kan man så ikke bare få sin bil til USA og få erstatning derovre? :-)
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
RustyHead
Nyt medlem
Indlæg: 463
Tilmeldt: 31. maj 2011, 17:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle/Horsens
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af RustyHead » 11. mar 2017, 15:52

Jeg var til syn med min Polo 6R som er indkaldt til softwareopdatering. Jeg havde ikke fået den opdateret, men havde bestilt tid til det. I synshallen spurgte de ikke til det, og da jeg sagde, at jeg havde bestilt tid til opdatering, fortalte synsmanden mig, at det kunne ikke se om den var opdateret eller ej. Havde jeg ikke sagt noget om opdateringen, var vi slet ikke kommet ind på det. Så det med at den skulle dumpe til syn, kunne synsmanden afkræfte. Jeg har endnu ikke fået den opdateret, da jeg måtte aflyse min aftale med VW.

I øvrigt havde jeg en "sjov" oplevelse med VW i forbindelse med opdatering - jeg havde bestilt tid, og mødte op med bilen som de kiggede på. De fortalte mig, at den havde en fejl på EGR og at den skulle laves inden de kunne opdatere den, da den ikke kunne opdateres, når der var fejl på bilen (jeg sagde, at de bare kunne slette fejlen og opdatere softwaren, men fik at vide at det ikke kunne gøre at slette fejlen - først da jeg spurgte om jeg skulle slette den for dem, fortalte han at man godt kunne, men at de ikke måtte gøre det). EGR køler kunne de fikse for omkring 10k så jeg kunne få min opdatering. Fejlen havde været der to gange - sidste gang for 16.000 km siden, og den har ikke vist nogen tegn på fejl (motorlampe eller nødprogram som den tidligere har gjort ved EGR fejl). Den spinder stadig ufortrødent og kører som den skal. Både uden ny EGR køler og uden ny software :-)
Passat GTE 2019 Billede
Audi A3 40 TFSI 2019
Polo 1,2 tdi BM 2011 Billede

jms
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af jms » 11. mar 2017, 18:00

Har en A3 2.0 TDI som skal opdateres pga. Den omtalte dieselgate. Det er ikke noget jeg er lun på jf. De meget blandede tilbagemeldinger der er kommet i denne tråd. Så mit spørgsmål er, om man kan udlæse den gamle SW, få lavet den opdstering hos VW så min bil bliver "blåstemplet som lovlig" tage tilbage til dwn tuner som har udlæst den originale SW og få lagt den tilbage igen OG samtidig få lavet en EGR-OFF samtidig.
Jeg er ikke lun på fremtidige hyppigere værkstedsbesøg pga. Motoren med tiden tager skade af VW's forsøg på at tørre omkostningerne ved deres snyd af på mig dom forbruger, derudover syntes jeg at kunne læse mig til at ved at blænde EGR af, at bilen udleder mindre CO2 og kører længere på literen, hvilket vel kan betegnes som en miljøgevindst i sig selv (og min pengepung også vil syntes om bedre brændstof økonomi.

Så er der nogen ordentlige tunere på sjælland som kan anbefales, Landberg ligger i nordjylland så lidt langt væk. Ritter kender jeg ikke, men udfra de ting han lister lyder han som en jeg kunne bruge til præcis denne opgave.

Sendt fra min HUAWEI M2-801W med Tapatalk

Brugeravatar
RustyHead
Nyt medlem
Indlæg: 463
Tilmeldt: 31. maj 2011, 17:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle/Horsens
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af RustyHead » 11. mar 2017, 19:20

jms skrev:Har en A3 2.0 TDI som skal opdateres pga. Den omtalte dieselgate. Det er ikke noget jeg er lun på jf. De meget blandede tilbagemeldinger der er kommet i denne tråd. Så mit spørgsmål er, om man kan udlæse den gamle SW, få lavet den opdstering hos VW så min bil bliver "blåstemplet som lovlig" tage tilbage til dwn tuner som har udlæst den originale SW og få lagt den tilbage igen OG samtidig få lavet en EGR-OFF samtidig.
Jeg er ikke lun på fremtidige hyppigere værkstedsbesøg pga. Motoren med tiden tager skade af VW's forsøg på at tørre omkostningerne ved deres snyd af på mig dom forbruger, derudover syntes jeg at kunne læse mig til at ved at blænde EGR af, at bilen udleder mindre CO2 og kører længere på literen, hvilket vel kan betegnes som en miljøgevindst i sig selv (og min pengepung også vil syntes om bedre brændstof økonomi.

Så er der nogen ordentlige tunere på sjælland som kan anbefales, Landberg ligger i nordjylland så lidt langt væk. Ritter kender jeg ikke, men udfra de ting han lister lyder han som en jeg kunne bruge til præcis denne opgave.

Sendt fra min HUAWEI M2-801W med Tapatalk
Jeg ville bare lade være med at opdatere, og kun gøre det, hvis den ikke går gennem syn pga. softwaren. Men den kan nok ikke serviceres på aut. værksted med den gamle software.
Passat GTE 2019 Billede
Audi A3 40 TFSI 2019
Polo 1,2 tdi BM 2011 Billede

Besvar

Tilbage til "Motor"