Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere
: 26. sep 2017, 21:11
De bruger typisk odis-s.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Vi elsker VAGbiler...
https://VAGcars.dk/phpbb/
Sagen er at VW er online til deres megacomputer. Den er noget kræsen så bare den ser en uventet software eller partnummer så går processen i stå.HansH skrev:Okay, så kan jeg konstatere at det nok ikke er odis-e VW i Fredericia forsøgte med i gårkws skrev:ja det kan det.HansH skrev:Kan odis-e flashe boksen selvom immo er aktiv ?
Jeg har en aftale om kloning i morgen. Det får lige et forsøg først, og så melder jeg tilbage hvordan det spænder af.
EDIT: det er mig der vrøvler.. VWs opgave var jo ikke at flashe boksen, men at parre ECUen med min bil. Og det ville deres tester ikke være med til. Intet med odis-e at gøre. Så.. pølsesnak. Sorry.
Ja, det var også nogenlunde teknikmandens beskrivelse af forløbet.Blackfinger skrev:Sagen er at VW er online til deres megacomputer. Den er noget kræsen så bare den ser en uventet software eller partnummer så går processen i stå.
Der er umiddelbart ingen af de symptomer du beskriver, der i sig selv peger på et clogged DPF. Alt hvad du fortæller er typisk for de, der får problemer efter opdateringen - udsættere, og blæserløb efter stop (skyldes afbrudt aktiv regen).Jimmy71 skrev:har en passat 2,0 tdi (cbbb) 170 hk dsg fra 9-2009 som fik opdatering i august.
Siden har den af det som om den satte ud ved 50-60 km/t, og som mange andre har skrevet køre blæseren også nå bilen bliver stoppet.
Har i dag haft det hos vw for det er jo først kommer efter opdateringen
retur med melding om at den skulle have skiftet dpf pris 20000.-
er der nogen i området nordfyn - trekants områder der kan ligge den gl. Version af software i den igen ?
donaudi skrev:Jimmy 71..
Har en superb 2010, med 170hk cbbb motorkode. Den er ligeledes blevet tvangsopdateret i juli md. Da den næsten har gået 360Tkm så det var ikke med min gode vilje det skete, men der er ingen vej udenom.
Garanti=0 ved den alder og km.
Iagttagelse af bilen efterfølgende var at nu begyndte den for hver 100-150km at regenere dpf. Tidligere lå intervallet omkring 400-500km. Den har for nyligt fået skiftet egr ventil og noget tid tilbage den bagerste egr køler. Ligeledes er der kommet ny indsugnings manifold på ved 275Tkm.
Motoren kører fint og trækker som den skal, men den hyppige regeneration af dpf skyldes nok at askemængden er høj. Jeg har derfor lige fået renset dpf hos MT filterservice, hvor de har flowet dpf før og efter. Før rens var modtrykket 48mBar og efter var det 30mBar, hvilket ligger omkring ny værdi (28-31mBar modtryk) for den type dpf filter med indbygget kat.
Så mit råd er at få filteret renset istedet for at udskifte det (2500kr) skift evt differencetryk sensor. Efterfølgende vil en downgrade til original software samt egr off, være vejen frem hvis du fremtidigt vil undgå yderligere problemer.
De har gjort det en del år, mener de startede i 2003. Virker flinke og imødekommende og vil godt give "garanti" på det de laver. Skulle det vise sig at filteret ikke virker ordentligt, så kan de få skiftet kerne + kat (og evt flexrør) for omkring 6600,-kr plus moms. Det man så har givet for filterrensen, bliver modregnet i prisen. Der skal dertil siges at de afmontere ikke dpf, det skal man selv stå for. De renser vha vand med luftbobler, der flowes modsatte vej og sendertrykbølger igennem dpf som løsner asken og skyller det ud. Renser det ikke nok, puttes dpf i ovn og ren brændes over 4 timer for afsluttende at blive vand trykrenset.Gubbi skrev:
Det var et godt tip mht. rensning. Lyder til MT Filterservice har styr på rensning?
Gubs
Som jeg ser det, skal du bare kontakte en af de anerkendte tunere mhp. at få den rullet tilbage, så du kan få køreglæden igen.muldyr skrev:Jeg ligger desværre ikke inde med en scan af versionen før opdateringen, så jeg ved ikke, hvad den var før.
Men opdateringen har fjernet køreglæden ved bilen - det er sgu lige før, jeg får lyst til at købe en japaner ...
Ja, det har jeg også overvejet, men er lidt tilbageholdende nu, hvor du har luftet muligheden for, at der bliver indført paritets check på opdateringen ved bilsyn.HansH skrev: Som jeg ser det, skal du bare kontakte en af de anerkendte tunere mhp. at få den rullet tilbage, så du kan få køreglæden igen.
At købe en japaner eller en franskmand vil være at rulle alt, alt for langt tilbage..
Weird hvorfor jeg så lige har fået 9977 flashed.HansH skrev: I Tyskland har de længe opdateret både CFGB (170) og CFGC (177).
For CFGB's vedkommende startede de med version 9977 men er nu oppe på 9980 (er det sidste jeg har set). Altså opdateringer til opdateringen.
Så jeg tror på ingen måder man skal være ked af at vente til sidst.
Det er rigtigt at jeg skrev sådan. Men den quote er fra 3. jan. 2017 og da vidste jeg ikke bedre.KMDTHY skrev:Weird hvorfor jeg så lige har fået 9977 flashed.HansH skrev: I Tyskland har de længe opdateret både CFGB (170) og CFGC (177).
For CFGB's vedkommende startede de med version 9977 men er nu oppe på 9980 (er det sidste jeg har set). Altså opdateringer til opdateringen.
Så jeg tror på ingen måder man skal være ked af at vente til sidst.
.. da jeg siden 3. januar har lært mere om hvordan opdateringerne fungerer, ved at følge med på motor-talk.de.HansH skrev:Der findes både 9978, 9979 og 9980 - det er dem jeg umiddelbart kender til - men de er ikke at betragte som "forbedringer" af 9977. De anvendes blot hver især til forskellige kombinationer af motor, gear, osv.
En af mine kammerater har lige importeret en Passat 2014 CFGC 177HK/DSG/4Motion og den kører med 9979.
Et andet vc medlem har en Passat 2013 CFGC 177HK/DSG/alm forhjulstræk og den kører med 9978.
Aaaahh... Fair nokHansH skrev: Men det indlæg jeg her quoter er skrevet i en anden tråd: viewtopic.php?p=1412145#p1412145
Lav en autoscan og kig under [01] Motorstyreenhed.Gubbi skrev:Hvor i VCDS kan man se, hvilken software bilen kører med?
Kort opfølgning på dette:HansH skrev:VW kunne ikke tillære min ECU #2 til bilen, da den software der lå i boksen var til noget helt andet. Hvilket jeg jo godt vidste. Men håbede på at immo var en sag for sig selv, som kunne fikses uden hensyn til software version osv. Men nej..
Summa summarum:
Jeg kan ikke flashe korrekt software til boksen pga immo on
VW kan ikke fikse immo pga forkert software
==> deadlock. Så ramte det mig alligevel at de #"/&¤)! Polakker har solgt en anden vare end hvad der stod på etiketten
Kloning er næste skud i bøssen.
Ja og nej. It depends.. svaret afhænger af flere ting.Charlimike skrev:Det må være pænt bøvlet at klone en ECU.
det gør de sådan set alle sammen, bare ikke officieltPacs skrev:er der ikke nogen der tunere der tilbyder man kan komme forbi til en udlæsning og så køre til VW og få den lorte opdatering og så direkte retur til den tuner og så få den gamle fil i igen ?