Side 11 af 40

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 13. feb 2017, 16:33
af ASR
Her er mine erfaringer med VW's SW update (Seat Leon 2.0TDI (CFHC))

1. Motorgangen er blevet betydeliget mere traktor-agtig, dette er en generel oplevelse af motorgangen.

2. Når motoren skal sejtrække med under 1500 o/min så er motorlyden meget mere anstrængt end tidligere og der er flere vibrationer.

3. Brændstof økonomien er betydeligt forringet 1-2 km/l kortere end tidligere ... dette er blivere mere udpræget når det er koldt i vejret. Dvs. temperaturen er under 5 grader.

Min generelle oplevelse er at motoren på ingen måde kører så godt som den gjorde tidligere :(

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 14. feb 2017, 09:00
af HHKP
ij6210 skrev:Nogen der har dumpet et syn pga. at man ikke har fået opdateret?

Det tror jeg næppe, jeg har lige modtaget rykker fra Skat som truer med at det KAN føre til at den ikke kan synes hvis jeg ikke hurtigst muligt gør noget.... men den er lige blevet synet. 8-)

Og jeg gør ikke noget de næste to år !! :ugeek:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 14. feb 2017, 09:10
af HansH
HHKP skrev:
ij6210 skrev:Nogen der har dumpet et syn pga. at man ikke har fået opdateret?

Det tror jeg næppe, jeg har lige modtaget rykker fra Skat som truer med at det KAN føre til at den ikke kan synes hvis jeg ikke hurtigst muligt gør noget.... men den er lige blevet synet. 8-)

Og jeg gør ikke noget de næste to år !! :ugeek:
Snak om at sidde i baghånd.. :D

Proceduren, som der er linket til tidligere, "truer" med at der kan indkaldes til ekstraordinært syn, hvis man mener at der går for længe inden ordinært syn forfalder. Lad os se! Det er alt sammen bare snak og hensigter, som endnu ikke er udmøntet i praksis.

Passer din rykker med at det er ½ år siden du modtog brev med første indkaldelse ?

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 14. feb 2017, 09:15
af kennyB
En ting der har undre mig meget, siden min blev opdateret.

Hvorfor er det den begynder at regenerer filteret, når man starter fra kold motor om morgenen, nogle dage? Jeg kan tydeligt mærke/høre det, og temperaturen stiger stødt op ad, selvom det er 1-2 grader udenfor. Den gør det ikke hver uge, men den har gjort det nogle gange.
Jeg køre minimum 50km hver vej, hver dag og ca 65% er motorvej, resten foregår sådan ca omkring de 85,90 km/t.
OG det er ikke fordi jeg banker den op på 110km/t på vej ud af byen, så den tror jeg er på motorvej, og så sætter farten ned igen. Nogle gange har jeg ikke været over 70km/t inden den begynder.
(DSG bestemmer selv hvor mange rpm motoren får inden næste gear)

Mvh
KennyB

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 14. feb 2017, 09:23
af Bopjensen
Er du sikker på at den regenererer. På min er det bare start/stop der stort set ikke er aktivt mere.

Ikke at det er et problem, bare lidt underligt.

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 14. feb 2017, 09:24
af HHKP
HansH skrev:
HHKP skrev:
ij6210 skrev:Nogen der har dumpet et syn pga. at man ikke har fået opdateret?

Det tror jeg næppe, jeg har lige modtaget rykker fra Skat som truer med at det KAN føre til at den ikke kan synes hvis jeg ikke hurtigst muligt gør noget.... men den er lige blevet synet. 8-)

Og jeg gør ikke noget de næste to år !! :ugeek:
Snak om at sidde i baghånd.. :D

Proceduren, som der er linket til tidligere, "truer" med at der kan indkaldes til ekstraordinært syn, hvis man mener at der går for længe inden ordinært syn forfalder. Lad os se! Det er alt sammen bare snak og hensigter, som endnu ikke er udmøntet i praksis.

Passer din rykker med at det er ½ år siden du modtog brev med første indkaldelse ?
Det ved jeg ikke, jeg købte bilen via, Bank/ advokat, da den bil handler der havde den var gået konkurs. Jeg kørte til syn og fik den synet uden problemer og har lige modtaget brevet.

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 14. feb 2017, 09:31
af kennyB
Bopjensen skrev:Er du sikker på at den regenererer. På min er det bare start/stop der stort set ikke er aktivt mere.

Ikke at det er et problem, bare lidt underligt.
Det vil jeg helt sikkert mene den gør. (jeg slår altid start/stop fra når jeg starter bilen)
Fx. den anden dag. kørte i 8 minutter i ca 1-2 grader udenfor, og så var vandtemperaturen oppe på 90 grader. Kunne se at olie temperaturen også var i nærheden af drift varm. Dagen efter kan jeg køre de samme km til arbejde, og der sniger temperaturen sig meget meget langsomt op på de 90 grader i vandet fordi det jo er koldt udenfor.
Den regenerer en smule oftere end før opdateringen, men jeg synes ikke det er meget, eller at det genere mig. Undre mig bare at den ikke altid er drift varm, når den gør.

Mvh
KennyB

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 14. feb 2017, 09:46
af Bopjensen
Men hvorfor synes du det er et problem?

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 14. feb 2017, 09:48
af HansH
S/S kan være en indikator for om der foregår regenerering - men ikke skudsikker. S/S kan være deaktiveret af en række forskellige årsager.
Jeg har et modul der permanent har deaktiveret S/S, så jeg har ikke det målepunkt.

Til gengæld har jeg PolarFIS og her er det nemt at følge cyklus i DPF, dvs. volumen af partikler, og hvornår der foregår regen.
Min beregnede partikelmængde stiger i takt med forbrugt brændstof, og ved ca 16-17 mg startes aktiv regenerering.
Det tager vel omkring 10km kørsel.. og så er den faldet til en restmængde på lidt under 3mg.
Med mit kørselsmønster (99% lange ture) sker dette ca med 550 km intervaller. Min bil går ret konstant omkring 15,5 km/l pga. ensartet kørselsmønster.

Når aktiv regenerering foregår, kan det også let ses på temperaturen på udstødningsgassen.
PolarFIS rapporterer temp fra 3 sensorer i udstødningen.
Øverste billede = normal temp, regen ikke i gang
Nederste billede = forhøjet temp, aktiv regen i gang. Temp forhøjes ved at der sprøjtes lidt brændstof ind i udstødningsgassen lige inden den forlader forbrændingskammeret, og derved forbrændes den ude i filteret => temp stiger.

De to billeder er taget under samme driftbetingelser - 120 km/t på fartpilot.

Kenny - Jeg stiller mig lidt uforstående overfor at den skulle starte en aktiv regen på kold motor? Det ville absolut ingen mening give, da det lige præcis er temperaturen der skal bruges for at kunne brænde de partikler af, som ikke bliver forbrændt under den løbende (passive) regen. Og som det ses på billederne, er temp kraftigt forøget (+300 gr) for at opnå dette. Det lyder lidt underligt hvis det skulle ske på kold motor.
IMAG1498_cut.jpg
IMAG1498_cut.jpg (142.97 KiB) Vist 2526 gange
IMAG1513_cut.jpg
IMAG1513_cut.jpg (189.2 KiB) Vist 2526 gange

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 14. feb 2017, 09:55
af kennyB
Bopjensen skrev:Men hvorfor synes du det er et problem?
Skal jeg en lørdag morgen fx lige ned og hente noget i Brugsen eller lignende og køre 2-3 km, så er den allerede godt i gang med at varme op, og når jeg så parkere køre blæseren for at få temperaturen ned igen.
Tænker bare at den ikke når at blive "færdig" og det ikke gavner sod i filteret. Men ved ikke om det har noget at sige overhovedet. Hvis du/i ikke tænker det gør en forskel, at den nok skal indhente på næste køretur, så er det også mig total ligemeget. :) Som sagt, genere det mig ikke, undre mig bare lidt.


HansH <- Også min første tanke. Ud fra ovenstående, så er det kun der jeg tænker det kan give problemer. Men er jeg alligevel på vej på arbejde, så bliver den jo mere end drift varm, og kan udnytte det til at få brændt filteret af. Kan være de har "skabt" en ny form for opvarmning af kold motor, for at få brændt filteret af på kortere ture. Og ikke kun når man har kørt 30-40km og har opnået optimal drift temperatur.

Mvh
KennyB

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 14. feb 2017, 10:02
af HansH
kennyB skrev:Skal jeg en lørdag morgen fx lige ned og hente noget i Brugsen eller lignende og køre 2-3 km, så er den allerede godt i gang med at varme op, og når jeg så parkere køre blæseren for at få temperaturen ned igen.
Tænker bare at den ikke når at blive "færdig" og det ikke gavner sod i filteret. Men ved ikke om det har noget at sige overhovedet.
Flere på hinanden følgende, afbrudte aktive regenereringer, bliver et problem på et tidspunkt.
På et tidspunkt vil den gule advarselslampe for DPF tænde, og så skal der gøres noget - f.eks. ud på motorvej og 3500 o/m i 4. gear hele vejen til Poetzch efter øl :)
Eller alternativt iværksætning af regen via VCDS.
Sker dette ikke, er det til sidst værksted og så koster det.

Jeg vil dog mene, at med dit kørselsmønster, hvor du hele tiden får de lange ture - dvs. at korte ture med afbrudt regen kun er undtagelsen - så holder du "skidtet fra døren", så at sige. Og derfor bør det ikke blive et problem.

Jeg tror man kan sige om opdateringen, at hvor korte ture altid har været af det onde for en bil med DPF, så er det faktum kun blevet endnu mere udtalt med opdateringen.

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 14. feb 2017, 11:27
af Bopjensen
kennyB skrev:
Bopjensen skrev:Men hvorfor synes du det er et problem?
Skal jeg en lørdag morgen fx lige ned og hente noget i Brugsen eller lignende og køre 2-3 km, så er den allerede godt i gang med at varme op, og når jeg så parkere køre blæseren for at få temperaturen ned igen.
Tænker bare at den ikke når at blive "færdig" og det ikke gavner sod i filteret. Men ved ikke om det har noget at sige overhovedet. Hvis du/i ikke tænker det gør en forskel, at den nok skal indhente på næste køretur, så er det også mig total ligemeget. :) Som sagt, genere det mig ikke, undre mig bare lidt.


HansH <- Også min første tanke. Ud fra ovenstående, så er det kun der jeg tænker det kan give problemer. Men er jeg alligevel på vej på arbejde, så bliver den jo mere end drift varm, og kan udnytte det til at få brændt filteret af. Kan være de har "skabt" en ny form for opvarmning af kold motor, for at få brændt filteret af på kortere ture. Og ikke kun når man har kørt 30-40km og har opnået optimal drift temperatur.

Mvh
KennyB
Det skal du så heller ikke bruge en Diesel bil til :-)

Har du ikke en cykel?

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 14. feb 2017, 11:30
af Bopjensen
HansH skrev:S/S kan være en indikator for om der foregår regenerering - men ikke skudsikker. S/S kan være deaktiveret af en række forskellige årsager.
Jeg har et modul der permanent har deaktiveret S/S, så jeg har ikke det målepunkt.

Til gengæld har jeg PolarFIS og her er det meget let at følge udviklingen i DPF, dvs. volumen af partikler, og hvornår der foregår regen.
Min beregnede partikelmængde stiger i takt med forbrugt brændstof, og ved ca 16-17 mg startes aktiv regenerering.
Det tager vel omkring 10km kørsel.. og så er den faldet til en restmængde på lidt under 3mg.
Med mit kørselsmønster (99% lange ture) sker dette ca med 550 km intervaller. Min bil går ret konstant omkring 15,5 km/l pga. ensartet kørselsmønster.

Når aktiv regenerering foregår, kan det også let ses på temperaturen på udstødningsgassen.
PolarFIS rapporterer temp fra 3 sensorer i udstødningen.
Øverste billede = normal temp, regen ikke i gang
Nederste billede = forhøjet temp, aktiv regen i gang. Temp forhøjes ved at der sprøjtes lidt brændstof ind i udstødningsgassen lige inden den forlader forbrændingskammeret, og derved forbrændes den ude i filteret => temp stiger.

De to billeder er taget under samme driftbetingelser - 120 km/t på fartpilot.

Kenny - Jeg stiller mig lidt uforstående overfor at den skulle starte en aktiv regen på kold motor? Det ville absolut ingen mening give, da det lige præcis er temperaturen der skal bruges for at kunne brænde de partikler af, som ikke bliver forbrændt under den løbende (passive) regen. Og som det ses på billederne, er temp kraftigt forøget (+300 gr) for at opnå dette. Det lyder lidt underligt hvis det skulle ske på kold motor.
IMAG1498_cut.jpg
IMAG1513_cut.jpg
Den er sgu' smart den der. Hvilken har du købt og hvor?

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 14. feb 2017, 11:30
af kennyB
Bopjensen skrev:
Det skal du så heller ikke bruge en Diesel bil til :-)

Har du ikke en cykel?

hahaha..! Jo, det jeg har :cry: :?

Mvh
Kennyb

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 14. feb 2017, 11:39
af HansH
Haha... cykel :D Men det er jo rigtigt. Selvf hvis man skal have en sæk kartofler og 10L æblejuice med hjem så foretrak jeg også bilen.
Bopjensen skrev:Den er sgu' smart den der. Hvilken har du købt og hvor?
PolarFIS har jeg købt ved producenten http://www.auto-polar.com/
Gav vejl. pris dvs godt 2200 inkl forsendelse fra Spanien.
Lidt træls, da Dennis Sokhoo fra SSD satte en håndfuld af dem til salg for 1800/stk et par dage efter.... :?
But that's life I guess.

Producenten reklamerer med over 140 parametre, men det er bruttolisten på tværs af motortyper mm.
Med min motor er der 54 parametre jeg kan hente ud. Nogle interessante og nogle temmelig uinteressante.
Du kan så konfigurere op til 10 skærmbilleder med 4 parametre på hver. De 10 skærmbilleder lægger sig i din Phone menu i MFA.

Men for at det ikke skal løbe ud i OT her, så PB mig hvis du vil have yderligere at vide om PolarFIS :)

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 15. feb 2017, 14:06
af azzkikr
Jeg har også lige fået brevet fra Skat for anden gang.

Min bliver ikke opdateret nu. Jeg har 1.5 år til syn, og sålænge synshallen ikke kan måle sig frem, så tager jeg det helt roligt.

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 16. feb 2017, 07:01
af Buusdk
Jeg har oplevet flere gange, også før opdatering at nab bil har startet regenerering på delvist kold motor.
Jeg kan altid se det på forhøjet tomgang og let urolig/ hoppende motorgang i tomgang.

Men efter opdatering har jeg konstateret forhøjet tomgang ved kold motor i væsentlig længere tid end før. Samtidig har en utrolig meget "tikken" når den er kold.

Og til jer der får en rykker - reserver da en tid 1,5 år ude i fremtiden :-)

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 19. feb 2017, 21:25
af Carhun
Fik min Passat 1,6 TDI årgang 9/2010 opdateret ved SMC Odense for 14 dage siden. Synes den "raller" som jeg også kan læse at andre oplever. Har i dag påfyldt DPF additiv for at se om det evt. kan afhjælpe. Kører ikke så lange ture som tidligere så de korte ture er nok ikke det bedste for dpf.


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 19. feb 2017, 21:42
af Carhun
Carhun skrev:Fik min Passat 1,6 TDI årgang 9/2010 opdateret ved SMC Odense for 14 dage siden. Synes den "raller" som jeg også kan læse at andre oplever. Har i dag påfyldt DPF additiv for at se om det evt. kan afhjælpe. Kører ikke så lange ture som tidligere så de korte ture er nok ikke det bedste for dpf.


Sent from my iPad using Tapatalk
forøvrigt har jeg flere gange oplevet at efter motoren er slukket så er det somom køleren eller andet kører i 15-20 sekunder efter. Hvad er det?



Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 19. feb 2017, 21:45
af HansH
Carhun skrev:
Carhun skrev:Fik min Passat 1,6 TDI årgang 9/2010 opdateret ved SMC Odense for 14 dage siden. Synes den "raller" som jeg også kan læse at andre oplever. Har i dag påfyldt DPF additiv for at se om det evt. kan afhjælpe. Kører ikke så lange ture som tidligere så de korte ture er nok ikke det bedste for dpf.


Sent from my iPad using Tapatalk
forøvrigt har jeg flere gange oplevet at efter motoren er slukket så er det somom køleren eller andet kører i 15-20 sekunder efter. Hvad er det?
Det er en aktiv regenerering af dit partikelfilter som er blevet afbrudt.
Filtret er varmet op til 700 gr under den proces, og når du så pludselig stopper motoren, lader den blæseren køre indtil det er kølet tilstrækkeligt ned, for at der ikke skal gå ild i noget.

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 19. feb 2017, 21:53
af Carhun
HansH skrev:
Carhun skrev:
Carhun skrev:Fik min Passat 1,6 TDI årgang 9/2010 opdateret ved SMC Odense for 14 dage siden. Synes den "raller" som jeg også kan læse at andre oplever. Har i dag påfyldt DPF additiv for at se om det evt. kan afhjælpe. Kører ikke så lange ture som tidligere så de korte ture er nok ikke det bedste for dpf.


Sent from my iPad using Tapatalk
forøvrigt har jeg flere gange oplevet at efter motoren er slukket så er det somom køleren eller andet kører i 15-20 sekunder efter. Hvad er det?
Det er en aktiv regenerering af dit partikelfilter som er blevet afbrudt.
Filtret er varmet op til 700 gr under den proces, og når du så pludselig stopper motoren, lader den blæseren køre indtil det er kølet tilstrækkeligt ned, for at der ikke skal gå ild i noget.
hvad skal jeg gøre ved det "nye" problem? Skyldes det opdateringen?


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 19. feb 2017, 22:08
af HansH
Carhun skrev:
HansH skrev:
Carhun skrev:forøvrigt har jeg flere gange oplevet at efter motoren er slukket så er det somom køleren eller andet kører i 15-20 sekunder efter. Hvad er det?
Det er en aktiv regenerering af dit partikelfilter som er blevet afbrudt.
Filtret er varmet op til 700 gr under den proces, og når du så pludselig stopper motoren, lader den blæseren køre indtil det er kølet tilstrækkeligt ned, for at der ikke skal gå ild i noget.
hvad skal jeg gøre ved det "nye" problem? Skyldes det opdateringen?


Sent from my iPad using Tapatalk
Opdateringen gør at dit DPF generelt bliver fyldt hurtigere, og derfor skal regeneres oftere.
Jo kortere ture du kører, jo mere vil du skulle "leve" på aktive regenereringer.
Det er der ikke noget nyt i - sådan har det altid været for biler med DPF.
Men opdateringen giver bare mere materiale der skal forbrændes i filteret, og derfor bliver denne problematik forstærket.

Hvis du er utilfreds med VW's opdatering, kan du ikke gøre andet end at henvende dig til din forhandler og forelægge problemet der.

Eller, alternativt, kontakte en tuner der kan lægge din originalsoftware tilbage :)

Det allerbedste du kunne gøre, er måske at finde tiden til at skimme hele denne tråd igennem.
God chance for at det besvarer dine spørgsmål.

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 19. feb 2017, 22:21
af Carhun
HansH skrev:
Carhun skrev:
HansH skrev: Det er en aktiv regenerering af dit partikelfilter som er blevet afbrudt.
Filtret er varmet op til 700 gr under den proces, og når du så pludselig stopper motoren, lader den blæseren køre indtil det er kølet tilstrækkeligt ned, for at der ikke skal gå ild i noget.
hvad skal jeg gøre ved det "nye" problem? Skyldes det opdateringen?


Sent from my iPad using Tapatalk
Opdateringen gør at dit DPF generelt bliver fyldt hurtigere, og derfor skal regeneres oftere.
Jo kortere ture du kører, jo mere vil du skulle "leve" på aktive regenereringer.
Det er der ikke noget nyt i - sådan har det altid været for biler med DPF.
Men opdateringen giver bare mere materiale der skal forbrændes i filteret, og derfor bliver denne problematik forstærket.

Hvis du er utilfreds med VW's opdatering, kan du ikke gøre andet end at henvende dig til din forhandler og forelægge problemet der.

Eller, alternativt, kontakte en tuner der kan lægge din originalsoftware tilbage :)

Det allerbedste du kunne gøre, er måske at finde tiden til at skimme hele denne tråd igennem.
God chance for at det besvarer dine spørgsmål.
takker for dit svar. Er ved at have tygget mig igennem de fleste spørgsmål og svar i denne tråd.


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 19. feb 2017, 22:50
af ESN
Gad vide hvor længe at VW får lov til at tørre røv i deres kunder, med deres ødelæggende opdateringer,
Og gad vide hvorfor ikke FDM er ude og advokerer for deres medlemmer, som med stor sandsynlighed vil komme til at betale i stride strømme af dyre værkstedsbesøg for ødelagte dyser-fyldte partikelfiltre og alt det som et forhøjet dysetryk og en mere aktiv egr vil medfører ???

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 19. feb 2017, 23:05
af HansH
ESN skrev:Gad vide hvor længe at VW får lov til at tørre røv i deres kunder, med deres ødelæggende opdateringer,
Og gad vide hvorfor ikke FDM er ude og advokerer for deres medlemmer, som med stor sandsynlighed vil komme til at betale i stride strømme af dyre værkstedsbesøg for ødelagte dyser-fyldte partikelfiltre og alt det som et forhøjet dysetryk og en mere aktiv egr vil medfører ???
I min optik burde FDM - som bilejernes talerør - lægge max pres på det politiske plan for at få gjort opdateringen valgfri.
Som den er i langt de fleste lande.

Bevisbyrden mht at opdateringen er neutral for bilejeren, burde være omvendt.
Dvs. så længe det IKKE er bevist at der ingen negative langtidseffekter er, bør opdateringen være valgfri.

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 20. feb 2017, 08:52
af ij6210
HansH skrev:
ESN skrev:Gad vide hvor længe at VW får lov til at tørre røv i deres kunder, med deres ødelæggende opdateringer,
Og gad vide hvorfor ikke FDM er ude og advokerer for deres medlemmer, som med stor sandsynlighed vil komme til at betale i stride strømme af dyre værkstedsbesøg for ødelagte dyser-fyldte partikelfiltre og alt det som et forhøjet dysetryk og en mere aktiv egr vil medfører ???
I min optik burde FDM - som bilejernes talerør - lægge max pres på det politiske plan for at få gjort opdateringen valgfri.
Som den er i langt de fleste lande.

Bevisbyrden mht at opdateringen er neutral for bilejeren, burde være omvendt.
Dvs. så længe det IKKE er bevist at der ingen negative langtidseffekter er, bør opdateringen være valgfri.
Hvor mange herinde er kunder hos FDM? (jeg er selv, de få kroner giver jeg gerne for at FDM skal være mit talerør).

Det er vel bare et spørgsmål om, at 20 stykker herindefra retter henvendelse til FDM?

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 20. feb 2017, 12:47
af azzkikr
Er der nogen der har fået foretaget en rullefeltstest med CO2/NoX både før og efter. Så man kan se om opdateringen overhovedet hjælper på forureningen og hvor mange HK der forsvinder?

Gangkultur er jo lidt svært at påvise, men HK/NM og Co2/NoX er jo faste parametre.

Hvis jeres fornemmelse om at motoren går dårligere og har færre heste efter opdatering, så forstår jeg ikke hvordan VW kan få lov til det. Så giver de forbrugeren et dårligere produkt, og dermed burde de være erstatningsansvarlige. Om det er så kroner, ny bil, ny motor eller hvad det er.

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 20. feb 2017, 13:01
af MarcWinther
Jeg fik rullet min Touran hos Rittersport efter jeg havde fået den nye software lagt ind. Den ydede kun 100 HK., hvilket undrede ham lidt. Men svært at drage nogle konklusioner på den baggrund, da den jo ikke blev rullet inden.

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 20. feb 2017, 21:54
af Prodigy
MarcWinther skrev:Jeg fik rullet min Touran hos Rittersport efter jeg havde fået den nye software lagt ind. Den ydede kun 100 HK., hvilket undrede ham lidt. Men svært at drage nogle konklusioner på den baggrund, da den jo ikke blev rullet inden.
Var det en 140hk motor?

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

: 20. feb 2017, 23:14
af QT1410
Fra hans signatur, som du muligvis ikke kan læse i Tapatalk:
VW Touran 1.6 TDi 105 BMT, årg. 2012 (kørt 231.000 km.) ("dieselgate"-opdateret)